Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem który powtarza się w kolejnym aucie tnie opony od środka na tylnej osi wcześniej bulo to w E61 a teraz w F11 ta sama historia!! Podpowiedzcie może co jest zle zrobione z mojej strony lub co może być przyczyna. Auto ma przejechane 100000km ja nim zrobiłem 30tys i stoi teraz na kapciu 245/45/18 z góry dziękuje za indo
Opublikowano
Pierwsze co musisz zrobić to sprawdzić luzy tylko nie na stacji diagnostycznej na szarpakach bo nie znajdziesz. Podjedz do kogoś ,niech podniesie cały samochód do góry ,breszka w rękę i dokładnie posprawdza. Jeśli będzie ok to jedz na geometrie przodu i tylu samochodu tam prawda wyjdzie na jaw, jak bardzo jest rozjechane i czy da się poprawnie ustawić.
Opublikowano
Czyli nie ma co drążyć i myśleć trzeba jechać do jakiegoś gościa z głowa na karku i znawca tematu i odrazu zbierznosc ustawić bo czym więcej czytam zaczynam mniej wiedzieć.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Miał ktoś może sytuację że geometria wyszła idealnie, a dalej tnie oponę? I co dziwne ww moim przypadku tylko lewy tył, co sugerujecie sprawdzić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miał ktoś może sytuację że geometria wyszła idealnie, a dalej tnie oponę? I co dziwne ww moim przypadku tylko lewy tył, co sugerujecie sprawdzić?

Amory

Opublikowano
Za małe ciśnienie w kołach. BMW jako jedno niewielu aut ma bodaj 3stopnie negatywnego pochyłu kół. Zaleca się ok 0,3Bara pompować ponad tabliczkę znamionową w aucie.

spacer.png

  • 2 lata później...
Opublikowano
Problem rozwiazany? Bo u mnie w f11 zauwazylem ze lewa tyl strasznie tnie, zbieznosc niby ok lewe -1,38 prawe -1,58

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak tnie opony to sprawdzenie zbieżności nic nie da.

Wymień 4 opony na nowe i dopiero wtedy ustaw auto jak trzeba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
głowice do pomiaru geometrii nie są zapinane do opon tylko do felg, więc można pojechać na geometrię z oponami z których nawet druty wystają i ustawić. Pierwsza sprawa to stan elementów zawieszenia, przy pomiarze może wyjść w miarę poprawnie, ale jak auto jedzie wszystkie te elementy pracują i pod obciążeniem te konty się zmieniają, więc nie może być nigdzie luzów. No i pytanie o zawieszenie, czy jest w oryginale czy może auto poszło trochę na dół, bo jeżeli jest zauważalnie niżej niż to co przewiduje producent, koło staje mocniej w negatywie, a wtedy wewnętrzna część opony jest pod większym obciążeniem i będzie się zużywała mocniej, mimo poprawnego ustawienia, to normalne, w szczególności jak wjeżdżamy z szeroką i twardą oponą
Opublikowano
A może podasz jakie masz felgi, et, czy są dystanse itp? Z fusów wróżyć mamy?

 

To tak zbieznosc byla ustawiana jak tylko zalozylem nowe zimowki ale one byly 18 teraz mam 19cali 8,5cala szerokie orginaly bmw wzor 351 et33 nie ma dystansow a opony tak jak ksiazka pisze wszystkie 4 mam 245 40 19 98Y goodyear run flaty, moze byla to wina cisnienia ale watpie bo mocno zjechalo tylko ta lewa tyl za kierowca a prawej prawie wogole cisnienie na tyle mialem 2.6 teraz dalem 3.4 bo 80% Trasse robie z pelnym bagazem, moze jakas tuleja do wymiany tylko ktora?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli podcina tylko jedną, no to nie negatywy tylko coś z geometrią - zawieszeniem, na forum nikt Ci nie powie która tuleja.. podjechać do porządnego mechanika, najlepiej takiego który się tymi autami na co dzień zajmuje, na kontrolę zawieszenia, jeżeli wszystko będzie dobrze, sprawdzić jeszcze raz geometrię, czy coś się nie rozjechało
Opublikowano

Bede w pl to podjade na szarpaki te co maja na przegladach moze cos wyjdzie ale zwykle ktora to tuleja do wymiany zebym sie mogl jej dobrze przyjrzec

I czy w f10/f11 mozna regulowac kat pochylenia tylnich kol? Jezeli tak to gdzie jest ta sruba? Na widoku? Czy schowana? Czy pozostaje tylko wymiana tuleji?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

I czy w f10/f11 mozna regulowac kat pochylenia tylnich kol? Jezeli tak to gdzie jest ta sruba? Na widoku? Czy schowana? Czy pozostaje tylko wymiana tuleji?

Smart-Select-20220418-184432-Chrome.jpg

Opublikowano
O super kolego dzieki wielkie to teraz juz cos wiem ciekawe teraz czy nie zapieczona, wd40 pare dni przed wizyta u diagnosty bede juz psikal a moze na wszelki wypadek kupie juz nowa bo jak mi urwia przy regulacji to bedzie katastrofa jak nie beda mieli drugiej, czy te juz sie nie urywaja? Bo w e36 mi sie rwaly z tego co pamietam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę słabo geometria zrobiona skoro pochyleń kół nie ustawiono . Jeszcze w miarę młode auto to jest szansa że śruby ruszą . Ryzyko ukręcenia tez jest . Jak użyją pneumata to powinno ruszyć .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.