Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mały problem z moim f30 320i 2016r. Samochód zakupiony jako nowy w salonie w Łodzi. W zasadzie od samego początku przy 70-80km/h po puszczeniu kierownicy widać małe ruchy oscylacyjne lewo-prawo. Zaobserwowałem, że są one silniejsze przy zimnym silniku. Drgań na kierownicy nie wyczuwam, lub są one minimalne. Oczywiście sprawdziłem koła i opony w 2 zakładach wulkanizacyjnych-brak uszkodzeń. W ASO nie stwierdzono nieprawidłowości ( zanim do nich dojadę samochód jest rozgrzany i ruchy są minimalne). Dla świętego spokoju poprosiłem o wyważenie u nich, na maszynie Hunter z testem drogowym. Test nie wykazał odchyleń od normy, stwierdzono wręcz ze opony i felgi są w doskonałym stanie, przed wyważeniem stwierdzono działanie sił o wartości 5 ( nie pamiętam jednostki) a niedoważenie kół od 5g do 30g. Nie trzeba było przesuwać opon względem felg. Opony to 225/50/17. Samochód jest oczywiście bezwypadkowy, w zawieszeniu nie stwierdzono luzów- przebieg 27 tyś km. Nie stwierdzam aby samochód ściągał na którąś ze stron na prostej drodze. Nie ma również niepokojących drgań przy wyższych prędkościach, również tych autostradowych.

Dla porównania przejechałem się F34 z tym samym silnikiem mojego ojca, tyle ze wyposażonego w automat i w jego egzemplarzu również są widoczne podobnie ruchy przy 70 ale mniejsze niż u mnie, w zasadzie niewidoczne. Jedyna różnica to jeżeli puszczę kierownicę przy lekkim skręcie np w łuku wraca ona płynnie do stanu początkowego a w moim samochodzie czasami potrafi ona wrócić do stanu początkowego bez płynności niejako skacząc. Dzieje się to tylko przy tych prędkościach. Na postoju i przy prędkościach np 90-150 km kierownica wraca płynnie.

Problem nie jest uciążliwy w jeździe ale denerwujący, zwłaszcza jak się płaci taką a nie inną sumę za samochód, a potem wsiada do Hyundaia Tucsona partnerki i tam w samochodzie za 1/2 ceny mojego kierownica jest jak skała.

Chętnie poznam Wasze rady i pomysły. ASO 3x odsyłało mnie z kwitkiem a że teraz mam więcej czasu chce ich przyciśnąć w w/w temacie.

Opublikowano

+1

F30 335i. 120tys 2013r. U mnie to samo. 80km/h drgania w sumie dość mocne, całej budy. Nikt nie znajduje przyczyny.

Trochę szukałem i znalazłem temat na bimmerpost - bardzo długi i duży. Jest to powszechny problem, przynajmniej w US.

Właściwie, to z tego co pamietam oni się tam pogodzili z tym, bo podobno nie da się z tym nic zrobić. Pozostaje z tym żyć.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=682580&page=45#post17860672

Opublikowano

Może warto sprawdzić czy wyszło jakieś uaktualnienia oprogramowania. Zakładam ze Macie servotronic a ni zwykła maglownice.

Może po cichu usunęli błąd.

Opublikowano
Samochód był w ASO na przeglądzie w kwietniu więc jakby był update to pewnie by wgrali, bo pierwszy raz problem zgłosiłem we wrześniu zeszłego roku. Kontaktowałem się z obydwoma serwisami BMW w Łodzi i żaden z nich nie znalazł przyczyny problemu.Wg nich wszystko jest ok. Najdziwniejsze jest to, że te ruchy/drgania są mniejsze po przejechaniu kilku km, prawie niewidoczne. Na karoserii drgań nie odczuwam. Nie stwierdziłem też aby był np wyższy poziom hałasu, ale to jest subiektywne odczucie. Stuków też brak.
Opublikowano
Ja też studiowałem różne tematy dotyczące wibracji, ale raczej dotyczyły całego auta, w szczególności podłogi po fotelami, a nie kierownicy. I to w szczególności w silnikach N20 z manualną skrzynią biegów. Możliwe, że to zupełnie inny temat, ale zawsze jedno pozostaje niezmienne: wyważanie kół, zmiana opon na nowe i tego typu zabiegi nic nie dają. Koniec końcu wyczytałam, że po wymianie wału napędowego następowała znacząca poprawa u pewnych osób.
Opublikowano

Czyli podsumowując:

ten typ tak ma i raczej się tego nie pozbędę

trzeba dbać o jak najlepszy stan felg i opon oraz ich wyważenie aby ewentualnie nie pogłębiać problemu.

Trochę to przykre aby tolerować tego typu problem w samochodzie premium, który teoretycznie jest wzorcem prowadzenia w swojej klasie. Jakby to była Dacia za 40 tyś. to pewnie machnąłbym na to ręką. Z ASO też nie mam chęci się szarpać i odstawiać samochód na 2 tyg ( a tak zdarzało się wg wypowiedzi z podesłanego przez kolegę wyżej forum).

Opublikowano
Ja postanowiłem z tym żyć. Trochę uciążliwe, w może bardziej denerwujące, jak jedziesz 80kmph za kimś i cos ci drga. No ale... po przeczytaniu tematu z bimmerpost, dałem sobie spokój. Postanowiłem z tym żyć. :-)
Opublikowano
Ja sugeruję sprawdzenie wyważenia kół - jak pisał przedmówca. Miałem podobnie ( co prawda przy wyższych prędkościach), ale w ASO, mi wyraźnie powiedziano, że typowo problem z wyważeniem pojawiania się właśnie między 70-80.
Opublikowano

...ale co to znaczy "typowy problem z wyważeniem" ?

Nie ma czegoś takiego tym bardziej, że nie chodzi TU o koło 20 calowe w zwyż.

Jeśli nie można wyważyć koła, które ma prostą felgę i normalną oponę to polecam skalibrować wyważarkę.

Osobiście nigdy w życiu nie założyłbym opon typu Bridgestone w dodatku o profilu 50 i w górę, polecam zmienić opony na np. Yokohama, Hankook i uważam, że problem się skończy.


1. Zamień opony i nie rób tego w ASO tylko w profesjonalnym zakładzie wulkanizacyjnym.

2. Będziesz zadowolony.

Opublikowano

U mnie koła były wyważane w 3 miejscach. W 2 serwisach niezależnych oraz w ASO. Były też sprawdzane na wyważarce w teście drogowym. Kierownica jak drgała przed tak drgała i po wyważeniu w każdym z zakładów.

Co do wymiany opon: Na komplecie zimowym też jest efekt drgania. Swoją drogą auto ma 1,5r, 27 tyś przebiegu na 2 kompletach i mam wymienić dobre opony? Myśle ze ASO powinno to zaproponować zwłaszcza ze samochód ma wykupioną przedłużoną gwarancje, a problem zgłaszałem pierwszy raz niedługo po zakupie samochodu

Opublikowano

ASO Cię "spuści na drzewo", standardowo... bo wg. nich wszystko jest si a to Tobie się coś dzieje w głowie.

Osobiście doczłapałbym do zimy z zaciśniętymi zębami i kupił normalne zimówki, żadnych Bridżstołnów, Gudjerów, Kleberów czy Danlopów.

Też jest opcja, iż zawieszenie pracuje zbyt idealnie, wiem, że to dziwnie brzmi ale coraz częściej słyszę takowe opinie.

W sumie masz ciężki temat do ogarnięcia.

Opublikowano
Mam F30 320 i xdrive. Przejechane 13500 km , zakupione w Polsce u dealera. Poprzednio e90 . Zaintrygował mnie ten temat . Ponieważ miałem wolne specjalnie zrobiłem próbę z prędkościa 70-80 km/h. Z reguły na drodze dwupasmowej jeżdżę trochę szybciej. Zrobiłem kilka nawrotów ( opony Run Flat Dunlop) i nie mam żadnych drgań kierownicy ani karoserii. Piszę o tym bo może przyczyna tych drgań jest inna niż wada fabryczna.
Opublikowano
Ogolnie warto zastanowic sie nad wiekszym rozmiarem felgi, na 19-calowych bedzie sie pewnie calkiem inaczej prowadzic.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Ogolnie warto zastanowic sie nad wiekszym rozmiarem felgi, na 19-calowych bedzie sie pewnie calkiem inaczej prowadzic.

Samochód specjalnie zamówiony z takim rozmiarem felg ze względu na dojazd do domu letniego nierówną drogą szutrową. Zamiana na SUV'a nie wchodzi w gre :D .

ASO Cię "spuści na drzewo", standardowo... bo wg. nich wszystko jest si a to Tobie się coś dzieje w głowie.

Osobiście doczłapałbym do zimy z zaciśniętymi zębami i kupił normalne zimówki, żadnych Bridżstołnów, Gudjerów, Kleberów czy Danlopów.

Też jest opcja, iż zawieszenie pracuje zbyt idealnie, wiem, że to dziwnie brzmi ale coraz częściej słyszę takowe opinie.

W sumie masz ciężki temat do ogarnięcia.

Zimowe opony to Nokiany WR a4 bodajże i na nich samochód ma ten sam problem.

Przypominam, że auto kupione jako nowe w salonie, więc ASO powinno dbać o klienta, zwłaszcza, że jednorazowo zamawialiśmy f30 i f34. A tak prawdopodobnie pominę BMW , (mimo tej przypadłości dobrze mi się jeździ autem), przy zmianie na nowy. Teksty " ten model tak" ma rozsierdzają mnie.

Opublikowano

Ciekawe. Ja zaraz po kupnie samochodu tez zauwazylem ten problem.

Serwis niby sprawdzil i uznali, ze tarcze trzeba wymienic. Jak juz wymienili, poinformowali, ze mistrz serwisu sprawdzil i jest juz ok.

Odebralem zadowolony i po 5 min dzwonilem do serwisu, ze jednak nie jest ok i drgania nadal wystepuja.

Pozniej zwalili na zabkowanie opon.


W miedzyczasie sprawdzalem na zimowych 16', letnich 16', (rozne felgi, rozne opony)

letnie 18' na felgach innego producenta oraz na tych samych oponach ale na fabrycznych felgach 18'.

Serwis za kazdym razem twierdzil, ze "juz jest ok", a ja za kazdym razem wracalem.

Ostatecznie zaproponowali odplatna optymalizacje kol, a ja postanowilem do tego serwisu juz wiecej nie wracac.


Efekt taki, ze niezaleznie od felg i opon, wywazane w ASO jak i w specjalizujacym sie warsztacie oponiarskim drgania nadal sa.

Problem zaczyna sie ok 70km/h i wraz z predkoscia czestotliwosc wzrasta, przy 110km/h ruchow kierownicy nie widac

ale czuc w samochodzie wibracje i slychac charakterystyczne ciche burczenie.


Dosyc dziwne, mialem juz wiele samochodow ale takiego czegos jeszcze nigdzie nie doswiadczylem.

Bywaly kola zle wywazone wrecz krzywe felgi po latach uzywania... po wywazeniu czy wrecz naprostowaniu felg wszystko wracalo do normy

i jechalo sie idealnie gladko, a kierownica nawet nie drgnela.

Opublikowano

i TU pojawia się pytanie: DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE TYLKO Z BMW ??


Nie słyszałem ani nie znam przypadku żeby nie poradzono sobie z czymś takim w Mercedesie, Fordzie, Skodzie, Oplu, Hondzie itd.

Opublikowano

Bo nie czytasz innego forum tyko BMW :)

Drgania kierownicy to problem w BMW od wielu lat. W każdym BMW, które miałem kierat drgał, nie ważne czy auto miało 20 lat, czy było nowe,czy miało nowe tarcze, czy stare, czy nowe opony, czy stare....W teścia Volvo też drga, w berlingo firmowym tez drga.

Opublikowano
Bo nie czytasz innego forum tyko BMW :)

Drgania kierownicy to problem w BMW od wielu lat. W każdym BMW, które miałem kierat drgał, nie ważne czy auto miało 20 lat, czy było nowe,czy miało nowe tarcze, czy stare, czy nowe opony, czy stare....W teścia Volvo też drga, w berlingo firmowym tez drga.

 

to Ci napiszę, że byłem właścicielem wielu BMW: E32, E38 x2, E65 x2, M5 E60, F01

... i jedynym drganiem, z którym mogę powiedzieć/napisać, że WALCZYŁEM było w E65 3.0D ale na to skupiło się parę rzeczy, które metodą prób i błędów i wielu wku*wień wyeliminowałem.





________________________

Na marginesie napiszę, iż mój znajomy ma G11, nówex z salonu za prawie 800 tys., problemem w tym aucie był czujnik VDP odpowiedzialny za przechył auta na zakrętach. Facet "x" razy był w ASO i jedyne co mu proponowali to skasowanie błędów.

Zawsze mówił, że na zakrętach ma głupie wrażenie jakby miał wypaść z zakrętu niezależnie od prędkości.... i doszło do tego, że na mega wku*wieniu na wakacje wziął służbowego Forda Mondeo swojego pracownika.

________________________

Opublikowano

Co ciekawe mam 2 sasiadow z BMW,

- e39, kierownica wibruje, ponoc cos z zawieszeniem

- f11, tez wibracje, niby xdrive


Ja nie przyjmuje do wiadomosci, "ze ten typ tak ma", bzdura i tyle. Jest gdzies problem/kilka problemow i trzeba go wyeliminowac.

Kola mozna dosyc latwo wykluczyc.

Kwestia co z pozostalymi. Problemy o ktorych wspominaja znajomi ktorzy maja/mieli BMW to najczesciej:

- wal napedowy

- maglownica

- ktorys z elementow wahacza (gumy)


Najdziwniejsze jest to, ze nigdy sie nie spotkalem z czyms takim, a jezdzilem fiatem, toyotami, oplem, renault, subaru ze stalym 4x4

i absolutnie nigdzie nie bylo drgan na kierownicy, nawet za studenckich czasow w starym 18 letnim oplu, z krzywymi stalowymi felgami i oponami o profilu zywcem wzietym z lublina.

Opublikowano

Napiszę jeszcze raz . Mam BMW 320 i xdrive 2017 r . koła 225/50/17, opony Dunlop ROF . Przejechane około 13 tys km.

Nie mam żadnych drgań na kierownicy , czy nadwozia. To już piąty tej klasy samochód (kupione nowe u dealera) . Najdłużej miałem bmw 320i e90.

Na mechanice się nie znam , na jeździe tak , więc wiem o czym piszę.

Opublikowano

Właśnie wczoraj pozbyłem się 'bujania' kierownicy przy 70-80km/h wyważając koła (drobne niedoważenie ok. 10g). Poprzednie wyważanie przed rokiem. Podejrzewam, że RunFlaty (225/50R17) wymagają częstego dopieszczania. W poprzednim samochodzie (215/45R17) wyważałem koła co 2-3 lata.

Ale uwaga: miałem kiedyś problem z takimi drganiami i pomogło dopiero wyważenie w dobrym serwisie. Hunter, hunter z pełną optymalizacją, wyważanie wszystkich kół w ASO - nic nie dały. Wróciłem do serwisu gdzie jeżdżę 'od 100 lat' i problem zniknął...


Jeśli natomiast o drgania chodzi to mam takie coś: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=344311 Podejrzewam wał lub przegub półosi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.