Skocz do zawartości

Alternator ładuje kontrolka się pali - BMW 316ti silnik N42


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam BMW 316ti 2001r. z silnikiem n42.


Ostanio miałem problemy z alternatorem - zaczynał działać po dodaniu gazu lub nie chciał się odwiesić i nie ładował.


Wymieniłem na inny używany i co prawda ładował bez problemu ale kontrolka nie chciała zgasnąć za żadne skarby. Wymieniłem więc na inny uzywany i to samo.


Ładowanie jest . 3 różne alternatory a kontrolka się pali.

Bezpiecznik nr 30 wymieniony (stary też był ok)


https://zapodaj.net/1645e9dbca82a.jpg.html


POMOCY !!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewody przed przykręceniem porządnie przeczyściłeś? Wydaje się, że tu jest problem. Jakie ładowanie utrzymuje się podczas jazdy (test 9.0)?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Rozebralem wszystko dzisiaj jeszcze raz i poczyscilem styki w alternatorze ,klemy, kleme dodatnia na laczeniu za puszka akumulatora.....ale bez zmian.....najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu.... inne sie kasuja a ten jak byl na stale


Test 09 pokazuje 14.1-14.3

Sprawdzilem miernikiem na klemach akumulatora i jest na jalowym 14.2-14.5


w inpie pokazuje 14.44 i jest w miare stabilne nie zaleznie od o rotow

Opublikowano
Rozebralem wszystko dzisiaj jeszcze raz i poczyscilem styki w alternatorze ,klemy, kleme dodatnia na laczeniu za puszka akumulatora.....ale bez zmian.....najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu.... inne sie kasuja a ten jak byl na stale


Test 09 pokazuje 14.1-14.3

Sprawdzilem miernikiem na klemach akumulatora i jest na jalowym 14.2-14.5


w inpie pokazuje 14.44 i jest w miare stabilne nie zaleznie obrotow

Opublikowano

Rozebralem wszystko dzisiaj jeszcze raz i poczyscilem styki w alternatorze ,klemy, kleme dodatnia na laczeniu za puszka akumulatora.....ale bez zmian.....najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu.... inne sie kasuja a ten jak byl na stale


Test 09 pokazuje 14.1-14.3

Sprawdzilem miernikiem na klemach akumulatora i jest na jalowym 14.2-14.5


w inpie pokazuje 14.44 i jest w miare stabilne nie zaleznie obrotow

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najgorsze ze noe moge skasowac nawet na chwile tego bledu

Kontrolka ladowania jest sterowana z komputera...

inne sie kasuja a ten jak byl na stale

a jakie masz inne bledy?

Opublikowano

Odpaliłem silnik bez podpinania przepływki i przepustnicy to mi wywaliło błedy. Skasowałem je bez problemu a ten się kurde nie chce skasować nawet gdy silnik nie chodzi i alternator nie kręci (kluczyk pozycja 1)


I jeszcze jedno pytanie - czy ta wtyczka od wzbudzenia alternatora powinna mieć 2 kable czy jeden? U mnie jest jeden i we wtyczcze są tylko jedne styki nie wygląda żeby coś było wyrwane i czegoś brakowalo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypnij czujnik temperatury zasysanego powietrza ,i zobacz czy kontrolka zgasnie,a jak sie nie da to podepnij komputer i luknij co pokazuje
Opublikowano
Chodzi Ci o ten czujnik który jest na dole w zderzaku? Bo jeśli tak to trop może być dobry. Tydzień temu miałem lakierowany zderzak i wydawało mi się , że lakiernicy zdejmując zderzak naderwali kable, bo czujnik zaczął wariować, zbiegło się to z tą niby awarią alternatora. Wymienili mi czujnik ale problem z altkiem został. Zobaczę zaraz i dam znać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi Ci o ten czujnik który jest na dole w zderzaku?

Nie

Czujnik temp zasysanego powietrza znajduje sie na rurze idacej od filtra powietrza lub w przeplywomierzu

Opublikowano

U mnie ten czujnik jest chyba razem z przepływomierzem. Jest tylko jedna kostka wchodząca do przepływomierza. Odpiąłem ją i nic to nie dało. Jakiś inny trop?


W ogóle dziwne, że ten błąd się nie chce skasować , ale po każdym kasowaniu błędu , błąd nadal jest jakby momentalnie powracał - zmienia się tylko pozycja

from generator rec. load signal(dffgen) 47.05 % - zmienia się wartość procentowa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdz czy z komputera sterujacego , z przewodu nr 11 wychodzi caly czas minus - odepnij kostke w liczniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.