Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pacjent to e60 530d 235km 08r. Mam 300tys oryginalnego przebiegu i zastanawiam się jak rozpoznać czy rozrząd jest już do wymiany (o ile w ogóle się da). Druga sprawa to jaki jest jego koszt wymiany?
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W tym silniku chyba nie trzeba wymieniać, bo jeśli się nie mylę to jest mega podobny co w e39, a tam wystarczyło rozrząd przejrzeć przy 500tys km
Opublikowano
Niestety po 2007r. Zaczęli montować inny łańcuch który potrafił się posypać przy 200tys. I z tego co słyszałem nie ma jakis następstw czy dziwnych odgłosów. Także jeżeli nie miałeś wymieniany sugeruje to zrobić, bo jak się zerwie to będzie dużo drożej.
Opublikowano

No właśnie jedni piszą że padł im rozrząd już przy 200 a drudzy że mają 400 i dalej oryginał. Ja wolałbym go wymienić bo chciałbym zostać z tym autem trochę dłużej. Wstępny koszt od jednej firmy to 7 tyś i uważam to na razie za przesade bo na forum widziałem że użytkownicy robili za 4 tyś cały komplet. Także pytanie - jaki jest realny koszt wymiany kompletu rozrządu w tym silniku?


czy taki zestaw jest wystarczający?:

Napinacz, łańcuch rozrządu 1 21291

Szyna żlizgowa, łańcuch rozrządu 1 24829

Szyna żlizgowa, łańcuch rozrządu 1 24830

Szyna żlizgowa, łańcuch rozrządu 1 24898

Szyna żlizgowa, łańcuch rozrządu 1 24952

Łańcuch rozrządu 1 21267

Łańcuch rozrządu 1 29858


pewnie do tego dochodzą uszczelki?

Opublikowano

Części około 800 zł; 3 łańcuchy... ślizgi... napinacz, uszczelka dekla rozrządu. Bez kół zębatych bo jeśli dobre to nie trzeba ruszać. Robota własna więc zakupiłem sobie blokadę rozrządu do tego za około 120 zł i duuuużo wcześniej ściągacz pompy CR który też do rozrządu się przydaje (około 35zł). Podstawowe klucze..... nooo imbus 17 jak dobrze pamiętam jeszcze, ale miałem :P



Aha.... rozrządy strzelają od 2005 roku czyli wszystkie alu bloki. Kończącego rozrządu nie słychać... po prostu pęka. Raz przy 200k a raz przy 300k a raz wogole - loteria.


Pozdrawiam tych co robią rozrząd za 7k zł :lol:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Skąd te części w takiej cenie? Jakie kupowałeś? Bo chyba nie oem w takiej cenie? Mi właśnie wskoczyło 300k i bym profilaktycznie zmienił rozrząd.
Opublikowano
A masz moze jakas liste potrzebnych części? Mam na mysli numery katalogowe.
Opublikowano

Coś mi się nie chce wierzyć że swag jest na pierwszy montaż.

Swag robi/opakowuje prawie wszystko do wielu marek.

Opublikowano
"Części rozrządów dostarcza dla BMW firma Iwis. W zestawach rozrządów Febi również są oferowane podzespoły Iwis. Części rozrządu OE BMW posiadają na sobie podpis producenta Iwis, logo BMW oraz numer katalogowy BMW. Części w zestawach Febi to dokładnie te same części z widocznym podpisem Iwis oraz śladami po usunięciu logo BMW i numeru katalogowego BMW. W związku z powyższym zdecydowanie polecamy wybór dwóch zestawów rozrządu Febi oraz dodatkowych części Oryginalnych BMW." cytat z czescidobmw
Opublikowano

Pomijając, ze mam duże wątpliwości do co swag-a na pierwszy montaż to mniej więcej to samo co powielany mit że kupując sasch-a ma się ori amory - jednak amory sasch a amory ori, olej castrol a olej bmw.

Nigdy sasch kupiony jako sasch nie będzie tym samym co amortyzator oryginalny.


Różnica w cenie i w jakości jest dość wyraźna.

Opublikowano

W pudełkach swaga jest dokladnie to co pisze kolega wyzej o febi...napinacze i slizgi z usunietymi numerami OE. Jedynie na łańcuchu są napisy te same co w ori.



Jeździłem na castrolu i na ori oleju BMW- jeden chłam.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

W swag-u bywa loteria tego co w pudełku, choć zawsze można sprawdzić i się upewnić.

Olej i amory podałem tylko za przykład.

Opublikowano

W moim lokalnym sklepie z czesciami do bmw za kompletny rorząd chcą 635zł. Febi, gość mówi że nie ma sensu dopłacać do oem.

3x łancuch

ślizgi

napinacz

Opublikowano

Skoro nie oferuje ORI to chwali to co ma a wiadomo, ze materiały inne przynajmniej jeśli chodzi łańcuch.

Co innego jak są zestawy oferujące poprawione wtopy producenta ori ale wtedy też producent ma takie w ofercie.

Każdy podejmie decyzje czy wg niego rozrząd jest akurat tym, na czym można zaoszczędzić.

Opublikowano

Nie ma sensu przepłacać. Febi czy Swag bedzie dobrym wyborem.


Rozrząd kosztuje tyle co pasek do zwyklego auta na pasku. Tylko roboty plus 4h więcej.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Skoro nie oferuje ORI to chwali to co ma a wiadomo, ze materiały inne przynajmniej jeśli chodzi łańcuch.

Co innego jak są zestawy oferujące poprawione wtopy producenta ori ale wtedy też producent ma takie w ofercie.

Każdy podejmie decyzje czy wg niego rozrząd jest akurat tym, na czym można zaoszczędzić.

Kto powiedział, że nie oferuje?

Opublikowano (edytowane)

Tak założyłem. Najwyraźniej błędnie :oops:


 

Nie ma sensu przepłacać. Febi czy Swag bedzie dobrym wyborem.


Rozrząd kosztuje tyle co pasek do zwyklego auta na pasku. Tylko roboty plus 4h więcej.

 

Ja sam nie mam pojęcie czy u mnie się wymienia rozrząd czy nie bo niby silnik ten sam co założyciela tematu, ale widziałem że wcześniej pisałeś o rozrządach za 7k. Skąd taka cena ?

Edytowane przez mikan
Opublikowano

Nie wiem czy za tyle robią... kolega w poście wyzej o takiej kwocie wspomniał.


Nawet jakby dołożył do tego przy jednej robocie:

- sprawdzenie wtryskiwaczy

- uszczelki wtryskiwaczy

- uszczelkę pokrywy zaworów

- uszczelke pompy vacum

- 4 koła zebate rozrządu

- koło pasowe (tłumik drgań)

- paski wielorowkowe

- pompa wody

- termostat x2

- rolki paska wielorowkowego

- napinacz paska wielorowkowego

- nowy olej

- filtr powietrza oraz oleju

- nowy płyn chlodniczy

- pewnie przy okazji jakaś swieca żarowa, moze sterownik..


Połowę z tego można zostawić. Chyba ze ktos robi auto dla siebie, na lata. Ale i tak nie sądzę zeby wyszlo na 7000 zl :D


Aha... w silniku 535d 286ps zdecydowanie wymienia się rozrząd.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Musiałem przeoczyć tą wypowiedź.

Dzięks, niebawem zainteresuje się tematem wymiany rozrządu u siebie.

Opublikowano
Warsztat stwierdził że do tej operacji należy wyciągnąć cały silnik z auta a przy okazji zdjąć głowice. Warsztat z "polecanych" na forum
Opublikowano
Z jakiej racji wolaja za wymianę rozrządu w m57n 7 tys zł skoro w modelach n47 i n57 gdzie rozrząd jest z tyłu to koszt chyba 3500 zł ? Wszystkie graty to chyba z 1500 zł reszta robocizna, chyba że warsztat ms marze 300% i zamierza wymieniać rozrząd 2 tyg i w nadgodziny wliczy robotę ? :)
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.