Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Z przyjemnością przedstawiam Wam projekt mojej BMW E90, który przybrał wdzięczną nazwę: Deep Phase Project.


Skąd pomysł na projekt?

Punktów zapalnych, które przyczyniły się do wystartowania projektu było kilka i to na zupełnie różnych płaszczyznach. Z jednej strony krzyczała przeze mnie chęć posiadania zabawki dla dużego faceta. Bo w sumie kiedy będę mógł coś zadziałać, jak nie teraz? Z drugiej strony moje E90, pomimo jej bardzo dobrych i satysfakcjonujących, ale nadal fabrycznych osiągów, zaczęło być troszkę nudne. Przyszedł dzień, kiedy zacząłem myśleć o podniesieniu mocy, dodaniu czegoś ciekawego, co przełoży się na nowe, jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. No i na końcu, ale niekoniecznie jako ostatnia przyszła myśl, że udowodnię nie tylko sobie, że mogę zrobić ciekawy projekt, ale też dokumentując go krok po kroku, mogę stać się inspiracją dla innych, którzy by chcieli, ale nie wiedzą jak się do projektu zabrać. Od pomysłu do pomysłu złapałem dość mocną fazę na zrealizowanie projektu... I stąd też nazwa.


Jakie są założenia projektu? 10 Przykazań Deep Phase Project.

Rozpoczynając projekt ustaliłem sobie kilka wytycznych, wg których będę modyfikował auto.

1. Projekt będzie rozciągnięty na przestrzeni kilku lat. Będzie robiony na spokojnie, bez żadnej sztucznej presji. Nie ma żadnej daty zakończenia lub innych deadlineów. Jeżeli w jakimś momencie uznam, że zostało zrobione wszystko co wywołuje u mnie pełną satysfakcję, zakończę projekt.

2. Ścieżka modyfikacji auta będzie ustalana ze specjalistami, przez co będę miał pewność, że dokonam zmian w odpowiedniej kolejności, ale też i wysokiej jakości. Wszelkie sugestie klubowiczów i forumowiczów będą jak najbardziej brane pod uwagę i konsultowane.

3. Projekt nie może obciążać domowego budżetu. Będzie finansowany z pewnej, ustalonej co miesiąc kwoty lub być może przy wsparciu sponsorów.

4. Jeżeli dana modyfikacja będzie kosztowna, czas między modyfikacjami może się wydłużyć, aby uzbierać odpowiednie nakłady finansowe.

5. Projekt buduję na oryginalnych i sprawdzonych częściach. Jeżeli będę chciał wymienić na przykład zderzak, to nie na zasadzie dokupienia dolnej lotki, ale na zasadzie wymiany na zderzak z wersji m-pakietowej

6. Projekt będzie robimy ze smakiem. Wystrzegam się robienia ulepu. Wychodzę z założenia, że E90-tka jest na tyle pięknym autem, że im mniej ingerencji w wygląd, tym lepiej.

7. Auto ma być nadal autem rodzinnym. Nadal mam mieć możliwość przewieźć dzieci na tylnej kanapie lub zapakować zakupy do bagażnika.

8. Projekt nie może wpływać w żaden sposób na życie rodzinne i zawodowe. Będzie to bardziej drogie, ale też i mega zajawkowe hobby.

9. Wszystkie modyfikacje będę relacjonował za pomocą forum oraz strony projektu, a także będę w zakresie własnych kompetencji udzielał informacji zainteresowanym.

10. Gdy projekt będzie na tyle dojrzały, aby chwalić się nim przed szerszą publiką, będzie wystawiany na targach i eventach.


Moje E90, czyli od czego startujemy?

Bazą do dalszych prac, zabaw i modyfikacji jest:

- BMW E90 LCI

- Rok produkcji 2011

- Silnik: 2.0D, N47D20, 184KM (135kW)

- Moment obrotowy: 380Nm przy 1900-2500 obr/min

- Przyśpieszenie do 100km/h: 7,5s

- V max: 235km/h

- Nadwozie: sedan

Bez żadnych większych widocznych modyfikacji w chwili obecnej.


Wyprzedzając pytania czemu nie coś mocniejszego, odpowiadam:

E90 jakie posiadam jest przede wszystkim autem sprawdzonym i pewnym. Znam jego historię praktycznie od nowości, mimo iż nie jestem jego pierwszym właścicielem. Auto stanowi moją własność, więc mogę pozwolić sobie na takie modyfikacje. Być może za parę lat kupię coś mocniejszego i zacznę z wyższego pułapu. Na razie staruję z poziomu 184KM.


Modyfikacje

Zdecydowałem, że modyfikacje będą odbywały się w 4 głównych obszarach

- modyfikacje mechaniczne podnoszące moc silnika, zwiększające właściwości jezdne i bezpieczeństwo

- modyfikacje stylistyczne takie jak np. ubranie E90 w M-Pakiet

- modyfikacje stylistyczne wnętrza. Mam na myśli kokpit, kanapy, boczki itp.

- modyfikacje multimediów


Projekt w mediach

Równolegle do tego wątku projekt będzie relacjonowany w mediach społecznościowych.

Będę wdzięczny za podanie dalej, oznaczenie lub subskrypcje.

Instagram: https://instagram.com/deepphaseproject

WWW: http://deepphaseproject.com – strona pewnie będzie aktualizowana przy okazji pierwszych modyfikacji.


Ponieważ chcę z projektem dotrzeć do szerszej, również zagranicznej publiki, powyższe będą prowadzone w języku angielskim.


Galeria

Poniżej mini zajawka z wieczornej sesji jaka miała miejsce w ubiegłym tygodniu. Więcej fotek będzie na IG, ale również w tym wątku.

http://deepphaseproject.com/wp-content/uploads/2018/08/DSC00588.jpg


http://deepphaseproject.com/wp-content/uploads/2018/08/DSC00595-1024x683.jpg


http://deepphaseproject.com/wp-content/uploads/2018/08/DSC00620-1024x683.jpg


Zajwka na YouTube

Na YT wskoczyła już zajawka projektu - zapraszam do obejrzenia!



Koleżanki i koledzy z góry uprzejmie dziękuję za Wasze wsparcie. Zapraszam do dyskusji i śledzenia projektu. Na tyle ile będę miał możliwość, będę na bieżąco odpisywał.


Pozdrawiam, Sławek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć, najlepiej jak podasz rozkodowany VIN to wiadomo będzie co w aucie było fabryczne. Brakuje trochę zdjęć ze środka.


Na forum było parę naprawdę grubych projektów co do E90, więc na pewno nie zabraknie inspiracji.


Z doświadczenia to hobbystycznego grzebania przy samochodzie, jak w sumie każdego hobby, nie da się robić bez odstawienia rodziny chociaż trochę. :mrgreen: Ale żony nam oczywiście zawsze kibicują gorąco. :twisted:

3A0jS9b.png
Opublikowano
Auto pewnie jest ładne, ale ta sesja zdjęciowa ma na celu żeby nic nie było widać :P ?
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
No spoko, chociaż opisane to tak jakbyś conajmniej miał z niej robić M3, a tutaj w zasadzie wychodzi na standardowe mody dla tego forum, przerabiane już setki razy czyli program + mpakiet i wymiana wnętrza :wink:
Opublikowano
Cześć, najlepiej jak podasz rozkodowany VIN to wiadomo będzie co w aucie było fabryczne. Brakuje trochę zdjęć ze środka. :twisted:

 

Cześć,

Postaram się wrzucić VIN niebawem, chociaż fabryczne wyposażenie nie powala. Brak tempomatu, brak iDrive, brak nawet świateł automatycznych. Radio business, które już jakiś czas temu wymieniłem na coś fajniejszego z Androidem i niedługo napiszę o tym więcej. Zdjęcia ze środka również planuję zrobić, już kilka mam. To co wrzuciłem w pierwszym poście to była już późna, niemalże nocna sesja… nagrywanie filmu nam się przeciągnęło :wink:

Opublikowano
Są już wybrane konkretne plany co do modyfikacji?
No spoko, chociaż opisane to tak jakbyś conajmniej miał z niej robić M3, a tutaj w zasadzie wychodzi na standardowe mody dla tego forum, przerabiane już setki razy czyli program + mpakiet i wymiana wnętrza :wink:

 

Cześć,

W tygodniu byłem na hamowni głównie po to, żeby zmierzyć moc i moment.

- Fabryka dała: 184KM , moment: 380Nm przy 1900-2500 obr/min

- Wyszło po dwóch pomiarach: 170.3KM, moment 390,2Nm przy 2270 obr / min


Zdziwiłem się na początku, ale potem oglądaliśmy historię czterech takich samych 184KM i wszystkie miały pomiędzy 170,a 175KM.


Gdybym miał tyle $ żeby zrobić z niej M3, to bym zainwestował w fabryczne M3 :wink: Niestety muszę sobie radzić inaczej :wink:

Co do modów i dalszych planów, to otrzymałem propozycję: najpierw mapa silnika, potem zmiana turbo, potem oprogramowanie skrzyni biegów. Więc na początek jest w sumie tak jak mówi Randall, ale nie jest powiedziane, że to ostateczność. Jest to jakaś ścieżka, ale nie jest w żaden sposób przesądzona. Pojeżdżę jeszcze trochę, popytam i coś zadecyduję. Jeszcze w tym roku chciałbym coś podziałać.


A tutaj foteczka z hamowni :)


http://deepphaseproject.com/wp-content/uploads/2018/08/DSC00879.jpg

Opublikowano
Ładna seria. Pole do popisu masz naprawdę duże :cool2: Czekam na pierwsze mody ;)

 

Dzięki! Będę wrzucał info jak tylko coś konkretnego się zadzieje i jak tylko znajdę czas. :wink:

Opublikowano
Auto pewnie jest ładne, ale ta sesja zdjęciowa ma na celu żeby nic nie było widać :P ?

 

:8) O godz. 18 zaczęliśmy nagrywać film, ten z linku z pierwszego postu. Zdjęcia zaczęliśmy robić o 20.30. Jak zmieniliśmy miejscówkę było już prawie ciemno. Będą lepsze fotki :) Pozdrawiam!

  • Moderatorzy
Opublikowano
najpierw mapa silnika, potem zmiana turbo, potem oprogramowanie skrzyni biegów.

 

W ten sposób dwa razy zapłacisz za mapę bo po wymianie turbiny trzeba będzie robić nowy program :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Działaj, działaj według tego jakże piarowego opisu :wink: , od tzw.zera do bohatera. Pięknych E90 modyfikowanych ze smakiem jest trochę, więc zawsze możesz skonsultować się z doświadczonymi kolegami.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Powodzenia w projekcie :)

jeszcze gdzieś na początek, na pewno przed mapą, zrobiłbym aktualizację wszystkich sterowników, z doświadczenia już wiem, że nawet całkiem sporo zmieniają :)


zdjęcia fajne, z klimatem, ale faktycznie nie wiele na nich widać ;P

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

powodzenia !

jak chcesz mam helbe 4 tłok + 2 tłok jak to ma byc takie miedzynarodowe i po angielsku to wg mnie powinno byc grubo...

kierownica m pakietowa tez gdzies mi lezy...

chodziaz na forum grubych e9x nie brakuje ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.