Skocz do zawartości

[BMW e46 318i 2002r] - Problem z szarpaniem/brakiem mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.


Mam prośbę, totalnie się nie znam a potrzebuję podpowiedzi.

Mam problem z dławieniem się na niskich obrotach, brak mocy początkowej, nierówna praca, falowanie obrotów + check engine się zapala co 400-500km. [bMW e46 318i po lifcie 2002 143km N42]

Było podejrzenie zapchanego katalizatora albo posypanego wkładu.

Po dokładnych oględzinach okazało się, że wkładu w katalizatorze nie ma ;-)

Katalizator założony nowy, nie ma większej różnicy.


Błąd który wyskakuje to "2722 CDKLSV2 - Lambda-Sonde2 vor Kat", mam niemiecka wersje inpa :D


5f98cb2490ac1.png

Do tego załączam filmik na którym nagrałem poszczególne zachowania różnych parametrów.


-> https://www.youtube.com/watch?v=iDkn-klJF84&feature=youtu.be


Totalnie się nie znam, więc może ktoś wpadnie na pomysł co to może być.

Edytowane przez Cavaa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd dotyczy sondy przed katalizatorem na banku 2 (cylindry 2 i 3) i to pasuje do objawów, na filmie widać, że pracuje, ale w innych warunkach może świrować, byłby to widać pewnie na wykresie. Popraw link do błędu, ponieważ nie wyświetla się. Na pb jest tak samo?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No w Czwartek oddaje do wymiany to dam znać.


Mam jeszcze przy okazji tematu 2 pytania...


1) Czy to normalne, że przy załączaniu klimy samochód jeździ płynniej, jest mniej falowań obrotów i na jałowym biegu obroty trzymają się w okolicach ~800obrotów, a jak wyłączę klimatyzację to obroty spadają do ~600 obrotów + troszeczke bardziej odczuwalne jest falowanie/duszenie się silnika.


2) Wskaznić spalania (ten na obrotomierzu) pokazuje mi spalanie praktycznie zawsze z 20l i poza skalą jeśli przyspieszam (wolno) + jeśli zrzucę bieg na jałowy podczas jazdy to przez chwilę utrzymuje się spalanie w granicach 4l i po chwili jak zwalniam (cały czas na jałowym) to gwałtownie wzrasta do ~15l i po tym zaraz opada do 0. Dziwne. ;-)

Dodatkowo w trasie nie mogłem zejść poniżej 10l/100km. Może to wszystko mieć związek z tą sondą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie ma to związek, jeżeli rozwiążesz sprawę z sondą to oba problemy znikną. Wskazania ekonomizera są poprawne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sonda wymieniona. Powiem tak, jest duża różnica w jeździe (szczególnie jeśli chodzi o ruszanie i wolne obroty - jest to wszystko bardziej płynne). Więc jak najbardziej na + zmiana.

Jedyne co mnie jeszcze zastanawia to duże spalanie, bo ludzie piszą, że w trasie można zejść do ~8l, a ja maksymalnie schodzę do 10,2l/100km. ;-/ Co ciekawe, po mieście to ok. 10,8 więc dużej różnicy nie ma .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wynik z tankowania czy z bc? Kasujesz je razem ze średnią prędkością przy tankowaniu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale z czego średnią jak nie kasujesz? :o Zatankuj do pełna, zrób 300 km, znowu do pełna i masz wynik, który jest rzeczywisty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie mam następne pytanie.


Niby po wymianie sondy jest płynniej i lepiej, ale jednak nadal coś tam lekko jest nie tak. W sensie czasami szarpie (kangur) przy niższych obrotach/powolnym dodawaniem gazu na 1 i 2 biegu + zdarza się mu przydusić czasami. Czytałem, że to też może być wina zapchanej odmy itd. Podobno można to sprawdzić odkręcając korek oleju podczas pracy silnika.


Gdy się otworzy to wyraźnie widać, że z korka oleju (z silnika) dmucha powietrzem + troszkę pryska olejem. Podobno nie powinno tak być - powinno lekko zasysać olej? Ktoś coś wie na ten temat?

Opublikowano
Przecież pod korkiem jest łańcuch więc czemu ma nie tryskać olejem? Odpal auto odkręć korek jeżeli nie ma reakcji w pracy silnika to prawdopodobnie odma do wymiany, jeżeli silnik będzie wariował to znaczy że odma jest ok. Sprawdzałem reakcję silnika przed wymianą i po wymianie odmy i było tak jak pisałem.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Wymieniałeś kiedyś odmę. U mnie po wyjęciu widniała data produkcji auta listopad 2004 haha rozwaliłem te całe cudo, jak dla mnie wyglądała ok, a mimo to na nowej auto zachowywało się zupełnie inaczej.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Samochód kupiłem miesiąc temu więc nie wymieniałem osobiście odmy/nie wiem czy była wymieniana.
Opublikowano
No u mnie silnik nie wariuje/ nie przydusza się po otwarciu korka.

 

No to raczej źle bo powinien spaść na obrotach i to ostro.


Co do spalanie ten silnik, a wiem co mówię bo go ma mój znajomy, pokazuję koło komina 6.9 litra spalania na kompie. Tylko że nie w mieście. Spalaniem od tankowania do tankowania to nigdy do 8 litrów benzyny nie doszedł.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

UPDATE:


Oddałem do M4K Garage, chłopaki posprawdzali mi wszystko (dosłownie). To nie odma, przepływomierz itd. Mechanicznie wszystko 100% sprawne.


Natomiast stwierdzili, że są zaniki napięcia losowo - i wypada zapłon. Powiedzieli, że to kwestia elektroniki w samochodzie / komputera.


Ktoś wie, gdzie szukać? U mnie w mieście słabo z elektronikami samochodowymi.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Sprawdź cewki, u mnie też lekko się dlawil az pewnego dnia wyskoczył check engine. Rozgrzej auto wrzuć 4 lub 5 bieg i mecz go ruszając lub wolno jadąc z gazem w podłogę i w końcu ta słaba cewka się podda, sprawdź na kompie która to i wymień. No i valvetronic do kontroli też bo różnie może być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.