Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

sprawdz poziom w skrzyni po 1 pełnym dogrzaniu i wystudzeniu. czasem coś tam się potrafi przez termostat zmienić.

pamietaj o temperaturze :) ale to chyba oczywiste :)

Edytowane przez cypisek21
  • Odpowiedzi 257
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cicho w temacie ale cały czas coś dłubię.


Ostatnio wziąłem się trochę za NCS. Zakodowałem video in motion, bo mam fajną płytę koncertową DVD, dodałem też sprawdzenie poziomu oleju w CIC. O dziwo działa, a w M47 CCC nie działało. Poprawiłem też kodowanie dzwonienia via bluetooth, bo mi przerywało w trakcie rozmowy. Okazało się że miałem złe ustawienie opcji PHONE_TYPE_C0B, przestawienie z TCU SA633 na Mulf SA644 pomogło. Zastanawiam się też czy nie domontować comboxa, głównie żeby mieć wbudowany streaming bluetooth z telefonu. BTW czy ktoś z Was ma w E90 tuner DAB i czy w ogóle działa to w Polsce?


Odwiedziłem też tor w Łodzi. :lol:

SxSV7d1.jpg

Głównie z ciekawości, bo nigdy nie byłem na takim obiekcie samochodem. Zabawa bardzo fajna, spociłem się nieźle. No ale sterownik skrzyni biegów stwierdził przy 105 stopniach temperatury, że tak się nie będziemy bawić. :lol: Oczywiście całą winę biorę na siebie :mrgreen:


Z takich tam gratów mały preview, musiałem zrobić małe zaprawki: :norty:

YRsYa3U.jpg

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, w aucie się trochę dzieje, tym razem bez zdjęć. Przede wszystkim pozytywy. Kiedy zaczęło się robić ciepło (powyzej 15 stopni) komputer silnika znowu zaczął wariować, podając chore ilości paliwa wtryskiem nr 5.

Błędy 4AE6 Nullmengenadaption Injektor, 4593 Laufruheregler. Korekty przekraczały +5 mg/suw.


Generalnie to samo co rok temu w lato. W zimę wszystko było ok, korekty na jałowych w granicach +/- 0,5, pod obciążeniem +/- 1,0.


Poszperałem po amerykańskich forach i okazuje się że DDE 7 zrobione pod M57Y miało fabrycznie błędy w oprogramowaniu. Skontaktowałem się z firmą z Kanady która zna się na US spec 335d/X5 35sd - JR Auto Performance Inc. Opisałem problem po angielsku, po czym Jarek odpisał mi po polsku co i jak. :)

Po kolei:

1. Sprawdzić czy kanały dolotowe czyste (są czyste).

2. Zaktualizować soft do wersji z końcówką 612. Taki już miałem.

3. Przez ISTA skasować adaptację Incremental Wheel.


Incremental Wheel adaptation jest to nic innego jak adaptacja czujnika położenia wału. Z jakiegoś powodu ta adaptacja się rozjeżdża, nie sprawdzałem ile u mnie była. Dopiero soft z końcówka 612 daje opcję w ISTA (ISTA też musi być nowsza) skasowania tej adaptacji.

Ale samo incremental wheel u mnie nie poprawiło sytuacji, dopiero jak dodatkowo skasowałem adaptacje wtrysków w ISTA - poprawa o 100%. Błędy się nie pojawiają, wtryski podają paliwo normalnie.


Ciekawy błąd, niektórzy pół silnika w związku z nim wymieniają bo bardzo nierówno pracuje. Problem jest opisany w biuletynach BMW m.in. SI B13 04 14. Można je wygooglać.


Teraz dziwię się że kiedy szukałem rozwiązania w zeszłym roku to nic nie mogłem znaleźć.


A teraz trochę "negatywów", walczę z Brembo swap. Okazuje się że w E90/E91 po lifcie dla tylnych hebli nie jest to takie proste jak w autach przedliftowych, bo piasta z E82 nie załatwia sprawy. Problem opisałem w temacie. Co gorsza, flansza pod tarcze hamulcowe też nie wydała w 100%, bo mimo że heble siedzą dobrze to brakuje piasty do wycentrowania koła. Konkretniejszy update w tej sprawie zrobię w czerwcu jak już uda mi się z tym dojść do ładu.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Z problemami sobie poradziłeś widzę. Wyglądają świetnie! :cool2:

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko tu fajnie pasuje, elegancji i z klasą'

Hamulce pierwsza klasa.Zaciski ładnie prezentują się zza felg.

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jedyne co mi tu nie pasuje to te kierunki

To chyba jakaś Twoja obsesja. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Pytaliście o kolory na priv itp. Ja tych zacisków nie lakierowałem, to oryginalne malowanie z Alpiny F3X. Położyłem tylko zaprawki, nie mam pojęcia jaki jest kod lakieru Alpina. Do zaprawek ponieważ nie były duże wziąłem niebieski dwuskładnikowy MOTIP do zacisków i różnica jest niewielka, może to coś pomoże. Kolor jest wg. mnie ciemniejszy niż niebieski BMW/M.


Jeżeli chodzi o spas itp. to napiszę w przyszłym tygodniu. Wyszło parę problemów z tymi hamulcami w polifcie, które dotyczą tyłu dla E90 i E91 - pisałem o tym w temacie dot. swapów.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra teraz parę zagwozdek które wyszły w trakcie, żeby nie było za różowo.


Przód pasuje super, tarcze błotne akceptowalne choć mogły być trochę większe. Jednak nie obyło się bez problemów, zarówno zwykłe jak i m-pakietowe oraz aftermarketowe felgi w rozmiarze 18 nie wchodziły na zaciski. Brakowało jednak niewiele i udało się to poskładać.


Problemy zaczęły się przy tyle. Okazało się że w E90 i E91 LCI są inne zwrotnice i piasty z tyłu. Efekt to lepsze odsadzenie koła w poliftach. Nie byłem świadom jak to wpłynie na swap hamulców. Po wymianie piasty na taką z E82 okazało się że brakuje dobrych 4mm do spasowania zacisku z tarczą hamulcową, więc pierwsze podejście było nieudane. :mad2:


Z drugim razem było lepiej, pod tarczę podeszła flansza ok 7mm i spas tarczy z zaciskiem jest ok. Ale niestety zostało za mało piasty do wycentrowania koła:

4PJmoTl.jpg

gLIYyld.jpg


Brakuje mało, ale tak nie może być. Przede wszystkim jest problem z lekkimi wibracjami (nic dziwnego) i oczywiście z montqażem/demontażem kół. Zrobiłem więc odpowiednie pomiary:

RLyJi7u.jpg

Córcia też projektuje flanszę:

rAnT8nz.jpg


Projekt 3D:

8SWceUd.jpg

e2ZELWX.jpg


Prototyp:

7IVTgid.jpg

rJfTZyE.jpg


Montaż:

xCMglLL.jpg


Koła się teraz ładnie centrują. Odsadzenie koła wyszło finalnie ok. 10mm na stronę i spas z felgami jest w porządku.

Prototypy flansz są wydrukowane z plastiku i na pewno długo to nie polata, następny etap to ślusarnia/tokarnia.


Hamulce zostały ogólnie założone z nowymi przewodami w oplocie HEL, klocki Brembo. Przy okazji wymieniłem przewód hamulcowy idący w poprzek wózka i półoś. Całość hamuje świetnie a przede wszystkim odpowiedź na pedał hamulca jest szybsza niż w poprzednich hamulcach a na tym najbardziej mi zależało.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś czego nie zobaczycie w Waszych samochodach: :mrgreen:


t5WWMZl.jpg

ZenX96L.jpg


Czekałem na te komunikaty, bo musiałem zrobić "serwis" systemu SCR. Jeden z czujników poziomu dużego zbiornika jest zepsuty co powodowało check engine :(

System jest pod podłogą bagażnika. Jednak zamiast zrobić go na jakichś dwóch prostych wieszakach, BMW przykręciło go od dołu do płyty, która go w całości zakrywa :duh: Więc żeby się tam dostać trzeba opuścić cały wydech i wyjąć osłonę termiczną.

cdvwFA1.jpg

Widać zbiornik od dołu, trzymają go dwie nakrętki.

kDQZITw.jpg

Po odkręceniu można wyjąć płytę z bagażnika.

QcpiHlu.jpg

I widać cały system.

RuACgIw.jpg


Na szczęście wszędzie sucho, nie widać jakichś problemów. Musiałem tylko ogarnąć trochę połączeń, bo "nasi" już tu byli i wszystko było połapane na trytytki. Wleciały cybanty, wszystko wyczyściłem. Do środka zbiorników nie zaglądałem.


Problem był z czujnikiem poziomu dużego zbiornika.

Błąd 4BCC Reduktionsmittel-Passivtank Füllstandssensor, Signal

Pomiar ohmomierzem pokazał przerwany obwód. Na sprawnym czujniku opór jest 10 kOhm. Niestety, czujniki są na stałe przyklejone do zbiornika, to elementy niewymienne. Trzeba wymieniać cały zbiornik. :duh: Zbiornik kosztuje w ASO jakieś 4500 po rabatach. :mrgreen: W USA ludzie się na to wkurzyli i na ten element BMW przedłużyło gwarancję do 10 lat / 120 tysięcy mil. Niestety nie obowiązuje to w Polsce. Załatwiłem więc tę sprawę odpowiednim opornikiem włożonym w obwód wtyczki. Sprawdzony sposób z amerykańskich forów.


Nie będę się nad tą "ekologią" rozczulał, fajnie że działa póki działa. Jak padnie to po prostu wytnę cały system. System w USA jest napełniany przez dodatkową klapkę w tylnym zderzaku, ja to zmieniłem u siebie i napełnianie jest za nadkolem. Zbiorniki wystarczają na ok. rok więc nie jest to duży problem.


Sprawę opisuję bo robię mały dzienniczek amerykańskiego 335d, są to rzeczy nowe dla tego forum bo BMW nie stosowało systemu SCR w europejskich E90. Mam nadzieję że kogoś zaciekawię.


A już niedługo krótki wpis o tym jak moje 335d chciało dokonać autodestrukcji poprzez samozapłon.

3A0jS9b.png
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to, że system SCR działa i z wydechu lecą fiołki, a komputer nie wywala błędów.


Ale kiedy wróciłem jednego dnia do domu, maska otwarta i żona mówi że coś się chyba paliło bo był smród plastiku spod maski :shock:

Dobra, ale o co chodzi? Podpinam kompa, wyskoczyły błędy DPF typu 4D99 Partikelfiltersystem, 4D03 Abgasgegendrucksensor, 4CF3 Abgasgegendrucksensor, Signal i 4C5E Partikelfiltersystem. Ale pod maską nic na pierwszy rzut oka nie widać. Podpiąłem BTool i jadę. I teraz według kompa, DPF dopiero co się wypalał, ale już jest znowu zapchany, podglądam czujnik ciśnienia spalin - pokazuje jakieś duże wartości na minusie. Jadę dalej i widzę, że DPF włączył wypalanie. Faktycznie, jest lekki zapach spalenizny, ale nic wielkiego. Jadę dalej, DPF się wypalił, po czym wg. kompa sadza znowu skoczyła na 40 gram+ i DPF zaczął się wypalać powtórnie, trzeci raz w ciągu może ostatniej godziny jazdy auta.


Podsumowując, BMW stwierdziło że ma mnie dość i woli dokonać autodestrukcji. :mrgreen:


Sytuacja o tyle słaba, że w przypadku takich błędów komputer nie powinien wypalać na siłę filtra. Od tego można przecież naprawdę uszkodzić silnik. Zrobiłem jeszcze diagnozę ISTA która ma naprawdę super algorytm do diagnostyki filtra DPF, polecam każdemu kto ma problemy z filtrem. Ewidentnie problem jest w czujniku różnicy ciśnień przed/za DPF.


Dostęp do czujnika jest od góry, nad DPF.

GKb7r3Q.jpg


Najpierw pogrzebałem tam ręką i okazało się że jeden z przewodów do czujnika dosłownie rozpada się w rękach. Był już całkowicie spuchnięty i sztywny:

t8kyMOc.jpg


Podłączyłem jakiś przewód zastępczy, ale na kompie cały czas były błędy i pomiar był niewłaściwy. No to wyjąłem czujnik i oto jak wyglądał:

sEio0D7.jpg


rXJszh1.jpg


Jak widać do zapalenia się czegoś naprawdę mało brakowało. Czujnik ASO jakieś 300 PLN, za każdy przewód jakieś 150 PLN :duh: Naprawdę BMW szaleje z cenami niektórych części. 150 zł za kawałek wężyka?


Na szczęście na alleszrocie znalazłem czujnik od razu z wężykami w cenie 29 zł plus KW. :mrgreen: Tak to wygląda:

ZP3J5XF.jpg


Po wymianie całość działa. Brak błędów. "Przy okazji" wymieniłem wężyki podciśnień, bo te które idą w okolicach turbin były już w opłakanym stanie.


Pozostaje jeszcze kwestia zaadoptowania tego czujnika, zobaczę czy DDE da sobie z tym radę, widziałem w ISTA taką funkcję ale bez aktywnych błędów nie mogę tego znowu znaleźć.


Ciekawe ile jeszcze będzie mi się chciało bawić w ekologię...

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj

Pisałem do Ciebie na priv ale coś nie odp.

Pytanie wiesz jak ze spasowaniem tylnych zacisków m-pakiet w wersji przedliftowej E90 ?


Kolego pytasz o rzeczy które są już opisane dobrze na forum. Do przedlifta żeby założyć tylne zaciski Brembo z F30 potrzebujesz piasty z E82 (zostały mi dwie) i tuleje mimośrodowe do zacisku z zestawem śrub do hamulca ręcznego od Cypiska. Tarcze wtedy z serii F.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.