Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

kupiłem wiosną nowe oponki 225/40/16 przejechałem góra 10 tys km a z tyłu widzę wyraźne zużycie (naprawdę bardzo mocno) a z przodu jak nówki:((( czego to może być przyczyna ?? z tyłu jeszcze widać różnice na zewnętrznym i od wewnątrz bieżniku (tzn tylnie opony także krzywo się zużywają) - ustawia się także na tylnie kola zbieżności??

 

Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam

 

BMW e36 316

Edytowane przez olszewsky
Opublikowano
Po pierwsze popraw ten bledy ortograficzne: "NIERUWNOMIERNE", "ZBIERZNOSĆ' - a po drugie oczywiscie, ze musisz ustawic zbieżnosc z tylu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
ale to ma wpływ że z przodu jest prawie idealny bierznik a z tyłu zjechany na calej szerokości (tyle ze od środka - tzn od nadkola bardziej??) ??
Opublikowano
ale to ma wpływ że z przodu jest prawie idealny bierznik a z tyłu zjechany na calej szerokości (tyle ze od środka - tzn od nadkola bardziej??) ??

masz pewnie źle ustawione kąty, w E36 z tyłu opony najszybcież ścierają sie od wewnątrz, a nie jak u ciebie na odwrót

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

U mnie w E36 coupe opony z tyłu ścierają się dwa razy szybciej niż z przodu (przy normalnej eksploatacji bez ruszania z piskiem) ale dzieje się to równomiernie. Po zdjęciu starych opon zarówno z tyłu jak i z przodu nie można poznać gdzie była strona zewnętrzna a gdzie wewnętrzna opny, chyba jedynie po tym że bieżnik jest asymetryczny.

Z tyłu jest więcej regulacji niż z przodu, bo jest jeszcze możliwość ustawienia kąta pochylenia koła, tak że odpowiednie dbanie o stan silentbloków i geometrię to podstawa aby auto dobrze się prowadziło i opony nadmiernie nie zużywały.

Opublikowano

Radził bym na początek sprawdzić tuleje przednie tylnych wachaczy dolnych (mocowania w progach), ich uszkodzenie wpływa na geometrie osi tylnej szczególnie podczas przyśpieszania i hamowania, natomiast w spoczynku może być wszystko OK.

...warto to sprawdzić przed kontrolą geometrii aby nie płacić dwa razy :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.