Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów, potrzebuję podpowiedzi odnośnie usuwania programowo klap wirowych w kolektorze, ewentualnie EGR. Pytanie brzmi, jakim programem to zrobić? I jakie parametry zmienić. Sprawa wygląda tak, że w następnym tygodniu miał bym klienta na takie coś. Koledzy, poratujecie dobrą radą?
Opublikowano
Nic nie trzeba programowo robić wywalić klapki wstawić zaślepki a cała gruszke sterująca klapkami zostawić, tyle nie ma błędów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko , że ich usunięcie to nie najlepsze rozwiązanie...

Ja obecnie wróciłem do klap wirowych i chyba nic lepszego w tym aucie od kupna nie mogłem zrobić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też śpię spokojnie.

Wzmacniane klapki.


W manualu to może i ciężej wyłapać różnicę ale w automacie to przepaść.


Jak ktoś chce to mogę tanio sprzedać komplet zaślepek aluminiowych do 3,0d

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Też się zastanawiałem nad tym kolektorem z wzmacnianymi klapkami, ale tak jak powiedziałeś w manualu nie czuć różnicy. Chodź nie lubię druciarstwa i może się skuszę na ten kolektor. A też nie wiemy na ile te klapki są wzmocnione i ile wytrzymają więc poczekam :). To masz ten kolektor co w Łodzi je modyfikują?
Opublikowano
Ja u siebie też wróciłem do kolektora z tymi wzmocnionymi klapkami i odczułem dużą różnicę w kulturze pracy silnika. W zeszłym miesiącu zrzucałem kolektor i po ~30000km nic się z nimi nie stało
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolektor jest solidny i nie ma najmniejszej obawy , że coś odpadnie.


Nie będę tu reklamował konkretnej firmy bo na forum nie powinienem.


Ja kupiłem auto już bez klapek i ich przywrócenie to dla mnie ogromna różnica.

Zwłaszcza dół silnika i elastyczzność. Do tego spalanie w dół.

Szybsza reakcja na gaz i średnie dodanie gazu nie oznacza redukcji jak było do tej pory.

Auto stało się bardziej cywilizowane , że tak powiem.

Silnik pracuje ciszej.



Oczywiście jak chcesz pełen ogień to depa i idzie jak powinien.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się.

Masz odczucie. :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Klapki to kolejny wymysl w stronę ekologi zupełnie nie potrzebny a wręcz wpływający negatywnie na nasze silniki jak dpf i egr. To moje kolejne odczucie :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi klapkami to jest tak , że auta bez dpf ich nie mają.

I pewnie jest wszystko ok ale mapa wtrysku jest inna.

W aucie gdzie one są przewidziane mapa wtrysku uwzględnia ich działanie.


A co do ilości powietrza to naprawdę twoje odczucie bo ten kolektor spokojnie wykarmia o wiele większe moce.

A zastanów się co robi sterownik wtrysku gdy na wolnych obrotach silnik ssie powietrza ile chce?

Przepływomierz to widzi.


Sprawdzałem u siebie i na wolnych obrotach klapki są w zasadzie całkiem zamknięte.

Zresztą ja tu nikogo nie chcę namawiać na cokolwiek.

Ja jestem mega zadowolony a auto pali znacznie mniej po mieście.


No i moc mam w zasadzie od samego dołu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Teoria o braku klap wirowych w autach bez dpf jest wyssana z palca,moj szef kupił e 60 530d z pierwszych lat produkcji i bez dpf ,bardzo szybko sie przekonał że te durne klapy tam sa ,bo przy przebiegu 90 tys km ,silnik łyknął dwie i skonczyło sie na remoncie silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapewne automat?

Automat ma każdy.


Zresztą nie mam tu na myśli tylko 3,0d w e60.


W mojej e87 nie ma klap pomimo , że auto jest młodsze.

Dodatkowo jak ktoś do tego odłaczy egr to jest duuuzo czystego powietrza idącego przez przepływomierz.

Niby lepiej ale sterownik zapewne dolewa paliwa .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nie wytrzymałem z ciekawości i zamiast nowego oryginalnego kolektora zamówiłem ten wzmacniany.

https://images92.fotosik.pl/13/393e5c260478ba92med.jpg[/img]

Juz zamontowany,ale czekam, aż odbiore jutro z bmw uszczelkę czujnika ciśnienia. Mam program robiony na kolektorze z klapkami i usunięcie zabiera sporo dołu,elastyczności i auto jest glosniejsze oraz skrzynia pracuje gorzej(sprawdzone osobiście).Jutro wieczorem napiszę jakie odczucia.Jeśli chodzi o kolektor i klapy to zrobili bardzo dobrą robotę.Kontakt i warunki zamiany ok.Wiecej napiszę jak zrobie test.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne automat?

Automat ma każdy.


Zresztą nie mam tu na myśli tylko 3,0d w e60.


W mojej e87 nie ma klap pomimo , że auto jest młodsze.

Dodatkowo jak ktoś do tego odłaczy egr to jest duuuzo czystego powietrza idącego przez przepływomierz.

Niby lepiej ale sterownik zapewne dolewa paliwa .

Każde e60 z kopciuchem ma klapy w kolektorze, Twoje e87 to zapewne 118d a one ich nie miały.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

maniek21112 To raczej do kolegi Baruc to info.


Majkel120322 mam taki sam. Będziesz zadowolony tylko daj mu z 50 kilometrów na adaptację bo musi sobie przypomnieć dobre czasy z klapami.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

[quote="


Majkel120322 mam taki sam. Będziesz zadowolony tylko daj mu z 50 kilometrów na adaptację bo musi sobie przypomnieć dobre czasy z klapami.


Wiem wiem :mrgreen: odlaczylem aku na caly dzień yo od nowa będzie się uczyć.

Opublikowano
Koszt okolo 500 zł i dajesz swój kolektor. Nic nie musisz wymienić oprócz kolektora. Warto wyczyścić egr bo będzie pod ręką, także warto się zainteresować sterownikiem świec i samymi świecami bo będą na wierzchu. No chyba że są sprawne i nie ma żadnych błędów związanych ze świecami to nie ruszać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
maniek21112 To raczej do kolegi Baruc to info.

Dlaczego? Przecież to Ty twierdzisz, że nie każde e60 ma klapki w kolektorze :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz mnie zacytować?????

Bo jakoś czytać i pisać potrafię.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.