Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co sądzicie o tym modelu?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-123d-mpakiet-wyposazenie-max-ID6AWYep.html


Dodatkowe pytanie ode mnie, od jakiej daty produkcji w jedynkach jest ten silnik z końcówką C (niby trochę poprawiony)?


========================================

Vehicle information

========================================

VIN: WBAUH11020E047173

Type code: UH11

Model: 123D (EUR)

E-F-R series: E87 LCI (LifeCycleImpulse)

Series: 1

Type: SH

Steering: LL

Doors: 5

Engine: N47S

Displacement: 2.00

Power: 150 (204 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: GCSW - STOFF/SENSATEC F

Prod.date: 2007-09-12

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S1CC Auto start/stop function

S1CD Brake Energy Regeneration

S2MG BMW alloy wheel, M double spoke 207

S4MG Int. mouldings aluminium glacier-silver

S5DC Rear-seat headrests, folding

S6AA BMW TeleServices

S6AB Control, Teleservices

S6FL USB/audio interface

P7AZ Advantage + Comfort + Sport Package M

P7R7 Innovation package

S7SN Navi Business/mobile-ph.prep. Bluetooth

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S249 Multifunction f steering wheel

S321 Exterior parts in vehicle colour

S322 Comfort access

P337 M Sports package

S339 Shadow-Line

S411 Window lifts,electric,front/rear

S420 Sun protection glazing

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S473 Armrest front

S481 Sports seat

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S606 Navigation system Business

S612 BMW Assist

S616 BMW Online

S633 Preparation, mobile phone, Business

S676 HiFi speaker system

S704 M Sports suspension

S710 M leather steering wheel

S715 M Aerodynamics package

S775 Headlining anthracite

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S818 Battery master switch

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-123d-mpakiet-wyposazenie-max-ID6AWYep.html

Co sądzicie o tym modelu?

Zaciekawiła mnie ta jedynka.

Oczywiście najpierw należy sprawdzić deklaracje sprzedającego...

Jedynie mam zastrzeżenie do stwierdzenia sprzedającego w tytule ogłoszenia "wyposażenie max".

Niestety w tej marce często jest to nadużywane - tu nie ma nawet czujników parkowania z przodu, elektryki foteli, że przez grzeczność o szyberdachu, ogrzewaniu postojowym, automatycznej skrzyni czy aktywnym tempomacie, itp., itd., nie wspomnę...

 

Dodatkowe pytanie ode mnie, od jakiej daty produkcji w jedynkach jest ten silnik z końcówką C (niby trochę poprawiony)

Moje zdanie od siebie - myślisz o N47x ?

Dobrze, ale nie spodziewaj się cudów.

Jeśli silnik BMW 2.0d N47x nie ma wymienionego rozrządu to TRZEBA TO ZROBIĆ - wydasz 36oo za kompletny rozrząd + obowiązkowe przekodowanie logiki start-stopu tak, żeby po włączeniu zapłonu auto pamiętało, że ma być nieaktywny ... i... - i masz temat z głowy.

Wszystkie widziane przeze mnie łańcuchy założone fabrycznie w N47x ważą 0.30 kg, a dostępne teraz w częściach są cięższe (i mocniejsze) i mają 0.36 kg.

Jedynie montowany w na taśmie napinacz jest fabrycznie od jakiegoś czasu poprawiony - ale on nie zapobiega hałasowi, jedynie utrudnia zerwanie rozrządu.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Końcówka A i C to 118d i 120d, single-turbo. Końcówka B i D to jest 123d bi-turbo, w B częściej zdarzały się pęknięcia bloków, niż w tych z końcówką D. Końcówka D to bodajże od 2011 ale chyba zdarzało się też wcześniej, trzeba sprawdzać po VIN-ie.


Nie wiem czy to ten sam sprzedający, ale zdjęcia i opis są te same. Ten konkretny egzemplarz wisiał niecały rok temu za jakieś 10 tysięcy więcej z tym samym opisem, potem w o wiele mniejszej cenie ze zdiagnozowaną usterką pękniętego bloku silnika właśnie, której nie udało się naprawić zwykłymi metodami (spawanie) i kwalifikował się do wymiany silnika/bloku. Następnie zniknął. Sprzedawca uczciwie opisywał usterkę i fakt, że trzeba wymienić silnik (co nie jest fizyką kwantową, w zasadzie plug & play), więc można zakładać, że dokonał tej naprawy, aczkolwiek ja bym dopytał. Jeżeli to auto jest po wymianie silnika na ten z blokiem D, to minimalizuje naprawdę spory potencjalny problem związany z tą dosyć popularną w 123d z początku produkcji usterką.

Opublikowano
Poproś o zdjcie wklejki z vinem na słupku . Tam na pewno pisze . Nie wiem jakie to ma znaczenie ale kiedyś miałem e90 2008 pre lci ale silnik n47 177km , kupiłem ja jak miała 160 tys , sprzedałem przy 280tys i nic przy niej nie zrobiłem poza rzeczami eksploatacyjnymi . I było z końcówka A .
Opublikowano

Temat dotyczył 123d bo największa moc i temperatury, a w blokach silnika z początku produkcji użyto słabej jakości aluminum (żeby uzyskać mniejszą wagę), nie pomogły także cienkie ścianki między cylindrami (żeby silnik był krótszy). W mniejszym stopniu dotknął 120d, w minimalnym chyba 118d. W żadnym wypadku nie zniechęcam, bo 123d to naprawdę świetne auto jeżeli ktoś szuka szybkiego, małego diesla; jedzie jak złe (szczególnie na wtryskiwaczach po 2011 roku i po programie), pali tyle co nic, no ale warto zdawać sobie sprawę z tej potencjalnej awarii. Na plus może być to, że nietrudno będzie teraz trafić auto z już wymienionym motorem ;)


Tutaj na forum sporo informacji o tym, na zagranicznych forach też trochę jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.