Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby wszystko sztywne, zero luzów, ogólnie jeździ się dobrze. Padła diagnoza "jeśli w ogóle coś to tuleje wahaczy", a że u mnie tuleje są niewymienne, profilaktycznie wymieniłem całe wahacze dolne i górne. Niestety, nie pomogło. Podczas jazdy po równych drogach czy nawet po koleinach nic nie słychać i nic nie czuć. Objaw występuje tylko na niektórych rodzajach kostki brukowej i na niektórych "tarkach" utworzonych przed skrzyżowaniem. Objaw się wzmacnia kiedy dohamuję/dociążę przód. Nie czuć tego na kierownicy. Jedynie słychać, że coś tam z przodu postukuje i nie jest tak jak było kiedyś (jak być powinno). Mam wrażenie, że mocniej stuka kiedy jadę po bruku w trybie Sport, bo w trybie Normal/Comfort jest nieco ciszej. Podobno może to być jeszcze mocowanie amortyzatora albo teleskop amortyzatora, ale niby nie da się tego jednoznacznie stwierdzić bez rozebrania połowy auta. Czy macie jeszcze jakieś typy? Co jeszcze może stukać od czasu do czasu w przednim zawieszeniu i dawać takie objawy? :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Gumy drążka stabilizatora.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Miałem to samo.

Luźne były śruby na przednim pasie. Są one ukryte zaraz za lampami pod plastikową osłoną . Są po dwie na każdą stronę. Sprawdź też śruby na rozpurkach , tych które idą od klichów do wczesnie opisanego wzmocnienia.

Przewiń filmik na 1:10 i tam zauważysz dwie blisko siebie wkręcone śruby.

Opublikowano

W/w śruby nie miały luzu, tak jak sOnar opisywał nie zawsze to słychać, u mnie objawia sie to przy niskich predkościach, tak do 25 km/h, na małych poprzecznych nierównościach.

Jestem umówiony na wymiane opon, sprawdzenie całego zawieszenia i pełną geometrie (przyjrzymy się dobrze gumom drażka stabilizatora).

Może jeszcze jakieś sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego masz rację jeśli chodzi o sprawdzenie gum drążka stabilizującego. Nie wiem jak to wygląda w f10, ale w e39 aby można było wyczuć luzy na w/w gumach należało podnieść auto do góry za koła ( lub wykonać to z poziomu kanału) , nastepnie unieść przód auta delikatnie do góry (za belkę /sanki lub silnik) tak aby odciążyć ( zmniejszyć naprężenia w zawieszeniu) elementy zawieszenia. Następnie należy złapać za drążek stabilizujący i mocno szarpać góra /dół. Ja takie sprawdzenie robiłem na stacji diagnostycznej.

Kolego jeszcze jedno, jeśli te gumy nie będą przyczyną słyszanych przez ciebie stuków, to pamiętaj, że tych miejsc, w których występuje mocowanie/usztywniane karoserii auta jest więcej. W komorze silnika masz jeszcze dodatkowe rozpórki . Są one pod plstikami, przed przednią szybą. One również idą od kielichów w kierunku środka szyby. Usztywnienia masz też z tyłu podwozia.

Zwróć uwagę na górne zawieszeniem amortyzatora.

Powodzenia..

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Miałem ten sam problem, przyczyną były poluzowane nakrętki tak jak opisał Burza1234. Jeden z niezależnych serwisów zdiagnozował maglownicę do wymiany :duh:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,


jeśli można dopytać (?), które nakrętki były przyczyną ? U mnie też przy skręcaniu w lewo, przy jednoczesnym dociążeniu przodu (przyhamowanie), słychać zgrzytnięcie.


Pozdrawiam.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć Wam,


Mam 518d, 2016rocznik i podobna sprawa, tylko, że mam przebiegu 43 000 km. Stukanie dokładnie tak samo miałem czyli przy niskich predkosciach przy ruszaniu i hamowaniu, szybciej to była totalna cisza. Co ciekawe, stukanie narastało od przebiegu myślę 38000 i w pewnym momencie ustało jak jeździłem po mieście i znow po dłuższej trasie dalej zaczeło pykać. Auto prowadzi się dobrze jak zawsze a ja zazwyczaj umiejętnie omijam dziury.... :D

Pytanko - skoro mam premium selection z gwarancją, a zbliża mi się przegląd (olej+sprawdzenie całości auta) to czy mi to zdiagnozują za free i naprawią?


Dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi.

Mateusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ci puka przy hamowanii i ruszaniu to moga byc wywalone tuleje dyfra. Jestem po wymianie wszystkich 3. Jedna calkiem padla dwie przednie juz mialy mikropekniecia.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FR71-EUR-01-2010-F10-BMW-535i&diagId=33_1454

Chodzi o tuleje 9 10 11. 11 pada najczesciej

Chyba ze faktycznie masz stuki z przodu z zawieszenia to bez wejscia pod auto i sprawdzenia wszystkich wachaczy drazkow lacznikow sie nie obejdzie

🙃🙃

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,


Dołączam do tematu i potwierdzam. Dziwne stuki w przednim zawieszeniu były sprawdzane 2-krotnie na stacjach kontroli pojazdów i w samym ASO, ale wszystko było w porządku. Dopiero po przeczytaniu na forum sugestii o luźnych rozpórkach pod maską okazało się, że jedna śruba miała luz - 2 minuty później po kłopocie (frustracja rosła, a perspektywa rozkręcania samochodu bez diagnozy też nie była miła). Dziękuję za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

Cześć,


Dołączam do tematu i potwierdzam. Dziwne stuki w przednim zawieszeniu były sprawdzane 2-krotnie na stacjach kontroli pojazdów i w samym ASO, ale wszystko było w porządku. Dopiero po przeczytaniu na forum sugestii o luźnych rozpórkach pod maską okazało się, że jedna śruba miała luz - 2 minuty później po kłopocie (frustracja rosła, a perspektywa rozkręcania samochodu bez diagnozy też nie była miła). Dziękuję za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.