Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW E92 320d, auto z 2009 roku, z silnikiem o mocy 177KM, auto kupione ze wzgledu na stan, szukalem 330d, ale po kilku wyprawach dalem sobie siana.

Auto dokladnie w takiej konfiguracji jakiej szukalem (poza silnikiem :D ), ale po kilkuset kilometrach stwierdzam ze 2 litry daje rade, a przy tym jest niesamowicie oszczedne.

Do pelni szczescia brakuje m-pakietu, ale wszystko w swoim czasie mysle ze do konca roku przywroce autu dawna swietnosc i dodam kilka smaczkow.


Na samym poczatku zrobilem konkretny serwis:

Wszystkie filtry i plyny zostaly wymienione, zajalem sie takze naprawa ukladu hamulcowego

Wymienilem wszystkie tarcze i klocki, oraz zaloylem calkowicie nowy zestaw szczek hamulca pomocniczego.

20180716_164425.jpg 20180716_170802.jpg 20180716_173812.jpg


Problem byl takze z wysokoscia auta, dlugo myslalem nad rozwiazaniem, przez glowe przelecial m-tech, i mozna powiedziec ze wyladowalem dosc blisko. Zastosowalem nowe skrocone amory sachsa + sprezyny eibach pro kit i wg mnie jest to perfekcyjny setup.


20180804_113003.jpg 20180804_115906.jpg 20180804_120107.jpg


Tak wygladal na standartowym zawiasie:

20180804_090309.jpg


A tak po zabiegu:

20180804_160921.jpg


Jeszcze pozostalo, ogarnac tyl + geometria.

Planow jest wiele, ale na razie skupiam sie na idealnym stanie technicznym.

Kilka fotek:

20180804_090342.jpg 20180804_090357.jpg 20180804_090402.jpg 20180804_160909.jpg 20180804_160939.jpg


Na serwis czeka juz zakupiony pelny pakiet, do wymiany oleju w skrzyni automatycznej, Niebawem zdam relacje, wraz z manualem (moze komus sie przyda)


Generalnie pracy przy aucie jest jeszcze od groma, ale wazne jest ze auto jest po akcji serwisowej lancucha i silnik pracuje idealnie, takze dobre 3 tys bedzie w kieszeni i przeznacze je na jakies osiemnastki + nowe oponki.

Regeneracji musze takze poddac zaciski, bo w jednym odpowietrznik juz stoi, wiec przy okazji da sie do piaskowania i malowania proszkowego. W przyszlym tygodniu jak zrobie serwis skrzyni, zrobie takze caly przod silnika z nowym kolem pasowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki porządny serwis na przyszłość procentuje!
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zacznij od wymiany rozrzadu i kolektora dolotowego. reszta to pierdoly. akcja serwisowa dotyczyla tylko wymiany napinaczy. lancucha nie ruszali. jak wyslizgasz kolo na wale krobowym to naprawa nie bedzie tak mila i przyjemna jak wymiana calego rozrzadu teraz. a dolot... na 99% kwalifikuje sie do wymiany. jak wyjmiesz kapki to zabijesz DPF. koszty wieksze niez zakup dolotu.
Opublikowano

Rozrzad jest wymieniony kompletny kolego, mam pelna liste czesci wymienionych.

Sam pracuje w ASO MB, wiec powiedzmy ze cos tam o samochodach wiem :D

Nie bede usuwal zadnych klapek, nie bede wycinal filtra czastek, wszystko ma byc na swoim miejscu, nie jestem druciarzem :D

Kolektor i caly dolot bede kontrolowal po okresie wakacyjnym, wraz z czyszczeniem filtra DPF, nie mozna zakladac ze kolektor jest do wymiany, moze wystarczy jedynie kontrola i dobre wymycie wszystkiego z nowym uszczelnieniem.

Podstawa to odpowiednia diagnostyka problemu, a nie wymiana wszystkiego w kolo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słusznie zrobiłeś bo w tym budżecie w którym szukałeś kupno 3.0d wiązałoby się z dużym kosztem doprowadzenia auta do dobrego stanu. Niestety ale po odrzuceniu egzemplarzy z dużymi realnymi przebiegami albo przygodami to na otomoto zostają pojedyncze E92 3.0d w cenach porównywalnych do tych w DE i CH.
3A0jS9b.png
Opublikowano

No niestety, rece opadaja jak oglada sie te wszystkie perelki. Obejzalem w sumie 17 egzemplarzy :mad2:


Tu juz gotowy zestawik do wymiany oleju, stwierdzilem takze ze zdejme mechatronike i wymienie gumki. Oczywiscie nie zapominajac o nowych srubach.

20180805_123538.jpg 20180805_123546.jpg 20180805_123555.jpg

Opublikowano

Dzis zalozylem juz wszystkie sprezynki, i ustawilem geometrie. Oj nie jest to taka prosta sprawa, niestety mam problem z jedna kwestia a mianowicie z wysokoscia auta, w menu urzadzenia mam z gory przypisane rodzaje zawieszenia, bede musial pokombinowac i podstawic jakies dane konkretnie do wysokosci auta, bo inaczej nigdy nie bedzie prawidlowo ustawione.


20180806_180929.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Oliwka w skrzyni wymieniona.

20180815_155717.jpg 20180815_155743.jpg


Jak widac, zdjalem mechatronike aby wymienic gumki, gdyby ktos sie zastanawial ile oleju kupic przy takiej wymianie, to u mnie weszlo 7,8 Litra.



Teraz latam za felgami, nie wiem czy nie kupie nowych markowych felg, ktos sie orientuje jakie ET przy 8,5 cala bylo bo odpowiedni na przod, a jakie na tyl? Znalazlem na przod z ET 33 a na tyl ET 17, myslicie ze nie bedzie tarlo z tylu przy balonie 225/40r18?

Opublikowano

Miałem u siebie fele z e60 et20 to na oponie 225/50r17 tarło cholernie zdaje sobie sprawę ze sam profil opony był za duży. Teraz mam et35 przód i tył et35 + dystans 15mm myślę ze spokojnie wyszedłby 20mm

Opony to 225/45r17. Myślę że lepiej wziąść mniejsze et i dopasować dystansem tak jak tobie będzie się podobało. Na przód również zastanawiam sie nad dystansem 10mm

Opublikowano

Fajne autko, tak z ciekawości - ile Cię wyszła?


Sam szukam E92 z N52B25 lub B30, ale czytając o wadach tych silników skłaniam się ku klekotowi 2.0 N47, gdzie negatywnie zaskoczyć może chyba tylko rozrząd, ew. zajechany DPF...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No offence. Chodziło mi o mnie, malowałem ręcznie i z daleka wygląda spoko. Jak podejdziesz i się przyglądniesz to...

Mam na myśli że mogłem jednak wyciągnąć te zaciski i zrobić to porządnie :)

Opublikowano

Zaciski juz gotowe. Zregenerowane calkowicie - do kazdej srubki. Jutro w koncu montaz.

20180916_144358.jpg


Wzialem sie takze za oklejenie nerek. Pierwszy raz pracowalem na profesionalnej folii, zazwyczaj kladlem tanie folie z aledrogo.

Nie jest to takie "hop siup" folia jest bardzo cieniutka, nie wybacza bledow i udalo mi sie przy pierwszym podejsciu ja porwac. Generalnie wyszlo calkiem dobrze, ale z bardzo bliska widac reke amatora w tej dziedzinie :D Na przyszly sezon bede musial to poprawic.

20180916_152116.jpg 20180916_174559.jpg


Gdyby ktos byl chetny, to bede sciagal zaciski ze swojego auta i takze je regenerowal, wiec jak ktos by chcial dostac gotowy produkt, to mozemy ubic interes.

Szkielkowanie i malowanie w wybrany kolor 320zl, zestaw naprawczy 100zl, zaciski 200zl + 130zl robocizna = 750zl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Idzie zima, wiec czas spedzic kilka godzin przy aucie, trzeba szykowac stan techniczny na przyszly sezon, a takze przygotowac auto do nowego softu. Pracy jest od cholery.

Do zmiany kompletny naped paskowy wraz z tym nieszczesnym kolem pasowym, zmiana uszczelki pod pokrywa zaworow - glownie chce zobaczyc lancuch rozrzadu. Przy okazji wyczyszcze i uszczenie wtryskiwacze, oczyszcze i przesmaruje gniazda swiec, zeby w przyszlosci nie bylo niespodzianek. Kolektor musze obadac i zobaczyc w jakim stanie sa klapy. i oczywiscie czyszczenie calego dolotu wraz z egr'em i chlodniczka spalin. Czekam jeszcze na uszczelki od wymiennika na podstawie filtra oleju i w piatek do roboty.

20181028-144313.jpg

Opublikowano
Ładny komplecik :) :mrgreen: Co Cie skłoniło do wymiany? Jednak trochę niepokoi Cie rozrząd, jaki przebieg? :P Jeśli nie był zmieniany komplet ja napewno zacząłbym od tego, szczególnie jeśli planujesz autem pojeździć dłużej

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Opublikowano

Wg dokumentow i bylej wlascicielki rozrzad byl robiony w ASO przy przebiegu 149 tys, auto ma na dzien dzisiejszy 220 tys, wiec chce tylko sie upewnic ze wszystko jest ok. Jaki stan by nie byl, to placzu nie bedzie, oryginalne czesci nie kosztuja az tak wiele. kolo pasowe jest chyba jeszcze oryginalne, a ze mam corteco w dobrej cenie to nie bede swirowal i czekal az nadejdzie jego koniec. Lubie miec samochod w dobrej kondycji technicznej, wiec czesci ktorych nie jestem pewien wole wymienic, tym bardziej ze nie sa to jakies ogromne naklady finansowe. Wszystko co widac na zdjeciach zamknelo sie cenie 1800zl, mysle ze to lepsza inwestycja niz np lampy depo :D bo co mi po fjnych lampach czy felgach, jak mi auto stanie.


Zapomnialem dodac ze dpf idzie do prania, dlatego tez nowe uszczelki i klamry na pokladzie. Zdecydowalem ze dpf wyczyszcze sam, srodkiem ktory pracuje w filtrze 10h i dopiero potem plukanie. Nie ufam tym maszynkom, bo uwazam ze 20ml srodka chemicznego to zdecydowanie za malo na rozmiekczenie tego co zalega w filtrze.

Opublikowano

Czesc prac juz wykonalem, rozrzad wyglada dobrze na szczescie. Niestety nie moge tego powiedziec o kolektorze, niestety oska ma spory luz i kolektor nadaje sie juz do wymiany, cena troche niszczy bo po mega rabacie wychodzi okolo 3600zl.

Na aledrogo tafilem na goscia ktory sprzedaje niby zregenerowany kolektor za niecale 1300zl, ale nie ukrywam ze podchodze z lekkim dystansem. Czy ktos z was ma jakies doswiadczenia? Uprzedzajac niektore odpowiedzi - usuniecie klap nie wchodzi w gre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.