Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


w moim BMW e39 m62b35 (535i) nie ma maglownicy listwowej do której byłem przyzwyczajony i już raz ją wymieniałem :)

tutaj znajduje się takiego typu jak w e34 ładnych naśnie lat temu, ślimakowa czy jakoś tak ;)


Moje auto ma delikatne luzy, takie oznaki pływania. Jest coś takiego jak w mojej e46 przed wymianą maglownicy listwowej - kilka centymetrów ruchu praktycznie nic nie zmienia w kierunku jazdy. Słyszałem, że te montowane w 535i nigdy nie będą działały jak "brzytwa" ale czy jest jakaś szansa żeby to naprawić/usprawnić? dużo to kosztuje? w necie same regeneracje maglownic listwowych... opłaca się kupić używkę i podmienić?


Czy takie problemy mogą być spowodowane serwotronikiem (zawór i osprzęt??


Z góry dzięki za odpowiedzi i troche rozjaśnienie tematu,


Mateusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj sam ją doregulować.

Na przekładni, od góry, masz naciętą śrubę z nakrętką kontrującą.

Luzujesz nakrętkę, dociągasz lekko śrubę, dociągasz nakrętkę i sprawdzasz czy luz jest skasowany.

Jeżeli za mocno dociągniesz śrubę to kiera nie będzie odbijać i nastąpi szybsze zużycie przekładni.


Poszukaj w necie filmów na temat kasowania luzu w takich przekładniach.

Obecność servotronica nie ma znaczenia w przypadku luzów.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dzięki YAZ !

Jeśli to takie proste to na pewno się tego podejmę.


Jeśli chodzi o servotronic... Czytałem jak działa ten mechanizm, jednakże nie zauważyłem u siebie żeby była jakaś różnica czy wykręcam w miejscu czy jadę 120km/h.

Czy opłaca się czyścić ten zawór? Nie działa to aktualnie źle ale tak jakby nie działało w ogóle :) po prostu wydaje mi się że zawsze kiera chodzi tak samo, nie za ciężko, nie za lekko, jakby serwo nie było.


Czy może go nie być w moim biemdablju? Była to opcja dodatkowa? W realoem jest z i bez dla tego auta: e39 z 1996 roku - 535i bez vanosa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chcę pisać, że servotronic to rarytas, ale z pewnością nie montowali go seryjnie.

Najprościej stwierdzić czy masz lub nie servotronic zaglądając pod auto.

Dokładniej, patrząc na przekładnię od spodu.

Jeżeli servotronic jest to będziesz miał na niej, od spodu, elektrozawór z wtyczką dwupinową - jak na ZDJĘCIU.


Jeżeli masz taki EZ, a masz wrażenie, że kiera chodzi jednakowo, niezależnie od prędkości, to możliwe, że się przytkało sitko w nim i trzeba go rozebrać i je wyczyścić.

Nierzadko sam EZ pada z przegrzania i w zasadzie wtedy ratuje wymiana na nowy - koszt nowego to ca. 900PLN...niestety.

Są też inne usterki, np. padnięty sterownik. Można go ratować, bo najczęściej siadają kondensatory, ale lepiej chyba kupić używkę.


A'prpos kasowania luzu.

masz elegancko wytłumaczone i pokazane jak to robić w takich przekładniach.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dziękuję YAZ po raz kolejny :)


Nie wiem kiedy podejmę się wejścia pod auto bo niedługo upragniony urlop, ale napiszę co i jak i zrobię zdjęcia dla potomnych :8)

Pozdrawiam i do przeczytania za jakiś czas!

Opublikowano
Kasowanie luzu to nie taki prosty temat. I raczej bym nie ryzykował na twoim miejscu jeśli nie masz doświadczenia. Regeneracja tej przekładni to kosz rzędu 1500pln. Zrobi to większość zakładów regenerujących przekładnie do ciężarówek. Co do serwotronika to sprawdź jaki masz gm3 czyli tzw moduł komfortu. Do prawidłowego funkcjonowania musi być wersja High jeżeli masz Low serwotronik nie będzie działać. Opis wersji masz na obudowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.