Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Mam problem po wymianie oleju w skrzyni biegów. Cała operacja trwała ok. 1h, więc jak ktoś wcześniej napisał na od...ol... tydzień było dobrze, teraz dwa dni z rzędu rano nie ma możliwości odpalenia auta, pokazuje się kontrolka wielkie czerwone koło zębate z wykrzyknikiem. Po kilku próbach odpalenia udaje się uruchomić auto i jeździ cały dzień bez problemu... do kolejnego poranka. Jestem pewien, że całe zamieszanie spowodowane jest źle przeprowadzoną wymianą oleju, co najważniejsze nawet nie wymienili spodu miski.... teraz jak czytam forum to w szoku jestem. Wiem, że mogę skorzystać z serwisu itd, proszę o wskazówki aby więcej takiego błędu nie popełnić. Z góry dziękuję.

Opublikowano

Zdecydowanie warto wymienić olej w manualnej skrzyni biegów. To, że producent auta (nie skrzyni) mówi, że olej jest dożywotni ma na myśli tylko i wyłącznie, że chętnie sprzeda nową, kiedy stara się skończy.

 

Tak wyglądał olej z mojej skrzyni po 250 kkm.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/833/7mqe.jpg

 

Był kompletnie czarny, gęstość ok. Poza tym zlałem go ok 1,2 litra a powinno być 1,5-1,6. Miałem wyciek ze skrzyni jakiś rok temu, puścił uszczelniacz przy wybieraku, mechanik wymienił. Prosiłem go, żeby sprawdził stan oleju w skrzyni, ew. dolał a najlepiej wymienił. Powiedział, ze olej jest czyściutki a dolewać nie trzeba było. I sami widzicie. Jak samemu czegoś się nie zrobi albo nie dopilnuje to taki klocki.

 

Olej spuściłem, wlałem świeżutkiego, weszło nieco ponad 1,6 litra. Aplikacja strzykawką 100 ml + wężyk. Zdecydowałem się na olej FUCHS Titan Sintofluid 75W80, spełnia normę MTF-LT2 i na opakowaniu ma wyszczególnioną specyfikacje z numerem cześci, jaki widnieje u mnie na nalepce na skrzyni. Poza tym to bardzo uniwersalny olej i spełnia wszystkie normy LT1, LT2 i LT3. Zastanawiałem się jeszcze nad Ravenolem i Pentosinem, ale Fuchs jest ponoć pełnym syntetykiem i polecanym do skrzyń biegów.

 

U mnie był problem z wrzuceniem pierwszego biegu na zimnej skrzyni, duży opór, czasem wręcz niemożliwość wrzucenia pierwszego biegu, trzeba było najpierw wrzucić 2 a potem z 2 na 1. Zdarzały się też lekkie zgrzytnięcia z 1 na 2. Tłumacze to niewystarczającą iloscią oleju w skrzyni i może jego zużyciem. Po wymianie mam wrażenie, że skrzynia lżej chodzi, jedynka z oporem ale wchodzi chętniej. Myśle, ze wymiana na pewno nie zaszkodzi a pomoże. Polecam wszystkim z manualną skrzynią biegów, na pewno skontrolowanie stanu, ew. dolewkę na najlepiej wymianę. W drugim aucie z przebiegiem 150 kkm też wymienie olej w skrzyni.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
też ostatnio wymieniałem olej bo poszedł uszczelniacz skrzyni na wale i leciał olej wymieniałem uszczelniacz i również uszczelniacz na wybieraku i przy okazji olej wlałem Gulf

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Ponownie zamieszczam temat, bo zero odpowiedzi, a bardzo mi zależy na uzyskaniu pewności i niektórych danych.

 

 

[E91 2009, automat] Wymiana oleju skrzyni biegów + części

 

Postprzez domenicus » 28 Sty 2014 10:27

Witam,

 

Ze strony RealOEM zebrałem numery części, które należałoby wymienić. Proszę doświadczonych użytkowników forum o jakieś dodatkowe pomysły, sugestie, propozycje, co należy zrobić, żeby było dobrze. Niestety, wymiana oleju skrzyni jest droga, zarówno w Polsce jak i Niemczech.

 

Oto numery części, jaki moim zdaniem należy wymienić przy wymianie skrzyni - jeśli macie jakieś sugestie i większe doświadczenie, proszę o pomoc.

 

1. Misa olejowa z filtrem oleju 241175712

2. Kpl. filtr oleju miski olej. aut. skrz. 24152333907 (ja słyszałem, że filtr jest od razu zabudowany w misce - co to jest za część? - jest to po prostu sam olej do skrzyni, czy jak?)

3. Uszczelka misy olejowej 24117571235

4. O-Ring 24117520714

5. Śruba zamykająca 24117520713

6. Śruba torx M6X28,5 24117552108

7. Osobno znalazłem nr oleju: 83220142516 ( aż 20 Litrów???)

 

I jeszcze kiedyś mi zwrócono uwagę, że przy wymianie oleju w skrzyni należy też wymienić tulejkę która wychodzi od mechatronika, bo jest tania a lubi przeciekać - czy to jest ta część? Tulejka uszczelniająca 24347588725 (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15)

 

Ponieważ wymiana będzie bardzo droga, a fachowców na Górnym Śląsku mało, więc prawdopodobnie wymienię w salonie w Niemczech (cena taka sama jak w salonie w Polsce - mam zniżki)

 

Bardzo proszę wszystkich, co już wymieniali co mają doświadczenie ze skrzynią automat, do silnika N53, rocznik 2009 o porady.

 

Z góry dziękuję.

Domin

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego a co Ci się dzieje ze skrzynią, szarpie Ci przy zmianie biegów, ile Ci zaśpiewali za robotę skrzyni?

Ja robiłem to u siebie sam a kolego rozbierałem całego mechatronica i wymieniałem tłoczki i teraz auto nie do poznania, skrzynia zmienia biegi bez jakichkolwiek szarpnięć, można powiedzieć perfekcyjnie :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Kolego a co Ci się dzieje ze skrzynią, szarpie Ci przy zmianie biegów, ile Ci zaśpiewali za robotę skrzyni?

Ja robiłem to u siebie sam a kolego rozbierałem całego mechatronica i wymieniałem tłoczki i teraz auto nie do poznania, skrzynia zmienia biegi bez jakichkolwiek szarpnięć, można powiedzieć perfekcyjnie :D

 

Dzieki za odpowiedź,

 

Nie znam się na tłoczkach i tulejkach. Ale faktycznie, pomiędzy 1-3 biegiem lekko szarpie, czuć. Tragedii nie ma, ale tak czy owak chcę wymienić olej w skrzyni, więc jeśli koszty nie będą nie wiadomo jakie, to chcę to zrobić szybko. Wszystko zlecę serwisowi w Niemczech, bo cena w Polsce taka sama, a nawet wyższa (pytałem w Cz-wie i K-cach). Z chęcią dałbym zarobić naszym Śląskim chłopakom, ale jak pojechałem do T. Gór, do polecanego tutaj serwisu BMW, gdzie niby "cacy-super" to ręce mi opadły.

 

Chłopaki fajne, może nawet się znają ale...XIX wiek... brak podnośnika tylko kanał, zero kluczy dynamometryczncyh, koła przykręcali jak w latach 70-tych "na kopa i wyczucie". Fakt, nie zdarli ze mnie nie wiadomo ile kasy, ale jednak jak się robi komuś samochód wysokiej klasy, to mimo wszystko wiedza o tym, ile Nm na śruby kół etc...

 

Wracając do tematu, wypisałem, co wg mnie trzeba wymienić, Ty mówisz o tulei - więc pytałem czy to ta tuleja, którą wymieniłem, jeśli tak, to potwierdź. O jakich tłoczkach mówisz, podaj numery części, sprecyzuj.

 

Muszę zrobić kalkulację i dać kilku warsztatom do wyceny, jak będę miał już części i wszystko - ale muszę wiedzieć, żeby potem nie było pytania na forum "a to czemu nie wymieniłeś przy okazji części "X"? To tanie a warto było przy rozebranej skrzyni" - wtedy bym żałował.

 

Bardzo Cię proszę podaj numery części, które trzeba wymienić, te tłoczki i ogólnie jakieś dane o wymianie, bo do tego będę wymieniał olej w silniku.

Opublikowano

Po pierwsze, temat był wałkowany tyle razy na forum, że bez problemu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cie pytania.

Ale w skrócie (podeprę się linkami z allegro, nie sugeruj się sprzedawcą bo to nie jest reklama, reklamą jest to, że dwóch userów tego forum handluje częściami do skrzyń ZF i polecam kontakt z nimi, fachowo Ci doradzą i zrobią jakiś tam rabat)

 

Do podstawowej wymiany oleju potrzeb Ci:

olej -ilość uzależniona od sposobu jego wymiany, dynamiczna/statyczna, ale 20l to przesadzona wartość ;)

miska z filtrem i uszczelką

tuleja wtyku elektrycznego

cały taki zestaw znajdziesz tu http://allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i3931626752.html

 

Jeśli chcesz rozszerzyć działanie o "regeneracje" mechatronika (regeneracja to za duże słowo) potrzebujesz dodatkowo:

adapter mechatronika tzw okular http://allegro.pl/adapter-mechatronica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i3931624520.html

tłoczki mechatronika http://allegro.pl/tloczki-mechatronica-zf-6hp26-6hp28-6hp19-6hp21-i3931624403.html

płytę uszczelniającą mechatronik, zwaną płytą separacyjną

Opublikowano
Po pierwsze, temat był wałkowany tyle razy na forum, że bez problemu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cie pytania.

Ale w skrócie (podeprę się linkami z allegro, nie sugeruj się sprzedawcą bo to nie jest reklama, reklamą jest to, że dwóch userów tego forum handluje częściami do skrzyń ZF i polecam kontakt z nimi, fachowo Ci doradzą i zrobią jakiś tam rabat)

 

Do podstawowej wymiany oleju potrzeb Ci:

olej -ilość uzależniona od sposobu jego wymiany, dynamiczna/statyczna, ale 20l to przesadzona wartość ;)

miska z filtrem i uszczelką

tuleja wtyku elektrycznego

cały taki zestaw znajdziesz tu http://allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i3931626752.html

 

Jeśli chcesz rozszerzyć działanie o "regeneracje" mechatronika (regeneracja to za duże słowo) potrzebujesz dodatkowo:

adapter mechatronika tzw okular http://allegro.pl/adapter-mechatronica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i3931624520.html

tłoczki mechatronika http://allegro.pl/tloczki-mechatronica-zf-6hp26-6hp28-6hp19-6hp21-i3931624403.html

płytę uszczelniającą mechatronik, zwaną płytą separacyjną

 

No i to była odpowiedź na moje pytanie, dzięki.

Co do ludzi z forum, którzy wymieniają oleje i "regenerują" mechatroniki - cóż, nikt się do mnie nie zgłosił na priv, ja jestem ze Śląska, mieszkam w DE i prawdopodobnie to tutaj właśnie wykonam wymiany oleju i tych tłoczków - jeśli to coś da.

 

Jestem ciekaw, ile zakrzykną tutaj w serwisie, ale z 700 E jak nic.

Opublikowano
Jeśli masz ochotę robić to w PL, pogadaj z czerwonym, myślę, że ogarnie Ci temat wymiany wszystkiego łącznie z tłoczkami i nie będzie zdzierał ;)
Opublikowano
Po pierwsze, temat był wałkowany tyle razy na forum, że bez problemu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cie pytania.

Ale w skrócie (podeprę się linkami z allegro, nie sugeruj się sprzedawcą bo to nie jest reklama, reklamą jest to, że dwóch userów tego forum handluje częściami do skrzyń ZF i polecam kontakt z nimi, fachowo Ci doradzą i zrobią jakiś tam rabat)

 

Do podstawowej wymiany oleju potrzeb Ci:

olej -ilość uzależniona od sposobu jego wymiany, dynamiczna/statyczna, ale 20l to przesadzona wartość ;)

miska z filtrem i uszczelką

tuleja wtyku elektrycznego

cały taki zestaw znajdziesz tu http://allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i3931626752.html

 

Jeśli chcesz rozszerzyć działanie o "regeneracje" mechatronika (regeneracja to za duże słowo) potrzebujesz dodatkowo:

adapter mechatronika tzw okular http://allegro.pl/adapter-mechatronica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i3931624520.html

tłoczki mechatronika http://allegro.pl/tloczki-mechatronica-zf-6hp26-6hp28-6hp19-6hp21-i3931624403.html

płytę uszczelniającą mechatronik, zwaną płytą separacyjną

Perfekcyjnie odpowiedziałeś na pytanie kolegi :cool2: Lepiej bym tego nie napisał :cool2:

Niestety nie mogłem wcześniej odpisać bo byłem w pracy.

Jeśli masz ochotę robić to w PL, pogadaj z czerwonym, myślę, że ogarnie Ci temat wymiany wszystkiego łącznie z tłoczkami i nie będzie zdzierał ;)

Jeżeli piszesz że z 700 euro będziesz musiał zapłacić za tą robotę to cena kosmos, ja robiłem koledze wraz z mechatronikiem tzn. wymianą tłoczków, płyty separacyjnej oraz okularu, do tego wymiana oleju, miski, uszczelki i tulejki wtyku elektrycznego i wziąłem od niego 300 złotych niecałe 100 euro i po całej naprawie skrzynia pracuje wzorowo, wręcz można powiedzieć jak nowa, jeżeli jesteś zainteresowany to pisz na priv. jestem pasjonatem BMW i wszystko u siebie robię sam, co prawda nie mam podnośnika, ale klucz dynamometryczny i wszystkie potrzebne narzędzie do zrobienia tej operacji mam :D

Zresztą decyzja należy do Ciebie, mam też sprawdzonego sprzedawcę wszystkich części potrzebnych do tej operacji także nie ma problemu.

Pozdrawiam Mariusz.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Lekkie szarpanie w zakresie szczegolnie zmiany 2-3 bieg bardzo czesto jest do "naprawienia" poprzez update softu skrzyni i jej adaptacje. Nie wiem czy tu jest ten problem, u mnie zadziałało. Olej oczywiscie warto zmienić jesli przebieg jest w granicach 90 tysięcy lub wiecej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Po wizycie w 2 serwisach BMW (de), tak jak myślałem, zaśpiewali ceny z górnej półki, oto one:

 

1. Serwis 1 - cena wymiany:

- filtr z miską oleju skrzyni automat + uszczelka + olej (6l) + tuleja mechat. +adapter ("okular")

- filtr oleju do silnika + olej do silnika 5W30 (6,5l)

Cena z rabatem: 633 E

 

2. Serwis 2 - cena wymiany:

 

- części jak wyżej oprócz "adapter-okular" i oleju policzył 7 litrów a nie 6 (ATF 2)

- tutaj dodał jeszcze mikrofiltr/aktywny filtr węglowy (do klimy czy jak?)

Cena z rabatem: 578 E

 

Facet w Serwisie nr 2 upierał się, że NIE potrzebuję nowych tłoczków, bo oni nigdy tego nie wymieniają i "okulara"- adaptera. Stwierdził, że owe tłoczki się nie wyrabiają, wystarczy regularnie wymieniać olej w skrzyni - stwierdził "lepiej raz wymienić olej więcej". Stwierdzil również, że "okular" jest mi nie potrzebny, bo konieczne byłoby otworzenie czyli rozszczelnienie mechatronika, co w efekcie może pogorszyć sprawę szczelności na przyszłość. Ponieważ słabo znam niemiecki, a facet jeszcze na dodatek gadał "Pojrsz" (kto wie ten wie;) - tłumaczył, że wokół tłoczków zbiera się "syf" (oczywiście nie użył takiego słowa, to moja luźna interpretacja) i wystarczy dodatkowa wymiana. Sam wymienia w swojej automatycznej skrzyni olej i zawsze robi to tak samo (olej, miska +tuleja mechatronika). Spytałem go też, czy będą płukali skrzynię, stwierdził, że tak.

 

Aha i dał mi na koniec taką radę, żeby przy wyłączonym aucie, wcisnąć gaz do końca ("do dechy") włączyć zapłon, wyłączyć - po czym włączyć normalnie auto i przejechać co najmniej 20 km - i co ciekawe, po tej operacji minimalnie skrzynia chodzi lepiej, dało się odczuć mniejsze szarpnięcie przy zmianie biegów - większa płynność.

 

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie - szczególnie co do wymiany tych tłoczków i okulara lub inne, chętnie posłucham

 

pozdrawiam, domenicus

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha i dał mi na koniec taką radę, żeby przy wyłączonym aucie, wcisnąć gaz do końca ("do dechy") włączyć zapłon, wyłączyć - po czym włączyć normalnie auto i przejechać co najmniej 20 km - i co ciekawe, po tej operacji minimalnie skrzynia chodzi lepiej, dało się odczuć mniejsze szarpnięcie przy zmianie biegów - większa płynność.

 

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie - szczególnie co do wymiany tych tłoczków i okulara lub inne, chętnie posłucham

 

pozdrawiam, domenicus

 

Mam pytanie na jak długo powinien być włączony zapłon. Gdzieś na forum była już taka informacja i tam był podany czas 20sek. I druga sprawa te 20 km to ma być jazda miejska, czy autostradowa - dynamicznie czy spokojnie. Pozdr. ZW.

Opublikowano

Mam pytanie na jak długo powinien być włączony zapłon. Gdzieś na forum była już taka informacja i tam był podany czas 20sek. I druga sprawa te 20 km to ma być jazda miejska, czy autostradowa - dynamicznie czy spokojnie. Pozdr. ZW.

 

No ja chwile przytrzymałem - nie wiem ile - a potem od razu z miasta na autobahn. Myślę, że nie powinno się tego robić po mieście, gdyż biegi wtedy zmieniają się jak szalone. Z głową moim zdaniem: znaczy gdzieś na spokojniejszej trasie, niech to będzie pozamiejska, raczej mniej uczęszczana. Tak zrozumiałem, z tego co mówił w "Porisz" ;) ów serwisant, to chyba jakieś ustawienia się zresetują (no w sumie na logikę co by to mogło być innego, jak nie przełączenie sie na domyślne ustawienia softwaru). Tyle co zdołałem wykombinować.

 

pozdrawiam

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Jestem ciekawy ile jeszcze te bzdury o adaptacji pedałem i do tego jeszcze GAZU ( już pomijam tutaj logikę ) będę powielane u "specjalistów" i na forach :mad2:

 

Napisze po raz chyba 20 na tym forum i po raz chyba dwusetny ogólnie, NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK RESET ADAPTACJI PEDAŁEM GAZU ANI HAMULCA!!! Adaptacje wykonuje się z poziomu sterownika za pomocą ISTY lub INPY z autem podłączonym przez OBD , ówczesne auta to nie E36 czy E38 gdzie faktycznie skrzynie adapowało się ale pedałem HAMULCA a gazem adaptowało sie PRZEPUSTNICĘ, tylko komputery na kołach z osobnymi sterownikami przy modułach

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Po wizycie w 2 serwisach BMW (de), tak jak myślałem, zaśpiewali ceny z górnej półki, oto one:

 

1. Serwis 1 - cena wymiany:

- filtr z miską oleju skrzyni automat + uszczelka + olej (6l) + tuleja mechat. +adapter ("okular")

- filtr oleju do silnika + olej do silnika 5W30 (6,5l)

Cena z rabatem: 633 E

 

2. Serwis 2 - cena wymiany:

 

- części jak wyżej oprócz "adapter-okular" i oleju policzył 7 litrów a nie 6 (ATF 2)

- tutaj dodał jeszcze mikrofiltr/aktywny filtr węglowy (do klimy czy jak?)

Cena z rabatem: 578 E

 

Facet w Serwisie nr 2 upierał się, że NIE potrzebuję nowych tłoczków, bo oni nigdy tego nie wymieniają i "okulara"- adaptera. Stwierdził, że owe tłoczki się nie wyrabiają, wystarczy regularnie wymieniać olej w skrzyni - stwierdził "lepiej raz wymienić olej więcej". Stwierdzil również, że "okular" jest mi nie potrzebny, bo konieczne byłoby otworzenie czyli rozszczelnienie mechatronika, co w efekcie może pogorszyć sprawę szczelności na przyszłość. Ponieważ słabo znam niemiecki, a facet jeszcze na dodatek gadał "Pojrsz" (kto wie ten wie;) - tłumaczył, że wokół tłoczków zbiera się "syf" (oczywiście nie użył takiego słowa, to moja luźna interpretacja) i wystarczy dodatkowa wymiana. Sam wymienia w swojej automatycznej skrzyni olej i zawsze robi to tak samo (olej, miska +tuleja mechatronika). Spytałem go też, czy będą płukali skrzynię, stwierdził, że tak.

 

Aha i dał mi na koniec taką radę, żeby przy wyłączonym aucie, wcisnąć gaz do końca ("do dechy") włączyć zapłon, wyłączyć - po czym włączyć normalnie auto i przejechać co najmniej 20 km - i co ciekawe, po tej operacji minimalnie skrzynia chodzi lepiej, dało się odczuć mniejsze szarpnięcie przy zmianie biegów - większa płynność.

 

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie - szczególnie co do wymiany tych tłoczków i okulara lub inne, chętnie posłucham

 

pozdrawiam, domenicus

To widzisz jakie kosmiczne ceny :duh:

Słuchaj obawiam się że ten serwisant nie wie co mówi na temat tłoczków, jak znajdę zdjęcia zużytych i nowych tłoczków to wrzucę dla potwierdzenia jak mogą się zużyć, co prawda kolega u którego wymianiałem miał już 250 tysi w twoim wypadku wydaje mi się zbędne otwieranie mechatronika i wymiana okularu, wystarczy wymienić olej w skrzyni z filtrem i będzie git i zrobić aktualizację u dziquska i odczujesz różnicę, jak chcesz to robić to pisz na priv.

Pozdrawiam Mariusz.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ten drugi specjalista to nie wie co mówi albo twój translator źle tłumaczy :wink: , wymieniamy tłoczki nawet przy 100tkm i zawsze przynajmniej dwa są już zbite, a sprawę szczelności mechatronica załatwia się nową płytą w razie potrzeby, kolega czerwony 330d przedstawił Ci bardzo dobrą ofertę :cool2:
Opublikowano
ten drugi specjalista to nie wie co mówi albo twój translator źle tłumaczy :wink: , wymieniamy tłoczki nawet przy 100tkm i zawsze przynajmniej dwa są już zbite, a sprawę szczelności mechatronica załatwia się nową płytą w razie potrzeby, kolega czerwony 330d przedstawił Ci bardzo dobrą ofertę :cool2:

Zgadzam się :cool2: Dlatego żałuję że tej operacji nie zrobiłem u siebie ale następna wymiana oleju będzie również z kompletną wymianą :D

Bardzo dobry opis :cool2: :clap:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
ten drugi specjalista to nie wie co mówi albo twój translator źle tłumaczy :wink: , wymieniamy tłoczki nawet przy 100tkm i zawsze przynajmniej dwa są już zbite, a sprawę szczelności mechatronica załatwia się nową płytą w razie potrzeby, kolega czerwony 330d przedstawił Ci bardzo dobrą ofertę :cool2:

Zgadzam się :cool2: Dlatego żałuję że tej operacji nie zrobiłem u siebie ale następna wymiana oleju będzie również z kompletną wymianą :D

Bardzo dobry opis :cool2: :clap:

 

No i mam dylemat, bo jednak to pierwsza wymiana i nie wiem, czy tłoczków czasem nie wymienić - i reszty (adapter-okular, płyta uszczelniająca mechatronik) przy następnej wymianie. Zdecydowałem się na wymianę w serwisie - pytanie, czy razem z tłoczkami.

 

Problem w tym, że NIE MA tych numerów części, nie umiem ich znaleźć a te w innym artykule to realoem twierdzi, że nymery są złe.

Gdybyście mieli numery części samych tłoczków, tej płyty uszczelniającej mechatronik, byłbym wdzięczny - resztę mam.

 

pozdrawiam

Opublikowano
napisz do gorik79. Zrobi Ci paczkę ze wszystkim co potrzebujesz na oryginalnych częściach ZF i będziesz miał spokój!
Opublikowano
napisz do gorik79. Zrobi Ci paczkę ze wszystkim co potrzebujesz na oryginalnych częściach ZF i będziesz miał spokój!

 

Dzięki, chętnie bym skorzystał, ale w żadnym serwisie mi tego nie zrobią na częściach spoza serwisu. A tak czytam temat wymiany/regeneracji skrzyni, to ludzie mają problemy od zużytych tłoczków, płyt, adapterów, po całą resztę małych - u mnie skrzynia nie chodzi w żadnym razie tragicznie, szczególnie po rozgrzaniu silnika, ale czasem faktycznie stuknie. Zastanawiam się, czy nie zrobić tylko wymiany oleju i filtra + hilzy (wtyk/tuleja mechatronika) - a tłoczki, okular i płyta separacyjna przszłym razem, czyli za też około 80 tysiecy.

 

A propos Serwisanta, ktoś tutaj powiedział, że gość ponieważ odradzał mi tłoczki, bla bla się nie zna. A ja uważam, że właśnie się zna (ok, sprawa z wciskanie gazu i "adaptacja" to inna sprawa, na pewno o to zapytam kogos innego przy okazji) i doskonale jako pracownik się spisuje - bo zrobil wycenę na 600 Euro, a pewnie rozszczelnienie skrzyni, wymiana okularu czy tłoczków to kupa roboty więcej do serwisu, rozbiórka mechatronika - a o wiele więcej nie mógłby skasować - a przecież oni daja gwarancję na remont. A tak, firma zarabia, koledzy z serwisu maja o wiele prostszą robotę - i pewnie o to chodzi. Facet to stary wyjadacz z doświadczeniem :)

 

Muszę się mocno zastanowić nad tym wszystkim (czyli opcja bez rozbioru mecha czy kompletny serwis)

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
napisz do gorik79. Zrobi Ci paczkę ze wszystkim co potrzebujesz na oryginalnych częściach ZF i będziesz miał spokój!

 

Dzięki, chętnie bym skorzystał, ale w żadnym serwisie mi tego nie zrobią na częściach spoza serwisu. A tak czytam temat wymiany/regeneracji skrzyni, to ludzie mają problemy od zużytych tłoczków, płyt, adapterów, po całą resztę małych - u mnie skrzynia nie chodzi w żadnym razie tragicznie, szczególnie po rozgrzaniu silnika, ale czasem faktycznie stuknie. Zastanawiam się, czy nie zrobić tylko wymiany oleju i filtra + hilzy (wtyk/tuleja mechatronika) - a tłoczki, okular i płyta separacyjna przszłym razem, czyli za też około 80 tysiecy.

 

A propos Serwisanta, ktoś tutaj powiedział, że gość ponieważ odradzał mi tłoczki, bla bla się nie zna. A ja uważam, że właśnie się zna (ok, sprawa z wciskanie gazu i "adaptacja" to inna sprawa, na pewno o to zapytam kogos innego przy okazji) i doskonale jako pracownik się spisuje - bo zrobil wycenę na 600 Euro, a pewnie rozszczelnienie skrzyni, wymiana okularu czy tłoczków to kupa roboty więcej do serwisu, rozbiórka mechatronika - a o wiele więcej nie mógłby skasować - a przecież oni daja gwarancję na remont. A tak, firma zarabia, koledzy z serwisu maja o wiele prostszą robotę - i pewnie o to chodzi. Facet to stary wyjadacz z doświadczeniem :)

 

Muszę się mocno zastanowić nad tym wszystkim (czyli opcja bez rozbioru mecha czy kompletny serwis)

 

Dzięki za pomoc.

Bo tak naprawdę to w ASO nie kupisz tłoczków i innych części, te części w sprzedaży oferuje producent firma ZF, więc lepiej poszukaj autoryzowanego warsztatu ZF w Niemcach i oni Ci to zrobią najlepiej bo przecież to firma ZF te skrzynie produkuje i tyle na temat.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.