Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z 520d będziesz zadowolony. W wielu recenzjach z wielkiej Brytanii pada sugestia ze jest to najlepszy silnik do 5. Wystarczająco dynamiczny a jednocześnie oszczedny. Spojztj także na e220d od mercedesa. Mercedes jest nieco szybszy i bardziej oszczedny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przesadzasz. Przed kupnem swojej jeździłem 3 litrowymi benzynami. Tez mi w nich mocy brakowało. Jestem świadom ze są lepsze szybsze silniki od mojej 530i ale to nie znaczy ze się z mojej nie ciesze.
Opublikowano
Wszystko było by idealnie gdyby jeszcze prawa jazdy za przekroczenie o 50km/h nie zabierali :(. Ja nikogo nie namawiam do łamania przepisów ale tak między nami, nie oszukujmy się, przecież jeżdżąc taką 3 litrówką 50km/h to tak jakby się stało w miejscu. Że już nie wspomnę że wystarczy delikatni musnąć gaz i zaraz mamy stówkę. Jeździłem chwilę autem z mocnym silnikiem i był to olbrzymi ból pilnować się co chwila. W końcu zacząłem jeździć na limiterze bo po prostu się nie dało inaczej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Smutno tez nie jest bo przy różnicy w cenie w ciągu 3 lat zabiore rodzinę do Tajlandii Chin i na Dominikane.
Opublikowano
No ale przecież to w niczym nie przeszkadza. Można kupić 530d dla przyjemności i polecieć z rodziną do Meksyku. Jeśli ktoś musi tak przeliczać, to znaczy że zwyczajnie nie stać go na takie auto.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Temat zaczyna brnąc do nikąd. Jeden nadrabia brak mocy wycieczką z rodzina a inny chyba musi kupić Pandę bo przecież mocniejszym strach jechać. Proszę o posty jak ktoś będzie miał jakieś sensowne argumenty, w przeciwnym wypadku zamkniemy temat.
Opublikowano
No ale przecież to w niczym nie przeszkadza. Można kupić 530d dla przyjemności i polecieć z rodziną do Meksyku. Jeśli ktoś musi tak przeliczać, to znaczy że zwyczajnie nie stać go na takie auto.

 

To jest najlepsze podsumowanie całej dyskusji. Natomiast wrażenia z jazdy przy 50 km/h są takie same w obydwu autach i tak samo łatwo w nich stracić prawo jazdy. 530d jest całkiem szybkie BMW, ale nie przesadzajmy z tą kontrolą prędkości.

Opublikowano

Podejrzewam że będziesz brał leasing więc różnicy kosztu miesięcznie nie odczujesz znacznie ale w rozliczeniu rocznym 20 tysi w kieszeni zobaczysz.

R6 pali więcej bo musi palić więcej nie ma zmiłuj ale może litr lub 2 a to znowu kilka tysięcy. Dodatkowo 530d bez xDrive dla mnie nie ma sensu bo to ciągła walka elektroniki z momentem obrotowym więc musi być 530xd.

Ja bym brał 520xd jeżeli jeździsz zimą nawet 10% po wiejskich drogach. Na lodzie RWD kompletnie sobie nie radzi. Na śniegu i innych nawierzchniach jest całkiem ok, tutaj BMW odrobiło pracę domową.

Przy takiej ilości czasu w aucie raczej bym te wolne srodki zainwestował w komfort w kabinie aby po wyjsciu z auta chciało sie do pracy iść. Ja mam standardowe fotele/szmaty i nie jest źle , nie wyglądają jakoś szczególnie może, ale po 1000 kilometrów i sporej nadwadze nie czułem specjalnie że jechałem style samochodem, może dzięki dodatkowej regulacji lędźwi za 1300PLN. Napewno w lepszych fotelach byłoby jeszcze lepiej.

Unikaj RunFlatów, są dobre do jazdy po krawężnikach 100km/h ale twarde i głośne.

Zapewne jeżdzisz sporo nocami wieć noktowizja to dobra rzecz jest.

520d nie jest wolnym autem. Ci co piszą o jakichś jazdach 200+km/h i ciągłej jeżdzie na 100% mocy po polskich drogach to są mocni na forach. Na trasach ich jakoś nie widzę. Jak cos mnie wprzedza jak jade 180-200 to raczej Prosiaki i jakieś debile w tuningowanych gratach co po nastepnych 10 kilometrach grzebia pod maską. BMW jeszcze żadnego nie widziałem od kilku lat ale zapewne gdzieś tam są. Ostatino jeden szybki w Stargardzie nawet się ujawnił, ciekawe co tatuś powiedział jak auto zobaczył.

Więc - jak możesz mieć wzwód tylko startując jak rakieta na lampach, to z tych 2 to tylko 530xd chyba, że zainwestujesz we wiagrę to zaoszczędzisz :) ogólnie 190 kucy starcza a po 2 latach możesz jakiś tuning przeprowadzić jak się gwarancja skonczy.

Opublikowano
Tak informacyjnie co do spalania. Ta sama trasa, takie same warunki, takie same natężenie ruchu. Spalanie G30 520xd 16l, a G11 730xd 11,5l. To, ze większy silnik będzie palić więcej jest bzdura. Mniejszy musisz bardziej deptać, a co za tym idzie będzie więcej palił i szybciej sie skończy. 520d jest żwawe ale gdy jeździmy przepisowo. Jak chcemy dynamicznie przyspieszyć z prędkości 160+ to sie tylko toczymy.
Opublikowano
Dokładnie. W miecie owszem spalanie pewnie będzie większe, ale na trasach, w szczególności jazdy z większymi prędkościami spodziewałbym się mniejszego. Więc ja bym zadał sobie pytanie gdzie i jak samochód będzie wykorzystywany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w domu takze volvo d4 190km diesel. Jechałem nim kiedyś z warszawy do Gdańska w nocy w środku tygodnia przy zerowym ruchu z gazem w podłodzeprzez cały czas. Prędkość oscylowala między 230 a 240 w zależności czy z góry czy pod gorke. Samochód spalił około 11 litrów na setke wiec jakim cudem koledze wyżej 520xd spaliła 16?? Średnie spalanie w moim volvo to 5.4 litra na 100 za ostatnie 50 tys km. Zgadza się w pewnych warunkach spalania mogą być porownywalne pomiędzy dużym i małym silnikiem ale w praktyce jest to niemożliwe. Można zaklinac rzeczywistosc ale w praktyce na długiej trasie jest duże prawdopodobieństwo że 520d przyjedzie szybciej niż 530d bo przy normalnym ruchu i tak za bardzo się nie pogoni a mniejszy silnik będzie potrzebował jednego tankowania mniej
Opublikowano
Spalanie G30 520xd 16l, a G11 730xd 11,5l.

 

Jeżdę już jakiś czas 2-litrowymi klekotami od BMW i jeszcze nigdy, przenigdy nie spalił mi więcej niż 11-12l/100, więc nie wiem skąd ty takie wartości bierzesz :norty:


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

kamiloo98, ubiegłeś mnie - chciałem napisać to samo :)

Mi 520 w różnych wersjach (E60, F10 i teraz G30) nigdy nie spaliło więcej niż 12. Może w korkach w dużym mieście być więcej, ale wtedy duży silnik spali jeszcze więcej. 520 pali 11-12 litrów przy prędkości 220-230 km/h. Chyba, że kolego jechał 300 :)

Opublikowano
Spalanie G30 520xd 16l, a G11 730xd 11,5l.

 

To jaki ma sens downsizing ? :shock: Wiekszej bzdury nie słyszałem. Miałem kilka 2 litrowych klekotów i nawet te po chip-tuningu przy max zaiwanianiu to 12 nie przekroczyły a gdzie im do efektywnosci tego silnika BMW. No chyba że w 520 się skrzynia zacięła i powyzej 4 biegu nie wrzucała to i moze 16l spalił.

Opublikowano

Może nie BMW ale w weekend leciałem 2.0 klekotem 2 razy trasę po ok 340 km i średnie wychodziło 14,7 i 15.2. Bynajmniej nie jechałem 230-240. Średnia wychodziła między 150-160km/h.

 

To jaki ma sens downsizing ? :shock:
ja nie widzę. 2.0 klekot pali mi może z 1-2l mniej/100km niż 3.0 w benzynie które miałem poprzednie, w mieście różnicę są trochę większe, ale to rzędu max 4-5l. Kilkukrotnie powtarzane trasy po ok 1000 km w jedną stronę różnice na poziomie 1-2l/100km

 

nawet te po chip-tuningu
po tuningu to częsta przypadłość że samochód pali mniej
Opublikowano

Czyli generalizując X4 M40i pali o 3-4l mniej niż 520d? :shock:


Nie wiem jak ja to robie, ale jadąc sobie w trasie ( jazda dynamiczna od 140-180 ) trochę miasta, jak to w PL, spalanie wychodzi mi na poziomie 7,5-8l. Natomiast autostrada 180-210km/h max 10l. Były jakieś przypadki, że auto spaliło 11l, ale to raczej jazda koło komina i to też dość dynamiczna.


Pozdrawiam wszystkich którym R4 190ps pali 16l :cry2:

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Kolejny przyklad. Ponad dwutonowe E65 z 4-litrowym dieslem V8 - srednie spalanie nigdy nie przekroczylo 10,5l wiec 520d ktore wazy 1700kg troche duzo pali.
Opublikowano
Czego wy sie wczyscy bawachaliscie... jedni udawadniaja ze ich 2.0d jest przezajebiste tylko dlatego ze 190km jest super i na kij im wiecej, a kolejni ze ich 3.0d spali mniej na autostradzie niz 2.0d... no kurla janusze no... jakby mialy takie samome wartosci km to mialoby to sens, ale zawsze jest cos za cos... i nie mowcie o downsizingu w 2 0 w porownaniu do 3.0d gdzie jeden ma 190km i 400nm a drugi 265km i 620nm... przeciez to sie nie ima... jakby te 3.0d mialo 190km to jest downzising... kazdy kalkuluje swoj buzdet i jak masz 2.0d noe udawaniaj ze jest kuzwa zajebiscie dynamiczne... prujesz rowne 200km/h to jak ktos Cie ma wyprzedzic, jak sie szybciej w Polsce jechac nie da w sposob bezpieczny i dluzej niz kilkaset metrow bo zaraz tir czy inny ktos w micrze na lewym pasie.... litosci zapmknijcie ten temat bo tutaj juz nie ma dyskusji na temat i na poziomie ryle udawadnianie swoich kompleksow... kupujesz auto za 300-400 tysi to ma Ci sprawiac frajde... jak dla faktu aby potem wypisywac bzdety i robic z tego forum forum dla kurek typu superb gdzie style jest lepszy od landk bo jest tanszy to zmiencie auta bo szkoda sie meczyc:) skoda lepsiejsza szczegolnie w bieli najszybsza...
Opublikowano
Aaa i jak 2.0d spala 16litrow to moze jakas diagnostyka bo chyba dziurwa w baku jest... ten silnik nie ma prawa w pelenj sprawnosci tyle wyzlopac na dlugiej trasie...chyba ze stoisz 4h w korku z zapalonym silnikiem i potem dopiero jedziesz.. chyba ze podajesz spalanie z pierwszych 3kmow... nawet moje 140km passeratii z ciaglym gazen w podlodze bo przeciez ten to sie nie rozpedza wcale z maks 200 (bo wiecej nie pojedzie jakbym nawet chcial) spala trasa warszawa gdansk i spowrotem 7.6...
Opublikowano

Shelterek pytanie 520d czy 530d jest bardzo ogólne i nie ma jednej odpowiedzi. Weż sobie wersje na weekend i przetestuj spalanie na tych samych trasach w podobnych warunkach ruchu i wtedy zobaczysz co ile pali a i tak odbierając swoje BMW nie będziesz pewny czy te wartości spalania będziesz mógł powtórzyć u siebie.


KubaTfb ku woli ścisłości, downsizing to obniżanie pojemności silnika przy zachowaniu tych samych KM i Nm lub ich zwiększeniu. Jeśli BMW zacznie produkować silnik np 1.0l i 190KM to wtedy to downsizing. :wink:

Opublikowano
Dlatego bapisalem ze jakby 3.0 mialo 190km to mowienie ze 2.0 jest dla niego downsizingiem jest adekwatne:)) troche ze skrotem myslowym, ale taki mal byc sens:) ale mysle ze temat i tak do zamkniecia, jako ze jego zalozyciel nie dzieli sie wnioskami z odpowiedzi ani nie dostarczyl bardziej adekwatnych informacji;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

520d i 530d to są inne samochody. Pierwszy ma "wystarczający" silnik ale nie daje żadnych emocji, powyżej 120 nie jedzie i taka jest prawda obojętnie jak bardzo kochacie swoje dwulitrowe diesle. 530d ma moment obrotowy lokomotywy i bez problemu zamknąłem tym autem licznik na autostradzie. Nie jestem hejterem 20d, sam miałem ten silnik zrobiony na 200+ ale to było w serii 1 F20 i tam można było powiedzieć że JEDZIE. Autor chciał znać różnicę pomiędzy silnikami więc nie wiem po co pisanie na temat tego że w 20d za tą kasę będzie więcej wyposażenia itp, na osiągi to NIE WPŁYWA.


Jeśli ktoś będzie miał coś mądrego do powiedzenia proszę o PW.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.