Skocz do zawartości

E93 N53b30A problem z pompą wody.


David18b

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Mam pewien problem z moim sprzętem. Najpierw siadła mi pompa wody, typowe usterki czyli komunikat o wysokiej temperaturze cieczy/brak mocy plus błędy odnośnie pompy wody. Pompa została wymieniona na oryginalną ale używkę niby 100% sprawną. Dodatkowo wymieniony termostat na nowy oraz czujnik temperatury. Pompa założona, auto trzyma temperaturę jak powinno, nie przegrzewa się, na kompie błędów brak pierwsze dwa dni normalnie śmiga, później pompa wody zaczęła chodzić cały czas :? Po zgaszeniu auta pompa pracuje aż do rozładowania aku, jedynie wyłącza ją wyciągnięcie bezpiecznika. Czy samochód ciepły czy zimny, zaraz po włożeniu Aku bądź bezpiecznika pompa pracuje cały czas. Miał ktoś może podobne objawy? Bądź wie jak mogę sobie z tym poradzić? Znalazłem jeden podobny temat jednak nie zdał się pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kupowanie uzywanej pompy wody to jak uzywanie prezerwatywy drugi raz :mrgreen:


nowa pompa pierburga kosztuje 1300zl i jest to jedyny element w Twoim silniku ktory jak Ci walnie w trasie to mozesz miec silnik do wymiany w przypadku przegrzania.


Ludzie co z wami? przy aucie za 50-60tys zloty szkoda wam 1300zł ?? ja sie wcale nie dziwie ze pompa znowu siadla bo one wytrzymuja jak masz pecha nawet i 100tys km. Uzywana kupujesz to nigdy nie dowiesz sie po jakim przebiegu.


POMPY WODY NIE KUPUJE SIE UZYWANEJ BO SA ONE BARDZO AWARYJNE W TYCH SILNIKACH


Kupuj nową i nie kombinuj. Wszystko inne mozna kupic do tego auta uzywane ale akurat nie pompe wody. :mad2:

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E93 2007 rok silnik N53b30A.

Tak wiem, mój błąd, mogłem od razu kupić nową, jednak pompa miała być 100% sprawna więc spróbowałem. Mam możliwość jej zwrotu, więc nie będzie z tym problemu. Jednak dziwi mnie to, że w 90% przypadkach jeśli wysiada pompa wody są typowe objawy takie jak komunikat wysokiej temperatury cieczy, zimne powietrze z układu, tryb awaryjny i błędy na kompie, a tutaj pompa nie ma problemu z ochłodzeniem silnika nawet w 30° stopniowy upał w mieście. Na kompie też nie wywala żadnych błędów odnośnie pompy, jedyną bolączką jest jej ciągła praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wypnij z pompy brązowy przewod ,jesli pompa ucichnie to jest uszkodzona ,a jesli nie ucichnie to wyjmij przekaznik sterowania silnika i sprawdz czy jest sprawny ( mam w schemacie opisany K 46 ) puzniej zostaje tylko termostat i czujnik temperatury plynu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja.

Pompa zaczęła już normalnie działać sama z siebie. Pojeździłem wypinając i wpinając bezpiecznik tak z tydzień i po czasie zaczęła normalnie sama się wyłączać. Nie mam pojęcia co mogło jej wtedy dolegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.