Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździć i obserwować :D :D
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Jest takie przysłowie " im dalej w las tym więcej drzew" Na samym rozrządzie się nie skończy. Ty masz wtryski piezo i zacznij od sprawdzenia ich na maszynie, po tym będziesz wiedział czy na prawdę chcesz dalej inwestować w to auto.

 

Z tego co wiem to w 525D w silniku M57N2 są wtryski elektromagnetyczne od motoru diesel 2.0. Są dwie różnice miedzy 525D a 530D - słabsze wtryski (elektromagnetyczne z 2.0) i brak klap w dolocie. Nie jestem ekspertem, ale tyle udało mi się dowiedzieć. Auto jest bardzo fajne, zadbane i jestem przygotowany na wydatki aby było w jak najlepszym stanie.

 

Jeździć i obserwować :D :D

No to samo powiedział mój szpulas mechanik :-) A serio to poczekam 8500km (interwał olejowy 10 000km) i będzie trzeba ten rozrząd zrobić dla spokojności ducha

Edytowane przez Ryś Stepowy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździć i obserwować :D :D

 

Jak kupiłem panikowałem z tym rozrządem trochę przez to co się naczytałem, w końcu zdecydowałem się nie robić i tak już zrobiłem 100k km i dalej jeżdzę, wymieniam olej, leję ceramizer, obseruję i nic się nie dzieje :-)

Opublikowano
Jeździć i obserwować :D :D

 

Jak kupiłem panikowałem z tym rozrządem trochę przez to co się naczytałem, w końcu zdecydowałem się nie robić i tak już zrobiłem 100k km i dalej jeżdzę, wymieniam olej, leję ceramizer, obseruję i nic się nie dzieje :-)

 

No ja właśnie jestem na etapie "panikowania". Jak spytałem mojego mechana o ten rozrząd to tak się dziwnie na mnie popatrzył :shock: :?:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jest takie przysłowie " im dalej w las tym więcej drzew" Na samym rozrządzie się nie skończy. Ty masz wtryski piezo i zacznij od sprawdzenia ich na maszynie, po tym będziesz wiedział czy na prawdę chcesz dalej inwestować w to auto.

 

Z tego co wiem to w 525D w silniku M57N2 są wtryski elektromagnetyczne od motoru diesel 2.0. Są dwie różnice miedzy 525D a 530D - słabsze wtryski (elektromagnetyczne z 2.0) i brak klap w dolocie. Nie jestem ekspertem, ale tyle udało mi się dowiedzieć. Auto jest bardzo fajne, zadbane i jestem przygotowany na wydatki aby było w jak najlepszym stanie.

 

Jeździć i obserwować :D :D

No to samo powiedział mój szpulas mechanik :-) A serio to poczekam 8500km (interwał olejowy 10 000km) i będzie trzeba ten rozrząd zrobić dla spokojności ducha

 

Najłatwiej poznać wtryski piezoelektryczne w M57N2 po podłaczeniu werzyków powrotnych jak są białe dekielki to piezo jak są zawleczki to cewki.

Stan wyciągnięcia łańcucha teoretycznie można sprawdzić po tym jak daleko wysunął się napinacz, tu jest podwójny. Trzeba zdemontować chłodnicę Egr i odkręcić korek w deklu przednim na dużego imbusa, wtedy widać napinacz.Nie pamiętam czy plastikową rurę wodną trzeba też demontować. Pod drugim korkiem na dużego imbusa jest koło zębate od pompy CR Tu możesz sprawdzić stan zębów jak będą szpiczaste albo miały zadziory to do wymiany. Kółko zębate na pompie jest podwójne i u mnie badziej zurzyte zemby były te głębiej czyli od łańcucha dolnego.


Gdybym miał to robić dla siebie jeszcze raz to wyciągnołbym silnik ze skrzynią, Wymieniłbym dodatkowo olej i pare innych uszczelek w skrzyni automatycznej, Silnik na stojak i dopiero zabawa z rozrządem.

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Jeśli chodzi o rozrząd to tak naprawdę kupując zestaw FEBI to w paczce otrzymujesz ślizgi z których zeszlifowano logo BMW, napinacz posiada logo BMW, łańcuch to IWIS. Wniosek z tego ori rozrząd za około 2000zł masz za 550zł. Jak coś to mogę podrzucić zdjęcia bo akurat robię u siebie.
Opublikowano
Jeśli chodzi o rozrząd to tak naprawdę kupując zestaw FEBI to w paczce otrzymujesz ślizgi z których zeszlifowano logo BMW, napinacz posiada logo BMW, łańcuch to IWIS. Wniosek z tego ori rozrząd za około 2000zł masz za 550zł. Jak coś to mogę podrzucić zdjęcia bo akurat robię u siebie.

 

Skąd zamawiałeś zestaw jesli można spytać? Też stoję przed wyborem czy wymieniać czy nie przy oryginalnym przebiegu 268k km.

Opublikowano

Ja zamawiałem w AUTODOC numer artykułu 49555. W moim przebieg jest 358k i tak naprawdę nie było go słychać. Wymieniam dla świętego spokoju :). Po rozebraniu widać ślady na ślizgach i łańcuch jeszcze by żył ale co spokój to spokój :D


2. 49555 Zestaw łańcucha rozrządu 73151190 - 594,52 PLN


https://www.autodoc.pl/febi-bilstein/9807646


Na zdjęciach napinacza np. widzisz zeszlifowane logo BMW oraz że to IWIS :)

Opublikowano
Wymieniałeś tez łańcuch pompy oleju? Ja mam xdrive i dużo roboty żeby ściągnąć miskę. Myśle czy aby nie wymienić głównych dwóch łańcuchów. Przebieg 430 tys od nowości w rodzinie wiec nie kręcone
Opublikowano

Tak jak rozmawialiśmy przez telefon. Wymieniałem tylko 2 górne łańcuchy. Łańcuch pompy oleju nie miał bardzo dużych luzów a tym bardziej jeśli dbasz o wymianę oleju i płukanie silnika to pompa będzie ok więc nie ma co się tam blokować :).


Jak coś to dzwoń z miłą chęcią pomogę :)

Opublikowano
czy bez zdejmowania miski olejowej mozna wymienic dwa gorne lancuchy? Czy ktos to robil? wiem ze trzeba wcisnac obudowe rozrzadu miedzy glowica a miska i czy bedzie ona szczelna jezeli da sie to zrobic?
Opublikowano
Tak, da radę to zrobić. Wymieniałem u siebie 2 lata temu, zero wycieku do tej pory. Oczywiście nałożyłem minimalnie Victora na metalową uszczelkę pokrywy rozrządu, i na drugi dzień dopiero odpaliłem silnik. Było trochę kombinacji z założeniem pokrywy ale da radę to zrobić :cool2:
Opublikowano

Dokładnie ja u siebie też w kilku miejscach dałem Victora zwłaszcza pomiędzy miskę oleju a obudową oraz pomiędzy głowicą a obudową. Tam niestety obudowa wchodzi na ścisk :D


Auto też stało z dwie doby bez odpalania bo na spokojnie składałem resztę.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Drodzy,

Jestem w trakcie podpytywania w Warszawie o wymianę rozrządu w m57 lci i jeden z Warsztatów wycenił to wstępnie na ponad 7500 zł z robocizną. Ja rozumiem że inflacja i Warszawa ale czy to nie za dużo ?? Ma ktoś może do polecenia na pv warsztat który to zrobi dobrze i przynajmniej trochę taniej??

Poniżej screen z wyceny bez podawania danych:

https://zapodaj.net/7219cc2384a4d.jpg.html

Opublikowano
dlaczego w robociznie masz wyjecie silnika i sciaganie glowicy jak nie masz w czesciach uszczelki pod glowica? Po co sciagac glowice jezeli sciagniesz miske i masz juz dostep? po co demotowac silnik jak na samochodzie spokojnie go wymienisz?? czy kola zebate potrzebne do wymiany - mozna polemizowac. Zestaw rozrzadu mozna znalezc taniej, po znizkach kosztuje 600-700zl w hurtowni lub bez znizek mozna znalezc na allgero za tyle.
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.