Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od około 3 tygodni pojawił się problem z samochodem. Jak jest zimny po odpaleniu chodzi prawidłowo, jednak jak się delikatnie ruszy na wstecznym to przez chwilę obroty falują między 500-650(jałowe) silnik przyspiesza prawidłowo.

Tydzień temu w trasie zapalił się check-błąd silnika ograniczona moc. Po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy, e60 530i n53 272km.

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie objawem falowania obrotów po ruszeniu i zatrzymaniu na zimnym były kończące się wtryski. Wyglądało to tak, odpalam auto pod pracą, jadę 100m, staję na światłach i falują obroty, jak wciskam gaz auto normalnie jedzie ale na wolnych obrotach falują. Po przejechaniu paru km jak się zagrzało już nie falowały.
Opublikowano

O kurczę, a drogo placiles, i czy konieczna jest wymiana wszystkich, da się je zregenerować?

Czytałem że przyczyną może być vanosow lub też hpfp

Dodam jeszcze że nie zawsze ale jak jest rozgrzany to czasami ma słaby dół do 3tys rpm. Mam manual.

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

Dokładnie jak kolega BAX napisał u mnie jest to samo i według inpy i live data piąty wtrysk do wymiany i by się zgadzało bo poprzedni właściciel wymienił 4 wtryski gdyż są z indeksem 9 a dwa pozostałe i między innymi wtrysk piąty jest z indeksem 01 czyli od nowości auta.Skoro ktoś wymienił kiedyś tylko 4 wtryski i te auto jeździło to jestem zdania że można wymieniać pojedynczo choć zdania czytałem inne.Ja wymieniam na dniach tylko ten piąty wtrysk.Proponuję również podłączyć auto pod komputer i zobaczyć czemu check się zaświecił.Co do kosztów wtrysku to ja zamawiam tak jak większość forumowiczów z tej strony https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-13537589048.aspx?

Łącznie z elementem odsprzęgającym i pierścieniem uszczelniającym wychodzi nie całe 1100zł.

Opublikowano

Ja pi...le drogo, narazie jestem za granicą i auto stoi, jak przyjadę to pojadę na kompa,

Jeśli to uszkodzone wtrysku to czy jazda z nimi może coś pogorszyc

Trochę podrożały bo czytałem że kosztowały ok 700zl

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
No też czytałem stare posty i pisali ludzie że płacili 700zł ale to było dawno.Czy coś może uszkodzić? nie jestem pewny ktoś kiedyś napisał że można wypalić dziure w tłoku ale może ktoś inny coś wie to napisze.Najlepiej podłączyć i sprawdzić błędy bo może coś innego dolega.problem miałem kiedyś z elektrozaworem vanos wydechowym ale nie przypominam sobie żeby obroty falowały jedynie wyskakiwał check i redukcja mocy wraz z dużą ikoną silnika na wyświetlaczu między zegarami. Pamiętam że wymieniłem olej,przeczyściłem elektrozawory i zamieniłem miejscami i na razie spokój.
Opublikowano
Właśnie miałem taki check pojawił się w czasie jazdy na rozgrzanym silniku, ale zggasilem, odpalilem i nie pojawiło się przez 400 km, a to falowanie to tylko po delikatnym ruszeniu obroty 500-650 i trwa to krótko i nie zawsze występuje. Martwi mnie to bo auto mam dopiero 1.5 miesiąca.
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
To tym bardziej tylko diagnoza komputerowa. Nawet jak w momencie podłączenia pod komputer nie bedzie się palił check to błąd powinien być w zapisany w histori błędów. W moim przypadku nie wyskakuje przy walnięty wtrysku duży check tylko mały i błędy dotyczą raczej katalizatora i mieszanki paliwa na banku 2.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszce początkiem tego roku wtryskiwacze były po 700zł ale BMW podniosło ceny. Jazda z lejącymi /mocno/ wtryskiwaczami spowoduje uszkodzenie katalizatora/ów.
Opublikowano

U mnie zaswiecil się duży check między zegarami

A blad katalizatora mam od kupna auta. Bimmer check mi sprawdzał, kąty się wymienia czy można wyciąć jak w np w m52

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd katalizatora możesz mieć od lejącego wtryskiwacza/y - za bogata mieszanka. Komputer myśli że katalizator nie dopala paliwa (niskie wartości lambda za katalizatorem) i jest niesprawny.


Na Twoim miejscu:

- sprawdź jakie błędy, jeśli w błędach są misfires to najpierw cewka do wymiany

- sprawdź zawory DISA

- przeczyść elektrozawory VANOS

- sprawdź napięcia lambda przed i za katalizatorami - przed ma być na luzie ok. 2V, za ok. 0.7V.

Opublikowano

Samochodem od zakupu zrobiłem prawie 7000km a problem występuje od ok 500km, bimmer mi pisał że błąd kata może oznaczać jego przytkanie, samochód nie kopci ani nie śmierdzi paliwem.

Disy są dwie, sprawdzić czy klapki nie połamane czy jak

Trzeba zdejmować kolektor?

A zawory vanosow gdzie są, czy po od pięciu bedzie poprawa w razie ich awarii?

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aby sprawdzić disy trzeba zdjąć kolektor, jak masz możliwość załatw historie serwisową bo ona dużo powie o tym co było lub nie wymienione wcześniej. Co do wymian wtrysków to ja wymieniłem w takiej ilości 2-1-3 od września do stycznia. Nie są regenerowalne, są firmy co robią czyszczenie i pomiar sprawności ale to efekty jak pokazały przypadki z forum mizerne. U mnie stare wtryski miały indexy o ile pamiętam od 1 do 8.
Opublikowano

emat: historia pojazdu WBAND71030CG60050

13.09.07 - 861 km - pompa wysokociśnieniowa, diagnostyka komputerowa pojazdu

23.10.07 - 2123 km - wtryskiwacze kpl, diagnostyka i programowanie pojazdu

22.01.08 - 7126 km - filtr paliwa, diagnostyka komputerowa pojazdu

10.04.08 - 9484 km - diagnostyka i programowanie pojazdu

17.10.08 - 22 093 km - wtryskiwacze kpl, diagnostyka i programowanie pojazdu

07.06.10 - 55 610 km - cewki zapłonowe kpl, sonda nox, diagnostyka komputerowa pojazdu, wtryskiwacze kpl

29.09.10 - 64 813 km - diagnostyka i programowanie pojazdu

28.05.12 - 93 024 km - cewki zapłonowe kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

06.08.12 - 97 023 km - poprawienie mocowanie klemy plus akumulatora

28.04.15 - 142 105 km - wizyta serwisowa bez opisu

10.08.15 - 147 344 km - wizyta serwisowa bez opisu

04.12.15 - 153 670 km - wizyta serwisowa bez opisu

04.10.16 - 163 827 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, świece zapłonowe

13.02.17 - 167 346 km - wizyta serwisowa bez opisu

13.07.17 - 172 785 km - wizyta serwisowa bez opisu

Samochód kupiłem przy przebiegu 179000 teraz mam 186xxx przejechane świece praktyczne nowe wtrysku dosyć dawno

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrząc po tych raportach czasami mam wrażenie, że niektóre wymiany są robione tylko po to żeby serwis/ant pozyskał nową cześć z auta na własny użytek. Jak inaczej wytłumaczyć wymianę pompy HPFP po 800km :!: albo wtrysków po 2000km :!: Filtr paliwa po 7000km, to co nalał gnojówki zamiast benzyny?
Opublikowano
Samochód był serwisowany do przebiegu 172000 w aso we Włoszech, też mnie dziwila ta hpfp a filtr paliwa to chyba integra z bakiem :) i z tego co wiem jest bezobslugowy
Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtr paliwa jest wymienny ale niby się go nie serwisuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia na komputerze wtryskiwacze oraz błędy, wtedy będzie wszystko jasne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jutro jadę na kompa

Zauważyłem że falowanie występuje głównie na zimnym tylko jak wcisne sprzęgło, jak puszczę to ustaje, jak całuje to słychać sztuki przy kolektorze, dodatkowo pali ok 16l/100 a palił 10/11. Wydech nie okopcony auto nie kopci przy falowaniu, odma chyba sprawna bo po odkrwceniu korka lekko go zasysa i spadają obroty.

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

Błedów jeszcze nie odczytałem bo wyskakuje mi jakiś błąd od inpa, ale dziś postanowiłem sprawdzić duzą disę i okazało się że klapki nie ma :o

Odma chyba też będzie do wymiany bo było trochę ileju tam gdzie jest disa. Czy do wyjęcia małej disy trzeba ściągać kolektor?

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. Do tego miałem jeszcze problem z jedną sondą lambda. DISę i lambdę naprawiłem jednocześnie, po tym falowanie minęło.

Ogólnie to załóż sprawną DISĘ to zobaczysz ile koni przybędzie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam temat odswiezam problem jeszcze nie rozwiązany

Wymienione obie disy oraz pokrywa-odma

Nadal są wibracje na zimnym i wskazówka obrotów rusza się +- 1mm. Nie wiem czy dalej mocno faluje po wciśnięciu sprzęgła. Po nagrzaniu silnika do 60st objawy ustają

Tutaj błędy pierwszy raz zczytane https://zapodaj.net/e461a4c77bcdd.png.html

Po wykasowaniu został tylko błąd termostatu pozostałe już nigdy nie pojawiły się.

Tutaj bład po przejechaniu 500 km od ostatniego odczytu

https://zapodaj.net/e9afcd837dc13.png.html

Był jeszcze 2aec od nox ale po wykasowaniu też żaden z nich się nie pojawił.

Tak wyglądają korekty

https://zapodaj.net/52bb9c1d4c46c.png.html

Kasowalem adaptacje ale nie pomogło, czy po wymianie dis trzeba robić adaptacje.

Spalanie jest normalne, wydech czysty nie okopcony samochód nie kopci oleju nie bierze.

Obecny przebieg to 188000, Świece zmieniene przy 158000 Cewki przy 95000.

Co może być przyczyną, wiem że dużo było takich przypadków i ze nie zawsze winne są wtryski

Co jeszcze sprawdzić?

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czym robiłeś ten odczyt wtrysków, mam nowe to mogę sprawdzić jak jest u mnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.