Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proponuje założyć temat w którym każdy może podzielić się wykresem, pomiarami z racelogic i odczuciami z modyfikacji jakie wprowadził w aucie. Takie małe kompendium tego co dają mody w każdej wersji silnikowej.


Ja chętnie zacznę i może komuś to pomoże.

Ostatnio w końcu znalazłem czas na doposażenie 435i w:

- M Performance Power Kit

- M Performance Exhaust

- M Performance LSD

Moje auto był już fajną serią bo po docieraniu hamownia pokazała 327.8km.

Nie miałem wielkich oczekiwań co do MPPK, ale finalnie jestem bardzo zadowolony. Jeżeli komuś zależy na szalonym przyroście w N55 to soft czy JB4 są lepszą opcją. Ja natomiast chciałem żeby auto zachowało gwarancję, i zyskało cokolwiek. Efekt mnie w 100% zaspokoił. Ponad 350km na jednym z pierwszych pomiarów. Jak auto się zgrzało 346km w najsłabszym pomiarze. Odczuwalnie lepsza dynamika, ostrzejsza reakcja na gaz, zdecydowanie lepszy dźwięk dolotu dzięki airboxowi który jest w zestawie no i w połączeniu z wydechem MPE dużo fajniejszy dźwięk. Nie jest bardzo głośno - mimo że wziąłem wydech z końcówką PN 340 ale zdecydowanie lepiej niż w serii. Jak ktoś chce żeby było naprawdę głośno to się rozczaruje - proponuje Akrapa albo Meisterschafta.

Jednak najważniejszym modem i żałuje że nie zrobiłem tego od razu po odbiorze auta jest dyfer ze szperą płytkową 30/9. I teraz warto od razu zaznaczyć - jak ktoś nie używa dsc off to absolutnie nie ma sensu. Jak ktoś używa dsc off ale „latanie bokiem” to 1 czy 2 przy małej prędkości - też nie ma sensu bo wypchnie ryj przodem. Dyfer ma sens tylko przy większych prędkościach i agresywnej jeździe ale bardzo fajnie prowadzi się auto pedałem gazu. Jest dużo stabilniejsze w szybkich łukach i nawet małe poślizgi są dużo stabilniejsze w wyprowadzeniu. Dla mnie z wszystkich 3 modów ten jest najlepszy.

W najbliższym czasie zmierzę auto na RL i wrzucę czasy przed i po.

Teraz niestety jeszcze bardziej odczuwam najsłabszy punkt tego auta - miękkie zawieszenie. Mimo twardszej nastawy w sport+ czy dsc off jest po prostu zbyt miękko. Do jazdy codziennej - super, ale do weekendowego dziczenia się nie nadaje.

Plan na kolejne mody: Bilstein z DDC i lekkie koła 18” z MPSC2 albo PSS.


Wykres:

https://ibb.co/duR5Ae

Wiadomo że wykresy nie są super dokładne. Jest za dużo zmiennych ale jakiś pogląd dają


A tu przeklęty otwarty dyfer już poza autem:

https://ibb.co/mDtVbK

Opublikowano

zalozyles Power and Sound Kit i wyszlo tylko 350KM ? troche slabo, ja jak wroce sprawdze swoja, bo jestem ciekawy.


Wg mnie Power and sound kit daje baaaardzo fajny dzwiek silnika i jest glosny, chociaz chcialbym duzo glosniejszy, ale dla mnie tez gwarancja byla wazna. Miales do wyboru koncowke karbonowa i chromowana ? one obie sa chyba w tym samym rozmiarze ? A przeciez sama koncowka nie zmienia dzwieku.


Co do tej szpery, nawet mi jej nie zaproponowano, dziwne. Ale i tak raczej bym nie chcial.


Teraz poprosilem salon o sprawdzenie mozliwosci zmiany zawieszenia ale z utrzymaniem gwarancji, Salon dyskutuje ponoc z Eilbachem wlasnie, ciekawe co z tego wyniknie.


Mozesz mi pokrotce wytlumaczyc co daje szpera ?

Opublikowano

Do 435i nie ma czegoś takiego jak „power and sound”, możesz wziąć power kit i mpe jako osobne pozycje. Wyszło właśnie dobrze bo N55 w 435i ma mieć po kicie 340km więc dalej jest bonus. Najwięcej powiedzą pomiary z Racelogic jaka poprawa jest.

Przede wszystkim masz xdrive z tego co widzę a BMW nie oferuje dyfra z lsd dla tych aut. Co daje? Stałe spięcie mechanizmu różnicowego na 30% przy przyśpieszaniu i 9% przy hamowaniu czyli to taki 1.33way.

Tu masz wszystko wyjaśnione: https://www.google.pl/amp/s/www.carthrottle.com/post/amp/engineering-explained-the-best-kinds-of-differential-and-whats-most-suitable-for-you/

A tu masz porównanie płytki do helicala. BMW na szczęście ma płytkę.

https://www.google.pl/amp/s/www.carthrottle.com/post/amp/whats-the-difference-between-geared-and-plated-limited-slip-differentials/

Opublikowano

:cool2:

szkoda tylko ze tych NM tak malo ... u mnie po sofcie 435i wyszlo 360-370km/560nm RON95 :oops: (ciezko bylo zhamowac bo slaby nawiew , zgrzany dolot i ucinalo gora ) . W planach sportowy cat Wagner + IC Wagner Comp no i wtedy mysle ze 4xx / 6xx .

tez mam MPE (PN340) ale to glosniej bedzie jak pozbedziesz sie katalizatora standardowego bo On tam jest bardzooo gesto "zaludniony" chyba cos kolo 600-800cel . Dodatkowo mozna programowo dolozyc "bubbles" w opcji hard , wtedy efekt bardzo podobny do tego w 440i MPPK


ps podobno 440i juz robia ... na 400 samym programem (pewnie trzeba bedzie jeszcze chwile poczekac) https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=209775&start=1095#p2504676



Swoja droga ciekaw jestem teraz konfrontacji z takim 440xi ... szkoda ze kolega ze Szczecina.

Opublikowano

Jak bede w Krakowie bo jest w planach to dam znac wtedy mozemy sie sprawdzic :) ewentualnie zapraszam do szczecina :)


Kuba, nie zanotowalem ze masz 435i, ok :) Wydech tam w 435i jest cichszy od 440i ? czy sie nie orientujesz ?

Opublikowano

mmcv - raczej bez problemu. Czasami okolice 400 są samym softem w N55. 360-370 to bardzo przyjemne i bezpieczne przy seryjnych gratach wartości. Generalnie jak sam wiesz dużo zależy od hamowni: jak robiony jest pomiar, jaki mają wentylator etc. Dlatego ja wykresy traktuję jako coś plus/minus - taką ciekawostkę i zgrubne przedstawienie tego co się dzieje w aucie. Przy power kit masz dalej oem auto na gwarancji - tak naprawdę seryjne więc uważam że 350km jest fajną wartością. Co do momentu - BMW niemogłoby sobie pozwolić na więcej niż 450nm na biegach 1-5 bo tyle w teorii może przenieść skrzynia. Dla 6 jest już chyba ograniczenie do 400nm. Natomiast na jakim biegu mierzyliście auto? Bo masz bardzo wysoki moment w odniesieniu do mocy, a ten się zmienia w zależności od tego na jakim biegu jest pomiar. Dołóż sobie też do listy chargepipe przy tych planach.


Dprz, mmcv co do wydechu to właśnie bardzo wyraźne zrobiły się strzały z wydechu bo jest to w mapach przy mppk. Na pewno w serii 435i gorzej brzmi od 340/440i i już o tym pisałem. Te strzały były bardzo ciche i tylko w sport/sport+/dscoff. Teraz są głośne i osobiście się tym mega jaram. Słychać je też w comfort. Jeździłem kilkoma 40i i po dołożeniu mppk i mpe tego z końcówką PN340 nie widzę różnicy w dźwięku N55 vs B58. Sam wydech mpe do 435i nie daje takiego efektu. Także przy mppk nie musisz nic robić żeby mieć ten efekt.

Opublikowano (edytowane)

myslisz ze warto inwestowac w chargepipe ? . Wiesz co moment wlasnei dosc wysoki ale wg mnie tam wychodzi ok 380koni... , mialem zawalony mocno filtr powietrza i hamowane na RON95. Filtr wskoczyl K&N .

Niby moze przeniesc 450nm ale widzialem auta bez modyfikacji skrzyni na 620.Pozatym dla diesla ma podane 500nm a to jest ta sama skrzynia...

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
myslisz ze warto inwestowac w chargepipe ? . Wiesz co moment wlasnei dosc wysoki ale wg mnie tam wychodzi ok 380koni... , mialem zawalony mocno filtr powietrza i hamowane na RON95. Filtr wskoczyl K&N .

Niby moze przeniesc 450nm ale widzialem auta bez modyfikacji skrzyni na 620.

 

Ja bym założył - ale to czysto teoretycznie i dla prewencji. Nigdy nie macałem pękniętego, a z lektury wynika że i w serii potrafiły pękać. Ale hamowane miałeś auto na 4 czy 5'tym biegu? Jak na 4'tym to normalka, jak na 5'tym to masz wysoki. Też mi się wydaje że ta skrzynia może dużo więcej znieść. Te 450nm w specyfikacji jest dla 5'tego biegu podane. I wydaje mi się że jak coś klęknie to konwerter a nie coś w przekładni.

Ty przed robieniem softu zakładałeś wcześniej Mppk i później i tak soft czy nie?

Opublikowano

niestety nie wiem na ktorym biegu auto bylo hamowanie , nie bylo mnie przy tym. Moment to 550nm teraz sprawdzilem raz jeszcze.

Kiedys troche czytalem na forach Amerykanskich o 8HP45 i tam goscie jezdzili bezproblemowo przy 610-620 a nawet 700 w m135i


Najpierw MPE potem soft. Ale prawda jest taka ze trzyma go cat i IC. Jak to dasz konkretne to nie ma zadnego problemu bo samochod zaczyna oddychac .


Ps nie sugerowalbym sie tymi limitami skoro ta sama skrzynia... dla diesla ... ma podane 500nm (mozliwe ze inny konwerter)

Opublikowano

Generalnie na 4 biegu zawsze wychodzi w tych autach wyższy moment niż na 5 biegu mimo że moc wg normy wyjdzie ta sama. Dlatego takie 100% porównanie wykresów ma sens jak auta hamowane są na takiej samej hamowni, na takich samych obciążeniach i na tym samym biegu.

Zgadzam się z Tobą - też uważam że wytrzyma więcej. W dieslu jednak skrzynia ma inne przełożenia i inny przebieg a to też ma znaczenie... Ale tak jak mówisz w USA są projekty które niemal podwajają wartości fabryczne i wszystko działa. Mierzyłeś może swoje auto 0-100, 0-200?

Ok czyli mpe + soft masz. Myślałem że przed softem założyłeś mppk i Ci po prostu było mało - moja zła interpretacja. I na pewno inny dp i ic dużo dadzą - no doubt.

W mppk fajne jest to że dostajesz nowy airbox - tyle że nie wiem czy poza dźwiękiem ten dodatkowy otwór dostarcza na tyle więcej powietrza że wymiernie to coś daje. Natomiast na pewno poprawia dźwięk. :lol:

Opublikowano

Ja po wlozeniu K&N tez mam efekt zasysanego glosno powietrza... wsumie fajnie to brzmi przy otwartej szybie. Wiadomo ze to poprawia troche przeplyw, jednak po dobrym schlodzeniu sprezonego powietrza dopiero beda lepsze efekty. Pojde raczej w Wagner Comp bo ma male spadki doladowania (widzialem pare testow) . przy tym standardowym EVo spadki sa wieksze niestety a to wymusza zwiekszenie doladowania na turbo a po co meczyc sprezarke ;-)


mierzylem 100-200 , nie mierzylem 0 -100 , szkoda mi skrzyni na takie zabawy. predkosc max na autobanie to 287 na gps (niestety te debilne zegary sa do 260... ) , jeszcze by poszlo ale sie warunki zmienily .


100-200 wychodzi z gpsu miedzy 11.28-11.78 , wmiare to wyglada . Bylem wstanie sie utrzymac kilkanascie metrow za m550xi g30.


Przy 400-420 mysle ze zejde do wysokiego 8s.

Opublikowano
nie kumam jak mozna bylo wyskalowac 440i do 260 :duh: :duh: :duh:

287 ? ja mam blokade na 250 :(

 

Każda 4er z 3.0 ma tam blokadę stąd też licznik do 260 wyskalowany. Zawsze możesz założyć z M4, albo wyświetlić na tym elranie pod spodem prędkość. :wink:


Ja tam do K&N’a jestem negatywnie nastawiony z doświadczeń. Głównie z aut N/A, ale kiedyś też robiliśmy w BMW z bi-turbo gnojówką (diesel) u mnie po sofcie test i na wkładce wyszedł spadek. Nie wiem czemu bo przy doładowanym silniku w teorii im mniej w wydechu i na dolocie tym lepiej. Może po prostu pech. Poza tym wolę co 5-10k zmienić filtr oem’owy, a przy wkładkach mam wrażenie że więcej syfu idzie w silnik.


Czasy Ci super wyszły przy tej mocy! Trzymam kciuki za kolejne mody :cool2:

Opublikowano
mam Head up i tam predkosc pokazuje wiec jak cos to pokaze mi te powyzej 260 ale mimo wszystko kuje to w oko ze wyskalowanie jest do 260 :P
Opublikowano

dla mnie to skalowanie to zal.pl ... Audi A5 stare mialo do 280 chociaz...


Co do K&N... mm rozne opinie , narazie przejechalem na nim 5tys km i jest ok . Zobacze jak sie bedzie sprawowac. W dieslach wiem ze ten filtr zle sie sprawuje bo troche sie charakterystyka zmienia , ale dowodow nie widzialem. u mnie mam wrazenie ze auto fajniej chodzi . Zrobie z ciekawosci moze pomiary z ze sportowym i z normalnym jak bede dalej cos modzic.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano


Ja chętnie zacznę i może komuś to pomoże.

Ostatnio w końcu znalazłem czas na doposażenie 435i w:

- M Performance Power Kit

- M Performance Exhaust

- M Performance LSD

 

SzybkiKuba, jak sprawuje Ci się M Performance Exhaust? Mój był wymieniany już raz na gwarancji. 9m od założenia wydechu w ASO, klapa lewej rury zaczęła dzwonić/brzęczeć... w drugim wydechu niestety po 12m mam to samo.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano


Ja chętnie zacznę i może komuś to pomoże.

Ostatnio w końcu znalazłem czas na doposażenie 435i w:

- M Performance Power Kit

- M Performance Exhaust

- M Performance LSD

 

SzybkiKuba, jak sprawuje Ci się M Performance Exhaust? Mój był wymieniany już raz na gwarancji. 9m od założenia wydechu w ASO, klapa lewej rury zaczęła dzwonić/brzęczeć... w drugim wydechu niestety po 12m mam to samo.

 

U mnie nic niepokojącego się nie dzieje. Co prawda od założenia nie miałem w ubiegłym roku za dużo czasu na jazdę tym autem ale w innym aucie w domu które też dostało MPE tak samo nic się nie dzieje



.

Co to jest M Performance LSD ? Jest to do 428i?

Tak jak kolega Ci napisał - szpera. I o tyle fajna że płytkowa w MPerf LSD. Nie występuje do niczego poza 435i i 440i. I tylko do rwd nie do xdrive. 428i ma inne przełożenie. Możesz dokupić sobie aftermarket np Quaifa ale to będzie helical (Torsen).

Opublikowano

@SzybkiKuba w x35i/x40i to nie jest też odmiana Torsena z współosiowym układem różnicowym?

 

Tak jak kolega Ci napisał - szpera. I o tyle fajna że płytkowa w MPerf LSD. Nie występuje do niczego poza 435i i 440i. I tylko do rwd nie do xdrive. 428i ma inne przełożenie. Możesz dokupić sobie aftermarket np Quaifa ale to będzie helical (Torsen).

Opublikowano
@SzybkiKuba w x35i/x40i to nie jest też odmiana Torsena z współosiowym układem różnicowym?

 

Tak jak kolega Ci napisał - szpera. I o tyle fajna że płytkowa w MPerf LSD. Nie występuje do niczego poza 435i i 440i. I tylko do rwd nie do xdrive. 428i ma inne przełożenie. Możesz dokupić sobie aftermarket np Quaifa ale to będzie helical (Torsen).

 

Dyfer M-Performance nie jest dostępny do x-drive, ale w X’ach też nie masz tylnego dyfra na torsenie. Ja mam go w F32 435i. Dyfer jest na płytce 1.5way 30%/9% czyli w zasadzie 1.33way. Torsena w BMW miałeś tylko w Z3M - mówimy o tylnych dyfrach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.