Skocz do zawartości

BMW 528i grzeje sie


Jakubeek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pomimo że pojawiło się wiele tematów o takiej tematyce to nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

U mnie zaczęło się od tego, że na wolnych obrotach pękła mi chłodnica. Po wymianie chłodnicy problem nie ustał i po tym jak silnik się nagrzeje to temperatura rośnie. Wymieniony został też termostat, wisko a nawet korek od zbiornika wyrawnawczego. Został odpowietrzony układ chłodzenia ale po nagrzaniu i przejechaniu kilku kilometrów temperatura znowu rośnie.

Ktoś może miał taki problem? Wie gdzie leży rozwiązanie? Mam nadzieję, że nie jest to problem z głowicą dlatego metodą prób i błędów próbuje znaleźć inna przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części jakie były wymieniane są kupowane w sklepie serwisowym BMW w Lublinie, samochód kiedy stoi trzyma właściwą temperaturę, zaczyna się grzać po przejechaniu kilku kilometrów. A odpowietrzam układ według instrukcji znalezionej w internecie "Na zimnym silniku: wlaczyc stacyjke, NIE URUCHAMIAC SILNIKA

1. Ustawic ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe

2. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

3. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu

4. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda

5. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu

6. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego i znow ta sama procedura

7. zakrecamy odpowietrznik, dolewamy plynu, ustawiamy test 7 na zegarach i w droge obserwujac temperature.

Wszelkie dolewki najlepiej na zimnym silniku po wystygnieciu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może być pompa wody, ale przydałyby się jeszcze informacje - podstawowa, czy samochód ma LPG. Czy są widoczne wycieki.


Ta metoda odpowietrzania - jak jest LPG się nie sprawdza.

A pewniejsza metoda odpowietrzania (jak jest LPG dodatkowo dobrze wjechać przodem na lekkie wzniesienie, co pomaga odpowietrzyć reduktor):

1. Odkrecasz odpowietrzniki i korek zbiornika

2. Lejesz do pełna, ogrzewanie na max temp i odpalasz

3. Czekasz aż się otowrzy termostat pójdą bańki powietrza

4. Dolewasz aż z odpowietrznika będzie lecieć woda bez powietrza, przy okazji przegazowujesz do 3 tyś obrotów

5. Zakręcasz odpowietrzniki, dolewasz do pełna wyrównawczego, zakręcasz, gasisz zostawiasz na noc.

6. Jak ostygnie sprawdzasz poziom płynu i odciagasz lub dolewasz. Odpalasz robisz krótką trasę bez szaleństw i sprawdzasz po ostygnięciu poziom płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przeważnie wystarcza włanie płynu do maxa a ż się przeleje odpowietrznikami.

Wtedy zakręcić odpowietrzniki i ze zbiorniczka odlać trochę płynu.


Nawet odpalać nie trzeba przy tej procedurze.


Zakręcić korek i przejechać się aż do pełnego rozgrzania silnika.


Rano skorygować poziom.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.