Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie bedzie mialo znaczenia jezeli chodzi o zachowanie turbo ale moze miec znaczenie przy pracy egr i klap wirowych. Odlacz weze podcisnienia z egru i klapek (zostana wtedy w pozycji otwartej) i zobacz czy jest roznica. Jezeli jest tak jak bylo to podcisnienie mozesz wykluczyc jako przyczyna braku mocy
Opublikowano (edytowane)

Podcisnienie zmiezone powyzej -0.94bar.

Zastanawia mnie czy Moze czujnik cisnieni doladowania czy in Moze nie podaje zlej wartosci? Padaja One? Auto na karku JUZ 280tys

Edytowane przez DW1225
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie rozumiem gdzie szukasz problemu, masz już nową turbinę czy co?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Turbiny nowej nie mam szukam innych możliwych przyczyn zanim wymienię turbine i okaże się że nadal lipa.
Opublikowano
Turbiny nowej nie mam szukam innych możliwych przyczyn zanim wymienię turbine i okaże się że nadal lipa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czujnik ciśnienia doładowania możesz wyjąć i wyczyścić

sprawdzałeś w live data jak wyglada cisnienie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wizyta na hamowni kosztuje do 100 zł dla 2WD, zobaczysz tam jak późno turbo wstaje i jaka jest moc. Na livedata widać to samo co miesiąc temu, że turbo nie doładowuje. Czujnik można wyczyścić, ale ZTCP jest dość delikatny i rzadko są z nim problemy.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Na dniach robię test przelewowy zobaczę jak bardzo jeden z 2 wtryskow jest nie dróżny że mam wartości na jednym ~+1,5 ~-1,5
Opublikowano
Wizyta na hamowni kosztuje do 100 zł dla 2WD, zobaczysz tam jak późno turbo wstaje i jaka jest moc. Na livedata widać to samo co miesiąc temu, że turbo nie doładowuje. Czujnik można wyczyścić, ale ZTCP jest dość delikatny i rzadko są z nim problemy.

Ztcp co to?

Opublikowano
czujnik ciśnienia doładowania możesz wyjąć i wyczyścić

sprawdzałeś w live data jak wyglada cisnienie?

bloger na youtubie niemieckim podaje że czyszczenie nie zawsze pomaga tylko wymiana. Jak wymiana to ktoś stosował zamienniki orginal kosztuje ok 90euro
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Mam ten sam problem, jestem po diagnostyce INPA, ISTA i...


https://zapodaj.net/477a18f38e33d.jpg.html


Tak wygląda to u mnie. W błędach wypluło coś z ciśnieniem doładowania. Turbina łapała jak chciała raz od 2 raz do 3 raz od 3,2k... Po wyczyszczeniu czujnika doładowania, który wyglądał tragicznie była znaczna poprawa przez 2/3dni ale...? Znowu delikatnie zaczyna przymulać od wyższych obrotów :)


U siebie zauważyłem, że podbiera olej( Silnik suchy, oleju w zboiorniku wyrównawczym płynu nie ma, nie kopci), dodatkowo uszkodzony termostat, kolektor zabity nagarem, filtr powietrza nie wiem kiedy wymieniany ostatni raz, odma tak samo :)


Także polecam Ci sprawdzić filtry, odme(przez to lubią turbiny siadać jak się nie wymienia), stan czujnika i kolektora :)


Ja osobiście czekam na części(ASO), na weekend oddaje kolektor na płukanke chemiczną, przeczyszcze jeszcze raz czujnik, profilaktycznie pojadę na sprawdzenie geometrii turbiny i dam znać czy coś pomogło, żebyś wiedział gdzie ewentualnie możesz szukać przyczyny.

Opublikowano
Czujnik ciśnienia doładowania przyszedł orginal w weekend zmieniam. Egr też teraz czycilem. Zastanawiające że na jalowym mam przeładowanie przy jeździe niedoladowanie. Mimo iż sztangi od zmiennej góra dół chodzi bez oporu to dół słabo reaguje myślę że to może być sterownik. Kapturek od sztangi turbo już na max wkrecony i nadal dół [BAD] a prędkość max i tak jest. powinno być odwrotnie przy takim ustawieniu powinien się od razu zbierać i prędkości końcowej nie osiągać. Czy się mylę?
Opublikowano

Jak juz kombinujesz z turbiną to nie rób tego sam tylko zgadaj się z kimś kto się na tym zna albo poszukaj gdzieś w okolicy gdzie zajmują się turbinami :) Ustawienie geometrii to koszt 100/200zł +/- . Po omacku to możesz tylko zaszkodzić, a nie naprawić.


Egr też czyściłem ale samo wyczyszczenie egr nic nie da ;) Sprawdź jak wygląda kolektor, filtry i czy nie pluje Ci olejem w dolot :)

Opublikowano
To samo od kupna auta, co tam siedzi piorun wie.

 

Czytalem temat od poczatku, ale moglem cos pominac:

-na poczatku cos pisales, ze turbo slabo pompuje > nieosiaga prawidlowego doladowania

-teraz piszesz, ze pozno wstaje i krecisz geometra,


Jak wszystko sprawdziles to chyba zostaje wyciagnac turbo na stol i zawiesc do sprawdzenia na maszyne, albo skontaktowac sie np. z Rogerem z forum, ktory reguluje na aucie turbine.

Opublikowano

Chodzi nadal o słabe ciśnienie myślałem że sztanga się trochę podreguluje.

Robiłem dziś test przelewowy bo dla wcześniej pokazanych korekt wtrysku padło że przez wtryski może słabiej dmuchać. .

Więc tak

Na zimnym po 3 minutach

1 i 4 cylinder 45ml

2 i 3 50ml


uc?export=view&id=1uRe12Ep_T7ctLJyqyr3GMIe8lYgGuUYo


Korekty przy tym takie

https://drive.google.com/file/d/1k51KCbTgl3eiur78W036lFRXspXrXQnW/view?usp=drivesdk


Na cieplym po 3minutach

1 cylinder 80ml

2 i 3 85ml

4 cylinder 70ml

uc?export=view&id=1cqGYWBevz-xqP2f0aX9I71mqETKNDs_a



Korekty takie

https://drive.google.com/file/d/1GAcCuA6qGgspweOwidMsxF0EqCzI0pks/view?usp=drivesdk


Czy ciepły czy zimny to różnica w ciśnieniu doładowania i tak jest.dodam ze spalanie na odcinach 35km autostrada wyszlo mi teraz 5,3l na 100km ,prędkość 120-140

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dlaczego robiac test przelewowy po podłączeniu miarek zaslepioniu powrotnych wezykow auto ma problem z odpaleniem trzeba długo kręcić kilka razy?w czym problem?co robię nie tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.