Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie klapek kolektora, wcześniej posiadałem E60 530D pochodzący z 2005 roku. Pytanie brzmi czy w F10 530D 245km 2011r również trzeba wymienić badz usunąć klapki z kolektora czy tutaj problem wyeliminowano ? Dziękuje z góry za odpowiedzi, pozdrawiam :)
Opublikowano
Mam ten sam silnik tylko, ze w e91. Kolektor demontowałem w celu dokładnego czyszczenia. Klapki w n57 są inaczej skonstruowane niż w e46 czy e60 i tam nie ma się co urwać. Ja po czyszczeniu poskładałem wszystko do kupy i zamontowałem na aucie.
Opublikowano

Witam ja usunąłem klapki z kolektora autko 530d xDrive 258 ps czyli silniczek po malym lifcie i kolektor troche inny .

Powiem tak kolektor byl straszne zapuszczony klapki dzialaly poprawnie jak na 270tys przelotu :D .

Demontaż klapek jest bardzo prosty wystarczy wysunac prowadnice i nic nie trzeba kombinować , zaslepiac .Po zabiegu nareszcie bmw odżyło :) " lepiej reaguje i czuć więcej niuta z dolu " moze nawet spalanie spadło to są tylko moje subiektywne odczucia .

Robilem to juz w E60 530d ,E83 2.0d . F31 320d i za każdym razem pozytywne wrazenia po usunięciu . W F31 320d 184ps było najgożej usunać , uszczelka jest zintegrowana z klapkami eh

Opublikowano (edytowane)

Ja czyscilem kolektor i klapki przy 200 tys. Wymienialem nastawnik klapek to walil bledami. Teraz mam 240 tys. i wczoraj pojawil sie blad mechaniczny klapek i auto mulilo przy przyspieszaniu. Pewnie sie zblokowaly. Minelo w sumie 8 miesiecy/40 tys. km od odstatniego czyszczenia i chyba je po prostu wywale.


Edit:

Sa gotowe zestawy z uszczelkami lub bez. Ja kupilem sam trzpien za 80 zl i za 2 tyg wywale klapki.

https://allegro.pl/zaslepka-kolektora-ssacego-bmw-diesel-2-5-3-0-n57-i7247755009.html?fromVariant=7224198530

Edytowane przez rockybor
Opublikowano
Potwierdzam w N57 tam się nic nie urwie,proponuje zostawić je w spokoju.Oczywiście czyszczenie z tego"błocka"jak najbardziej.Mam foto przed i po czyszczeniu ale nie potrafię tu dodać :|
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej tutaj macie wszystko


„PROFESOR TŁUMACZY - KLAPY WIROWE "SWIRL FLAPS" PO CO TO JEST I CZY POTRZEBNE ? DIESEL” w YouTube

  • 1 rok później...
Opublikowano
Wow!! Macie wszystko! Świetny wykład dla automaniaka co parę lat temu przestał się bawić zigzakiem(ten czerwony samochodzik z oczami). Gość sam mówi, że coś poczytał i zrobił filmik. Po za tym, że trzeba wywalić nic nie wytłumaczył. Nie zdziwił bym się jak by wyszło, że on to robi nie za darmo oczywiście. Klapki służą do precyzyjnego dozowania powietrza dolotowego na niskich obrotach tj.do 2tys obr. W praktyce, aby auto jadąc na małych obrotach po dodaniu gazu rwało do przodu, a nie chopkało jak kaszlak 126p na zbyt ubogiej mieszance i nie zostawiało kłęba czarnego dymu jak lokomotywa. Po postach widać, że większości wystarczy oglądnąć YouTube - era i już wszystko wiedzą, a faktycznie nic. Nie mam nic przeciwko filmikom Profesora, bo naprawdę mądrze gość gada i szacun dla niego za to, że chce pomagać.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam a korzystał ktoś z oferty:

AUTOS SILNIKI

Św. Franciszka 28

93-479 Łódź

Regenerowane kolektory ssące https://allegro.pl/oferta/wzmocniony-kolektor-ssacy-bmw-3-0d-n57-11617811909-9416742300# ??

W zasadzie sprzedawają w ramach wymiany na całą Europe kolektory również wzmacniane z anodowanego aluminium lotniczego (w zasadzie jeden element regulujący)

W Polsce jako że wymiana jest od AS co kolwiek to znaczy a w Niemczech jako PMG również nie mam pojęcia co to znaczy

https://www.ebay.de/itm/263166455500

Czy lepiej poprostu kupić zamiennik lub oryginał tyle ze w niemczech 1000Euro ale to i tak taniej jak w polsce. W polsce z tego co widziałęm 5230zł

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam pozwólcie,że wtrącę swoje trzy grosze.to czy ktoś wywali klapki czy nie to,decyzja indywidualna,ja w każdej swojej bmw klapki mam wywalone.to że się nie urywają to bzdura.właśnie mam f11 z 14roku,przebieg 163 tyś,jeden właściciel.kolektor zdjęty do czyszczenia,auto przymula,traci moc.niestety po zdjęciu kolektora okazało się ,że brak dwóch klapek.zrobiłem pomiar kompresji i na tych urwanych ciśnienie po 9 a na reszcie po 23 bar.oczywiście po świętach głowica do zdjęcia,co więcej okaże się w trakcie.dla niedowiarków wstawiłbym fotki,ale mam z tym zawsze problem.pozdrawiam i poddaje temat do świątecznych przemyśleń.
Opublikowano
Witam. Planuje u siebie również wywalić te klapy. Czy wystarczy samo mechaniczne usunięcie czy również poprawka w sofcie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.