Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z czujnikami z allegro. Podpiąłem je pod światło cofania ale jak lekko przyhamowuje podczas cofania to się wyłączają jak puszczę hamulec to się włączają. Da się coś z tym zrobić? Podczas zapalania się światła stapu gaśnie/spada napięcie na świetle wstecznym czy co może powodować takie zachowanie czujników? Przypomnę że chodzi o nieoryginalne czujniki z allegro.
Opublikowano

Jak to sprawdzić? Mam miernik ale jestem zielony w elektronice/elektryce.


Edit.


Ok. Jest spadek z ≈11.45 do ≈11.16V po wciśnięciu hamulca. I co teraz da się coś z tym zrobić gdzieś indziej wpiąć z zasilaniem czujników albo zmniejszyć spadek tak aby czujniki nie wyłączały się?

Opublikowano
Podpiąć wprost do akumulatora przez przekaźnik "aktywowany" światłami cofania.

 

Ok. Trochę mi to nie po drodze bo będę musiał przenieść centralkę na druga stronę. Skąd dokładnie taki przekaźnik mogę dostać i jak go podłączyć ?


Nie ma innego sposobu żeby wlutowac coś między żarówkę wstecznego a centralkę żeby ograniczyć ten spadek na napięcia do tego stopnia żeby centralka od czujników się nie wyłączała ?

Opublikowano

Kolego pokaż jakie czujniki kupiłeś.

Podejrzewam że źle podpiąłeś, dobre czujniki (oryginał, valeo itd) mają oddzielnie zasilanie (!) oddzielnie aktywację. Jeden kabel do akumulatora lub plusa po stacyjce drugi światła wstecznego.

Podpięcie obu do światła wstecznego to błąd i wtedy może to źle działać

Opublikowano
Kolego pokaż jakie czujniki kupiłeś.

Podejrzewam że źle podpiąłeś, dobre czujniki (oryginał, valeo itd) mają oddzielnie zasilanie (!) oddzielnie aktywację. Jeden kabel do akumulatora lub plusa po stacyjce drugi światła wstecznego.

Podpięcie obu do światła wstecznego to błąd i wtedy może to źle działać

 

CZUJNIKI PARKOWANIA http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5930591775


Takie najtańsze z Allegro . Od zasilania są tylko dwa przewody czarny i czerwony a co wy na to żeby masę dać gdzieś z auta a nie z przewodu z lampy bo w łamie masa jest chyba jedna od wszystkich świateł a może jakbym dał kabel minusowy oddzielnie to by coś pomogło ?

Opublikowano

Niestety ale czujniki parkowania to taka zje*ana technologia, że zamiennika nie ma sensu zakładać.


Miałem podobny problem.

Jeden czujnik ASO kosztuje tyle co komplet zamienników ale.... są problemy w działaniu:

- a to nie łapie odległości

- albo nic nie widzi a nagle piszczy, że już prawie w coś walnąłeś

- lub potrafi w ogóle nie działać.


Byłem już o krok od złożenia zamówienia w ASO.

Farta miałem jak znajomemu spalił się samochód i kupiłem od Niego wszystkie oryginalne czujniki (8 szt.) za 50 PLN/szt. gdzie jeden kosztuje prawie 800 PLN/szt.

Opublikowano
Niestety ale czujniki parkowania to taka zje*ana technologia, że zamiennika nie ma sensu zakładać.


Miałem podobny problem.

Jeden czujnik ASO kosztuje tyle co komplet zamienników ale.... są problemy w działaniu:

- a to nie łapie odległości

- albo nic nie widzi a nagle piszczy, że już prawie w coś walnąłeś

- lub potrafi w ogóle nie działać.


Byłem już o krok od złożenia zamówienia w ASO.

Farta miałem jak znajomemu spalił się samochód i kupiłem od Niego wszystkie oryginalne czujniki (8 szt.) za 50 PLN/szt. gdzie jeden kosztuje prawie 800 PLN/szt.

Rozumiem cię ale ja kupiłem cały zestaw na allegro bo oryginalnie nie miałem wgl. Nie kupiłem pojedyńczego zamiennika do oryginalnej instalacji tylko cały zestaw z allegro do zamontowania.

Opublikowano
Podpiąć wprost do akumulatora przez przekaźnik "aktywowany" światłami cofania.

 

Ok. Trochę mi to nie po drodze bo będę musiał przenieść centralkę na druga stronę. Skąd dokładnie taki przekaźnik mogę dostać i jak go podłączyć ?


Nie ma innego sposobu żeby wlutowac coś między żarówkę wstecznego a centralkę żeby ograniczyć ten spadek na napięcia do tego stopnia żeby centralka od czujników się nie wyłączała ?

 

Przkaźnik.. tzw. przekaźnik samochodowy za 3-8zł na 12V. Kabel + od cofania ma "aktywować" cewkę, a zasilanie puścić nawet wprost z akumulatora (jeśli masz w bagażniku) lub innego stałego + lub ze stacyjki (skrzynka bezpieczników w bagażniku).

Opublikowano
Podpiąć wprost do akumulatora przez przekaźnik "aktywowany" światłami cofania.

 

Ok. Trochę mi to nie po drodze bo będę musiał przenieść centralkę na druga stronę. Skąd dokładnie taki przekaźnik mogę dostać i jak go podłączyć ?


Nie ma innego sposobu żeby wlutowac coś między żarówkę wstecznego a centralkę żeby ograniczyć ten spadek na napięcia do tego stopnia żeby centralka od czujników się nie wyłączała ?

 

Przkaźnik.. tzw. przekaźnik samochodowy za 3-8zł na 12V. Kabel + od cofania ma "aktywować" cewkę, a zasilanie puścić nawet wprost z akumulatora (jeśli masz w bagażniku) lub innego stałego + lub ze stacyjki (skrzynka bezpieczników w bagażniku).

Czyli taki przekaźnik podłączam pomiędzy centralkę czujników a światło cofania i dodatkowo podpinam do niego stałego plusa i on daje napięcie na centralkę z tego plusa po pojawieniu się napięcia na świetle cofania? Nie będzie dla niego miało znaczenia ten spadek napięcia po wciśnięciu hamulca?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.