Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie, problem mam taki ze w tych upalach temp plynu podaczas jazdy jest ok 92-96st a w korkach dzisiaj dobila do 103, podjechalem pod dom jak wlasnie miala 103 i odkrecilem korek do plynu, plyn ewidentnie sie gotowal i zaczelo go wywalac, czy jest to normalne? Zawsze jak na rozgrzanym silniku odkrecalem korek to schodzilo tylko cisnienie, ale plynu nie wywalalo. dodam ze plyn w ukladnie ma w sobie jakies 40% wody (ostatnie naprawy, nie spuszczalem wody z bloku)
Opublikowano
Jak kontrolka o przegrzaniu się nie zapaliła to jest ok. Zobacz czy jak dojdzie do tych 103 stopni, to czy daniu jej buta spadnie temperatura w trakcie jazdy. Przy takich upałach nie odkręca się korka przed ostygnięciem. Rozumiem ze temperatura odczytana z ukrytego menu?
Opublikowano
Przy jezdzie temp spadnie do tych 98 w miescie, na trasie schlodzi jezcze bardziej, wisko dziala, temp odczytana z ukrytego menu, zadna kontrolna sie nie zapalila a wskazowka stala w pionie. Martwi mnie jedynie ze plyn sie az zagotowal... tak jak pisalem, nie raz przy 97 odkrecalem i tylko cisnienie schodzilo...
Opublikowano
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Dolej płukanki, rozgrzej silnik, zlej wszystko i zalej płynem. Temperatura którą podajesz jest temperaturą wrzenia wody, a np płyn prestone ma temp. Wrzenia 129°C. Nie wiem w jakim stanie jest pompa wody i kiedy wymieniłeś.
Opublikowano

Jeśli chcesz mieć porządne poparzenia, to dalej odkręcaj korek przy gorącym płynie :P


A poważnie, to przy szczelnym układzie jest dużo wyższe ciśnienie, więc i temperatura wrzenia płynu jest dużo wyższa. Odkręcając korek spowodowałeś rozprężenie, więc płyn, ;lub bardziej zawarta w nim woda odparowała gwałtownie.

Opublikowano
Pompa wody mysle ze w dobrym stanie, w zbiorniczku wyrownawczym jest prawidlowy strumien wody. Co sadzicie Panowie o temp mojego m57 w taka pogode? takie 103st mu nie straszne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W układzie panuje wyższe ciśnienie, które podwyższa temperaturę wrzenia. Więc jak odkręcana korek i zmniejszasz ciśnienie w układzie chłodzenia - momentalnie będzie wrzeć.
Opublikowano
Miałem tak w śmieciarce Mercedesa. Chłopaki ciągle dolewali wody aż w końcu po jakimś czasie silnik zaczął się grzać i czasami wywalało komunikat "uzupełnij płyn chłodzący" mimo pełnego układu. Olali temat i odpięty został czujnik. Zemściło się to zimą jak auto zjechało z rejonu bo w kabinie lodówka a silnik zagotowany. Dopiero wtedy wszystko spuścili z układu, przepłukali wrzątkiem aż się wszystko rozpuściło w nagrzewnicy i zalali układ płynem. Do dziś zero problemów nawet w upalne dni.
Opublikowano
Ze wszystkim sie zgadzam, zmienie plyn na nowy, spuszczajac tez pozostalosc z bloku. Martwi mnie jedynie ta temp, 103 to max co widzialem, nie za duzo?
Opublikowano
Moim zdaniem za dużo. Mam ten sam silnik i nigdy mi się tak nie gotował. Z tego co gdzieś kiedyś słyszałem to silniki BMW są wrażliwe na przegrzania i nie lubią dziadkowej jazdy
Opublikowano
Teraz wracalem z pracy, temp zew 36st, na trasie caly czas trzymala 93-94, dojechalem od korka i w minute wskoczylo na 99 i tak sie trzymala, wylaczylem klimatyzacje i w minute spadla do 94, ktos cos jakies wnioski?? Klima ma takie az znaczenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kontrolka o przegrzaniu się nie zapaliła to jest ok. Zobacz czy jak dojdzie do tych 103 stopni, to czy daniu jej buta spadnie temperatura w trakcie jazdy. Przy takich upałach nie odkręca się korka przed ostygnięciem. Rozumiem ze temperatura odczytana z ukrytego menu?

Piszesz poważnie? :shock: Przecież to kopciuch, nie ma tu grzałki..termostat ma temperaturę otwarcia 88 stopni i ma być 88-89, wszystko powyżej to anomalia. Korka nie odkręca się nigdy na rozgrzanym silniku. Przyczyny szukaj w termostacie (zobacz czy otwiera się, czyli czy przewód dolny jest gorący), może wisko nie wyrabia, elektryczny wentylator uruchamia się? Oczywiście może być niewydajna chłodnica, ale przede wszystkim zlej tę miksturę i użyj odpowiedniego płynu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Maniek21112 - sprawa wyglada tak: pojezdzilem teraz troche i co zaobserwowalem, na wlaczonej klimie dobija sobie powoli do 97 podczas normalnej jazdy po miescie, jak wylacze klime to spada do 90. Na postoju jest dokladnie tak samo, z klima sie grzeje a bez nie jest ok. Sprawdzalem weze i sa tak samo mega gorace górny jak i dolny. Poradz cos prosze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wentylator elektryczny, podałem linki do przekaźników w drugim temacie, jak będą ok to moduł.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dla potomnych : Winowajca byl wentylator klimatyzacji, nie dzialal jej pierwszy oraz drugi bieg, chlodnica klimy sie nagrzewala i oddawala cieplo do chlodnicy cieczy, jak juz chlodnica klimy sie mega nagrzala to zalaczal sie trzeci bieg wentylatora ktory dodatkowo cale to cieplo rozwiewal na silnik... Wymienione oporniki 1 i 2 biegu w wentylatorze i teraz temp silnika 90-93 w korkach. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.