Skocz do zawartości

[E39] Pomoc z zakodowaniem VINu i przebiegu w liczniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

wziąłem się jeszcze raz za temat licznika. Wymieniłem licznik i wszystkie opcje w nim zakodowałem oprócz VINu i przebiegu. Mam do dyspozycji BMW Scanner, NCS Expert i INPA.

Czytałem, że jedynie M35080 trzeba kodować na stole, a ja mam 93S56 więc teoretycznie powinno pójść po kablu. Myślałem też o przeprogramowaniu EEPROMu interfejsem (o czym wspomniałem na końcu). W BMW Scannerze tak wyglądają dokładniej parametry licznika:

HkCA3+

Problem z zakodowaniem VINu i przebiegu jest taki, że gdy próbuję kliknąć w BMW scannerze "WRITE FGSTNR" otrzymuję błąd:

ZBqFE+

i sugeruje, że najpierw powinienem przywrócić licznik do ustawień fabrycznych. Więc wchodzę i ta opcja jest nie do kliknięcia :( :

MnFdH+

A gdy próbuję zmienić przebieg klikam "WRITE ODOMETER" i wyskakuje to okno:

koaJo+

(Napisane jest abym wyjął licznik, podłączył go na krótko pod jakieś źródło zasilania+bezpośrednio pod interfejs+jakiś emulator o taktowaniu 2kHz w celu symulacji jazdy z prędkością ponad 2km/h w celu zakodowania) no ciekawe skąd mam coś takiego wziąć. Czy jakbym po prostu jechał autem z daną prędkością to by nie wystarczyło? Ktoś jedzie np. 150km/h a ja obok cyk laptop klikam i elegancko zakodowane?


Ale za to w BMW Scannerze jest opcja odczytu i zapisu EEPROMU która działa dobrze, może by po prostu to wykorzystać? Mam zapisany EEPROM tylko nie mogę znaleźć gdzie tu jest ukryty przebieg i VIN. Ktoś bardziej obeznany pomógłby odnaleźć to? Tutaj jest link do pobrania mojego IKE_wr.bin: https://1drv.ms/u/s!Alj2AFcKYAscoGUkGs5rMY-AAwHc a wygląda to następująco:

xiO1_+


A tu fota na dowód, że licznik jest po prostu zmieniany i nie jestem jakimś mirkiem handlarzem manipulującym przebiegami :lol:

-Ht69+

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczytaj wsad ze starych zegarów do porównania będzie łatwiej ustalić pliki i zapis. Co do przebiegu to musisz na nowych zegarach nabić trochę kilometrów i wtedy zrobić ponowny odczyt, będzie widać który zapis się zmienił. O ile z samą zmianą danych może jakoś się udać to największym problemem może być suma kontrolna całego pliku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Stare zegary były na zupełnie innym chipie (M35080) więc wkład z nich się do niczego nie przyda. W tym tygodniu jadę trasę 150km i wstawię drugi raz EEPROM z nowego licznika. A o co dokładniej chodzi z sumą kontrolną? Jakieś wskazane liczby muszą się zgadzać z innymi?
///TDS Power
Opublikowano
musisz na nowych zegarach nabić trochę kilometrów i wtedy zrobić ponowny odczyt, będzie widać który zapis się zmienił.

https://1drv.ms/u/s!Alj2AFcKYAscoGfRwkMkINibrIWI oto mój odczyt po przejechaniu 174,9 km czyli 307974, na tym podanym w pierwszym poście jest 307800.

Różnice są w zaznaczonych miejscach (na zdjęciu odczyt z około 307975):

ONXnW+

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz wpisać vin i przebieg.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilometry są w linijce 040 wpisz tam 25 3A 54 18 55 0F 25 3A 54 18 55 0F

Co do vinu to jest w linijce 080 tylko nie bardzo rozumiem zapisu ostatnich cyfr

zamiast 53 51 39 11 60 wpisz 58 06 95 11 30

może wyświetli się poprawnie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.