Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i jednocześnie proszę o wyrozumiałość ponieważ jestm nowym członkiem tego forum. Mam problem z moim nowym nabytkiem a mianowicie BMW e91 318i. Od kilku dni zauważyłem niepokojące mnie objawy. Przy ruszaniu ze świateł gdy silnik jest rozgrzany zostawiam za sobą jasnobłękitną chmurke dymu aczkolwiek nie zawsze. Auto przy odpalaniu nie kopci, silnik chodzi równo, podłączony komputer nie pokazał żadnych błędów. Gdy Auto pochodzi na biugu jałowym przez około 1-2 min gwałtowne dodanie gazu również powoduje te objawy (chmurka dymu) gdy auto po tej chmurce gazuje nie ma juz żadnych niepokojących objawów. Co to moze być? Czym sie zająć na początek? Wieczorem postaram sie dodać filmik jak to mniej więcej wygląda. Z góry dziekuję za rady.
Opublikowano

Jak mechanikę ogarniasz i masz blokady to wymienisz.

Rozrząd pikuś gorzej z uszczelniaczami. Lepiej oddać do warsztatu i mieć głowę spokojną. W razie w zareklamujesz.

Opublikowano
Za wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy + uszczelki pod pokrywą zaworów zapłaciłem 1250 zł. Objawy miałem takie same. Robione we wrześniu 2017, spokój do dzisiaj
Opublikowano
Za wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy + uszczelki pod pokrywą zaworów zapłaciłem 1250 zł. Objawy miałem takie same. Robione we wrześniu 2017, spokój do dzisiaj

a skad kolego jestes? każdy powazny mechanik to zrobi czy raczej wymaga to wiekszej wiedzy niz przecietni posiadaja?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy raczej nie. Trzeba wiedzieć jak to zrobić. Poszukaj w twojej okolicy specjalistów niekoniecznie autoryzowanych. Ja zapłaciłem podobną kwotę.
Opublikowano
Jutro umowie sie w warsztacie, ktory wymienia uszczelniacze bez demontazu glowicy, koszt 1600 zl. Mechanik powiedzial, ze ten typ tak ma i ze robia dosc czesto takie zabiegi. Mam nadzieje, ze pomoze, bo nawet nie chce myslec ze moglo cos stac sie z pierscieniami. Pozdrawiam, dam znac jaki jest efekt po zabiegu.
Opublikowano

a skad kolego jestes? każdy powazny mechanik to zrobi czy raczej wymaga to wiekszej wiedzy niz przecietni posiadaja?

 

Robiłem w Częstochowie w BMW Arek

Opublikowano
Koledzy pytanie, czy przy wymianie uszczelniaczy wymienic rozrząd? Auto ma najechane 196 tys km. Mechanicy w warsztacie zajmujacym się typowo BMW zalecają to zrobic natomiast w serwisie BMW dowiedzialem sie, ze producent nie przewidzial takiej wymiany dopóki nic sie z autem nie dzieje. A jaki Wy macie na to pogląd? Dodam, ze rozrzad nie byl nigdy wymieniany. Pozdrawiam!
Opublikowano

Robiłem uszczelniacze przy przebiegu ok. 10 tys.niższym razem z rozrządem. Przed wymianą wdawało mi się, że silnik pracuje cicho.

Różnica po wymianie kolosalna. Poza tym przy takim przebiegu ślizgi mają naturalne wytarcia i są osłabione.

Zalecam wymianę a potem radość z jazdy.

Opublikowano
producent nie przewidzial takiej wymiany dopóki nic sie z autem nie dzieje.

A jak już się zadzieje, to pęka łyżwa napinająca, przeskakuje łańcuszek, robi gnój, a zatkane kawałkami plastiku z prowadnic rozrządu sitko smoka ,ogranicza przepływ oleju w magistrali.


Ten, kto otwierał fabrycznie nieruszany od 200 tkm. silnik N46, to wie w jakim stanie znajdują się elementy rozrządu.

Ten, kto twierdzi, że nie ma sensu nic ruszać przy wymianie uszczelniaczy, bierze ryzyko na siebie.

Ten silnik w okolicach 200 tkm. wymaga kilku napraw (wymian podzespołów i doszczelnienia) i nie ma zmiłuj.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Uszczelniacze wymienione bez zdejmowania głowicy, rozrząd przy okazji tez wymieniony. Po dymieniu ani śladu :D :D :D Dzieki wszystkim za porady i zaangażowanie w temat. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Jestem na etapie szukania warsztatu który i u mnie zrobi to samo. Możesz zdradzić ile kosztowała ta przyjemność :?:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć wszystkim.


Niedawno nabyłem 320i z 2006 r, 2.0 150km.

Po kupnie nie było dymienia lub tez po prostu nie zauważyłem (cięzko dywagować czy byl zalany motodoktor...)

Po wymianie oleju (filtr mann, olej shell helix ultra 5w30, wlano 4l, wg wskaźnika był max) nastąpiło dymienie, które standardowo w N46 odpowiada objawom uszczelniaczy zaworowych, tj po chwilowym postoju i depnięciu chmura dymu. Dlatego wcześniej nie zakładałem tematu nawet.


Jednakże po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów poziom oleju spadl do połowy i o dziwo dymienie znacznie ustało (pozostało minimalne, ale chmur za sobą już nie zostawiam). płynu chłodniczego nie ubywa.


Czy to faktycznie uszczelniacze, czy jednak problemu szukać gdzie indziej? Za 2 tyg auto idzie do facha.


Pozdrawiam

Opublikowano

Jakiego koloru byla ta chmurka, która zostawiales przy ruszaniu? Ja przy uszczelniaczach mialem objawy niebieskiej chmurki.

A czy pewien jestes, ze do Ciebie wchodzi tylko 4L oleju na pełny stan?

  • 5 tygodni później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witajcie

Też mam ten sam problem. Podpowie ktoś czy świecąca kontrolka check engine może być powodem właśnie uszczelniaczy, jest możliwe że olej jest pchany do układu wydechowego? Bo na kompie pokazuje błąd katalizatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.