Skocz do zawartości

540xi - opinie, wnioski, ocena, rady, porady


KubaTfb

Rekomendowane odpowiedzi

Spostrzezenia, wnioski, rady, porady, itp.


Silnik przyjemna jednostka wpedzajaca w klopoty w kilka sekund. Przyjemne brzmienie, swietna kultura pracy, wraz z kilometrami ona uczy sie mnie a ja jej co dosc fajnie czuc zanikiem szarpania i brakiem niepotrzebnych redukcji. Dodatkowo 450nm daje fajne wrazenie na niski obrotach pchania, a powyzej 2 tys juz slychac ,ze cos sie dzieje (przyjemnie mruczy) mimo ze samo przyspieszanie nie daje zadnych wrazen oprocz faktu, ze z 90 zrobilo sie 140 w kilka sekund;) Obecnie 1600km wiec zwiekszam jej obxiazenie, ale to maksa jeszcze brakuje.

Spalanie w Wawie 13 plus. Trasy autostrada do 180 z ciaglym hamowaniem na debilizm a2 plus droga krajowa do 110km/h -lacznie okolo 60kmow okolo 9,5 do 10.5l, najnizej co osiagnalem to 8.6 na comforcie. Z eci pro korzystam tylko w wawie. Start stop zwykle wylaczony do czasu dotarcia.

Bak 66l jest za maly... w xach mam po 80 i to jest sensowna pojemnosc... na baku okolo 650-750kmow pokazuje. Nie sprawdzalem ile faktycznie. Po nastepnym tankowaniu wyzeruje to zobacze ile faktycznie przejezdzam.

Ogolnie: po przesiadce z 20tdi nie ma porownania, dodatkowo mam 3.0 w 30d i 40d w xach i dynamika, kultura, cisza i brak drgan bez porownania. Jedyne w czym 40d jest lepsze to autostrada i odczucie momentu jak wciskasz gaz i bez redukcji ciagnie jak smok powyzej 140, ale nadal spokojnie gazowana 40i odlatuje.(mowie o uczuciu z jazdy a nie wlasciwego przyspieszania).

Wniosek: jesli mozesz bierz 40i lub 40d zaleznie od kilometrow jakie robisz. 30d nie ma porowniania (hezdzilem testowo i jest to porzadne auto bez emocji i dzwieku w tej samej cenie - oszczednosc tylko na paliwie)


Wyposazenie:

Audio - przez blad w salobie mam podstawe. Gra ok, ale do hi fi w x6 troche mu brakuje glownie brakiem wysokotonowego glosnika w slupku. Brzmienie i jakosc mimo wszystko podobna. Do radia jest ok. I tyle.


Systemy asystujace - mam pelny pakiet i jak narazie po 1600kmow. Ostrzezenie o cofaniu i wyjezdzaniu przodem kilka razy mi zapipalo (widzialem i reagowalem za kazdym razem sam) co jest fajnym wrazeniem (zawsze cie cos chroni jakbys nie zauwazyl).

Asystent linii - super opcja na autostrade szczegolnie na zakretach przy 180 daje dobra stabilnosc. Na drodze krajowej z wysepkami szarpie i rzuca po drodze i za chwile i tak jeczy abys sam sterowal... tempomatu w korkach uzylem dwa razy (malo kmow narazie) - fajna sprawa, ale trzeba sie go nauczyc. Plus na autostradze reafuje tak wolno ze na a2 strach uzywac bo zaraz jakis cymbal Ci mryga albo zajezdza hamujac...

Ryle pamietam aby napisac jesli sa jakies pytania zadawajcie to astystentow bo sa przydatne, ale drogie


Hud - mi pasuje, nie wiem zbytnio jak wygladaja zegary, do predkosci super szczegolnie, ze w ogole jej nie czuc. Nawigacja, obsluga multimetiow, telefonu super wygodna.

Minuch totalny - ciagle odbija mi sie debilnie zaprojektowana ramka w samym srodku szyby jasnym swiecacym puntem... mozna to zigbiriwac, ale taki blad techniczny to minuch...


Obluga glosowa - po angielsku, wklepanie ulicy zanim pomysle jak ja literiwac po polsku to cholery dostaje, ale za to super mozna znalezc kontakt telefoniczny. Minus - system musi byc po angielsku. Mi pasuje bardziej ten polski. Lepiej sie w takim.aucie jednak czuje;)


Night vision - funkcja mrygania raz uratowala psa ktory szedl poboczem do kochanki, mryga tez na ludzi. Dodatkowo raz wykryla mi czlowiek mimo ze go nie widzialem i w sumie to za cholere nie wiem gdzie byl. Jesli budzet wyrabia poleacam z lepszymi aktywnymi ledami robi robote. Na ekranie wlaczylem w sumie ja raz. Takto dziala spokojnie w tle.


Kamera 360 - poczatkowo bylo ciezko, ale teraz juz sie przyzwyczailem iw iem gdzie spojrzec aby uzyskac dana informacje np o krawezniku.

Dodatek! Dzis odkrylem drugi przycisk ponizej tego wlaczajacego kamery... sluzy nie jak dotychcxas sadzilem do automatycznego parmowania, ale wlacza obraz szerokokatny z przodu lub tylu ulatwiajacy wyjezdzanie... takze tego...


Fotel komfortowy plus wentylacja - jakims cudem wsiadlem ustawilem i tylko reguluje ledzwiowy odcinek zalezni od zmeczenia. Reszta bez dotykowo. Wentylacja na 3 jest glosna, na 2 juz lepiej, odciaga i faktycznie czlowiek wychodzi z auta suchy mimo czarnej tapicerki i mega nagrzewnoa sie auta. Wczesniej mialem bez i odczywalna roznica w szybkosc lapania ciepla.


Zawieszenie dcc plus 19 - opony twarde niemilosiernie - czuc na studzinkaxh i w dziury na skreconych kolach (wrazenie ze auto sie cale przesuwa, a opona ani drgnie) na 18 twstowych idcc takich odczuc nie bylo. Resorowanie w comfoecie jest przyjemne, nie jest to pneumatych mercedesa, ale jest to fajnie zestrojone na sportowo a nie na falowanie. Mi odpowiada mimo ze czasem wolalbym bardziej miekkie (bez pneumatyki lepszego zawieszenia nie da sie zrobil pod wzgledem komforu). Na sporcie jest juz twardo, i czuc co jest pod nami.


Servotronic plus skretna os - cudowny wynalazek. Zawracajac potrzebuje o 1 pas mnie niz a6 c6 mojego test i pol mniej niz moj passat potrzebowal mimo ze auto ma prawie 5 metrow. Parkowanie tez bajka szczegol ie dzieki servotronik'owi. Kolejna opcja must have dla mnie.

Kluczyk z wyswietlaczem - lezy w szufladzie. Nie uzylem ani razu ze wzgledu na brak opcji parkowania wole aplikacje.

Nawigacja i rtti - google wygrywa w kazdym calu oprocz przektanej wyswietlacza.



Podumowujac: nie zaluje zadnych opcji jakie wybralem mimo kilku wad niektorych z nich i wzglednej przydatnosci innych (aktywny tempomat), ale zawarte sa w pakietach i nie da sie ddzielic ich..


Jesli cos pominalem zadawajcie pytania, chetnie odpowiem. Zawarlem chyba wiekszosc glownych opcji jakie sa w g30 wiec mam nadzieje, ze pomoze w wyborze lub cos wyjasni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo fajnie opisane, ciekawe spostrzeżenia. Z pewnościa przydadzą się przy następnym konfigurowaniu auta :)

Jak pojeździsz trochę to napisz jak spalanie w dynamicznej trasie.


Czy asystenty np. Wibrowanie kierownicy, lampki w lusterkach można wyłączyć?


Jak się spisuje tylna os skrętna przy szybkich zmianach kierunku jazdy? Ciekawe jak szybko to działa, np. w takim teście łosia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibrowanie mozna ustawiać od silnego po slabe lub wylaczyc. Lampek w sumie nie wiem czy da rade wylaczyc, mozna ustawiac czulosc.

Co do osi skretnej i testu łosia teoretycznie jest ten system wspomagajacy omijanie. Auto ogolnie przy naglych zmianach kierunku jest bardzo stabilne (szczegolnie jak wczesniej glownie poruszalem sie xami).

Bardziej tutaj odczuwasz servotronik niz tylna os - male wychylenie gwaltowne powoduja duzo wieksza zmiane kierunku niz np w x6 w ktorym nie mam tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kuba, jak juz troche pojezdziles i emocje opadly, to gdybys drugi raz kupowal tez bys wzial bmw 5, czy raczej ktoregos X? Zadaje te pytanie poniewaz wiele ludzi sie zastanawia czy x czy sedan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie x to [BAD] nie samochod, chociaz sa piekne.. mam x6 40d i samochod sam w sobie jest przyjemny, komfortowy mimo 20 calowek(dziury wybiera nawet ciszej niz moje. 19, ale to wina tego ze opony sa twardesze i halasuja) , piekny ale w trase do 120 mozna jezdzic, powyzej to juz walka z wiatrem i osobiscie do 170 - wszystko powyzej mnie przeraża jak ttlko powieje mocniej to zmiana o jeden pas nie jest czyms niezwyklym... dodatkowo w miescie auto wydaje sie ogromne chociaz jest mniejsze od 5 (nie ma tam servotronik'a wiec tez manewrowanie to koszmar...). Dla mnie zawsze sendan, kombi ponad X. Dodatkowo z tylu w x6 f16 jest tak malo miejsca, ze szok. Bagaznik tez jedynie poprawny. Glowny nacisk jest na jazde i wyciszenie (drzwi sa duzo grubsze plus prog wiec wsiadanie jest duzo trudniejsze w ciasnych miejscach). Dodatkowo spalanie srednio z 43tys jest 9.6, ale na autostradach powyzej 140 to 13 plus. Trasa warszawa gdansk mocno forsowana do 170 to ponad 14 srednia... opory sa potworne, a i osiagi sa na poziomie 30i w g30. To jest moje zdanie. Z drugiej strony moi rodzice tylko X, bo to fajne, bezpieczne duze auto... i wygodnie im sie wsiada bo wysoko a nie podloga jak w g30.


Potrzeby, gusta, widzimisie przy tych samochodach i cenach nic wiecej znaczenia nie ma;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nightvision - czyli nie trzeba nic uruchamiać z guzika, bo system zawsze działa w tle tak ? Jeśli wykryje psa lub człowieka to oświetla światłami i miga dodatkowo tymi światłami, zgadza się ? Czyli nie trzeba w sumie włączać tej opcji na monitorze ?
http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie x to [bAD] nie samochod, chociaz sa piekne.. mam x6 40d i samochod sam w sobie jest przyjemny, komfortowy mimo 20 calowek(dziury wybiera nawet ciszej niz moje. 19, ale to wina tego ze opony sa twardesze i halasuja) , piekny ale w trase do 120 mozna jezdzic, powyzej to juz walka z wiatrem i osobiscie do 170 - wszystko powyzej mnie przeraża jak ttlko powieje mocniej to zmiana o jeden pas nie jest czyms niezwyklym... dodatkowo w miescie auto wydaje sie ogromne chociaz jest mniejsze od 5 (nie ma tam servotronik'a wiec tez manewrowanie to koszmar...). Dla mnie zawsze sendan, kombi ponad X. Dodatkowo z tylu w x6 f16 jest tak malo miejsca, ze szok. Bagaznik tez jedynie poprawny. Glowny nacisk jest na jazde i wyciszenie (drzwi sa duzo grubsze plus prog wiec wsiadanie jest duzo trudniejsze w ciasnych miejscach). Dodatkowo spalanie srednio z 43tys jest 9.6, ale na autostradach powyzej 140 to 13 plus. Trasa warszawa gdansk mocno forsowana do 170 to ponad 14 srednia... opory sa potworne, a i osiagi sa na poziomie 30i w g30. To jest moje zdanie. Z drugiej strony moi rodzice tylko X, bo to fajne, bezpieczne duze auto... i wygodnie im sie wsiada bo wysoko a nie podloga jak w g30.


Potrzeby, gusta, widzimisie przy tych samochodach i cenach nic wiecej znaczenia nie ma;)

 

Potwierdzam x6 f16 od 170 km/h lata na autostradzie jak szalony na boki, niebezpieczna jazda, bardzo wrażliwy na wiatr. Natomiast jego konkurent Mercedes GLE Coupe można śmiało jechać ponad 200 km/h, bardzo stabilny nawet przy podmuchach wiatru, jechałem 250 km/h po Niemczech i jak przyklejony do drogi, zespawany z jezdnią, przepaść w stabilności jazdy w wysokich prędkościach na korzyść Mercedesa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.