Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem bmw e91 2.0d 150km. W inpa korekcja cylindra 2 na biegu jałowym była dodatnia cos koło 1.8 postanowiłem wymienić wtrysk i sprawdzić resztę na maszynie, mechanik powiedział że wszystkie wtryski są w bardzo dobrej kondycji ( mam na papierze, mieści się w widełkach) i że to może być też wina kompresji, po wstawieniu wtryskiwaczy komp pokazuje teraz cos zupełnie innego, mianowicie na cylindrze 3 -1.6 w porywach do -1.8 reszta na lekkim plusie, dodam jeszcze ze mechanik poleciłtym sie nie przejmować i narazie odpościć, jak to w końcu jest mam się przejmować czy narazie jeździć i co raz sprawdzać te korekcje?

Opublikowano
Z błędów to zrobiłem juz termostaty, dodatkową pompe wody, i zostało jeszcze przekaźnik świec żarowych bo niby 4 spalone, póki co to po dłuższym postoju lekko faluja obroty i wydaje mi się ze za dużo pali, w mieście 9 - 10,w trasie 6 - 7 dodam ze jeżdżę dynamicznie ale rozsądnie.
Opublikowano
Jutro to zrobię. Narazie jeszcze zauważyłem że rano jak obroty falują to aż lekko budą rzuca ale najbardziej zastanawiam się nad tymi korekcjami i nad ogólną kondycją tego silnika...
Opublikowano
Witam.

Tak jak w temacie od niedawna jestem posiadaczem bmw e91 2.0d 150km. W inpa korekcja cylindra 2 na biegu jałowym była dodatnia cos koło 1.8 postanowiłem wymienić wtrysk i sprawdzić resztę na maszynie, mechanik powiedział że wszystkie wtryski są w bardzo dobrej kondycji ( mam na papierze, mieści się w widełkach) i że to może być też wina kompresji, po wstawieniu wtryskiwaczy komp pokazuje teraz cos zupełnie innego, mianowicie na cylindrze 3 -1.6 w porywach do -1.8 reszta na lekkim plusie, dodam jeszcze ze mechanik poleciłtym sie nie przejmować i narazie odpościć, jak to w końcu jest mam się przejmować czy narazie jeździć i co raz sprawdzać te korekcje?

 

Wtrysk w minusie to nie ma co sie przejmować, najgorszy jest w plusie.

Jak z sumujesz pozostałe w plusie to będziesz miał właśnie wartość tego co ma w minusie. Wtryski na plusie oznaczają, ze pracują juz trochę slabiej i sterownik dodaje korekcje.


W BMW wtryski powyżej +2 juz zaczyna odczuwać sie, zwłaszcza w mocy silnika.

Opublikowano
i co wyszło? wrzuć wydruk z badania tych wtrysków

Witam ponownie, wstawiam wydruki z badania wtrysków i końcowy efekt, dodam tylko że korekcje są trochę wieksze, tak jak pisałem wcześńiej.


823437f01a6337c4med.jpg

3a08c2ac7d143ad7med.jpg

7d9eb387fff8773bmed.jpg

ea7f4dbe16b27739med.jpg

94275710ec67448cmed.jpg


Dzisiaj jeszcze raz sprawdzę i może potem wrzucę, czekam na pomoc i opinie, najbardziej ciekawi mnie co się zmieniło że wcześniej było na plusie a teraz raptem na minusie??

Opublikowano (edytowane)

Witam


Nigdy tak nie jest, ze wszystkie w plusie. Suma wszystkich musi wynosić "0"

Na wynik korekcji ma znaczenie nawet paliwo, nagrzanie silnika. Najgorszy wtrysk jest tu numer 4, ale nie powinien on powodować falowania.

Mozesz dodatkowo sprawdzic, czy korekcje rosna czy maleja jak dodajesz gazu (bardzo delikatnie i mało, wartości mierzone sa do ok 2000tys obrotów). jak maleja to nie ma obawy, jak rosna to jest problem z wtryskami przy wiekszych obrotach (rosniecie to wieksza wartosc w plusie, i na te wtrsyki zwracamy uwage. Wszytsko i tak jest synchronizowane, wiec jezeli jakis wtrysk bedzie mial wieksza wartosc w plusie to automatycznie wtrysy w minusie bedzie mial jeszcze mniejsza = musi byc "0" w sumie). W plusie powyzej 1.5 to juz sygnal do wymiany wtrsyku kub regeneracji.


Czy byly wyciągane wtryski? Jezeli tak, to czy były dane nowe podkładki pod wtryski. Numer podkladki "13 53 2 247 156". Przy każdym wyciągnięciu wtrysku musza byc dane nowe. Podkładki ustawiają głębokość wtryskiwacza, jak sa zgniecione to wtryski sa nie równo umieszczone i korekcje mogą sie dość mocno zepsuć.


PS.

Jak masz spalone świece lub uszkodzony sterownik swiec zarowych, to po odpaleniu chwile buja. Ja tak mialem przy spalonej jeden świecy, Wymieniłem 4 swiece i dałem nowy sterownik i problem znikał. Nie zawsze wymiana świec pomaga, mogą nie domagać mosfety w sterowniku i nie dają odpowiedniego pradu na świece. Swiece sa 5V i nie działają tylko jak jest zimno. Dogrzewają przez chwile cały czas komorę spalania po uruchomieniu silnika. Jak jest zimno dodatkowo dogrzewają przed uruchomieniem silnika.


Ps2. Nie masz przypadkiem tak, ze jak jedziesz i puścisz gaz aby hamować silnikiem i za chwile lekko naciskasz gaz to auto szarpnie?

Edytowane przez polowiec
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwne że skoro już zmieniałeś wtrysk to nie ogarnąłeś od razu świec, jak wygląda kolektor, klapki, EGR jest czysty? Falowanie na jałowym w tym silniku może też być spowodowane zużytą pompą vacuum, na niskich obrotach nie wyrabia i wariuje sterowanie klapkami i EGR i jest taki efekt.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Najpierw chciałem załatwić błędy i wtryski, te korekcje troche mnie niepokoją, jutro prawdopodobnie zmienie przekaźnik świec i zobaczę co dalej. Tak jak wcześniej pisałem, przed badaniem na maszynie drugi wtrysk miał coś koło 1.6 na plusie a teraz gdy je wsadzili to trzeci ma korekcje tak jak widać a nawet większą na minusie. Mechanik mówił że dali nowe podkładki. Te falowanie jest na zimnym silniku i to bardziej lekkie trzęsienie budą bo falowanie to tylko na kompie widać. Dzidiaj pojeździłem po mieście po zatankowaniu i zerowaniu licznika i wyszło spalanie około 11 l na 100km to jest o wiele za dużo. Szarpania nie wyczułem po puszczeniu i depnięciu gazu ale jeszcze to sprawdzę, jedyne co to jak puszczam gaz dojeżdżając do świateł to chwilowe spalanie skacze do góry póki się nie zatrzymam i opada, pod kompem jutro jeszcze sprawdzę przepływomierz wtryski i może ciśnienie, mam iste i inpe ale dopiero od tygodnia więc jeszcze się uczę.
Opublikowano
Najpierw chciałem załatwić błędy i wtryski, te korekcje troche mnie niepokoją, jutro prawdopodobnie zmienie przekaźnik świec i zobaczę co dalej. Tak jak wcześniej pisałem, przed badaniem na maszynie drugi wtrysk miał coś koło 1.6 na plusie a teraz gdy je wsadzili to trzeci ma korekcje tak jak widać a nawet większą na minusie. Mechanik mówił że dali nowe podkładki. Te falowanie jest na zimnym silniku i to bardziej lekkie trzęsienie budą bo falowanie to tylko na kompie widać. Dzidiaj pojeździłem po mieście po zatankowaniu i zerowaniu licznika i wyszło spalanie około 11 l na 100km to jest o wiele za dużo. Szarpania nie wyczułem po puszczeniu i depnięciu gazu ale jeszcze to sprawdzę, jedyne co to jak puszczam gaz dojeżdżając do świateł to chwilowe spalanie skacze do góry póki się nie zatrzymam i opada, pod kompem jutro jeszcze sprawdzę przepływomierz wtryski i może ciśnienie, mam iste i inpe ale dopiero od tygodnia więc jeszcze się uczę.

 

No to jasne.

Wsadzili nowe podkladki i korekcje poprawily sie (nie patrz na MINUS). Plus jest istotny.

Wtryski sa ok i ich juz nie ruszaj. Przyczyna jest inna.


Do sprawdzenia :

- caly uklad EGR : zaczynajac od podcisnienia, pompa musi dawac ok -1. Jak jest ponizej -0.8 do wymiany (lub sprawdzic gdzie nieszczelność). Potem sprawdzić zawor EGR na vacuometrze, czy nie przepuszcza i czy otwiera i zamyka sie. Nastepnie elektrozawor do sterowania zawopru EGR. Mycie nie zawsze pomaga, czasami uszkodzony jest trzpień i blokuje sie mechanicznie. Najlepiej wymiana lub podmiana.


- przeplywomierz


- swiece zarowe (musza byc sprawne)



A jak wygląda uruchomienie samochodu. Powinien zakręcić bardzo krotko i odplic od razu (nie wazne czy ciepły czy zimy, zima czy lato). Dłuższe kręcenie może oznaczać zapowietrzanie sie. Uklad na CR szybko odpowietrza sie, ale moga chwile falować obroty. To tylko 4 tloczki :)



PS. Mam spalanie 7.8l w mieście, te silniki sa mega oszczędne. Im wieksza moc auta tym inny sposoby ekonomicznego jeżdżenia. Szybkie przyspieszenie i utrzymywanie prędkości a nie wole przyspieszanie (wtedy ekonomizer jest cały czas na maksa). No i miasto miastu nie równe. Jak bedziesz mial krzyzowke za krzyzowka na ktorej stoisz, to ciagle ruszanie i krótkie odcinki i będzie 10l


Jak będziesz w trasie, depnij na 4 i 5 biegu do konca (powyzej 2000tys obr). Napisz, jakie masz wychylenie ekonomizera.

Opublikowano

Witam, dodam jeszcze że na biegu jałowym na postoju po dłuższej jeździe jak wyłączyłem klime to temp. silnika wzrastał do 98° gdy klime włączę to spada do 90° druga Rzecz to te spalanie, dzisiaj w trasie 7 - 8 l/100 pod spodem korekcja na biegu jałowym

1430a9c7ca0f7727med.jpg

1500 obrotów

c5ca3c7316d9e5b7med.jpg

A tu przepływka

02b07298c71bd128med.jpg


Jeszcze podpowiedzcie jak w ista wejść we wtryski i przeplywomierz bo mi jakies numery sie tylko pojawiają...

Opublikowano

Wtryski sa ok. Jedynie 4 cylinder ma troche wiekszy pomiar ale korekcja maleje przy wiekszych obrotach wiec jest OK. Nie jeden użytkownik takie by chciał.


Jak wyłączyłeś klime to wylaczyl sie tez wentylator, wiec temp troche wzrosla.

Wszytko prawidłowo działa.


Fajnie jakbys mial na podmiane przeplywke, od niej sporo zależy spalanie.

Sprawdź tez EGR (trzeba sciagnac rure idaca od IC i zobaczyć czy jest zamknięty).

Opublikowano

witam ponownie, wrzucam film z przepływką w 2:48 wrzuciłem 4 bieg. Dopiero rozkminiłem ISTE (dla potomnych: powodem błędów było ustawianie języka polskiego) więc jak coś jeszczę mogę wrzucić albo jeszcze raz przepływkę to dajcie znać. egr i resztę sprawdzę w następnym tygodniu bo teraz mnie nie ma. Dajcie znać czy widzicie coś niepokojącego na tym filmie, jak dla mnie wygląda git.


https://youtu.be/PzO_9TWeesM

Opublikowano

Więc czemu takie spalanie, i lekkie trzęsienie z rana? Mize by ograniczyć egr? To cos da? Braknie mi pomysłów.

Zaniosłem do elektryka przekaźnik świec żarowych i stwierdził że jest cały bo wszystkie druciki przewodzą więc chyba mam naprawdę 4 świece uwalone :-(

Opublikowano
Wtryski warsztat robił co tym się zajmuje więc zakładam ze jest dobrze ale też już o tym pomyślałem i może sprawdzę jak będę świece sprawdzał chociaż ciężko mi uwierzyć ze 4 uwalone. Odrazu po kupnie samochodu wymieniłem olej i wszystkie filtry wiec to nie to
Opublikowano
Nie wiem jak jest u Ciebie. U mnie nie trzeba zdejmować kolektora do wymiany świec jak i pomiaru. Do odczytu kodów IMA wtryskiwaczy musiałem tylko zdjąć takie kowadełka i odczytać numery, a później porównać w programie czy się zgadzają i czy jest zachowana kolejność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam iste ale dopiero ją rozkminiam, tak czy tak kolektor trzeba zdjac? Duzo z tym roboty?

całe podszybie out i 10 śrub do odkręcenia

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam po przerwie, zbliża się zima, wymieniłem sterownik świec bo pokazywalo blad 4 swiec, po wymianie na nowy i oczywiście wykasowaniu błędów dalej jest to samo, przed wymianą wszystkich świec chciałbym się upewnić czy to na pewno to, nie ma gdzieś po drodze bezpiecznika albo czegoś co by powodowalo błąd komunikacji? Proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.