Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów. Miałem ostatnio małą stłuczke podczas której wystrzeliła mi poduszka kierowcy. Auto już prawie całe złożone i z tego co dowiedziałem się z aso nie posiadam z przodu żadnych czujników tylko jakiś sterownik pod siedzeniem. Stąd moje pytanie do was czy wiecie może jak to z tym sterownikiem jest? Wystarczy że wepnę nową poduszkę i skasuje błąd poduszki i wszystko będzie działać A przy nie daj Boże następnej stłuczce poducha normalnie wyskoczy?
Opublikowano
Sterownik masz w tunelu środkowym umieszczony mnie więcej po środku pojazdu. Tunel trzyma się ma 4 śrubach. Sterowniki należy wyczyścić tzn usunąć crashdate są ludzie którzy się tym zajmują. Bez jej usunięcia nie wykasujesz błędu od airbag. Jeśli wsadzisz drugą poduszke i wyczyścisz sterownik to przy kolejnej stłuczce wszystko zadziała normalnie. U mnie w okolicy za wyczyszczenie sterownika koleś kasuje około 150zł
Opublikowano
Dobrze. A co z czujnikami zderzeniowy? Gdy szukałem po necie gdzie mogą być okazuje się że są czujniki za przednimi lampami. U mnie tam nic nie ma. Jak zadzwoniłem do aso to dowiedziałem się że są jakieś specjalne sterowniki lub czujniki pod siedzeniami przy progach.. zgupiałem trochę dlatego też pytam o co może z tym chodzić..
Opublikowano
Sterownik masz w tunelu środkowym umieszczony mnie więcej po środku pojazdu. Tunel trzyma się ma 4 śrubach. Sterowniki należy wyczyścić tzn usunąć crashdate są ludzie którzy się tym zajmują. Bez jej usunięcia nie wykasujesz błędu od airbag. Jeśli wsadzisz drugą poduszke i wyczyścisz sterownik to przy kolejnej stłuczce wszystko zadziała normalnie. U mnie w okolicy za wyczyszczenie sterownika koleś kasuje około 150zł

 

Sterownik jutro będzie wyjęty a specjalista już ustawiony więc to będzie załatwione A co dalej z tymi czujnikami w progach co w aso mi mówili?

Opublikowano

W BMW nie trzeba kasować crash daty czyli innymi słowy dlubac w sterowniku. Robiłem już kilka po wystrzałach poduch i to nawet serie F 2012 i 2014 i wystarczyło kasowanie błędów po wymianie poduch, napinaczy i klemy pirotechnicznej. To wszystko.

Zacznij może od odczytu błędów i nastepnie wymianie wystrzelonych elementów i kasowanie błędów. W ostateczności gdy to nie pomoże to zacznij dłubac w sterowniku.

Opublikowano
też mnie się wydaje, że nie trzeba nic kasować. Przynajmniej słyszałem i widziałem auta po wystrzale na starym sterowniku i pod komputerem nie było żadnych błędów.
Opublikowano
Nie wiem u mnie we wszystkich e90,e60,f25 błędy nie chciały dać się usunąć bez wyczyszczenie sterownika. W wrzypadku f25 są 2 moduły i czyści się na samochodzie i dopiero komputer pozwalał wykasować błędy airbag.
Opublikowano

No dobra. Co do sterownika to dziś będę miał kompa i wszystko sprawdzę. A co powiecie na temat tego czujnika pod fotelem kierowcy co aktywuje poduszkę?

A i apropo pasy za każdym razem trzeba wymieniać? Może być tak że poduszka strzeliła a pasy są nadal dobre ponieważ się nie uruchomiły?

Opublikowano
Zabim usuniesz błędy musisz mieć wymienione wszystkie poduszki napinacze i inne duperele.
Opublikowano
Poduszki już wymieniłem. Ale z tego co się orientuję gdyby z napinaczami był problem pasy były by luźne i nie zwijały by się(Tak jest w vagach) dlatego zaznaczam chyba tak powinno być. A inne duperele to jakie dokładnie są?
Opublikowano

Ja robiłem wersje USA i nie wiem jak w EU dokładnie. Niektóre mają poduchy kolanowe ale tych nie masz na bank. Ładunki są też w zwijaczu pasow przednich (po wystrzale pasy nie zwijaja się) oraz w napinaczach czyli tam gdzie wpinasz klamrę pasa. Dodatkowo przy wystrzale pasa czy poduchy wystrzela ładunek pirotechniczny w klemie dodatniej odcinając plus na rozrusznik i pompę ABS. Także do wymiany klema plusowa.

W Europie jest pewnie podobnie. Nie mialem przypadku zeby trzeba bylo czyscic sterownik w BMW oraz choćby w VW z kwietnia 2017 i corsie z marca 2018.

Pod siedzeniem masz wtyk idacy do bocznej poduszki w fotelu i byc może takze do napinacza pasa, a pewnie gdzieś w progu czujnik uderzeniowy który wyzwala poduszki przy strzale z boku. Czujnikow uderzeniowych nie wymienia się dopoki są cale a nie połamane.

Opublikowano
zobacz czy z napinacza wystaje metalowy bolec plus czy ta jakby gumowa osłonka łącząca zapięcię z napinaczem jest prosta. Jeżeli widzisz srebrny metalowy pręt i gumowa osłonka jest cała pokrzywiona tzn. że masz wystrzelony napinacz
Opublikowano

Ogółem już mi dużo pomogliście. Ale mam jeszcze parę ostatecznych pytań.

Ja robiłem wersje USA i nie wiem jak w EU dokładnie. Niektóre mają poduchy kolanowe ale tych nie masz na bank. Ładunki są też w zwijaczu pasow przednich (po wystrzale pasy nie zwijaja się) oraz w napinaczach czyli tam gdzie wpinasz klamrę pasa. Dodatkowo przy wystrzale pasa czy poduchy wystrzela ładunek pirotechniczny w klemie dodatniej odcinając plus na rozrusznik i pompę ABS. Także do wymiany klema plusowa.

W Europie jest pewnie podobnie. Nie mialem przypadku zeby trzeba bylo czyscic sterownik w BMW oraz choćby w VW z kwietnia 2017 i corsie z marca 2018.

Pod siedzeniem masz wtyk idacy do bocznej poduszki w fotelu i byc może takze do napinacza pasa, a pewnie gdzieś w progu czujnik uderzeniowy który wyzwala poduszki przy strzale z boku. Czujnikow uderzeniowych nie wymienia się dopoki są cale a nie połamane.

Więc tak. Pasy się zwijają normalnie więc nie będzie potrzeby ich wymieniać. Ta cała wtyczka na pasy to napinacz i to również wystrzeliwuje? O klemie wiedziałem i narazie jest wbita z powrotem żeby auto odpalało ale zamówię ją jeszcze w przyszłym tygodniu razem z tym napinaczem jeśli okaże się wystrzelony.

 

zobacz czy z napinacza wystaje metalowy bolec plus czy ta jakby gumowa osłonka łącząca zapięcię z napinaczem jest prosta. Jeżeli widzisz srebrny metalowy pręt i gumowa osłonka jest cała pokrzywiona tzn. że masz wystrzelony napinacz

 

Mimo wystrzelonego napinacza pasy dalej będą się zapinać?

Opublikowano

Tak. Nawet z wystrzelonym napinaczem pas będzie się zapinać.


https://b.allegroimg.com/s1440/01895a/24992d7d4feda1d4ee0756b304eb


W linku wyżej jest zdjęcie do porównania wystrzelony a sprawny. Widać, że gumowa osłona jest powyginane oraz wystaje metalowy pręt na samym końcu po wystrzale. Przy sprawnym wszystko jest proste

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Istotne jest raczej czy napinacze są całe a nie czy błąd będzie, prawda?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Niektórzy piszą takie głupoty ze szkoda czytać ,

W e90 nie trzeba wymieniać sterownika po wystrzale , wystarczy naprawić (wymienić ) elementy pirotechniczne które wystrzeliły podcZas zderzenia , podstawa to klema plus , napinacz pasa (klamra ), poduszka kierowcy jeśli się otworzyła , i tak dalej . W LCI dochodzą zagłówki . Jeśli wsZystkie te elementy są sprawne , oporność się zgadza bez problemu da się skasować błąd poduszek . I system jest sprawny . W Europie w Zwijaczu pasa nie ma naboju . Dodatkowe czujniki zderzeniowe spotkałem tylko w autach z USA , ale jak nie są uszkodzone mechanicznie to nic nie trzeba robić . Trzeba podłączyć coś do diagnostyki i odczytać błędy , każdy błąd będzie od czegoś , i odrazu wiesz co wymienić.

Nieraz zdarzało się ze napinacz wyglądał na cały ale ładunek się odpalił i nadaje się tylko do wymiany. Dla próby moZna zastosować oporniki ,ale o tym nie będę pisał bo zaraz będzie fala hejtow.

Opublikowano
Niektórzy piszą takie głupoty ze szkoda czytać ,

W e90 nie trzeba wymieniać sterownika po wystrzale , wystarczy naprawić (wymienić ) elementy pirotechniczne które wystrzeliły podcZas zderzenia , podstawa to klema plus , napinacz pasa (klamra ), poduszka kierowcy jeśli się otworzyła , i tak dalej . W LCI dochodzą zagłówki . Jeśli wsZystkie te elementy są sprawne , oporność się zgadza bez problemu da się skasować błąd poduszek . I system jest sprawny . W Europie w Zwijaczu pasa nie ma naboju . Dodatkowe czujniki zderzeniowe spotkałem tylko w autach z USA , ale jak nie są uszkodzone mechanicznie to nic nie trzeba robić . Trzeba podłączyć coś do diagnostyki i odczytać błędy , każdy błąd będzie od czegoś , i odrazu wiesz co wymienić.

Nieraz zdarzało się ze napinacz wyglądał na cały ale ładunek się odpalił i nadaje się tylko do wymiany. Dla próby moZna zastosować oporniki ,ale o tym nie będę pisał bo zaraz będzie fala hejtow.

 

Zacznijmy od tego że ja założyłem ten temat i to ja szukam pomocy w tej sprawie. Jeśli komuś coś przeszkadza to proszę nie udzielać się i tyle. Mógłbyś mi powiedzieć coś więcej o tych opornikach, ponieważ jadę niedługo do Niemiec i kontrolka poduszek może mnie nieco denerwować A mogę nie zdążyć kupić klamry pasów więc co za tym idzie nie zlikwiduje tego błędu tak?

Opublikowano

Podłącz komputer w dowolnym kumatym warsztacie czy u jakiegoś ogarniętego kolegi i skasujcie błędy wymienionych już poduch i odczytaj dokładnie błędy poduszek czy napinaczy, elementów, które uległy uszkodzeniu oprócz widocznych i już wymienionych i bezwzględnie wymagają jeszcze wymiany na nowe lub używane sprawne. Bez wymiany niesprawnych elementów nie uda się skasować błędów poduszek, a co za tym idzie z palącą się lampką airbag układ jest niesprawny i oczywiście nie działa dopóki nie zrobisz tych kroków które wałkujemy od początku.

Z opornikami nie baw się dopóki nie wiesz co robisz. Kolega wyżej też dobrze pisze i ma rację :cool2:

Ogarnięty blacharz, mechanik, elektryk, elektronik też to wszystko przywróci do stanu sprzed wypadku jeśli nie jesteś w stanie podjąć pewnych kroków jak np. wyjęcie fotela do napinacza pasa w klamrze :mrgreen: choć w to nie wątpię że nie dasz rady :8)

Jako przykład podam Ci corse 2018 po stłuczce i co rzadkością w tych autach to poduszki nie wystrzeliły, a mimo to lampka airbag się świeciła. Początkowo sądziłem że to dlatego że wyrwało z kablami wtyczkę od czujnika uderzeniowego przód, lecz to nie wszystko. Okazało się że same pasy były ok, bo działały prawidłowo i się zwijały, a przyczyną oprócz mechanicznie zniszczonego czujnika uderzeniowego okazały się napinacze pasów kierowcy i pasażera tam gdzie wpina się klamrę (pokazywały dużą oporność, zamiast standardowych ok 2.5Ohm). Po wymianie i kasowaniu błędów wszystko ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niektórzy piszą takie głupoty ze szkoda czytać ,

W e90 nie trzeba wymieniać sterownika po wystrzale , wystarczy naprawić (wymienić ) elementy

Uhhhh ty ))) A jeśli masz wewnętrzny błąd sterownika po wystrzale ? Też nie trzeba wymieniać ?

Nie pisz bzdury.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W BMW nie trzeba kasować crash daty czyli innymi słowy dlubac w sterowniku. Robiłem już kilka po wystrzałach poduch i to nawet serie F 2012 i 2014 i wystarczyło kasowanie błędów po wymianie poduch, napinaczy i klemy pirotechnicznej. To wszystko.

Radzę więcej czytać mądrych książek, w szczególności o systemach BMW , co i jak dziala !

Po trzech razy jest zapisywany CRASH - o tym bardzo dobrze napisane w dokumentacji technicznej BMW.

Również zapis CRASH zależy od wielu czynników , w tym od siły uderzenia i może być zapisany za pierwszym razem !!!

Ja mialem F11, w ktorej ICM dostal wewnętrzny błąd po małym wypadku !

Opublikowano
Więc tak panowie. Jutro powinno się wszystko okazać. Miałem ostatnio za mało czasu a poza tym nie dostałem jeszcze zderzaka więc nie miałem ochoty się za to zabrać. Jutro biorę komputer sprawdzam co mogę skasować co nie i wymieniam napinacze bo pewnie są wystrzelone. Jeśli uda się wszystko wymienić i naprawić A kontrola airbagu zniknie mogę być pewny tego że nie daj Boże przy następnej stłuczce czy wypadku poduszka uruchomi się jak należy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.