Skocz do zawartości

BMW e46 320Ci - wycie przy gazowaniu oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Niedawno stałem się (chyba) szczęśliwym posiadaczem BMW e46 320Ci Coupe z 2002r w automacie. Auto kosztowało prawie 15k i wygląda na zadbane. Ale temat dotyczy kilku mankamentów, a jako że nie mam większego pojęcia o mechanice samochodowej to też postanowiłem zaciągnąć Waszej opinii.


Generalnie główny problem jest taki, że auto przy przyspieszaniu strasznie wyje (?), na tyle że nawet przy zamkniętych szybach dość mocno to słychać. Dzieje się tak raczej powyżej 2000 obrotów. Podobna sytuacja ma miejsce na postoju, kiedy mając wrzucone P lekko przygazuje. To "wycie" ciężko opisać, to troche takie jakby jakaś dmuchawa / odrzutowiec / przekładnie, coś w ten deseń. Czytałem na forum, że niektórzy lokalizują problem w wisko, ale tyle się naczytałem o sprawdzaniu go, że sam już nie wiem. Powiem tak; auto stało kilkanaście godzin nieużywane, po tym czasie podniosłem maske i spróbowałem ręcznie zakręcić wentylatorem - kręci się co prawda w obie strony, jednak z mocno wyczuwalnym oporem.


Kolejna kwestia to fakt, że mój automat czasem zmienia biegi dopiero przy około 4000 obrotów. Na chwile obecną nie jestem w stanie stwierdzić czy wszystkie i za każdym razem, ale zauważyłem że tak się dzieje. To chyba trochę za duża wartość? Dodam tylko, że jeżdżę bez włączonego trybu sportowego.


Gdzie i w jaki sposób mogę sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Co prawda nie zauważyłem na parkingach aby coś z niej ciekło, ale poprzedni właściciel wspominał, że za jakieś 10 tysięcy km wypadałoby olej zmienić. Tutaj kolejna kwestia, jaki olej byłby najodpowiedniejszy i ile mniej-więcej wejdzie go do skrzynii?


Zostając przy olejach; zauważyłem, że na kartce pod maską mam wpisany olej silnikowy 5W/40, a na butli którą dostałem od wcześniejszego właściciela, z której sam dolewał, jest napisane 10W/40. Który lepiej będzie wlewać, czy muszę spuścić stary olej jeśli kupię inny typ i czym one się właściwie różnią?


Na chwilę obecną to chyba najpoważniejsze rzeczy, którymi muszę się zająć. Będę wdzięczny za fachowe porady :)

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wycie które opisujesz wskazuje, że masz problem z wisko, ale na wszelki wypadek nagraj, aby się nie okazało, że to jego normalna praca a Ty nigdy nie miałeś z tym styczności.

Jeżeli chodzi o zmianę biegów to trzeba wykasować adaptacje i przyuczyć skrzynię na nowo.

Olej oczywiście powinien być pełen syntetyk, więc wymień go na 5w40.

Ilość oleju w skrzyni podam jak napiszesz 7 ostatnich znaków vin. Poziom sprawdza się po odkręceniu korka wlewowego, ma być tyle żeby kapało, oczywiście gdy auto jest w poziomie i skrzynia ma odpowiednią temperaturę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jest, oczywista oczywistość :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Na chwile obecną średnio mam czym to nagrać, ale zauważyłem, że kiedy silnik na prawdę jest zimny (auto stało całą noc nieużywane i później w cieniu) to zanim temperatura osiągnie połowe skali (czyli stan prawidłowy) to wycie nie występuje, więc obstawiam, że to na 100% będzie wisko lub sam wentylator tak głośno pracuje. Każde e46 ma taką kulture pracy wentylatora silnika?


O co chodzi z tą adaptacją? I ewentualnie jak to wykasować?


Co do tego oleju silnikowego to każdy kogo spytam mówi inaczej. Fakt, że wlany był 5w/40, Ty też piszesz, że powinien być 5w/40, natomiast poprzedni właściciel lał 10w/40 twierdząc, że im starszy silnik tym gęściejszy olej powinien być lany, druga osoba, z którą rozmawiałem i która ma jakieś pojęcie o mechanice również twierdzi, że lepiej lać 10w/40 bo 5w jest zbyt wodnisty.


Te 7 ostatnich znaków VIN: JV72595

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każde e46 ma taką kulture pracy wentylatora silnika?

Skąd mamy wiedzieć jak nie ma nagrania :roll:

O co chodzi z tą adaptacją? I ewentualnie jak to wykasować?

Robi się to przy pomocy programu diagnostycznego.

poprzedni właściciel lał 10w/40 twierdząc, że im starszy silnik tym gęściejszy olej powinien być lany

Ja pier.... :duh:

druga osoba, z którą rozmawiałem i która ma jakieś pojęcie o mechanice również twierdzi, że lepiej lać 10w/40 bo 5w jest zbyt wodnisty.

Ja pier.... :duh:


Oleju w skrzyni jest 8,9l.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam po krótkiej przerwie.


Jaki konkretnie olej polecacie do tego automata?

I co z tym olejem w silniku? Powinien być w końcu 5w czy 10w?


Co do tej kultury pracy to nie mam Wam tego jak nagrać, ale jest to po prostu głośne wycie wentylatora, tak to chyba moge najlepiej opisać. Dodatkowo zauważyłem, że w momencie kiedy wisko złapie i zaczyna wyć ten wentylator, silnik tak jakby traci moc, nie ma już tego kopa co na zimnym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RAVENOL ATF 5/4 HP Fluid,

5W,

Sprzęgło wiskotyczne do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czytałem że w tych automatach są dwa rodzaje skrzyń (ZF i GM jak się nie myle), czy ten olej będzie dobry do obu?


I ile powinienem go zamówić? Bo mam opcje kupić cały baniak 10l albo 3x4l w niewiele większej cenie. Pisałeś, że do skrzyni wchodzi 9l, a nie potrzeba go troche więcej na przepłukanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do obu, ale masz zf. Nie trzeba więcej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Okej, zamówiłem 10l.


Wypadałoby jeszcze wymienić filtr oleju w skrzyni, na allegro znalazłem dwa rodzaje:

c950023a4a0294487b63d97e5ac8

oraz taki:

5c10286547aa94c42b904862ab5f

Oba do ponoć każdego e46, ale jednak różnią się konstrukcją. Który będzie do mojej skrzyni? Ten prostokątny czy ten "ucięty" z łapkami?


Jeszczce jendo pytanie odnośnie oleju w silniku, ile go tam wchodzi? Chyba musiałbym go całkowicie wymienić bo wychodzi na to, że jeżdże na zmieszanym 5w i 10w :duh:

Jaki olej polecasz do silnika? (pytam o marke)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taki:

https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-24341423376.aspx?

Daj sobie spokój z alledrogo..nie wiedzą co sprzedają.

Do silnika wchodzi dokładnie 6,5l oleju, ja leję do obu e46 motula 5w-40 x-cess.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pod tym linkiem, który podałeś jest kilka do wyboru, mam rozumieć że każdy z nich się nada? Przykładowo to:

https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/300-243-4108-s-meyle-zestaw-filtra-hydraulicznego-automatyczna-skrzynia-biegow,11-300~1243~14108~2S-0144-03843--3002434108~2S.aspx

Tam w zestawie jest jakaś uszczelka jeszcze, może dla pewności wezmę?


Przy okazji, znalazłem tam również wisko po numerze vin, to jest akurat najtańsze z dostępnych tam:

https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/18683-febi-bilstein-sprzeglo-wentylator-chlodzenia,11-18683-0101-00509--18683~2FEB.aspx

Brać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jakaś tam uszczelka tylko uszczelka miski olejowej, która jest niezbędna przy wymianie oleju i filtra (miska zostaje stara). Nie wiem jak w przypadku pb, ale w 3.0d 184km wisko febi działa bez zarzutu. Ogólnie najbezpieczniejszy wybór to hella.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dobra, zamówiłem ten filtr z uszczelką i wisko z tych linków, które wkleiłem. Oprócz filtra, uszczelki, oleju i jakiegoś speca oczywiście, będe jeszcze czegoś potrzebował do wymiany oleju w skrzyni?
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie; zauważyłem że kiedy już zaparkuje i zgasze auto to z pod spodu dobiegają jakieś dziwne trzaski, coś jakby wyraźnie słyszalne w nieregularnych odstępach czasu pstykanie (?), troche to brzmi jakby coś pękało i po pewnym czasie przestaje. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że są dwa źródła tych odgłosów; jeden jakby po środku długości samochodu, a drugi bardziej z tyłu.


To katalizator się tak normalnie chłodzi czy coś z tą skrzynią? Może jestem troche przewrażliwiony, ale w żadnym innym aucie jakim jeździłem czegoś takiego nie zaobserwowałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Włożyć zatyczki do uszu :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kurde, a ja głupi myślałem żeby go wymienić :D


Kolejna sprawa - mam światła ksenonowe i jeden z ksenonów lubi sobie co jakiś czas przestać świecić. Po całkowitym wyłączeniu i ponownym włączeniu świateł świeci znowu normalnie przez jakiś czas aż znowu się wyłączy. Obstawiam przetwornice, ale spotkaliście się z czymś takim?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, zacznij od zamiany miejscami żarników.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Okej, jak będe miał chwile to spróbuje i zobacze co i jak.


Mam dwa pytania odnośnie wymiany oleju/filtra w tym automacie - czy wymaga to wymontowania całej skrzyni z auta i jaki jest przybliżony koszt takiej wymiany? (chodzi o samą robocizne bo olej i filtr mam)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyne co trzeba wymontować to miska olejowa. Zależy jaki będzie zakres prac, jeżeli sama wymiana to pewnie już od 100-200,- a jak do tego obowiązkowe wykasowanie adaptacji oraz jazda adaptacyjna to i 500+ :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.