Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto co raz mocniej zaczyna dymić. Raczej wykluczam turbo bo tak jak pisze jest to taki czarny, smolisty dym. Nic jeszcze nie robiłem ale obstawiam wtryski albo odme. Silnik pracuje normalnie. Żadnych niepokojących objawów nie zaówazyłem. Kiedys tak dymił jak mu mocno depałem,a teraz juz tak jest przy szybszym ruszaniu. Troche ubywa oleju. Od wymiany do wymiany czyli przez rok bo akurat tyle wychodzi 10tys km dolewam okolo 1-1,5l
Opublikowano
W turbo coś na pewno idzie bo rury sa przypocone i turbo jeszcze ori a przebieg prawie 300tys. Ale nie wiem czy to ewidentnie wina turbo, nie dymił by az tak czarno przez turbo, tak czarno to chyba przez rope?? Auto jest po programie ale już go tak nabyłem i przez 3 lata juz smigam. Powiem szczerze że jeszcze nić nie robiłem. Jad do tej pory chodziło wszystko bardzo dobrze.
Opublikowano
A ile pali? Więcej niż dotychczas? Program powiadasz? Tego nie doczytałem w Twojej galerii albo nie ma wzmianki :norty: nie masz kata i fap-a i to juz powody do dymienia są ale jeżeli jest gorzej to coś jest nie hallo wiadomo. Nie pasuje mi ten ubytek oleju bo tak upierał bym się przy zbyt bogatej mieszance(wtyski).
Opublikowano
Silnik od dołu suchy, nie ma żadnych wycieków. Zastanawia mnie ta odma. Jak wymieniałem ostatnim razem filtr powietrza(pierwszy raz tam zaglądałem) to własnie kolo odmy był zebrany olej, myslałem że ktoś ja odkrecał i może źle poskładał i uszczelka nie trzymała. Nie wiem jak jest teraz. Tak jak pisałem zawsze kopcił z braku dpf-a i kata ale tylko przy ostrym bucie, a teraz już przy szybszym ruszaniu jest czarny dym z tyłu. Myśle że wymienie pierw ta odme a później jak coś to chyba wtryski. Dzwoniłem juz do boscha popytać co i za ile. A najlepiej to było by podjechac do kogoś ogarnietego z kablem i kompem posprawdzać Live Date. Jak pisałem kabla nie posiadam bo nie był mi potrzebny :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na razie to wróżenie z fusów, teraz jest gorąco to silniki dostają w kość, powietrze ciepłe mieszanka bogata, ECU po mapie.


Oleju trochę idzie więc albo odma, albo puszcza pierścieniami albo uszczelnienia turbo.


Wtryski to ostatnie na cobym patrzył w tym silniku, chyba że lałeś jakąś gnojówkę albo korekcje wyjdą spore/spalanie wzrosło.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Paliwo zawsze lałem niby lepsze. na Bp lub shell. Ostatnio sprawdzałem poczatkiem roku jak było jeszcze chłodno to według dystrybutora pokazało równe 7l/100km tylko miasto. 2 tyg temu robiłem trase 560km w jedna strode dramat korki,jazda do 3biegu i znów korki, a powrót juz spoko to wyszło 6,1l max 130km/h. Tylko zastanawia mnie to by przy pierścieniach albo uszczelnieniach turbo gdyby olej łykało to taki czarny? Nie bardziej niebieskawy? Ewidentnie czarny jak ęwiel za każdym depnieciem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim to raczej na pewno nie jest jedna rzecz. Ubytek oleju może być spowodowany jednym, a dymienie na czarno - drugim...


Najtańsza do zrobienia jest odma, przy okazji możesz sprawdzić jak wygląda kolektor w środku, może jest zasyfiony i dlatego nie dopala ropy.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Jak znajde czas to bede robil. Auto jest mi troche potrzebne. Przelitrarzuje go przy najblizszej okazji. I odme tez wymienie. Gdzies czytalem ze chyba z Febiego odmy nie polecaja. Prawda to?
Opublikowano

Około 7 sierpnia ma przyjechać znajomy który mieszka w Londynie z firmy TC Performance London i ma pozbierac całe okablowanie i przeswietlić moje auto. Ale dzisiaj miałem troche czasu i chciałem poszukac ewentualnych nieszczelności w układzie, bo jak wiadomo w dieslu to kopcenie gwarantowane. Nic nie znalazłem tylko ta rura od turbo do filtra przy turbo taka jakaś luźnawa. Ale wydaje mi sie że chyba inny winowajca jest.

7da5c8f3170522a4med.jpg

96ee80686b450bbamed.jpg

9e415cb08d8b1dc6med.jpg

b1a98d3c46051fc7med.jpg

b509717380ab613emed.jpg

Padło na turbo. Luzów poprzecznych nie ma ani mm ale za to wzdłużnych juz tak. Tak na oko to minimum 0,5cm ma luzu. Co wy na to? I jeszcze jedno pytanie, wiem że w tych silnikach to sie nie zdarza, ale jaki jest dzwięk luźnego łańcucha rozrządu? wiem że taki metaliczny, ale jakiś ciągły, jednostajny czy nie ma znaczenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.