Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam problem mam następujący bujanie samochodem przy wyższych prędkościach ze trzeba kierownicę trzynastka mocno, ze jest to niewygodne. Wydaje mi sie, ze przód jest miękki troche, jeśli chodzi o zawieszenie przód jest wymienione bez stabilizatora i amortyzatorow, wahacze sa nowe, brak wycieków na maglu, tył tuleje na sankach maja lekki luz poza tym nic więcej nie było widać na stacji diagnostycznej. Ciężko opanować auto na wybojach przy 120-130km/h do tego dochodzi wibracje od 80-100km/h kola niby wyważone są.


Nie wiem co dalej dziaac, czy wymieniać amorki z przodu bo może się już kończą czy po prostu tak juz jest.. Prosze o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drązki kierownicze masz dobre?

Wibracje mogą być również spowodowane bijącymi tarczami lub oponami.

Ja obecnie walczę z wibracjami od 120kmh wzywż i powodem okazała się jedna przednia opona, która ma wadę fabryczną.

Koło wyważone na cacy, a po teście drogowym wyszło, że opona na śmietnik.


Na stacji diagnostycznej nie sprawdzili sprawności amorów? One, jeżeli są słabe to będą powodować bujaniem autem góra dół.

pzdr

yaz

Opublikowano

Drazki, wraz z końcówkami wymieniłem na nowe, zarówno wahacze jak i tuleje sa nowe. Opony mam przód 195/60 R15 tył 205/60 R15

Opony nie sa zhamowane bylem na sprawdzeniu, kola wywazylem. Na stacji nie sprawdził mi amorkow niestety... Tutaj bujanie jest na boki, gdyż musze kierownica go kontrowac bo inaczej bym latal po całej drodze.. Nie wiem co jeszcze, tarcze gdyby były krzywe walilyby nie ważne przy jakiej prędkości.


Jeśli u Ciebie trzepie powyżej 120 sprawdza stabilizatory oraz gumy na nich. U kolegi w tym samym modelu co mój właśnie to było przyczyna wibracji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca rozumiem co oznacza termin "niezhamowane opony".

Amorki możesz wymienić, to z pewnością wpłynie na komfort jazdy.

Natomiast ich stan nie ma wpływu na konieczność ciągłego kontrowania kierownicą, aby utrzymać auto na pasie.

Sam miałem wywalone przednie amory i auto jechało swoim torem bezproblemowo.


Natomiast podobną do twojej sytuacji miałem w e24. Walka z kierownicą żeby utrzymać auto na swoim pasie. I tu ewidentnie winne były elementy układu kierowniczego.

Sprawdzałeś czy maglownica nie ma luzu? Brak wycieków wcale nie oznacza braku luzów.


Co do wibracji to bicie tarcz nie będzie wyczuwalne przy każdej prędkości. Chodzi o częstotliwość obrotu tarczy.

Jeżeli nie czujesz wzmocnionych wibracji przy hamowaniu np ze 100kmh to tarcze można zrzucić na dalszy plan, kiedy wszystko inne okaże się ok.


W moim przypadku to ewidentnie wina opony. Na innym komplecie kół zero problemów. Potwierdziła to również maszyna z testem drogowym, więc nie ma żadnych wątpliwości, ale dzięki za chęci.

pzdr

yaz

Opublikowano

Tarcze odpadają przy hamowaniu jest dobrze.


Jak sprawdzę czy maglownica ma luz?

Czy wpływ na sterowanie może mieć delikatny wyciek na wezu wspomagania który wchodzi w chłodnice ?

Luz jaki mam to na sankach z tylu tuleje ale to tylko głuchy odgłos robi podczas jazdy po dziurach.


Bujanie jest jak kolyska. Nie wiem już jak inaczej to wyjaśnić po prostu buja jak na statku

Tak jakby mocno wiał wiatr cos takiego.


Zhamowana opona to ze w jednym miejscu przez jazdę na ręcznym jest płaska.


Myślę o tym stabilizatorze to on jednak redukuje kolysanie sie amortyzatora i tłumienie drgań.


Myślę również o krzyzakach na kolumnie kierownicy sa dwa jak wiesz. Wibracje będą raczej od wywazania kół przypuszczam ze odpadł mi odwaznik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zhamowana opona to ze w jednym miejscu przez jazdę na ręcznym jest płaska.

 

No to masz głównego podejrzanego - taka opona do kosza się tylko nadaje.

 

Luz jaki mam to na sankach z tylu tuleje ale to tylko głuchy odgłos robi podczas jazdy po dziurach.

W mowie BMW - jak coś stuka to już dawno minął termin wymiany.


U mnie było bicie przy hamowaniu i jeździe 100-140 dość poważne. Wahacze wyglądały ok, lekko spękane tuleje, nic nie zerwane. Po wymianie o niebo lepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zhamowana opona to ze w jednym miejscu przez jazdę na ręcznym jest płaska.

 

No to masz głównego podejrzanego - taka opona do kosza się tylko nadaje....

 

Kolega napisał, że ma "niezhamowane" opony, więc jak rozumiem ten termin, u niego wszystko ok z oponami.

@Dammer1998,

podnieś przód auta, może być osobno każda ze stron, złap za koło na godzinie 3 i 9 i ruszaj prawo-lewo, następnie złap na godzinie 12 i 6 i również ruszaj przód tył.

Jeżeli będzie luz na jakimś elemencie, np. na maglu to wyczujesz go w takim domowym teście.


Co do amorów to możesz pobujać budą naciskając na maskę kiedy auto stoi na płaskim. Będziesz widział czy zachowuje się jak kanapa, ale pewnie tak.

Co znaczy, że amorki do wymiany.

pzdr

yaz

Opublikowano

Sprawdzę i odpowiem.


Jeśli chodzi o wibracje to tak jak mówiłem obciążniki odpadły z tylu w kole.


Resztę posprawdzam i dam znać. Wymienię tylko przy okazji gumy na stabilizatorze

Opublikowano

Wiec powiem krotko, żadna maglownica, krzyzak na kolumnie plus nowy wahacz z prawej strony ten krótki do wymiany, główka miała luz taki jakby miała zaraz wypaść. Po wymianie jest cudnie, kołem ruszyłem prawo lewo, góra dół nic nie wuczylem, ani stukow ani luzu.


Do ustawienia tylko zbieżność ze względu na piszcace opony w zakrętach.


Dzięki z góry, nie ma co udać nowym czesciom. Wymienione cale zawieszenie jakies 3 miesiące temu a tu już coś ryplo, część była magneta teraz wziąłem sigma zobaczymy czy otrzyma.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skąd bierzesz takie firmy? :o masz jakiś link? Jednak za każdym razem trzeba pytać jakiej firmy ktoś zakłada części.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie z intercarsów albo allegro.


Też kiedyś mechanik mimo konkretnego polecenia założył z jednej strony banan SLR, bo nie było na stanie w magazynie innych. Po 2 miesiącach wahacz z tulei się z sunął.

Opublikowano
Pewnie z intercarsów albo allegro.


Też kiedyś mechanik mimo konkretnego polecenia założył z jednej strony banan SLR, bo nie było na stanie w magazynie innych. Po 2 miesiącach wahacz z tulei się z sunął.

Tych marek nawet na IC nie ma, nie wróżę świetlanej przyszłości temu wynalazkowi :o

Opublikowano

Mam u siebie sklep motoryzacyjny który zamawia z 5 hurtowni, czasami z IC czasami aparts. Sklep to tospol. Koleś sprzedający jest moim mechanikiem od zawsze. Po prostu mówił ze tania część może się rozwalic, teraz wahacz kosztował 190 zloty oryginał 300 myślę ze wytrzyma dłużej. Nie kupuje nic z allegro ani z neta wszystko załatwiane z hurtowni przez mojego mechanika, lecz co mogę wymieniam sam temu on mi tylko zamawia. Powiem tyle. Na przykładzie poprzedniego samochodu vectry b łożyska w kołach wymienione na firmy fag, po 2tyś km padły obie strony. Teraz wziąłem najtańsze piazdy i łożyska firmy krzak zrobione zostało 28tyś km i nic się nie dziala, wymieniane osobiście przeze mnie. Nie ma co patrzeć na firmie, to tylko kawałek aluminium może być najdroższa czesc, a padnie, a na najtańszej pojezdzisz dlugo, nie ma reguły.


Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja na fag mam już pewnie ze 150tys. Sprawdź głupi sworzeń jak wygląda w tanich wahaczach. Jak, byś zobaczył co jest pod jego gumą to raczej już bus ich nie kupił.


Dobre zamienniki to koszt 200 parę zł nie 300

Opublikowano
Ja na fag mam już pewnie ze 150tys. Sprawdź głupi sworzeń jak wygląda w tanich wahaczach. Jak, byś zobaczył co jest pod jego gumą to raczej już bus ich nie kupił.


Dobre zamienniki to koszt 200 parę zł nie 300

 

300 mówiłem o oryginalnych częściach. Zamienniki to właśnie zaczynają się tak od 180 do 250 zloty które sam kupuję.


Co do tanich części. Czasami można ta kość wygiac w rękach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tam korzystam z trzech sklepów:


czescidobmw.pl

mautoczesci.pl


W obu sklepach g.. nie wciskają bo nie chcą się pałowac ze zwrotami i mówia wprost, że jak chcesz najtaniej - to nie u nich. Za to mają dobrej jakości części w przystepnych cenach.


Trzeci to aso-bmw.pl


Mniej o nich wiem, ale asortyment i ceny podobne jak wyżej.


Z inetercarsów itp już dawno się wyleczyłem, wystarczy zobaczyć jak na cenach przycinają.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie zrobiłem tak jak mowiliscie, ze wyrownalem długości amortyzatorów na mockwaniu, po miesiącu czasu znów prawa strona stoi niżej niż lewa, sprężyny cale są, amortyzatory jedna i druga strona odbijają po 2.5 do 3 razy na stacji diagnostycznej nie wykrył mi nie prawidłowości w zawieszeniu, nie wiem co może by już przyczyną..


Co to sa te poduszki mocowania amortyzatora na kielichu czy to sa te łożyska czy sa łożyska i dodatkowo ta poduszka.. Jak ja sprawdzić bo nagniatam, bujam autem i nie widzę żeby coś tam się działo dziwnego na kielichach..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ściągacz na sprężynę i ocena luzu, oczywiście po demontażu mcphersona, ale to nie ma nic do wysokości. Chyba, że poduszki różnią się wysokością.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.