Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !


Ostatnio borykam się z problemem rozrusznika, może ktoś z was tez miał podobny problem i coś doradzi :) z góry dziękuję !


Od razu sprecyzuje ze czyściłem silnik odtłuszczaczem do tarcz hamulcowych ! Lecz autko zaraz po tym zabiegu normalnie odpalało. Problem pojawił się dopiero na drugi dzień, wsiadam a tu słychać tylko pyk pyk a rozrusznik nic nie zakręcił... Po delikatnym pukaniu kijem od miotły, rozrusznik zaskoczył normalnie wiec pojeździłem tu i tam gasząc kilka razy i normalnie odpalał za każdym razem. Kolejna noc minęła, rano wsiadam chce odpalić, a tu historia się powtarza wiec znowu poszedł w ruch kij od miotły i znowu rozrusznik zaskoczył ! I tak do tej pory jeżdżę z tym kijem od miotły... Choć przez kilka kolejnych dni obchodziło się bez kija ! Zdecydowanie problem się pojawia jak autko postoi trochę dłużej... Czas się za to zabrać i wykręcić ten rozrusznik żeby zobaczyć co w trawie piszczy ! Tylko jak się za to zabrać ? Wg instrukcji NEWTIS trzeba zdemontować listwę z wtryskami oraz cały kolektor dolotowy... Nigdy tego nie robiłem ale z chęcią to zrobię ! Z racji tego ze jest tam bardzo trudny dostęp, myślałem żeby zrobić to tak jak w instrukcji (chodź niektórzy twierdza ze nie trzeba nic innego demontować i da rade to zrobić po omacku) i przy okazji wymienię wszystkie o-ringi i uszczelki które wiadomo maja już swoje lata.


Instrukcja :

- Wymontowanie bloku z filtrem i przeplywka :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/FcA29mC


-Wymontowanie listwy z wtryskami :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/I1EaTL7


- Wymontowanie kolektora ssącego :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/HzTp9mk


- I w końcu wymontowanie rozrusznika :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/ICd32F1


Trochę tego jest, co ?


Teraz nie wiem co zrobić jak już to wszystko wymontuje... Czy lepiej zregenerować ten rozrusznik czy może kupić nowy ? (jeśli nowy to myślę o BOSCH)


Macie może jakieś porady i sugestie co do tej naprawy ? Może jest coś o czym nie wiem i powinienem wiedzieć ? Najbardziej boje się tej listwy z wtryskami :O


Czekam na mądre porady i z góry dziękuje !


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oddaj do regeneracji, jak będziesz grzebał to na zimnym silniku żeby strażacy nie mieli co robić :wink: chodzi właśnie o układ paliwowy, którego tak się obawiasz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzieki za rade ! Z paliwem nie ma zartow !


Dzisiaj sprawdzilem sobie ceny za ORI i za ELRING uszczelek i o-ringow... wychodzi 219 zl za ORI ! Na Elring wychodzi 152 zl... to praktycznie cena regeneracji rozrusznika :O


Oto uszczlki i o-ringi ktore chcialbym wymienic przy okzaji :


- O-ring wtrysku pozycja nr 5 (63,4 zl ORI, 14.32 zl ELRING za 4 szt) te wymieniam bez gadania :

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UF11-EUR-12-2005-E87-BMW-116i&diagId=13_1122

- Uszczelki do kolektora pozycja nr2 (123zl ORI, 104zl ELRING) :

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UF11-EUR-12-2005-E87-BMW-116i&diagId=11_3718

- Uszczelka przepustnicy (33zl ORI, 33.46zl ELRING) pozycja nr2 :

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UF11-EUR-12-2005-E87-BMW-116i&diagId=13_0901


Myslicie ze wymiana tych uszczelek na przepustnicy i kolektorze jest raczej konieczna ? Czy jesli okaza sie dobre nie sparciale to mozna spokojnie ponownie zamontowac ?

O-ringi na wtryskach oczywiscie mam zamiar wymienic bez gadania i zamowie raczej ORI bo ona sa szare a zamiennik jest czarny... Problem w tym ze jak uszczelki na kolektorze beda przepuszczac to znowu trza bedzie wtryski wyciagac... A mnie nauczyli ze kazdy o-ring za kazdym razem MUSI BYC KONIECZNIE WYMIENIONY !


HELP !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie powie Ci w jakim stanie masz uszczelki, z reguły są całe i nadają się do ponownego montażu, ale może być i tak, że trzeba będzie wymienić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

Miałem ten problem 5 lat temu . Kupiłem rozrusznik nowy za 300zł na rozrusznik.eu za wymianę zapłaciłem 200zł bo faktycznie jest ciężko. Wydaje mi się że lepiej nie oszczędzać na tym bo jak stanie na przejeździe kolejowym to można nie zdążyć z kijem xD . Mi pomagało tez przetoczenia auta o kilka cm.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdy nie kupowałem nowego rozrusznika. Zawsze oddaje do regeneracji mój. To samo z alternatorem. Oczywiście oddaje do zaufanego kolesia zajmującego się wyłącznie regeneracją tych urządzeń i wymianą. Jak masz kupić gówniany zamiennik to lepiej naprawić swój oryginał. Dwa miesiące tematu poddałem regeneracji rozrusznik w e46 automat. Wyjęcie go to jak operacja na sercu przez odbyt. Koszt 350 zł. Od tego czasu zero problemu z kręceniem.
Opublikowano

Witam !


Dziekuje za wasze odpowiedzi !


Postanowiłem sprawdzić wymontowanie bez ściągania układu dolotowego z wtryskami co zajelo mi okolo 3godzin... I prawie mi się udało ! Niestety nie dałem rady wykręcić ostaniej śruby mocujacej rozrusznik do silnika :( lecz zamówiłem płaski klucz oczkowy torx i bede niebawem próbować ponownie ! Nie moglem tego zostawic rozkreconego i przy skrecaniu wszystkiego przetarlem kable i nakretki papierkiem sciernym, mialem tez zasniedziala kleme + od aku. Odziwo autko odpalilo tak jak kiedys ! Byc moze problem byl spowodowany zasniedzialymi stykami ktore mogly sie pogorszyc podczas czysczenia silnika preparatem do odtluszania hamulcow... pojezdzimy, zobaczymy !


Póki co podzielę się z wami paroma zdjęciami i informacjami ! I potwierdzam to co napisał kolega Jack ! Jest to jak operacja na serce przez odbyt...


- Zaczynamy od odpiecia akumulatora !


- Demontujemy krociec ssący powietrza oraz filtr kabinowy razem z jego podstawą i osłonami.

https://naforum.zapodaj.net/f3d69d976ac0.jpg.html

f3d69d976ac0.jpg


- Między głowicą a obudową filtra oleju, widać rozrusznik oraz dwie nakrętki które musimy odkręcić (ta duza u góry i ta mała po prawej, tej dolnej nie odkrecamy)

https://naforum.zapodaj.net/1d2c655cc23b.jpg.html

1d2c655cc23b.jpg


- Żeby wykręcić te dwie nakrętki i odłączyć kable od rozrusznika musimy zaopatrzyć sie w przedłużki i przeguby kardana jak na zdjęciach. Aby odkrecane nakrętki nam gdzieś nie spadły, dajemy taśmę do oczka klucza.

https://naforum.zapodaj.net/57208447d2e1.jpg.html

57208447d2e1.jpg

https://naforum.zapodaj.net/f0d80e7b45b9.jpg.html

f0d80e7b45b9.jpg

https://naforum.zapodaj.net/77de91a525ea.jpg.html

77de91a525ea.jpg


- Odkrecone nakrętki i ściągnięte kable

https://naforum.zapodaj.net/94c37c45bcca.jpg.html

94c37c45bcca.jpg


- Odpinamy przewód odpowietrzajacy od pokrywy zaworów i kolektora

https://naforum.zapodaj.net/1caed98579dd.jpg.html

1caed98579dd.jpg


- Teraz czas na odkrecenie rozrusznika od bloku silnika... Zeby to zrobić musimy odkręcić dwie śruby do których mamy dojście od tyłu tzn miedzy kolektorem a ścianą kabiny. Polecam zdemontowanie mini wspornika na kolektorze do którego sa przymocowane kable.

https://naforum.zapodaj.net/a3d938435a89.jpg.html

a3d938435a89.jpg

https://naforum.zapodaj.net/5b521ac2006b.jpg.html

5b521ac2006b.jpg


I niestety na tym etapie poleglem... Nie udało mi sie odkręcić ostatniej śruby która jest dobrze schowana i do której nie da rady podejść kluczem nasadowym ponieważ jest ona blisko rozrusznika a przed nia jest jakiś czujnik...

https://naforum.zapodaj.net/778c81055a5b.jpg.html

778c81055a5b.jpg

I w tym momencie właśnie zabrakło mi tego płaskiego klucza oczkowego torx... Lecz klucz juz mam i teraz muszę znaleźć wolny czas na drugie podejście !


Mam nadzieję ze nie będzie problemy z wyciagnieciem całego rozrusznika juz odkreconego bo jest tam dosyć ciasno... Myślę ze jak góra miedzy kolektorem a ścianą sie nie zmieści, to jakoś dołem moze wyjdzie...


Pozdrawiam wszystkich wytrwałych zawodników i gratuluję tym którym sie to udało bez ściągania kolektora i wtryskow !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.