Skocz do zawartości

535i diagnoza przepływomierza w INPA; utrata adaptacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, gdzie w Inpie znajdę wartości przepływomierza, które trzeba ze sobą porównać?

W wartościach analog 1 mam tylko oczekiwaną masę powietrza KG/H, podobno trzeba tą wart. porównać z rzeczywistym odczytem przepływki, ale nie mogę tego nigdzie znaleźć.


Do tego wczoraj na postoju silnik po prostu zgasł i wszedł w tryb awaryjny "engine failsafe program". Po odpaleniu obroty falowały od 600 do ponad 1000. W inpie po jednym

błędzie przepływki i przepustnicy (115 Hot film air mass meter; a drugie coś z odczytem pozycji przepustnicy) tak jakby straciły adaptacje.

Po przekręceniu kluczyka na zapłon i odczekaniu 20/30 sekund, następnie po odpaleniu już wszystko było ok, błędy po skasowaniu nie wracają.

Wie ktoś jaka może być przyczyna?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej te błędy, nie ma wartości oczekiwanej masy powietrza, nagraj ją na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz na 3 biegu z gazem w podłodze praktycznie do końca.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Niestety screena tych błędów nie zrobiłem.


Błąd przepływomierza to:

"115 Hot film air mass meter"


Przepustnicy niestety nie zapamiętałem ale wiem, że to któryś z tych:

136 Throttle Valve Adaptation Limp-Home Position Unknown

133 Throttle Valve Adaptation Spring Test Failed

134 Throttle Valve Adaptation Lower Mechanical Stop not Adapted

132 Throttle Valve Control Circuit

130 Throttle Valve Position Control, Control Deviation

131 Throttle Valve Position Control Throttle Stuck Temporarily

131 Throttle Valve Position Control Throttle Stuck Permanently

135 Throttle Valve Actuator Start Test Amplifier Balancing Plausibility


Na tej stronie https://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_M62TU_Engine_Failsafe_Problems.htm jest podobny przypadek i jest tam napisane, że jest to związane z błędem podgrzewacza przy termostacie (Map cooling coś tam), a wywalał mi on od razu po skasowaniu, ale od jakiegoś czasu nie występuje.

Opublikowano

Z nagraniem pracy przepływki mam taki problem, że nie mam w okolicy odpowiedniej drogi do testu na 3 biegu. A to rowerzyści, a to samochody z bocznych wyjeżdżają, a to matki z wózkami po ulicach idą no i trzeba czasem ostro hamować.

Ale zerkając okiem, jak już się udało go przeciągnąć ale niestety nie nagrać, masa powietrza rośnie do około 700 kg/h przy 6000 obrotów.

Na wolnych pokazuje 20.8.


Błąd przepustnicy to na 99% "134 Throttle Valve Adaptation Lower Mechanical Stop not Adapted"

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.