Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, nie znalazłem nigdzie podobnego tematu więc zakładam nowy. Problem tkwi w BMW E46 318i 2001r silnik m43tub19 118KM. Około 2 miesiące temu zapaliła mi się kontrolka niskiego płynu chłodniczego przy dolewaniu płynu zauważyłam biały nalot na korku od zbiorniczka jednak nie myślałem, że to coś poważnego więc nic z tym nie zrobiłem. Po przejechaniu ok. 1000km płyn że zbiorniczka znowu uciekł nie było mnie wtedy w Polsce więc nie miałem możliwości podjechać do mechanika kupilem więc płyn i po powrocie do Polski udałem się do 3 mechaników, którzy stwierdzili, że do wymiany jest uszczelka pod głowicą. Zostawiłem więc auto u mechanika i zapłaciłem 1480zl za "naprawę". Mechanik poinformował mnie, że zalał układ woda aby przepłukać silnik i żebym przyjechał za tydzień na wymianę płynu. Tydzień nawet nie minął a wody w zbiorniczku już nie ma. Wlalem płyn do zbiorniczka ale to nie rozwiązuje problemu bo teraz muszę go dolewać co 20km ale nie mam pojęcia gdzie ten płyn się wydostaje bo nie widać żadnych wycieków. Woda cały czas się gotuje w zbiorniczku a temperatura silnika wynosiła 90 stopni dopiero dzisiaj po chwili jazdy ok. 5km na liczniku temperatura doszła do samego końca ale wentylator się nie załaczył. Co się dzieję? Gdzie wydostaje się ten płyn? Dlaczego się gotuje? Edytowane przez Adam7698
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popraw tytuł na zgodny z regulaminem.

Jak można zalać układ wodą jak temperatura otwarcia termostatu w tym silniku to 105 stopni :duh: logiczne, że się przegrzewa i ubywa. Wracaj do tego rzeźnika, niech się ogarnie, zaleje układ płynem i odpowietrzy porządnie. Zapamiętaj, że pion na zegarach to nie 90 stopni tylko zakres 75-115. Jak chcesz zobaczyć dokładną temperaturę to włącz test 7.0, jak?

:search:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak można zalać układ wodą jak temperatura otwarcia termostatu w tym silniku to 105 stopni :duh: logiczne, że się przegrzewa i ubywa. :search:

 

Dziękuję za odpowiedź. Przed naprawa układ był zalany płynem i na ta chwilę też jest. Rozumiem, że jest zapowietrzony i dlatego ubywa? A dlaczego wentylator nie załaczył się przy takiej temperaturze? Może to wina termostatu?

Opublikowano

Najpierw układ musi być odpowietrzony. Dopiero potem można szukać przyczyny braku startu wentylatora.

Np czujnik lub sam wentylator.

Opublikowano
Dzięki panowie, jutro podjadę do mechanika, żeby odpowietrzyl i dam znać czy problem został rozwiązany.
Opublikowano

Jak masz zimny silnik, odkręć korek chłodnicy, i plast. śrubę na przewodzie chłodzącym. Taka na duży wkrętak płaski. Nie sugeruj się tym, że jest na niej nacięcie na krzyż. Lej płyn do chłodnicy tak długo, aż spod tej śruby zacznie wylatywać. Zakręć wszystko spowrotem. ;)

Zrób jazdę próbną z kontrolą temp silnika w teście 7.

Rano przed wyjazdem skontroluj poziom płynu w chłodnicy, ew uzupełnij. Tylko na zimnym silniku. Na gorącym może wystrzelić pod ciśnieniem płyn i oparzenia gotowe.

Opublikowano
Odpowietrzylem dzisiaj układ, tak jak napisał kolega wyżej i od razu widać, że jest o niebo lepiej. Zrobiłem ok. 20km z testem 7 na którym temperatura płynu powoli podnosiła się aż do 115 stopni następnie gwałtownie zaczęła spadać do 108. Czy myślicie, że temperatura płynu przy takich warunkach pogodowych (28 stopni) jest odpowiednia, czy jednak trochę za duża? Dodam jeszcze, że wskaźnik temperatury silnika nie przekroczył pozycji pionowej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za dużo, wentylator wtedy włączył się? Termostat otworzył się (gorący dolny wąż idący do chłodnicy)?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Termostat się otworzył ale wentylator się nie załaczył. Dodam jeszcze, że zanim wyjechałem z podwórka samochód nagrzał się do 70 stopni na biegu jałowym. Przed chwilą sprawdzałem poziom płynu, zdążyło już ubyc ze 100ml czy to normalne po odpowietrzeniu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalne, wentylator rusza po włączeniu klimy? Jeżeli termostat otwiera się to może być walnięty moduł lub sam wentylator. Jeżeli nie rusza z klimą to zacznij od sprawdzenia go na krótko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Właśnie przed chwilą przejrzałem się dokładnie pracy wentylatora. Przy jeździe po mieście temperatura dochodzi maksymalnie do 110 stopni i później zaczyna spadać. Zatrzymałem się i nagrzalem ja do 110 stopni i wentylator ruszył ale na bardzo krótko ok. 10s i ewidentnie chodził na pierwszym biegu. Przy wlaczonej klimie widać, że chodzi na 2 biegu ale temperatura bardzo wolno spada. Jadąc trasa temperatura spadała szybciej i poznizej 90 stopni.
Opublikowano
Aha i jeszcze jedno bo pytałaś wcześniej o dolny waz od chłodnicy jest ciepły ale nie aż tak jak górny, górny wąż jest gorący ledwo mogę go dotknąć. A i chłodnica jest zimna, może termostat się za mało uchyla?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hmm.. skoro chlodnica jest cala zimna, to czemu dolny waz jest cieply?

Moze jednak chlodnica jest tez ciepla w koncu ona powinna byc chlodniejsza od weza gornego.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Wczoraj przyszedł mi termostat, dzisiaj postaram się go wymienić i zobaczymy jaki będzie efekt. Czy przy wymianie konieczne jest spuszczanie płynu?
Opublikowano

No to chyba pompa wody.... urwany/uszkodzony wirnik. Ale to stwierdzisz wyjmując pompę wody.

Bo raczej nie sądzę, żeby to była zapchana chłodnica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.