Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Po wymianie oleju w silniku da się słyszeć delikatne głuche stuki. Po zapaleniu przez kilka sekund są one głośniejsze a potem trochę cichną, są one bardzo słabo słyszalne ale są. Stuki jednakowo słychać po obu stronach silnika choć bardziej z prawej strony i raczej dochodzą z przodu raczej w dolnej części. Stukanie czasem słychać a czasem jest cicho. Olej zalany to Shell helix ultra 5w40. W tym samym czasie wymieniłem też świece ale one raczej nie są problemem. Może ktoś kiedyś spotkał się z takim przypadkiem? A może nie związane jest to z olejem? Jakies sugestie? Z góry dziękuję.


Edycja

Jeszcze jeszcze jeden mały problem a mianowicie na zimnym silniku na wolnych obrotach silnik niby pracuje równo ale czuć drgania przenoszone na całe auto. Po kilku minutach pracy drgania znikają. Po podpięciu do kompa nie było żadnych błędów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pierwsza Twoja wymiana oleju w tym aucie? Co było wcześniej zalane? Nie pobiera dużo oleju? Może poprzednik wlał jakiegoś doktorka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Auto mam od niedawna, zrobiłem nim dopiero 600km i nie mam pojęcia czym był zalany wcześniej. Auto kupiłem z komisu i właściciel twierdził że olej był zmieniony tuż zanim go kupiłem. Biorąc pod uwagę że to handlarz pomyślałem że dobrze będzie go zmienić bo nie wiadomo co było zalane.


Co do drgań na wolnych obrotach to doczytałem że może być to DISA a po sprawdzeniu w aucie widzę że po odpaleniu silnika disa nie zamyka się. Wyjąłem ją i wygląda że jest ok, klapka trzyma się dobrze, nie jest zacięta a po przekręceniu palcami wraca na swoją pozycję. Nie wiem teraz czy przyczyną może być membrana czy uszczelnienie. Widziałem że w zestawach naprawczych jest o-ring i może warto od tego zacząć?


Uaktualnienie

Membrana jest cała i raczej to nie uszczelnienie bo siedzi w gnieździe dość pasownie. Podłączyłem 12v do dis-y i zamknęła się kilka razy po czym tylko elektrozawór klika a nie zamyka. Może też ktoś wie kiedy na wtyczce podpinanej do dis-y powinno pojawić się napięcie bo gdy silnik pracuje na wolnych obrotach nie ma tam napięcia.

Opublikowano
W sprawie oleju udalo mi sie dowiedziec ze wczesniej byl zalany jakis 10w40 polsyntetyk (pewnie taki mechanik mial pod reka). Nie wiem teraz co dalej robic, poczekac i zobaczyc co sie bedzie dzialo czy moze zmienic na inny olej?? Teraz jest zalany shell helix 5w40. A dodam jeszcze ze na tym polsyntetyku jezdzil jakies 2 tygodnie tylko a co bylo zalane jeszcze wczesniej to nie mam pojecia. Jakies sugiestie???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przez internety nikt Ci nie zbada.


U mnie dzwoniło po całym silniku kiedyś po puszczeniu gazu z 3 tysięcy obrotów. Znawcy obstawiali najpierw skrzynie, później łańcuch rozrządu, albo ciała obce w misce olejowej. Poważnie, z każdej strony silnika się niosło.

Mój ulubiony mechanik natomiast zamiast zgadywać wziął stetoskop (czy coś podobnego) posłuchał silnika i powiedział jednoznacznie, że oberwał się wkład w kacie. :mrgreen:


Z kolei ostation dzwoniło mi podczas przyspieszania około 2 tysięcy obrotów (tylko w ruchu, na postoju nie do powtórzenia). Byłem przekonany, że to osłony tarczy (bo były oberwane), ale po wymianie bez zmian. Później że pewnie osłona wydechu jakaś. Finalnie wyszło, że przeszło po wymianie pompy wody, rolek, napinaczy i pompy wspomagania. :shock:

Opublikowano
Raczej nie doszukiwał bym się problemu w oleju choć zastanawiające jest czemu mechanik zalał półsyntetyk. Jeśli auto jeździ na syntetyku i nic się nie dzieje z motorem to dalej lejemy syntetyk. Moja Bunia ma blisko 500tys przebiegu i lata na pełnym syntetyku. Może silnik był skatowany i handlarz zalał doktorka. Po zakupie auta, przy pierwszej wymianie oleju trzeba sobie zostawić próbkę. Jak po wymianie coś się zacznie dziać to próbka starego oleju do ekspertyzy na zawartość doktorka i wtedy handlarza za dupe. Z drugiej strony u siory w A6 już chcieli dwumase wymienić bo tak niosło po wszystkim, a okazało się że kamyki wpadły między budę a osłonę termiczną.
Opublikowano
No i kiedyś w Hyundaiu lamtra 1.8gt miałem coś takiego że rechotał przy dodawaniu gazu. Okazało się że koło pasowe przy rozrządzie nie dość że luźne to jeszcze ósemki kręciło bo panowie w serwisie hondy zciągali je łomem a nie specjalnym zciągaczem. Nie wiem jaki tam masz łańcuch, pojedynczy czy podwójny. W. Różnych markach aut te pojedyncze mają tendencję do rozciągania się i wtedy też tarabani.
Opublikowano

Dzieki za zainteresowanie. U mnie nic nie dzwoni tylko to jest taki gluchy stuk. Na zimno po zapaleniu przez ok 5-10 sekund jest wyraznie slyszalny potem cichnie troche ze trzeba sie przysluchac ale nie zawsze on sie pojawia a po 5 minutowej jezdzie wogole go nie ma co jest dziwne bo jak samochod stoi i po odpaleniu na zimnym stuk sie pojawi to moze chodzic tak i pol dnia, mozna go gazowac a i tak stuka z tym ze czasem ten stuk znika i pojawia sie, a po przejechaniu krotkiego odcinka znika. Nie oczekuje ze ktos mi odpowie co to jest ale moze ktos sie kiedys z tym spotkal i ma jakis pomysl.

Pytajac o sugestie bardziej mialem na mysli co dalej zrobic z olejem? Zostawic jak jest i obserwowac czy moze zmienic na jakis inny i wtedy na jaki?? Tematow o olejach jest sporo a i tak kazdy pisze co innego. Jedni zeby nie lac shella i castrola a drudzy ze sa dobre. Myslalem o oleju Motul 8100 x-clean??

Samochod ma przejechane 125kkm i raczej ktos dbal o niego wiec nie wydaje mi sie ze byl meczony, ale zawsze opcja taka istnieje.

Opublikowano
Wracajac do oleju, jesli wszystko bylo ok na pol syntetyku 10w40 to moze warto go zalac tym 10w40 z tym ze pelnym syntetykiem???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie warto. Jak w książce serwisowej było 5w30, to silnik jest spasowany pod taki olej. Lejąc gęsty prosisz się o kłopoty. W zabobony o tym, że powyżej jakiegoś przebiegu leje się polstytetyk - nie wierz.

Jak stuka to zdiagnozuj i napraw. Chyba że chcesz go zajezdzić to lej doktora, na chwile się poprawi, później problem wyjdzie że zdwojoną siłą - wiem bo sam kiedyś w jakimś starym Hyundaiu sprawdzałem jak to działa z czystej ciekawości :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.