Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że jestem tu po raz pierwszy, witam serdecznie wszystkich. I od razu do rzeczy:

Miałem koła 17 z Pirelkami P7 225/55 97Y ROF. Ponieważ preferuję opony całoroczne zmieniłem na 18 Goodyear Sport 245/45 100V ROF. W tamtych komfort był słaby, w tych jeszcze gorszy (może sztywniejsze, może dlatego że niższy profil). Mam wrażenie jak bym jechał na rowerze, czuć każdą rysę w asfalcie a na nierównościach, szczególnie tylne koła, czasami wręcz wpadają w rezonans przy 70-80 km/h. Eksperymentowałem z ciśnieniem i co ciekawe lepiej jest przy 2,8 bar niż przy 2,0 (wg nalepki powinno być 2,4), sztywność podobna ale przynajmniej nie ma wrażenia odbijania się opony jak piłka. Jeszcze nie robiłem eksperymentu z pełnym obciążeniem, szukam 4 grubasów z walizkami.

Czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie? Czy wchodzi w rachubę zmiana ROF na zwykłe wielosezonowe? Chodzi mi oczywiście o ten konkretny samochód, bo doświadczenia z innych modeli (takie jak moje z E90) mogą być niemiarodajne.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

hmm... dziwnie to opisane.

Zacznijmy od tego że opona nie jest od amortyzowania pojazdu. Pewnie, że jakiś minimalny wpływ ma ale na pewno nie jest to kwestia tego że, nie rof będzie ok a na rof już nie. Mam wielu klientów z BMW i spora ilość najpierw nasłuchała się, że na zwykłych oponach to będzie super miękko a na rof jest lipa. Zakupili opony i powiedzieli, ze różnica jest praktycznie niewyczuwalna. Ja mam letnie 19tki rof a zimowe 18tki również rof. Różnica w komforcie jest minimalna. No i te całoroczne... od zawsze wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :) Żadna to oszczędność a jakość jazdy zarówno latem jak i zimą gorsza i na pewno mniej bezpieczna niż na oponach sezonowych. Może to kwestia twoich przyzwyczajeń? Nie mogę złego słowa powiedzieć na komfort w tym aucie i to na obu rozmiarach kół. Niepokoi mnie ten rezonans o którym piszesz. Może zwyczajnie masz coś nie tak z kołami/oponami?

pzdr

Opublikowano

Wróciłem do 17" na profilu 55. Mimo że nadal ROF i tylko kilkanaście mm gumy (i powietrza) więcej, to jest wyraźnie lepiej. Zgadzam się, że G30 ma komfortowe zawieszenie (po prostu długoskokowe), ale to opona odpowiada za wybieranie drobnych nierówności. Wkurzające jest gdy czuje się każdą rysę na asfalcie. Poza tym po przejechaniu tej rysy ROF jeszcze ułamki sekund ma minimalne wibracje, jakby dreszcz. Zwykła takiego zjawiska nie wywołuje.

Raczej jednak nie przejdę na zwykłe opony (gwarancja, ubezpieczenie, mniejsza odporność na uszkodzenia), mimo że w drugim aucie tej samej klasy mam takie i różnica jest kolosalna. W trzecim też mam ROF. 17" są brzydkie, nie pasują do tego auta, ale są użytkowo akceptowalne. Nie wyobrażam sobie jak można jeździć na profilu 35, chyba tylko po autostradach.

Jeszcze przy tej okazji ciekawostka, poruszyłem w innym miejscu ale pozostało niezauważone. Do opon ROF zalecane lub przez niektórych producentów (w tym Michelin i BMW) wręcz wymagane są obręcze typu EH2+ czyli z podwyższonym i wzmocnionym rantem. Tylko że ja w G30 obręczy z takim oznakowaniem nie widzę. Ba, auta te fabrycznie są wypuszczane z Runflatami na zwykłych obręczach H2, w tym moje. Chyba coś się zmieniło w temacie w stosunku do informacji w artykułach sprzed kilku lat. Nie wiem, może doświadczenia, może konstrukcja opon, może felg.

Opublikowano

Fajnie że ludzie mają tak różne odczucia w jednym temacie :) Ja niestety nie zgodzę się z tym. Te same rozmiary opon, które różnią się tylko rof bądź nie rof nie wprowadzają jak ktoś nazwał "kolosalnej" różnicy komforcie pojazdu. Tak jak wspomniałem wcześniej opona nie jest od tego. Różnica jest minimalna co potwierdziło wielu klientów którzy dali się namówić na rezygnację z rof. Na swoim przykładzie to potwierdzam i moje odczucia są właśnie takie.

Ktoś wspomniał o rof i gwarancji pojazdu. Nie ma to nic wspólnego. Opona w pojeździe z gwarancją musi mieć tylko homologację marki ale nie ma wymogu, że ma to być rof.

pzdr

Opublikowano
Niby tak, ale w instrukcji mam napisane, że należy stosować ROF. A w gwarancji, że należy przestrzegać instrukcji. Nie będę się kopał z koniem. Jakby co, żeby się wymigać, zawsze mogą powiedzieć że owszem opona ma homologację ale ogólną, a do tego konkretnego auta musi być ROF, bo tak jest czarno na białym napisane.
Opublikowano
Zacznijcie moze nie od rof ale od sedna... z jakiej dokladnie opony sie przesiadqcie na jaka... konkretny model marka rozmiar... mam rofy od 10lat. Przejadlem 4 komplety roznych rofow w x5 i jak pireli modelu nie pamietam na ktorych wyjechalo x5 byly twarde i do niczegk sie nie nadawaly mimo ze mialy 18 cali tak obecnie auto jezdzi na 19 rofach nowszej generacji continentala ktory jest duzo mniej twardy... za to moja g30 wyjechala na 19rofach michelin primacy 3 ktore sa kurewsko twarde, tluka na poprzecznych nierownosciach, dobijaja dziury i kimfort jest odmjennie eozny od tego co bylo w testowych 18 z m paku. Dla porownania x6 ktora jezdzi na 20 calowych felgach ma lepsze wybieranie na drodze niz moja g30 do momentu w ktorym predkosc i masa nie powoduje bujania auto czytaj do 60-70 jest 8lep3ij bo opony lepiej wybieraja... i nie mowcie o tym ze opona nie ma wplywu na komfort jest masz 35-40mm oplotu stalowego miedzy felga a ziemua zawsze... szczegolnie przy tak kolosalnych roznicacg miedzy rofami... miarodajne porownanie jest jedno identyczny model i rozmiar rof i bez rof. Jak zmieniasz pierli na continentala czyli twardziocha na miecioacha to odczujesz jak w druga strone to zapewbe juz nie... kwestia marki...
Opublikowano
To chyba oczywiste, że pomiędzy poszczególnymi markami/modelami opon są różnice. Natomiast nie uwierzę w to, że przykładowo conti rof jest przyjemniejsze w jeździe niż pirelli non rof. Generalna zasada (czyli w pewnym uproszczeniu) jest taka, że non rof jest znacznie bardziej komfortowe na polskich drogach niż rof. Może w krajach gdzie drogi są równe jak stół i nie ma kolein różnice nie są tak odczuwalne. W pl na dziurach, nierównościach i koleinach nie ma porównania w komforcie jak chodzi o te 2 konstrukcje opon
Opublikowano

Popieram przedmówce w 100%. Opony bez ROF zawsze będą wygodniejsze na dziurach niż te z opcja ROF. W mojej poprzedniej F10 jak zmieniłem na opony bez ROF to różnica była kolosalna.

Teraz w G30 jest nowa generacja „ROF-ów” i są zdecydowanie lepsze (wygodniejsze), świadczy o tym chociażby dużo mniejszy zasięg jaki producent wskazuje do przejechania na oponie po przebiciu. Jak dobrze pamietam spadł on o jakieś 50 km.

W G30 zdecydowanie poprawiono również zawieszenie. U mnie pomimo felg 20’ i opon ROF jest wygodniej niż w F10 na 18’ bez ROF.

Dodam jeszcze, ze ostatnio w serwisie poinformowano mnie, ze G30 jest wypuszczane fabrycznie zarówno na oponach z ROF i bez i w zależności od tego modyfikowane jest nieco zawieszenie...

Ja osobiście zamówiłem auto na 20’ bez ROF a auto przyszło na 20’ z ROF (błąd fabryki) i jak mnie poinformowano mogę spokojnie w każdej chwili zmienić opony na bez ROF.

Opublikowano

Opony ROF mają twarde brzegi więc ZAWSZE będa twardsze od zwykłych przy zachowaniu tego samego ciśnienia i nic nie pomoże neutralizacja efektu zawieszeniem. Dodatkowo opona wyłapuje(tak amortyzuje) około 80% wszystkich nierówności na drodze, szczególnie tych małych gdzie zawieszenie nia ma możliwosci zadziałać. Lepsze sa opony typu SealInside . Maja podobny komfort do zwykłych lecz też są odporne na przebicia ( upraszczając )

Jeżeli zależy Ci na komforcie to tylko zwykła opona i zapas lub pianka i kompresor.

Opublikowano

Nie wiedziałem, że do 530d można włożyć jeszcze 17-calowe koła.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Nie można zamówić G30 na 20tkach i bez rof bo zwyczajnie BMW nie ma czegoś takiego w ofercie. Jak dla mnie to nie błąd fabryki tylko błąd sprzedawcy w salonie jeżeli taką opcję przedstawił.

Co do 17tek do G30 to owszem jest coś takiego. Na zimę trochę się tego sprzedało :)

Co do rof mam inne zdanie i go nie zmienię bo sprawdziłem to na własnej skórze. Opony bez rof w tym samym rozmiarze dają bardzo małą różnicę a na pewno nie taką abym zastanawiał się nad zamianą. Wolę rof i minimalnie większą twardość niż ewentualne pałowanie się z assitance i kłopotami na drodze.


pzdr

Opublikowano

Owszem ma i miałem również potwierdzenie tego z BMW Polska. Auto zostało nawet wyposażone w zestaw naprawczy, którego w przypadku opon ROF nie ma.

Nie wypowiadaj się jeżeli nie sprawdzisz wcześniej informacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.