Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 257
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

IMG-6438.jpg


IMG-6442.jpg


Wczoraj poczyściliśmy u mnie troche dolot w 335d aabena - z kolektora wyleciało sporo czaarnych skwarek :cool2: . A głowica -była czysta :D .


Auto jest w super stanie ! A podejście właściciela jest takie że będzie jeszcze lepsze i piękniejsze :).

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Wczoraj poczyściliśmy u mnie troche dolot w 335d aabena - z kolektora wyleciało sporo czaarnych skwarek :cool2: . A głowica -była czysta :D .

 

:shock: Sporo tego gruzu, ile auto ma już nalatane?


Ile taki zabieg blastingu trwa i ile $$ kosztuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gruzu w kolektorze w tych kolektorach się zbiera, do tego chyba US ma wyższy % EGR ustawiony.


Co do odczuć to przede wszystkim satysfakcja że podłubaliśmy trochę wspólnie. Przy okazji przy zdjętym kolektorze przejrzałem i przeczyściłem wiązkę idącą z DDE do każdego wtryskiwacza. I efekt tych dwóch prac jest, silnik pracuje zdecydowanie równiej. Przestał też siać jakimiś dziwnymi korekcjami, zobaczymy czy ten problem wróci na dłuższych przebiegach i przy wyższych temperaturach.


Przy okazji obejrzałem ISa, piękne auto. :)

3A0jS9b.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Gratuluje udanych modow i serwisowania na najwyzszym poziomie :)

Co do tych gum w bagazniku musze to samo zrobic bo strasznie to drazni …

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Galeria to galeria :)

ogFQ8Er.jpg


Zrobiłem autem 10 000 km. Pali, jeździ, skręca, hamuje. Jeżdżę tym codziennie, jest zima i na modzenie nie ma wiele czasu. Czasem ciężko nawet o porządne umycie.


Pojawił się jeden błąd, dotyczący czujnika poziomu adblue w zbiorniku pasywnym (4BCC). Denerwujące jest, że ten błąd powoduje wyświetlanie check-a, skasowanie działa do następnego uruchomienia auta. Poza tym nie wpływa na jazdę.

To powszechny błąd spowodowany kiepską jakością całego zespołu zbiorników adblue, w USA BMW nawet wymienia te części aż do 10 lat od zakupu auta lub zrobienia 120 tys. mil. W Europie to nie obowiązuje... Padają różne elementy - podgrzewacze adblue/czujniki poziomu/pompki.


Co ciekawe, BMW normalnie sprzedaje tylko cały zbiornik, bez poszczególnych elementów. Cena - 6800 zł przed zniżkami :lol:

Naprawdę nie wiem kogo oni chcą oszukiwać tą ekologią...


Rozwiązania są dwa, można kupić identyczny zespół wchodzący w zbiornik składający się z podgrzewacza i sensora poziomu z koncernu VW, plug&play, lub zadrutować za pomocą wlutowania rezystora zamiast czujnika poziomu. Zajmę się tym na wiosnę. :)

3A0jS9b.png
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Parę ładniejszych dni i skusiłem się na myjnię automatyczną, która skończyła się tak:

zff6sBE.jpg

Zaparowana lampa:

cOLdyml.jpg


Błąd - komunikacja z modułem SMC lewej lampy adaptacyjnej. Stwierdziłem że zobaczę co się tam dzieje, dostęp nie jest jakiś straszny jak na BMW.


Trzeba zdjąć koło i nadkole przednie.

L8PTgNJ.jpg


Moduł SMC/ALC/AHL jest na samym dole lampy. Pokrywka w lampach po lifcie jest cała plastikowa, w przedliftach plastikowo-metalowa. Na 4 torxy.

y4Bs8cI.jpg


Moduł jak widać zgnił.

etwptEZ.jpg


Trochę go wyczyściłem, ale niestety nie pomogło.

zUEF876.jpg


Należy go wymienić. Numer części (polift) 63117182396. Ceny od 800 zł (ASO) przez 400 zł (chińczyk allegro), 300 zł (używka allegro) po 200 zł (chińczyk aliexpress). Muszę poczekać na nową część. W międzyczasie wysuszyłem lampę:

L9jl8x9.jpg


Na mrozie wystarczyła zwykła suszarka.


Dzisiaj wziąłem się też za wymianę termostatu głównego. Termostaty to kolejna różnica między USA a Europą: w wersji USA nie ma termostatu EGR. Zdjęć brak. Zajęło mi to ok 4,5 godziny z wymianą płynu chłodniczego na nowy.

Edytowane przez aaben
3A0jS9b.png
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znowu troszeczkę zimowego dłubania. Przewód olejowy małego turba się skończył, w wakacje wymieniałem uszczelnienia bo myślałem że puszcza tamtędy ale jednak cały sparciał. Umieszczony jest na górze więc lało się po całym froncie zespołu sprężarek:

KqFd8hm.jpg


Nowy przewód jest inaczej zabezpieczony przed gorącem, zamiast czarnej szmacianej osłonki jest aluminiowa.

3HSAw4k.jpg


Instalacja łatwa, nie trzeba nawet wyciągać osłony turba, wystarczy ją zluzować. Przed skręcaniem trzeba pamiętać o wyżarzeniu miedzianych podkładek.

3yE6prs.jpg


Do tego wymiana oleju w dyferencjale i ogarnięcie stuków z tyłu zawieszenia... Okazało się że półoś się poluzowała. :|


Niech ta zima się szybko kończy bo mam już mod sezonu wiosna/lato 2019 w zanadrzu. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano

Dobry serwis nie jest zły....a tak na poważnie to dobre podejście i dbałość o szczegóły,tak trzymaj :cool2:


Też nie mogę doczekać się wiosny..... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na różnych filmach dot nowych BMW typu G20 zauważyłem ciekawą rzecz - nowe kapsle w koła które nie obracają się z kołem (jak w Rollsie) :lol:


Kapsle te dostępne są niby od sierpnia 2018, ale nie widziałem ich jeszcze wtedy w katalogach. Ostatnio zaczęły się pojawiać w cenach ok 300 zł/komplet, stwierdziłem że to będzie dobry mod na sezon wiosna/lato 2019. :mrgreen:


Numer części OEM pod felgi z rozstawem śrub 120: 36122455269.


Unboxing:

HG46w6v.jpg


JwpLeGr.jpg


Porównanie z dotychczasowymi:

tGkFeo3.jpg


7iSQHIF.jpg


CEKE1Si.jpg


Numery na odwrocie:

H7R6gEY.jpg


Dla tych którzy zbijają masę nieresorowaną :mrgreen:

Stare:

iv6qqwm.jpg


Nowe:

TkSuKpY.jpg


I najważniejsze, czyli efekt:

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie tak samo albo i gorzej. :)


Przetestowałem dzisiaj do prędkości 200km/h i jest ok. No ale w sumie czemu miałoby nie być...

3A0jS9b.png
Opublikowano
Mod fajny :cool2: nowe zdjęcie profilowe 193 :cool2: ciekawe jak długo one tak będą się nie obracać :think: ale cena za te kapselki :shock:
Opublikowano
Heh chyba sie starzeje bo jak dla mnie mod bezsensu , co za różnica czy te kapsle sie obracaja czy tez nie... jeszcze 3 stowy za to no ale co kto lubi, wazne ze wlaściciel zadowolony z efektu :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest gadżet. Nie ma być użyteczny tylko fajny. Coś jak zbijanie 0,1 sekundy między 100 a 200. ;)


Mi się podoba! Chociaż faktycznie cena przesadzona.

Z drugiej strony chińczyki w podobnej cenie: https://www.raymaxgear.com/collections/led-wheel-hub-caps

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy tych kapselkach chodzi o to pewnie, że jak auto stoi, to wszystkie są w jednakowej pozycji, nie odwrotnie, z boku itp.
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, na postoju też stoją jak trzeba. Dziękuję za komentarze, fajnie że BMW robi teraz taki gadżet.


Pytanie co do przewodów podciśnienia. Od temperatur przy turbinach pomału już mówią papa, chciałbym je wymienić. Polecacie jakieś? Wolałbym pozostać w czarno-szarej kolorystyce pod maską.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.