Skocz do zawartości

E46 320d 150KM - Nie działa wiatrak chłodnicy i klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent: E46, 320d, 150KM

Problem: Nie działa wentylator chłodnicy i klimatyzacja


Szczegółowy opis:

Ponad tydzień temu zaczęła przeciekać pompa wody, więc wymieniłem ją na nową HEPU, uzupełniłem płyn chłodniczy,

wszystko szczelne i działa, ale zauważyłem, że po wymianie nie działa klimatyzacja i wentylator chłodnicy - wyjąłem go,

odkręciłem sterownik - łączenia kabli całe w rdzy, korozji, nie do naprawienia. Mam wrażenie, że ten wentylator nie działał

już od dłuższego czasu, może nawet od kupna sprzed 3 lat, nikt tego nigdy nie sprawdzał - mogło to być przyczyną średnio chłodzącej klimy.


Mój kumpel ma identyczne auto u niego działa i klima i wentylator - przełożyliśmy jego sprawny wentylator do mnie i nie działa.

Napięcie na wtyczce od wentylatora jest identyczne jak u niego, 12V na plusie i ponad 2,5V na kablu sterującym. U niego działa, u mnie nie.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w schowku i jest OK.


Test nr 7 w ukrytych funkcjach pokazywał około 92 stopni, nawet po chwilowej ostrzejszej jeździe, na zegarach strzałka też była idealnie na środku.


Co klimy, przed wymianą pompy wody działała, choć słabo to kompresor klimy się włączał i leciało zimne powietrze, po wymianie pompy

po kilku dniach zauważyłem, że po włączeniu klimy leci ciepłe powietrze i nie włącza się kompresor - nie wiem, czy ma to jakiś związek.


Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego nie działa wentylator, który ma sprawny sterownik?



Z góry dziękuję za każdą pomoc!

Opublikowano

Pierwsze- czy układ chłodzenia jest dobrze odpowietrzony?

Drugie- sprawdź stan czynnika w klimie, może być przypadek, że przestała działać w tym samym czasie.

Pierwsze A- czy Twój wentylator działa u kumpla?

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem @Adchar


1. "Wydaję mi się, że tak" - wlałem nowy płyn (po wymianie pompy wody spuściłem cały), potem ogrzewanie na 2 stopnie, włączony silnik, odkręciłem ten odpowietrznik przy korku i czekałem aż wylecą bąbelki powietrza i zacznie lecieć płyn, tak też się stało. Przejechałem około 5km, zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego, zjechałem i okazało się, że trzeba dolać. Dolałem, znowu odpowietrzyłem tak jak poprzednio czyli czekałem aż przestaną lecieć bąbelki przy odpowietrzniki - przestały i od tamtego razu było już wszystko ok. Okręcałem korek parę dni temu, żeby sprawdzić ilość płynu - jest idealnie. Pytanie - czy odkręcanie korka powoduje zapowietrzenie?


2. Dzisiaj jak się uda to mam wizytę w serwisie klimy - dam znać po wizycie


3. Ten stary, który miałem z pokorodowanym sterownikiem nie podmienialiśmy. Ale to chyba nie ma znaczenia, bo skoro jego wentylator działa u niego w aucie (320d, 150KM) a po przełożeniu do mnie nie, to musi być coś innego tylko co. Napięcie w kostkach mamy identyczne, na plusie ponad 12V i na sterującym ponad 2,5V


Może jakieś czujniki?


Zamówiłem 2 czujniki:

1. Czujnik temperatury płynu chłodzącego - gdzie go znajdę? Zdjęcia mile widziane

2. Czujnik ciśnienia klimatyzacji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik temperatury płynu jest w bloku pod kolektorem dolotowym. Układ odpowietrza się do momentu otwarcia termostatu (88 stopni), ogrzewanie na max, dmuchawa na min. Masz pewnie pięknego bąbla powietrznego w układzie i stąd problem. Wentylator można odpalić przez inpa w różnych prędkościach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na zimnym silniku odkreć korek chłodnicy i śrubę odpowietrzającą. Wlewaj płyn tak długo, aż zacznie się wylewać przez odpowietrzenie. Zakreć odpowietrznik i uzupełnij płyn do maxa. Przez nastepne kilka dni przed pierwszym uruchomieniem silnika skontroluj poziom płynu i ew uzupełnij.
Opublikowano

Panowie, układ odpowietrzony, wszystko jest tak jak należy, wiatrak w dalszym ciągu się nie włącza. Na zimnym silniku zamykają się żaluzje, czyli jest ok. W momencie wyjęcia wtyczki otwierają się. Więc to znak, że z kablami, wtyczką i sterownikiem jest ok.


Co jest jeszcze odpowiedzialne za pracę wentylatora, żeby sprawdzić?

Opublikowano
Jak masz inpę, to zasteruj wiatrakiem, a jak nie, to daj na krótko zasilanie na wiatrak i 12 volt na sygnałowy. Powinien wystartować z pełną prędkością.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.