Skocz do zawartości

Asystent zmiany pasa ruchu


dizel1982

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Czy jest jakiś sposób aby zweryfikować wstępnie czy auto posiada asystenta zmiany pasa ruchu ostrzegającego przed pojazdem w martwym polu? Wiem że BMW ma taką informację w postaci trójkącików w lusterkach ale przeglądając ogłoszenia często tego kompletnie nie widać. Dlatego może jest jakiś przycisk na kierownicy/kokpicie etc który taką informację daje? Oglądam już powoli sobie auta i powiem Wam że jestem trochę w szoku że samochód roczny z przebiegiem 20kkm już może być szpachlowany no ale cóż ... Jak widać tylko kupując nowy z fabryki można mieć 90% pewności że będzie on faktycznie nie rozbity bo i z tym różnie bywa. A wracając do systemu ostrzegającego o pojazdach w martwym polu to dla mnie jest to wyposażenie typu must have. Mam ten system w obecnym aucie i naprawdę kilka razy uratował mi tyłek. Aż boję się pomyśleć co mogło by się stać z tymi motocyklistami czy autami na autostradzie gdyby nie on. A z tego co oglądam to niestety bardzo mało piątek go ma co mnie smuci bo byłym w stanie spokojnie zrezygnować ze zdalnego sterowania kluczykiem czy innych tego typu pierdół na rzecz właśnie takich systemów a tymczasem co drugie auto jakie widziałem posiada jakieś gadżety których praktycznie nigdy nie użyję a opcji które naprawdę podnoszą bezpieczeństwo, nie ma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny przycisk ktory jest to na konsoli srodkowej obok przyciasku do swiatel awaryjnych. Sluzy on do wlacAnia.wylaczania i ustawiania systemow bezpieczenstwa - wszystkich. Jak masz 1 pezycisk ttlko do awaryjnych to nie ma zadych systemow oporcz podstawy. Jesli sa dwa to jest wykupiony chociazyby system podstawowy. Druga sprawa to lewa strona kierownicy i altywny tempomat ma dwa elstra przycisli.

Asystent martwego pola jest juz chyba w pakiecie podstawowym, ale tutaj glowy nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem jak z tymi pakietami jest bo oglądałem właśnie dziś samochód który miał asystenta pasa ruchu i aktywny tempomat (miał te dodatkowe dwa przyciski na kierownicy) a systemu ostrzegającego o pojazdach w martwym polu nie miał. Te niektóre konfiguracje są naprawdę tak mega dziwne że zastanawiam się kto tak konfiguruje te samochody.


Może wybrzydzam ale powiem Wam że jak dla mnie, w samochodzie za tyle pieniędzy, tego typu systemy powinny być w standardzie. Niech nawet ten samochód z tym systemem będzie 1000 czy 2000zł droższy. Nie zapłacilibyście trochę więcej za coś takiego? Bo ja nawet bym się nie zastanawiał. Aktywny tempomat też fajna sprawa, czasem korzystam, zwłaszcza w mieście ale bez niego spokojnie mógłbym żyć. Bez asystenta martwego pola już nie potrafię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No niewiem czy średnio opłacalne.

Zawsze kupowałem roczne BMW, i było 35% w dół od cennika.

Tu taki przykład

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-530xdrive-limuzyna-bawaria-motors-katowice-fv23-ID6AHTq8.html#f2ea35a84e


Zamiast 385 tys jest 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No tak, ciężki 30d z xdrive bez mpakietu, pewnie demo, to fakt w tej cenie da się kupić.

Można wytargować spory rabat na nowe auto i już takich dużych różnic nie ma.


Co do tego systemu to nie mam go i wcale mi go nie brakuje. Może warto więcej uwagi poświęcać na to co się dzieje wokół samochodu niż polegać na takim systemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej skonfigurować samochód pod siebie i powalczyć o jakiś ładny rabat? Wedlug mnie kupno rocznego samochodu od bmw jest średnio opłacalne.

 

Nie jest opłacalne. Już to liczyłem. Auto z takim wyposażeniem jakiego oczekuje idzie znaleźć. Katalogowo kosztuje ono w granicach 300 tysięcy. Roczne z przebiegiem 20kkm do kupienia jest za jakieś 210 - 220k. 80 - 90k rabatu, nawet będąc długonogą blondynką i wchodząc Panu handlowcowi pod biurko, na pewno nie dostanę, nie ma szans. Jak dają 30k to jest naprawdę max. Może z wyprzedaży rocznika idzie jakoś bardziej ponegocjować ale BMW jakoś ostatnio zrobiło się mniej skore do dawania rabatów zauważyłem. Jeszcze na początku roku jak się dowiadywałem to 13 - 14% było do ugrania. Teraz kręcą mocno nosem na 10%. A mając do wyboru nowe biedne albo roczne mocno doposażone, zdecydowanie wybieram drugą opcję.

 

Może warto więcej uwagi poświęcać na to co się dzieje wokół samochodu niż polegać na takim systemie.

A powiesz mi jak chcesz poświęcać więcej uwagi na to co dzieje się wokół samochodu mając kogoś w martwym polu??? Bo sory ale ja tego nie potrafię zrobić. Jeżeli Ty na autostradzie przy 150 - 160km/h odwracasz głowę po to żeby zobaczyć co dzieje się za samochodem no to szczerze gratuluje. Naprawdę, chylę czoła za pomysłowość. Wszystko do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sytuacje wokół auta obserwujesz caly czas a nie tylko w momencie zmiany pasa. Zanim ktoś wjedzie Ci w martwe pole musi do Ciebie dojechać. Zresztą lusterka są asferyczne i tak duże że wystarczy się lekko pochylić aby się upewnić czy kogoś tam nie ma.

Rabat rzędu 17% jest spokojnie do ogarnięcia, a jeszcze większy przez brokera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W kwietniu dostałem 18 % rabatu na nowe osobiście konfigurowane. Do tego promocyjny leasing oraz promocyjne ubezpieczenie. Skonfigurowalem to co chciałem czyli nie płaciłem za to co uznałem za niepotrzebne dla mnie a to tez można uznać za powiększenie rabatu. Oczywiście nie wszyscy taki rabat dadzą i nie od razu ale kupując tak droga rzecz warto poświęcić trochę czasu na negocjacje. A przy sprzedaży take dostane więcej bo rocznik będzie młodszy i będę pierwszym właścicielem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnie tego martwego pola mi także to średnio pasuje. Kiedyś miałem i juz kolejny raz nie wezmę. Jak się jedzie droga z 2 pasami i jest dosyc spory ruch to ciągle miga i świeci a to rozprasza i denerwuje przynajmniej mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dizel1982, taki dodatek w wyposażeniu jest łatwo dołożyć. System bazuje na czujnikach parkowania, więc kwestia bodajże zmiany wkładów w lusterkach, dołożenia okablowania i doprogramowania. Chyba nie musi być nawet kamer 360

Mój znajomy doposażał swoje auto w taką funkcję - nie było to jakoś specjalnie drogie.

Jak będziesz zainteresowany, to pisz na priv, to dam Ci namiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego martwego pola mi także to średnio pasuje. Kiedyś miałem i juz kolejny raz nie wezmę. Jak się jedzie droga z 2 pasami i jest dosyc spory ruch to ciągle miga i świeci a to rozprasza i denerwuje przynajmniej mnie.

 

Widzisz, no każdy ma inne preferencje i dla jednego coś jest opcją którą mieć musi a dla drugiego jest to kompletnie zbędne. Dla mnie np kompletną zbędną rzeczą jest ten kluczyk do zdalnego sterowania samochodem. Wersja którą testowałem go miała. Już pomijam fakt że grzeje się jak cholera i to mocno czuć w kieszeni a przynajmniej ten mój tak miał to (przynajmniej dla mnie) jest to funkcja z której nigdy w życiu bym nie skorzystał bo i kiedy? Żeby wjechać w jakieś ciasne miejsce? Musiał bym być skończonym idiotą żeby pchać samochód za pomocą kluczyka w miejsce w które gdybym wjechał normalnie to nie wysiadł bym z samochodu. Należę do tych dla których wygląd wizualny auta jest ważny i nie chcę jeździć poobijanym i porysowanym samochodem bo przecież ci kierowcy między których się pcham też jakoś wsiąść do samochodu muszą i siłą rzeczy któreś moje drzwi zostaną trafione. A o zgrozo, praktycznie każdy egzemplarz jaki oglądałem miał ten bajer. Nie miały wielu opcji, nawet niektóre nie miały foteli skórzanych tylko te najtańsze szmaciaki ale kluczyk był :D. Na szczęście są egzemplarze fajnie wyposażone które mają to czego bym oczekiwał. Gdyby był problem ze znalezieniem takiego to raczej na pewno zastanawiał bym się jednak nad konfiguracją auta samodzielnie ale jeżeli mogę mieć coś kilkadziesiąt tysięcy taniej to czemu nie. 9 czy 10 miesięczny samochód z przebiegiem 10 - 15kkm jest praktycznie jak nowy, wciąż jest na gwarancji a w to miejsce mogę sobie wybrać jeszcze bogatszą wersję z komfortowymi fotelami z pamięcią i wentylacją czy aktywnym tempomatem. Niestety ciągnę jeszcze budowę domu i budżet też mnie póki co jeszcze trochę ogranicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do kluczyka 100 procent racja. Ale sam widzisz ze ty byś tego nie kupił a to winduje cene i zwiększa pseudo rabat. Ja ogólnie jestem oszczedny z natury i przed kupnem liczę wszystko po sto razy. Proponuje na spokojnie pobawić się przy piwku konfiguratorem popatrzyc na pakiety sprawdzic jaka wychodzi cena za skonfigurowany przez siebie samochód przeliczyc uezpieczenia i leasingu i dopiero podjąć decyzję. W moim przypadku między demo a zamawianych do produkci wychodziło kilka tysięcy różnicy. Chociaż czasami można trafić rodzynka z wyprzedaży jak 3 tygodnie temu bawaria Motors katowice. Mieli w ofercie 540xi m pakiet smolista czern skóry i sporo dodatków za 304 tysiące. Samochód bez przebiegu z końcówki 2017. Gdybym wcześnie nie zamowwił swojego to brał bym tego bez zastanowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.