Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,


mam problem z zauważalnym wytraceniem mocy w okolicy 6500 obrotów w E90 330i - wtrysk bezpośredni. Wtryski wymienione w tamtym roku, brak błędow na kompie, korekty wtryskiwaczy ok, korekty długo i krotkoterminowe ok (lambda integratory), filtr powietrza wymieniony 3 tys km temu, jezdzone na najlepszym paliwie + Archoil 6900-p max do każdego tankowania, olej wymieniany co 8 tys km. Przebieg aktualny 119 tys km. Co do sprawdzenia? Generalnie zauważyłem to dzisiaj przy przyspieszaniu, kręci jak szalony do 6400 obrotów i przy 6500 jest lekkie zduszenie, po zmianie biegów strzela do przodu jak z procy, mam wrażenie, jakby odcięcie paliwa przeniosło się kilkaset obrotów wcześniej.. co jest grane?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia pompy wysokiego i niskiego ciśnienia i filtry paliwa.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem w tym, że filtra paliwa to tu nie ma.. pompa niskiego cisnienia w takim zakresie obrotow pracuje? A pompa wysokiego cisnienia nie dawalaby jakichs bledow? nie ma kompletnie zadnych drgan na biegu jalowym, itp itd, zero niepokojących objawów prócz tego :/ jak mogę sam zdiagnozować HPFP?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filtr paliwa jest, w baku. Czasem jeszcze dodatkowo był filtr z węglem aktywnym.


Osobiście najpierw odwiedziłbym hamownię żeby zobaczyć tę utratę mocy na wykresie, najlepiej porównać z jakimiś hamowaniami z przeszłości.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Więc tak, dzisiaj przy 34stopniach pokatowalem samochód. Wywaliło check podczas ostrego przyspieszania. Na dwa pierwsze błędy nie patrzcie. Nox mam wyłączony, a drugi błąd to golf tee mod.


http://i67.tinypic.com/2iw81w7.jpg

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW generalnie walczyło z tym żeby te pompy (wysokiego ciśnienia) się nadawały do czegokolwiek od momentu wypuszczenia benzynowych E90 z bezpośrednim wtryskiem, czyli od 2006. Nic z tego, te z końca produkcji potrafią tak jak te z początku paść już po kilku tysiącach kilometrów.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, wiem.. błędy wskazują na niskie ciśnienie lpfp. Teraz byłem na autostradzie, but do oporu i znowu check, tym razem moc zmniejszona o połowę i w kodzie błędu pompa paliwa wysokiego ciśnienia.. :/ pytanie od czego zacząć wymianę? Czujnik niskiego cisnienia, potem pompa niskiego ciśnienia i na sam koniec pompa wysokiego ciśnienia?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro samochód ma już te 120 tkm przebiegu i wyskakuje błąd pompy to tak jak napisałem zacząłbym od sprawdzenia zasilania. Filtr (to chyba jest zwykłe gęste sitko, benzyny nie rozbierałem), i poszukał lepszej pompy niskiego ciśnienia. W podkręconych dieslach były to dwie przyczyny braku mocy przy największych wydatkach paliwa (zasyfiony filtr i za słaba pompa). Filtr do wyczyszczenia, a pompa może do wymiany. Czemu to jest ważne? Dlatego że pompa wysokiego ciśnienia jest chłodzona i smarowana paliwem, jakiekolwiek przerwy w dopływie paliwa mimo że nie zawsze są odczuwalne w pracy silnika to dla pompy są zabójcze.


Jak nie pomoże to sprawdzenie HPFP.


BTW jak odpalasz auto od razu po wejściu do auta to ile razy kręci zanim zaskoczy?

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie kręci od strzała przysłowiowego co jest jednocześnie uspokajające i dość dziwne bo kompletnie nie wpisuje się w kanon błędów związanych z HPFP... Także może to być kwestia nie wiem czujnika jakiegoś chociażby? Zobaczę dzisiaj po całej nocy stania jak odpali bo na ciepłym wczoraj palił od strzała, a wiem, że przy hpfp powinny byc problemy :!: z odpaleniem. Najgorsze, że za 7dni mam urlop i wyjeżdżam 200km w jedną stronę.. samochód nie traci mocy dopiero przy 6500obr są cyrki chwilowe zduszenie i od wczoraj dopiero wywala check przy takim czymś. Wcześniej od kilku kilka tygodni tracił moc minimalnie przed odcinką (jakby mu paliwa brakowało), natomiast kompletnie nie zapisywał błędów.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poczytaj, porób odczyty, możemy porównać bo u mnie też mam wrażenie że czasami auto jeździ lepiej raz gorzej.


https://bimmerprofs.com/n43n53-fuel-supply/


Błędów nie mam ale podejrzewam, że pompa z filtrem to ma tyle przebiegu ile auto czyli nie mniej niż 2x tyle co Twoje ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
byłem się przejechać, na rozgrzanym silniku kilka odcinek porobione, generalnie troszkę sobie pozapierdzielałem. Błędów brak... ręce mi opadają. Mogą to by świece? już 30 tys mają

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie, nikt nic?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Jakiś trop jest, ale nie dostarczyłeś w zasadzie żadnych informacji, na podstawie których można w ogóle zacząć dyskusję.

Najlepiej jakbyś nagrał film z live data z inpy, albo chociaż porób screeny z biegu jałowego i jak masz powyżej tych 6500 rpm (wtryski, lambdy, vanosy, ciśnienie paliwa).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no jak nie jak tak. Dałem kody z Btool Experta. Do inpy i kabla nie mam aktualnie dostępu.


Jeśli chodzi o live data to bieg jałowy :


http://i63.tinypic.com/2mrxg5y.jpg


Btool expert :


http://i67.tinypic.com/2iw81w7.jpg

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hamowni też nie ma w pobliżu? To zrób jeszcze 5 "przejażdżek" i podziel się wrażeniami... :duh:
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
MAM ROZWIĄZANIE! :) otóż jak wspomniałem po nitce do kłębka problemy zaczęły się kilka tyg temu, powiązałem błędnie z upałami, później podejrzani - pompa paliwa wysokiego ciśnienia (3 tysiące), pompa niskiego ciśnienia (800zł), czujnik niskiego ciśnienia (300zł), czujnik wysokiego ciśnienia (300 zł)... okazało się, że od kilku tyg zacząłem tankować u mnie w mieście na byłym Statoil (aktualnie Circle K) ... no cóż, najtańsze do sprawdzenia, więc zalałem dzisiaj na Lotosie 95 za stówkę, przepaliłem bak i co?... 33 stopnie upał w cieniu, temp powietrza dolotowego ponad 50 stopni, a auto zapierd*ala jak opętane, ciągnie do samego odcięcia każdy bieg przy pełnym bucie, sprawdzone do 200 km\h od 1, do 4 biegu... także konkluzja? UWAŻAJCIE GDZIE LEJECIE, niby renomowana stacja, a taki syf, zgłaszam do UOKiK, niech sprawdzą próbki paliwa...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety wróciło po 4 miesiącach, wszystko wskazuje na HPFP - cisnienie powinno być około 200000, a jest 5000..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.