Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Jestem nowy na forum , jednak zaprawiony z mechaniką . Moj problem polega na nierownej pracy nagrzanego ( do temperatury roboczej ) silnika m57 d30 . Autko jest z roku 2003 , silnik 184 km .

No ale do rzeczy - SIlnik po nagrzaniu jakby faluje , choc po obrotomierzu tego nie widac i do tego wydaje dziwny i rytmiczny dziwiek .


Nie posiadam inpy , jednak z zyczliwosci kolegi udalo sie sprawdzic kilka rzeczy . Bledów w pamięci sterownika brak .


Oto dane : 1

wtrysk wstepny 0,81 , głowny 3.88 - 4,35 i skacze .

cisnienie 368,47 - 349 skacze , cisnienie doladowania 1012-1009 skacze

pompa progowa 3,84 po przegazowaniu 3,57 ,

uc1 78,15 uc 2 78,65 - skacza o ok 2 wartosci

moment obrotowy 34 ist i soll podone


2

obroty 790 - 810 , km/h 0

ladowanie 14,2

przeplywka soll 350 ist 351

doladowanie 985 - 990 soll , ist 1009


teraz analog 3 i tutaj jest problem bo nie umiem tego przetlumaczyc , ale lewa kolumna od gory


4,32 i lekko skacze

0,00

33,15 i lekko skacze

4,84 jw

0,12


prawa kolumna od gory

0,00 do 0,3 i zapala sie wykrzyknik czasem

3,81-4,7 skoki

0,00

4,51 i skacze lekko

16,11


analog4 tj korekcje


1 -0,54

2 -0,29

3 -0,49

4 0,3

5 -0,11

6 0,51 . Przepraszam ,ze w takiej formie , ale nagralem film na telefon i musze przepisac te dane .


Co moze buc przyczyna takie nierownej pracy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe, że zawór na pompie cr. Pompa progowa daje za małe ciśnienie, ale to nie ma związku z problemem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Obroty wynosza kolejno

788-806

788-806

787-804

789-805

791-810

791-810 tzn lekko skacza .

Kiedy odlacze czujnik cisnienia na listwie wszystko się normuje . Jakies porady by nie wymieniac czesci na darmo ?? Druga sprawa dlaczego obroty sa takie wysokie ??

Opublikowano

Wielkość obrotów jest prawidłowa (falowanie nie)

Po odłączeniu czujnika silnik pracuje na stałych (sztywnych nastawach )stąd poprawna praca silnika.

Wymontuj czujnik ciśnienia paliwa,oraz czujnik regulacji ciśnienia.

Wyczyść,sprawdź oringi.

Jeśli nie bedzie zmian to podmień na inne.

Opublikowano
PO sprawdzeniu wielkosci obrotów normą jest 750 . Sparawdzilem w e39 i e46 z takowymi silnikami . Czujnik cisnienia na listwie na jakiej zasadzie jest zamontowany ?? Precyzujac co go uszczelnia ? Regulator wyciagne , jednak pytanie co i jak w nim sprawdzic ?
Opublikowano

Ze względu na "slabe" zainteresowanie tematem opisze rozwiązanie .


Po podlączeniu KTS'a odczytalismy dane w wersji okrojonej , jednak ze wzgledu i zyczliwosci mojego kolegi , który posiada Inpę dane zostały dokłądnie zweryfikowane , nagrane na telefon i przejrzane . Nastepnym krokiem było tożsame podłączenie 2 sprawnych bmw - e39 i e46 z takowymi silnikami i kolejne nagrywanie . Nastepnie rozrysowalem schemat poszczególnych parametrów i jasne stało się , iż problem leży w skokach ciśnienia na railu . Pracuje jako mechanik i na naszej drugiej stacji (czyt. fili ) jest naprawde porządny elekktryk , który wskazał regulator ciśnienia na pompie . Kolega z postu powyżej również wskazał na niego za co dziękuje . Jednak wracajac do tematu rozebralem podszybia , kolektor i wyciągnąłęm czujnik , co okazało się nie lada wyzwaniem , bo ktoś próbował go wykrecić torxem 25 ( a jest 27 ) i niestety się nie udało . No ale po krótkich , ale skutecznych bojach okazało się że jest zabrudzony . Ww elektryk sugerował , by sprawdzić , czy nie ma opiłków - w tym celu rozebrałem stary dysk twardy z komputera i wyciągnąłem magnes neodymowy , który jest kompaktowy , ale bardzo silny . Przejezdzalem nim po czujniku i na szczescie nic na nim nie było prócz takiej jakby małej meduzki ( centralnie taki maly placuszek przezroczysty ) . Czujnik wyczyszczony , wydmuchany i autko pracuje jak przed "awarią" . Na weekend podepne jeszcze go pod komputer i sprawdze czy wszystko jest ok .


Przy okazji wyczyszczony został czujnik ciśnienia na listwie i sprawdzona kostka . Kostki przy wtryskach sprawdzałem 1 tys km temu przy wymianie kompletu filtrów i oleju ( co 10 tys km ) .


W razie pytań sluże pomocą . Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.