Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukam jakiś pomocnych materiałów o działaniu całej nagrzewnicy (kiedy jakie klapki się otwierają), oraz jak dostać się do silniczków które sterują klapami w nagrzewnicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Szukam jakiś pomocnych materiałów o działaniu całej nagrzewnicy

 

1- E70 Climate Control Workbook 19 stron

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiTs7C_-bHcAhVIbFAKHcnXB1MQFggoMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D267834%26d%3D1298657835&usg=AOvVaw0V__J8eKThQkGS-Cc8aWAe


2- E70 Climate Control System (IHKA, IHKA w/FKA, Third Row HV) 57 stron

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=17&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiTs7C_-bHcAhVIbFAKHcnXB1MQFghjMBA&url=https%3A%2F%2Fxoutpost.com%2Fpdf%2Fe70%2F08_E70%2520Climate%2520Control%2520Systems.pdf&usg=AOvVaw0THoDig9Ld_aaEJrNIFDPA

 

oraz jak dostać się do silniczków które sterują klapami w nagrzewnicy.

 

64 11 .. Übersicht Stellmotore Heiz-/Klimagerät

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/Q5Hdy5I


3- 64 11 212 Gebläse für Heiz-/Klimagerät aus- und einbauen/ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QH51zKr


4- 64 11 206 Heizgerät aus- und einbauen/ersetzenhttp://

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QFODl7F


5- 64 11 208 Heizkörper ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QICHJV1


6- 64 11 79 4 Regler für Fondgebläse aus- und einbauen/ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QIJXfuL


7- 64 11 225 Regler für Gebläse der Heiz-Klimaanlage ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/1M50mghX


8- 64 11 830S tellantrieb der Belüftungsklappe links ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QAvmK4j


9- 64 11 832S tellantrieb der Belüftungsklappe rechts ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QEHmhiZ


10- 64 11 846 Stellantrieb der Entfrosterklappen ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QFqr8lN


11- 64 11 806 Stellantrieb der Frisch-/Umluftklappe aus- und einbauen/ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/Q3J6HFv

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


.... a teraz napisz jaki masz problem :D


P.S


W X5 E70 jest mnóstwo czujników ......


np. " czujnik zaparowanych szyb " . Podaje złe informacje, a klima wariuje lub wchodzi tylko w jeden tryb ....... itd.

Rozkręcisz wszystko a przyczyna będzie leżała gdzie indziej :cry2:

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Problem mam następujący włączam nawiew na maksa, dmucha wszystko super. Wciskam przycisk klimatyzacji i mam takie odczucie że jakaś klapa się przesuwa i słychać że silnik dmuchawy pracuje dalej na największych obrotach ale powietrze z nawiewów ledwo leci.

Diagnostyka komputerowa nie pokazuje żadnych błędów.

Opublikowano

Zafi dzięki twojej pomocy zdiagnozowałem co jest problemem tylko jeszcze nie wiem czemu się tak dzieje.

Nawiewy po włączeniu klimy słabo działają bo włącza się obieg wewnętrzny za każdym razem i tak już zostaje. Nie działa wtedy przycisk przełączania obiegów. Podejrzewam że może to wywoływać czujnik AUC, ale to tylko moje domysły.

Można jakoś sprawdzić ten czujnik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Podejrzewam że może to wywoływać czujnik AUC, ale to tylko moje domysły.

 

Replacing the fresh air recirculation sensor on a 2007 BMW X5 E70



64 31 106 Abdeckung Mikrofiltergehäuse rechts aus- und einbauen/ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-4.8i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/OrJ0qTU


64 11 990 Sensor für automatische Umluft-Control (AUC) aus- und einbauen/ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-4.8i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/Q7gBKEj

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fresh Air Circulation Mode/Automatic Air Recirculation Mode AUC

The heating/air conditioning system draws in fresh air through the fresh-air outlet

between the windshield cowl and the hood via the filter elements in the IHKA housing. In

order to prevent odors and emissions in the interior, the fresh air intake can be closed and

the circulated air intake (air intake from vehicle interior) can be activated/opened.

Circulated air mode can be adjusted directly by pushing a button or automatically via the

recirculated air control system. The recirculated air control button must be activated by

pushing a button to do this. The air quality is then monitored by the AUC sensor, and if

the quality deteriorates when the vehicle is stationary at a traffic light or driving through a

tunnel, for example, the system switches from fresh air mode to recirculated air mode.


Tryb obiegu świeżego powietrza/automatyczny tryb recyrkulacji powietrza AUC

System ogrzewania/klimatyzacji zasysa świeże powietrze przez wylot świeżego powietrza.

Między osłoną przedniej szyby a maską silnika poprzez elementy filtrujące w obudowie IHKA.

W celu zapobiegania nieprzyjemnym zapachom i emisjom we wnętrzu, wlot świeżego powietrza może być zamknięty,

oraz wlot powietrza cyrkulacyjnego (wlot powietrza z wnętrza pojazdu) może być aktywny/otwarty.

Tryb cyrkulacji powietrza może być regulowany bezpośrednio przez naciśnięcie przycisku lub automatycznie przez

układ recyrkulacji powietrza. Przycisk recyrkulacji powietrza musi być aktywowany ,w tym celu należy nacisnąć przycisk.

Jakość powietrza jest następnie monitorowana przez czujnik AUC, oraz jeśli jakość pogarsza się,

gdy pojazd stoi nieruchomy na światłach drogowych lub na przykład przejeżdża przez tunel

system przełącza się z trybu świeżego powietrza na tryb recyrkulacji powietrza.


Function change:

Fresh Air, Automatic Air Recirculation, Air Recirculation

Both the IHKA control buttons and the MFL multi-function steering wheel can be used to

select and adjust the fresh air, automatic air recirculation AUC and air recirculation functions.

The functions are always run through in the same way when operation takes place via the IHKA controls.

When the multi-function steering wheel is used, different functions are called up when the button is pressed depending on the initial setting.


Zmiana funkcji:

Świeże powietrze, automatyczna recyrkulacja powietrza, recyrkulacja powietrza

Zarówno przyciski sterujące IHKA, jak i kierownica wielofunkcyjna MFL mogą służyć do zmiany

i regulować funkcje świeżego powietrza, automatycznej recyrkulacji powietrza AUC i recyrkulacji powietrza.

Funkcje są zawsze realizowane w ten sam sposób, gdy praca odbywa się poprzez Sterowniki IHKA.

W przypadku korzystania z kierownicy wielofunkcyjnej uruchamiane są różne funkcje,

gdy w zależności od ustawienia początkowego naciśnięty zostanie przycisk .


Przetłumaczono przy pomocy http://www.DeepL.com/Translator

Pozdrawiam Andrzej
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Chciałem podpiąć się pod temat bo mam problem z klimą, chyba podobny ponieważ jak włączam chłodzenie max to z nawiewów leci chłodne powietrze, z tym, że...

- po stronie kierowcy z centralnego nawiewu bardzo delikatnie leci lodowate powietrze, a po stronie pasażera leci chłodne ale z całym impetem... To zamo z tyłu...

- po wyłączeniu nawiewu max i ustawieniu temperatur (nawet minimalnych) jest tak, że nawiewy po stronie kierowcy jakby były stłumione, a po stronie pasażera dmuchają intensywnie ale... ...ciepłym powietrzem...


Silniki słychać, jak chodzą i tu w tym nie tkwi problem, klima była odgrzybiana i napełniana chyba pierwszy raz po latach, trzeba było na nieco ponad 700 gram czynnika jako normy dobić jakieś 500 gram, ale instalacja jest szczelna.

Co może być przyczyną? Jakiś czujnik? Gdzie szukać problemów? Jak dla mnie to cała regulacja tych wszystkich opcji nawiewów jest czarną magią...

Zastanawiam się czasami po co jest ustawienie np. nawiewu ciepłym i zimnym powietrzem z poziomu panelu sterowania...


Pisałem wcześniej podobny post ale bez echa a tutaj trafiłem przypadkowo i widzę, ze poruszacie podobny temat...

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


bardzo często występują problemy z klimatyzacja - dotyczy to wszystkich modeli BMW

Sprawca to : " Blower Motor Regulator "


Ponizej instrukcja wymiany "regulatora dmuchawy" na przykladzie BMW X5 E70


Replacing the Blower Motor Regulator

http://www.e70x5m.com/2017/07/replacing-blower-motor-regulator.html


I began having trouble with the Air Conditioning system in my E70 X5 M six months after my CPO warranty ran out. I noticed the fan was on but not blowing with any real purpose. I could tell the air was cold at the vent, it was just not moving enough to cool the car off. I tried adjusting the fan speed, cycling through the soft, medium and intensive settings. Nothing made any difference. I even scrolled through all the screen menus in an effort to locate the problem, all to no avail. So I took to the web to search the forums and sure enough, there seems to be an ongoing problem with what is known as the Final Stage Unit or Blower Motor Regulator. This is affecting not only on the E70 but is a problem across BMW’s model line up. It seems that most all of the later model cars from BMW with automatic air conditioning are plagued with this issue. The good news, this is such a common problem that there are many discussions in the various BMW forums about how to fix it.


Zacząłem mieć problemy z systemem klimatyzacji w E70 X5 M sześć miesięcy po wygaśnięciu gwarancji ASO. Zauważyłem, że wentylator jest włączony, ale nie wieje w żadnym konkretnym kierunku. Moge powiedzieć, że powietrze jest zimne na wylocie, nie było wystarczająco, aby schłodzić samochód. Próbowałem dostosować prędkość wentylatora, w ustawieniach niskich, średnich i intensywnych. Nic się nie zmieniło. Przeglądałem nawet wszystkie menu ekranowe w celu zlokalizowania problemu, a wszystko to bezskutecznie. Więc wziąłem się do Internetu, aby wyszukać fora i na pewno, wydaje się, że istnieje stały problem z tym, co jest znane jako jednostki końcowej fazy lub Blower Motor Regulator. Ma to wpływ nie tylko na E70, ale stanowi problem w całym asortymencie modeli BMW. Wydaje się, że problem ten dotyczy przede wszystkim późniejszych modeli samochodów BMW z automatyczną klimatyzacją. Dobra wiadomość, jest to tak powszechny problem, że na różnych forach BMW toczy się wiele dyskusji o tym, jak go naprawić.


I have had this wonderful vehicle since 2013. My X5 M was two years old and had 2,500 miles on it when I purchased it from Braman BMW in West Palm Beach Florida. And yes, that is not a typo, this car had 2,500 miles on it at two years old. Four and a half years later I have about 32,000 miles on the car and this is the first time I am turning a wrench on it. I do not have the benefit of having a Bentley Manual as I do on my 2003 E39 so I took to the internet once again to track down a step by step how to. There are some very good descriptions out there, but I am more of a visual person so I decided to put out my own blog on replacing the E70 Blower Motor Regulator with lots of photos in an effort to help the next person. If you are reading this, I hope you find it useful.


Mam ten wspaniały samochód od 2013 roku. Mój X5 M miał dwa lata i 2500 mil na nim, kiedy kupiłem go od Braman BMW w West Palm Beach Beach na Florydzie. I tak, to nie jest błąd, ten samochód miał 2500 mil na nim w wieku dwóch lat. Cztery i pół roku później mam w samochodzie około 32 000 mil i jest to pierwszy raz, kiedy odkręcam klucz. Nie mam możliwości korzystania z podręcznika Bentley Manual, jak to robię w moim E39 2003, więc szukalem w Internecie krok po kroku, jak to zrobić. Jest kilka bardzo dobrych opisów, ale jestem raczej osobą wizualną, więc postanowiłem zamieścić własny blog na temat zastąpienia regulatora silnika dmuchawy E70 z mnóstwem zdjęć, aby pomóc następnej osobie. Mam nadzieję, że czytanie tego tekstu będzie dla państwa użyteczne.


Przetłumaczono przy pomocy http://www.DeepL.com/Translator

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dzięki za odzew :)

Myślisz, ze to ta część jest za to odpowiedzialna? Bo teoretycznie regulować temperaturę i obroty można, tylko lewa strona działa jeżeli chodzi o regulację temperatury a prawa jeżeli chodzi o regulację nawiewów... :O

Ale skorzystam z rady i przyglądnę się tematowi...

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne ;)
Opublikowano

Patrzę na tą instrukcję wymiany i zastanawiam się na ile ma ona coś wspólnego z tym, że nawiew nie dmucha taką temperaturą jaka ma zadaną (prócz minimalnej)... Czy ten regulator jest odpowiedzialny również za sterowanie nawiewami pod kątem rozdziałów strumienia na poszczególne nawiewy? Pytam próbując doszczegółowić zanim rozkręcę cokolwiek :)

Chodzi mi również o BMW X5 :)

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne ;)
Opublikowano

Jeszcze jedno, ostatnio jak podłączałem pod komputer to wyskoczyło mi kilka błędów ale nie mam jak sprawdzić co to za błędy, pewnie mają coś wspólnego z problemami o których piszę. A są to min.:

- IHKA / IHKR: Sterowanie klimatem kod E72A

- Jednostka centralna - FRM (moduł sterujący przestrzeni na nogi), JBE (skrzynka przyłączeniowa) - kody DE8B, 9314, 9541, C918C91B, C926, C925, C927, C928...

Może to coś pomoże w diagnozie...

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne ;)
Opublikowano
Po wymianie czujnika AUC można już przełączać obiegi na włączonej klimie, ale silniczek nie reaguje na przełączanie. Bez klimy przełączanie działa. Myślę że dalsza diagnoza tylko z komputerem.
Opublikowano
Kolego Zafi jak byś miał jeszcze jakieś materiały na temat działania tej klapy "Dynamic pressure compensation, actuator motor" to proszę o wklejenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


DE - 64 11 849 Stellantrieb der Staudruckkompensation ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e70-x5-4.8i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/Q40JlZr


EN - 64 11 849 Replacing actuator drive for ram air pressure compensation

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/Q40JlZr


.... a tutaj masz pozostałe instrukcje silniczków ( gdzie się znajdują i jak się za to zabrać :D :D


64 11 ...Overview of heater/air conditioner servomotors

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/Q5Hdy5I

 

Kolego Zafi jak byś miał jeszcze jakieś materiały na temat działania tej klapy "Dynamic pressure compensation, actuator motor" to proszę o wklejenie.

 

Airflow Control

The airflow control is dependent on the following settings and control actions:

• Manual blower setting

• Automatic blower and flap setting - The automatic blower and flap functions are activated when the AUTO button is pressed.

Dynamic pressure compensation - The air volume at the air inlet grills increases disproportionately with increasing road speed.

This effect is compensated for by the opening angle of the fresh-air flap being reduced as speed increases (dynamic pressure compensation).

The opening angle is regulated according to the programming.

• Blower control - If necessary, the power management system will assign priority levels to reduce the blower output (via K-CAN).

• Effect of terminal 50 - When the engine is being started (terminal 50 ON), the electric

auxiliary heater (not US) and blower are switched OFF to reduce the load on the vehicle battery.


Regulacja przepływu powietrza

Regulacja przepływu powietrza zależy od następujących ustawień i działań regulacyjnych:

- Ręczne ustawianie dmuchawy

- Automatyczne ustawienie dmuchawy i klapy - Automatyczne funkcje dmuchawy i klapy są aktywowane po naciśnięciu przycisku AUTO.

- Dynamiczna kompensacja ciśnienia - Ilość powietrza w kratkach wlotu powietrza wzrasta nieproporcjonalnie wraz ze wzrostem prędkości na drodze.

Efekt ten jest kompensowany przez zmniejszenie kąta otwarcia klapy świeżego powietrza wraz ze wzrostem prędkości (dynamiczna kompensacja ciśnienia).

Kąt otwarcia jest regulowany zgodnie z programowaniem.

- Sterowanie dmuchawą - W razie potrzeby system zarządzania zasilaniem nada priorytet redukcji mocy wyjściowej dmuchawy (poprzez K-CAN).

- Efekt zacisku 50 - Podczas uruchamiania silnika (zacisk 50 WŁ) elektryczny

grzejnik pomocniczy (inny niż USA) i dmuchawa są wyłączone (OFF) w celu zmniejszenia obciążenia akumulatora pojazdu.


Przetłumaczono przy pomocy http://www.DeepL.com/Translator

Pozdrawiam Andrzej
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie. Odgrzeję trochę temat silniczków. . . Mam pytanie czy po wymianie silniczka klapy muszę go jakoś programować? Czy wymieniam i to wszystko?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam jeszcze pytanko odnośnie adaptacji. Wszedłem do ista i otrzymuje wiadomość że silniki przepustnic nie zostały rozpoznane prawidłowo. Czy coś robię źle? Dodam że nie mam rzadnych błędów.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam ponownie i podczepiam się pod temat. Od czasu kiedy zauważyłem, że mam problemy z klimą nie miałem kiedy się tym zająć. Teraz jak przyszły cieplejsze dni zauważyłem ku mojemu zaskoczeniu, ze klima (nabijana w zeszłym roku) kompletnie nie chłodzi, ale... Objawy są takie, ze jak chciałbm włączyć nagrzewanie to dmuchawa chodzi jak szalona i z nawiewów centralnych wieje jak trzeba (na pulpicie ustawione na ciepły nawiew). Ale jak ustawienia zmienię na letnie czyli na pulpicie centralnym nawiewy zamienię na "zimne" - niebieskie beleczki) to dmucha zdecydowanie słabiej i przy włączonej klimie nie czuć zimna. Jest jeszcze jeden charakterystyczny objaw dla nastawów "letnich - mianowicie słychać delikatne syczenie w okolicy nawiewu centralnego (coś jakby skądś uciekało przez szczelinę powietrze... Tak jakby jakieś klapy się nie przestawiały, nie domykały... Pomocy... Gotuje się w mojej czarnej baryłce jak tylko wyjdzie słoneczko...


Macie jakieś sugestie? Wcześniejsze wątki tutaj były prośbą a teraz to akt rozpaczy ;)

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,


Odgrzeje trochę kotleta - gdzie dokładnie znaleźć silniczek sterujący klapą nawiewu w E70? Mam problem z tym, ze zdarza się tak, ze klapy się zamykają i nie leci powietrze z frontowych kratek.

  • 6 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.