Skocz do zawartości

[E39] 530D Jak działa wentylator klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, szybkie pytanie, jak powinien dzialac wentylator klimatyzacji? U mnie albo jest wylaczony albo wchodzi odrazu jakby na najwyzszy bieg, wyje strasznie, nie ma nic posredniego, czy taki stan jest prawidlowy? czy jednak klima powinna miec posrednie predkosci dzialania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz nim sterować w programie diagnostycznym i sprawdzisz czy działa w różnym zakresie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Inpa wystarczy? podpowiesz gdzie tego szukac to zaraz pojde posprawdzac?


EDIT: posprawdzane, wlacze sie dopiero od 65%, wczesniej trup, rozumiem ze odpowiada za to jakis przekaznik? gdzie szukac usterki?


EDIT2: poszperalem, poczytalem i rozumiem ze u mnie w polifcie znajduje sie modul 67326921354, moze on sie wysypac w taki sposob ze nie dzialaja 2 pierwsze biegi a trzeci dziala? Posprawdzalem tez bezpieczeniki w kabinie i sa ok. Czy to moze od przekaznikow pod maska? ewidetnie przekaznik na 3 bieg slychac a pozostalych nie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie szukac tego modulu w samochodzie? jedni pisza ze w nadkolu, drudzy ze przy wentylatorze? Ktos ma jakies sprawdzone info? Dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak dokładnie w tym przypadku, ale z reguły jest na wentylatorze jak tu:

0a1721f84500a5de2c7b0d864b20

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
oryginalnie jest zespolony? gabarytowo mi sie wydaje ze sie tam nie zmiesci :) przedliftowe opornice byly zintegrowane ale czy poliftowe moduly tez?
Opublikowano

Tu jest w środku wiatraka układ scalony.

5404069100_1341788995.jpg


Zakładałem właśnie taki jak ktoś wyżej zdjęcie podrzucił, bo tylko takie już są w zamiennikach. To co, teraz mam dwa moduły? :)


Poza tym, spójrz na mój oryginał, do środka idą 3 kable. W zamienniku 3 kable idą do puszki, a z niej wychodzą juz tylko dwa.

Tym cienkim kabelkiem idzie sygnał kwadratowy do sterowania wiatrakiem i tego oryginału nie da się sprawdzić na krótko czy działa.


Ogólnie zamienniki zlikwidowały problem oryginału z zamakającym układem. Ta puszka jest bardziej szczelna.

Opublikowano

Dobra w sumie w dieslu może tak być :D

Bo jak sprawdziłem to sie okazało, że ten co ja mam jest tylko do benzyn :D

Opublikowano

Panowie jest problem i dylemat...


Wg realoem powinienem miec moduł sterujacy praca wentylatora, dzisiaj rozebralem przod i widze ze mam 4 pinowa wtyczke oraz dwie opornice... cos tu sie nie zgadza


Nie mam natomiat zadnych przekaznikow do sterowania opornicami, ani w bagazniku, ani w komorze silnika... ktos co?


IMG_0977.jpg

IMG_0973.jpg

Opublikowano
Ktoś raczej zrobił rzeźbę i zainstalował 4pinowy wiatrak z opornicami, dlatego on chodzi tylko na najwyższym biegu. 530d miały oryg. montowany 3 pinowy, 2 grube kable zasilające + cienki kabel sterujący. Oryginalny wiatrak siemensa ma sterownik zintegrowany z silnikiem, chińskie zamienniki mają sterownik w postaci takiego pudełka wyprowadzony na zewnątrz, co widać na zdjęciach w poprzednich postach. A ile masz kabli w instalacji nie wiatraka, tylko samochodu?
Opublikowano

W instalacji samochodu sa tez 4 kable... sprawdzalem wczoraj opornice na prostowniku, sa popalone, zamowilem nowe i zobaczymy...


Co dziwne, na obudowie wentylatowa jest wybita fabrycznie data 12.10.2001 r.

Wszystko wyglada na oryginalne a wiec wtedy chyba jeszcze pakowali jakos przejsciowo wentylatory z opornicami, dziwi mnie tylko fakt ze nie moge sie doczykac przekaznikow...

Opublikowano
Niekoniecznie rzeźba. Przerabiałem temat 2 tyg temu. Też mam 4 pinowy z oporami i działa normalnie. Tzn po odpaleniu robi próbny obrót i dalej po kliknięciu " śnieżynki " leci zgodnie z instrukcją
Opublikowano
Autko jest 10.2001. Opory mialem ok. Po prostu wiatrak nie kontaktowal po wlaczeniu klimy. Sprawdzilem czy mam prad na wiatraku i oporach, i podlaczylem na krotko ze starego aku i wiatrak nie ruszyl. Diagnoza jedna - wiatrak out. Przekaznikow nie ruszalem, przyzam ze nawet nie wiem gdzie Sa, ale podejrzewam ze pod prawym filtrem kabinowym.
Opublikowano
No i potwierdzone, bmw z 02.2002 i jednak posiada oryginalnie wentylator z dwoma opornicami. Opornice wymienione i wszystko dziala tak jak powinno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.