Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Auto to X1 E84 z 2013r US. Seryjnie auto miało zwykłe halogeny + spryskiwacze. Lampy zostały zmienione na bi-xenony, zwykłe nie AHL, dołożona jedna masa w kostkach lamp, przekładka pinów przy FRM dla dziennych oraz przesłony, dodane $522 do CAS i FRM oraz przekodowane pustym MAN'em i wszystko ruszyło. Problem nastał przy poziomowaniu, zamontowane czujniki na wachaczah i podłączone pod FRM. ISTA w parametrach widzi czujniki i działają poprawnie ( napięcie od 0.7 - 4.7 V ) w zależności od pozycji czujników. Przewody poziomowania od lamp do FRM były już fabrycznie więc nic nie trzeba było dokładać, jednak poziomowanie nie działa, nie działa też test góra dół po włączeniu świateł, nie działa ręczne sterowanie z poziomu ISTY. Raz na jakiś czas wyrzuca błąd: "009CB6 FRM: Headlight vertinal aim control coil break"

Wersja FRM to FRM3 AHL. Dodam że silniczki w lampach są zamontowane a po zamontowaniu włącznika świateł z ręczną regulacją oraz zakodowaniu AUTO_LWR_ENABLE i DYNAM_LWR_ENABLE na nicht_aktiv lampy nie reagują na kręcenie potencjometrem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


tu jest podobny temat :


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=101&t=343954

 

a po zamontowaniu włącznika świateł z ręczną regulacją

 

..... myślę ze tu jest błąd . Reczna regulacja swiatel nie jest dla "Xenon-a"


tu masz schemat / P522 (Xenon light) NOT P524 (Adaptive headlights) /:

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e84-x1-xdrive35i-sav/wiring-functional-info/body/lighting/automatic-headlight-beam-throw-adjustment/


a tutaj achemat / P524 (Adaptive headlights) / :

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e84-x1-xdrive35i-sav/wiring-functional-info/body/lighting/adaptive-headlight-headlight-beam-throw-adjustment/

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Witam,


Temat który wysłałeś, w ogóle nie związany z moim problemem, a o potencjometrze zapomniałem dodać że zamontowałem go 'dla testu'. Po zakodowaniu wyżej podanych opcji, regulacja powinna działać manualnie.

Problem został rozwiązany, okazało się że FRM AHL(skrętne) nie obsługuję zwykłego poziomowania góra-dół. Dla pewności zamówiliśmy FRM'a w wersji MAX i regulacja ruszyła, jednak nie działa automatycznie. Po włączeniu świateł robi auto test góra dół jednak nie działa poziomowanie za pomocą czujników na wachaczach. Dodam że w parametrach ista pokazuję wartości, 2,50V dla tyłu oraz 4,45V dla przodu które zmieniają się wraz z wychylaniem wachaczy. Jakieś pomysły?

Opublikowano
.

Problem został rozwiązany, okazało się że FRM AHL(skrętne) nie obsługuję zwykłego poziomowania góra-dół. Dla pewności zamówiliśmy FRM'a w wersji MAX i regulacja ruszyła, jednak nie działa automatycznie.

 

Też długo walczyłem z tym problemem braku regulacji na sterowniku ahl https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=316624

Opublikowano

Przeczytałem już wcześniej Twój temat, akurat w ten sam dzien dowiedziałem się że AHL nie ogarnie tego :P jednak miałem dodatkowe potwierdzenie...

Powiedz mi czy działa Ci aktualnie poziomowanie? Próbowałeś podnieść auto podnośnikiem i sprawdzać czy lampy opuszczają się? U mnie jest zero reakcji.. Sprawdzałeś może wartości czujników na wachaczach przez kompa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.