Skocz do zawartości

BMW e46 320Ci - wycie przy gazowaniu oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kasowanie adaptacji i nowa adaptacja ? Ja robiłem wymianę oleju i filtra w skrzyni zaraz po kupnie to na fajrant fachowiec podłączał komputer sprawdzał błędy i potem był się przejechać . To może oznaczać że robił nową adaptację ? Zapłaciłem za wszystko więcej niż 500zl ale nie miałem części . Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

O to mi właśnie chodziło czy jest dostęp do niej i filtra od spodu samochodu czy trzeba całą skrzynie wyciągać z auta, bo taką wersje też słyszałem.


Co do tej adaptacji - o co z tym właściwie chodzi? I czy nie może to zostać tak jak jest? Dodam tylko, że nie będe serwisował samochodu w ASO czy innym serwisie BMW, więc nie wiem czy będą tam mieć takie bajery.


Sam olej + filtr to jakieś 300-400zł (zależnie skąd sprowadzane).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W aso nie robią jazdy adaptacyjnej, ponieważ nie mają gdzie :lol: szczególnie jak chodzi o 8-biegowy automat :mrgreen: należy to zrobić, taka jest procedura, wtedy dopiero skrzynia będzie idealnie pracować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykasowanie adaptacji po wymianie oleju to obowiązek a po jeździe adaptacyjnej jest pewność poprawnej pracy, bez niekoniecznie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pytanie odnośnie filtra oleju w silniku - jakiego producenta polecacie i jakie wymiary powinien mieć ten filtr? Bo na tej stronie z częściami widziałem różne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bierz mann'a po numerze vin i będzie odpowiedni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak właśnie myślałem nad Mann'em, aczkolwiek po wpisaniu vinu na tej stronie z częściami do bmw pokazują się różni producenci i każdy ma inne wymiary tego filtra. One wszystkie będą pasować czy jak to jest?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie będą pasować, tam jest dużo miejsca.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Więc tak, odebrałem auto od mechanika.

Wisko zmienione, olej z filtrem też (o dziwo on również stwierdził, że sam wlałby 10w40 bo 5w może wypłukać jakieś nagary, cokolwiek to znaczy). Wyczyścił też styki w ksenonach i zamienił miejscami żarniki - póki co działają normalnie. Do tego wymiana świec i kilku innych pierdół. Patrzył na zawieszenie, mówi, że prawie jak nowe, mocowanie tylnego mostu w stanie nienaruszonym, a tego się bałem w sumie najbardziej.


Generalnie jest taki problem, który był również wcześniej, mianowicie któryś hamulec piszczy w końcowych fazach hamowania i/lub przy wolnej jeździe. Nie bije kierownicą przy hamowaniu, więc obstawiam, że to nie powyginane tarcze. Ponoć rozebrał i przeczyścił hamulce, ale widze, że w zasadzie nic to nie działo. Klocki z tyłu prawie nowe, z przodu jeszcze powinny z 10 tysięcy przejechać. Jakieś pomysły co może być przyczyną?


Dodatkowo, wracając na chwilę do skrzyni - czy to normalne, że ona się tak nagrzewa? Kiedy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaglądam pod samochód to widać aż falujące z gorąca powietrze. Przystawiając ręke do progu można wyraźnie wyczuć gorące powietrze uciekające bokami samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie skrzynia tylko wydech tak się nagrzewa. Nie chce mi się nawet komentować podpowiedzi mechanika dotyczącej oleju :duh: klocki do wymiany i nie kupuj najtańszych to nie będą piszczeć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wydech? Na środku auta? :E Chyba, że chodzi Ci o całą tą rure.


Co do jego opinii nt oleju to sam nie wiem, natomiast to już któraś osoba z kolei, która doradzała mi 10w zamist 5w. Możesz troche rozwinąć ten temat?


Generalnie nie mam pojęcia jakie klocki mam założone obecnie, z takimi już auto kupiłem. Sadzisz, że problem jest jedynie w materiale (?), z którego są wykonane?

Z tym piszczeniem to taka dziwna sprawa ogólnie. Kiedy auto postoi nieużywane, np przez noc i rano nim pojadę to początkowo nie słychać tego piszczenia. Ono się pojawia dopiero po którymś przyhamowaniu i potem już piszczy nawet jak auto się swobodnie toczy. Btw, jakie klocki proponujesz?

Opublikowano

Skopiowałem, to co pisałem w wątku o doborze oleju do silnika... :)


Kilka słów wyjaśnienia co do doboru oleju silnikowego.

Dawniej faktycznie tak było, że im silnik z większym przebiegiem, tym gęstszy olej. I na tym zatrzymało się większość mechaników. Ale nie wszyscy z nich wiedzą dlaczego tak było. A sprawa jest banalnie prosta. Starsze silniki jak np w Polonezie, Fiacie jak i w Mercedesie, BMW i innych markach były pasowane z większym luzem niż dzisiaj. I właśnie z tego powodu dawano gęstsze oleje. Luzy montażowe między panewkami a np wałem korbowym w starych silnikach, w dzisiejszych kwalifikowały by silnik jako dojechany. Wiadomo, że w czasie pracy wszystko się zużywa i luzy rosną. Dlatego zalecano gęstsze oleje. Na syntetykach po prostu by były "suche"starty. W nowych silnikach mimo przebiegu luzy są tak małe, że olej 5W ileśtam mimo wszystko zostaje między smarowanymi częściami ruchomymi silnika i nie ma "suchych" startów.

To tyle tajemnicy.

Opublikowano

A co do piszczenia, to któryś klocek nie odbija. Może być to spowodowane zacieraniem się klocka w zacisku jak i blokującym się tłoczkiem.

Najmniej stawiam na tarcie między tarczą hamulcową a tarczą kotwiczną. /Ta blacha osłaniająca tarczę hamulcową z wewnętrznej strony/

Opublikowano

Ten silnik już taki nowy nie jest :P W końcu 2002 rocznik. Chyba, że mówimy o jeszcze starszych konstrukcjach.


Sam nie wiem co z tymi hamulcami jest nie tak. Generalnie chyba jest tak, że zaczyna to piszczeć dopiero po tym jak na jakiś światłach albo rondzie przytrzymam dłuższy czas hamulec. Co można zrobić z tym nieodbijającym tłoczkiem? Poza wymianą oczywiście :E

Opublikowano

Tak, mówimy o silnikach z lat 50/70....

Również mam samochód z 2002 i leję 5w/30... ;)

A co do hamulców.... Oczyszczenie, nasmarowanie wazeliną do hamulców tłoczka, nowy zestaw uszczelek.

No chyba że trzeba wymieniać jakieś nadmiernie zużyte części lub skorodowane.

Opublikowano

Z tego co widze i co mówi mechanik to są w dobrym stanie.


A nie ma jakiejś pasty/sprayu którym mógłbym doraźnie spryskać tarcze/klocki żeby nie piszczały?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to piszczą klocki to nic z tym nie zrobisz, taki materiał. Miejsca styku klocków z jarzmem i zaciskiem są nasmarowane odpowiednią pastą? Prowadnice nie są zapieczone? To powinien mechanik sprawdzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ponoć, że rozbierał hamulce i je czyścił, więc pewnie tak. Zauważyłem, że po zamianie ksenonów miejscami teraz miga/wyłącza się ten drugi, więc chyba się po prostu kończy. Te ksenony są na 85V?


Przy okazji, mam takie pytanie z troche innej beczki - bo kupiłem sobie takiego pieska z kiwającą głową (wiecie, te takie co jeżdżą z tyłu na półce albo z przodu) i za cholere nie moge go przykleić z przodu bo ten plastik czy cokolwiek to jest, jest na tyle śliski że ani taśma dwustronna ani nawet klej na gorąco się do tego nie łapie :/ Nie chce tego kleić kropelką bo to będzie one-way-ticket :/ Macie jakiś pomysł czym moge to przykleić nieinwazyjnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://www.motcars.pl/userfiles/image/swieceniexenonow.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.