Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Macie takie coś u siebie ? Mam tempomat zwykły, nie adaptacyjny. Ustawiam na powiedzmy 130. Pokonując zakręt łagodnie przejeżdżam go ze stałą prędkością i wszystko gra.

Pokonując ten sam zakręt w taki sposób, że np. zacieśniam go np. zmieniając pas z zewnętrznego na wewnętrzny i zaczynają działać jakieś większe siły boczne - samochód tak jakby to wykrywał i zaczyna zwalniać np. do 120, po czym po ustabilizowaniu toru jazdy (siły boczne znikają) - przyspiesza ponownie do 130. To samo dzieje się gdy nie zacieśniam zakrętu ale po prostu wjeżdżam w niego z większą prędkością ustawioną na tempomacie także raczej chodzi o siły boczne. Trochę to irytujące, bo zapasu przyczepności jest jeszcze bardzo dużo, po drugie nie wiem czy on zwalnia o te 10-20km/h i sygnalizuje to światłami stopu czy po prostu sobie zwalnia ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, niestety te auta tak mają... Jest to bardzo irytujące. Niestety jedyne co można zrobić to w każdym zakręcie dodawać gazu i nie zwolni wtedy :)

Obserwowałem to na chwilowym spalaniu i wygląda na to, że on tylko zdejmuje gaz - wydaje nam się, że hamuje ale to tylko hamowanie silnikiem.

Opublikowano
Jak uzna, że zakręt jest odpowiednio ostry w stosunku do prędkości, to zdarza się, że nie tylko odejmuje gaz, ale i hamuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.