Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W konsoli były trzy opcje: zamykany mały schowek, popielniczka i to co mam tutaj czyli po prostu wgłębienie. Schowek wygląda najlepiej, ale wgłębienie jest dobre na telefon. Oczywiście bez IDrive było drugie wgłębienie. Do tego jeszcze był schowek na rękawiczki pod włącznikiem świateł, ale deska musi być do tego przystosowana.


Wymieniłem też olej na w sumie standardowy w moich Dieslach Motul X-Clean+ 5w30. Często zapominam pisać w galeriach o takich eksploatacyjnych wymianach.


Poza tym kompletuję przedni zewnętrzny Mpakiet, najgorzej będzie z prawym przednim nadkolem bo jest ono specyficzne dla Mpakietu w wersjach 335, więc na używki nie ma co liczyć. Prawdopodobnie będzie kupione nowe.


Mechanicznie muszę najpierw doprowadzić samochód do porządku zanim zacznę coś modyfikować. Przy wymianie oleju okazało się że leci trochę oleju na pompę wspomagania, prawdopodobnie z łączenia powietrza dolotowego między turbinami. Do tego mam trzy błędy:

4A07 alternator

4A27 IBS

4A10 BSD interface

Do tego czasem przy włączaniu zapłonu wyskakuje info o niskim napięciu akumulatora. Poza tym z elektryką absolutnie nic się nie dzieje, akumulator się nie rozładowuje, wymieniłem go nawet ale nic to nie dało. Może macie jakieś pomysły, prawdopodobnie przyczyna jest jedna. Klemę IBS już wymieniałem i nic.

3A0jS9b.png
  • Odpowiedzi 257
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podoba mi się takie podejście do samochodu. Trochę tuningu, trochę modów poprawiających komfort podróżowania. I oczywiście właściwy serwis :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, ale przetestowałem więc wiadomo czy warto. Moim zdaniem tak, chociaż nie ma się co łudzić że dostawa jest darmowa, kosztuje ona pewnie ok. połowę do 1/3 wartości tego typu towaru. Czy warto dopłacić dwa razy tyle do schowka OEM BMW? Trudno powiedzieć jeżeli się tego drugiego nie macało. BTW w moim przypadku od zamówienia do dostawy minął tydzień... Czasami z allegro klamoty idą dłużej niż z Chin. :mrgreen:

https://pl.aliexpress.com/item/Car-Sunglasses-Holder-Glasses-Case-Box-Storage-For-BMW-1-3-5-7-Series-X1-X3/32879702463.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.24665c0fBxaFT9

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pisałem biorę się powoli za mechanikę i wychodzą pierwsze kwiatki czyli wspomniany wyciek z okolic turbo. Co prawda serwisowałem M47 ale M57Y to zupełnie inna bajka, pod maską jest masakrycznie mało miejsca i to co w 4 cylindrowym mniejszym bracie robi się bez problemu tutaj wymaga żmudnego rozbierania wielu elementów. Wszystkiego powoli się uczę żeby nic nie zepsuć, na szczęście to BMW więc jak się chwilę pogłówkuje to te puzzle są do rozkminienia.


Dzisiaj zdjąłem obudowę filtra powietrza która blokuje dostęp do lewej strony silnika i chyba znalazłem winowajcę wycieku, uszczelnienie węża oleju górnej turbiny: WaeUVHj.jpg

Wygląda na to że będę w stanie sam się tym zająć.


Przy okazji przejrzałem dolot i ilość oleju jest w normie.


Jest za to mała konsternacja, bo w tym silniku na USA jest coś przykombinowane z odmą. Przede wszystkim, dolot z odmy jest podgrzewany. To spoko bo w wersjach EU na zimne kraje też jest takie ustrojstwo. Ale poza tym katalogi części w ogóle nie pokazują odmy dla mojego typoszeregu, czyli PN73. Zrobiłem mały wywiad i okazuje się że na USA zamiast odmy jest tylko... obudowa. :shock: Natomiast wygląda na to że odma europejska typu cyklonicznego powinna pasować, więc będę ją zamawiał i instalował - zobaczymy co tam jest w środku fabrycznie.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniłem płytę pod podwoziem, amerykańska była porwana przez widlaki, w słabym stanie i w ogóle zrobiona z cienkiego materiału więc niepasująca do naszych dróg. Każda taka część wymaga niezłego reaserchu, bo okazuje się że taka płyta była montowana w 335d tylko na USA, a w ASO kosztuje jedyne 1200 PLN. Do tego jest to płyta inna niż ta w Dieslach europejskich, które mają wydłużoną osłonę pod DPF.


ALE po dalszym rozeznaniu okazało się że płyty spod europejskich benzyn są bardzo podobne, więc kupiłem:

JRmmuU5.jpg

Do tego była dokładka Mpakiet, więc będę miał na niedaleką mam nadzieję przyszłość. Płyta pasuje idealnie, brakuje tylko wygłuszenia które dokleję później. Poza tym płyta USA ma dodatkowe wywietrzniki, ale skoro w Europie ich nie było to nie jest to duży problem.


A9xW9K1.jpg

Takie fikuśne śrubki BMW wkładało do mocowania zwykłych płyt pod podwoziem w USA, chyba na złość. :) Na razie wymienione na standardowe.


Ponieważ temat pomału zamienia się w wyliczankę różnic między Europą a USA, oto kolejna, opisana na naklejce. BMW w dieslach na USA montowało specjalne zapadki we wlewie paliwa, które uniemożliwiają włożenie pistoletu z benzyną. Nigdy na to nie zwracałem uwagi, ale faktycznie pistolety z benzyną mają mniejszą średnicę i taka zapadka skutecznie uniemożliwia włożenie ich do wlewu. Sprytne rozwiązanie :cool2:

DroqOKa.jpg


Z okazji wyliczanki różnic, oto kolejna - ale zostawiam ją dla Was. Co to za element z wtyczkami włożony w DPF?

VD5DamX.jpg

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie :cool2:

To największa różnica między wersją europejską a amerykańską, czyli kompletny system SCR (selective catalytic reduction, wybiórczej redukcji katalitycznej). System dość skomplikowany, dwa zbiorniki, dwie pompy, sterownik, czujniki mierniki etc. Tak wygląda schemat:

PgrxNl2.jpg

Możecie tu zobaczyć, że zbiorniki zajmują przestrzeń pod bagażnikiem (nie mam tam schowka), a wlewy są w zderzaku. Tylko że mój aktualny zderzak nie ma klapki. :D Zastanawiam się czy go dziurawić, czy wymyślić coś innego. Na razie uzupełniłem AdBlue i powinno wystarczyć na pół roku. Ciekawe jest to, że ślizgi zderzaka są takie same w wersji EU i US, więc Wasze ślizgi mają możliwość zamontowania wlewów adblue.


Do obsługi całego tego dodatkowego dziadostwa, które waży pewnie ze 150 kg, samochód dostał DDE w wersji 7.3, czyli takie jak BMW montował do N57. Czemu BMW to zamontowało? Dlatego że amerykańskie normy emisji LEV II zakładają około 2,5-krotnie mniejszą emisję NOx niż EURO VI.


Tak wyglądają wydechy po przebiegu 150 tkm i 1 tkm od ostatniego mycia:

joX6MiA.jpg

DIW2NF4.jpg

Przy dłuższym postoju z włączonym silnikiem z wydechu leci trochę wody, ponieważ skrapla się ona przy stosunkowo zimnym wydechu.


Ogólnie na razie jest to domowa limuzyna i na pewno będę się starał aby system działał, ku chwale planety. Co później, to się okaże...

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj coś z kategorii Złoty Drut Tygodnia. Ponieważ w USA bramy garażowe działają na innej częstotliwości niż nasza (313 MHz vs 434 MHz), nie dało się uruchomić zintegrowanego w lusterku pilota który wygląda tak:


f4lWV3n.jpg


A sama płytka tak:

QSumjMC.jpg

Jako że jestem totalnym głąbem w dziedzinie elektroniki, nie przyszło mi do głowy nic innego niż wepchnąć mojego oryginalnego pilota w obudowę tak, aby przyciski na lusterku trafiały w przyciski na pilocie (dwa trafiają) :lol:

Efekt "końcowy": :oops:

LwmiAON.jpg

Nie daję temu "modowi" dłużej niż tydzień, ale zanim znajdę płytkę z europejskim homelink, to tak będzie.


Poza tym kupiłem za jakieś grosze boczek z touringa:

TWaP6XJ.jpg


Części odzyskane:

bOJdh6N.jpg


Trochę szarpania z nożem i wykładziną i voila:

ivfMaEL.jpg

Nie miałem na razie tylko pomysłu na gniazdko elektryczne, bo jest ono dość głębokie i nie może nigdzie obcierać z tyłu. Ale coś wykombinuję, widziałem że w F10/11 jest ono na pasie tylnym, a w E90 z pakietem schowków w lewym boczku który jest zupełnie inny.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak coś wymyślisz z tym pilotem na lusterku, to ja też poproszę :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na razie robiłem rozeznania bojem. :) Pomysł na to już na forum był, trzeba odlutować taśmę od przycisków i przylutować do ścieżek na pilocie. Można wtedy pociągnąć kabel między pilotem a lusterkiem i pilota włożyć gdzieś gdzie ewentualne wyjęcie i wymiana baterii jest łatwa. Tylko że jak pisałem jestem noga z elektroniki, muszę znaleźć kogoś kto będzie w stanie to polutować.

Opcja nr dwa to znalezienie lusterka z pilotem z wersji EU i przełożenie płytki homelink.

Opcja nr trzy to przelutowanie czegoś na tej płytce z USA żeby nadawało na ludzkiej częstotliwości.

Opcja nr cztery NIE POLECAM to to co sam zrobiłem.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Ja to sam się za to nie biorę, bo samochód może się.niechcący spalić :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, nie wytrzymałem z tym drutem, oczywiście jakoś to działało ale z moim fartem to brama nie otworzyłaby się w nocy, w trakcie ulewy, z żoną i dziećmi na pokładzie. :mrgreen:

Dlatego oryginalne przyciski dostały elegancko dolutowane kabelki:

P3hkeYr.jpg


Do standardowego pilota EU:

y36bLtv.jpg


A wszystko zmieściło się pod osłoną mocowania lusterka, dzięki czemu ewentualna wymiana baterii będzie banalna. Udało się nawet zlutować razem z oryginalną diodą w lusterku.


Brat akurat kupił nową lutownicę to miał na czym się pobawić. :norty:

3A0jS9b.png
Opublikowano

Home car varia firmy proxima - to ma załatwić sprawę i ma działać lusterko USA z europejskim napędem. Koszt ok 250zł z tego co pamiętam.

Miałem to kupować ale... udało mi się znaleźć taniej lusterko z pilotem EC z E60 i przełoże samego pilota w lusterku (układ guzików jest identyczny więc myśle że na 99% będzie to pasować), choć jeszcze tego nie zrobiłem.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lusterko z Europy to też dobra opcja, ja po kontakcie z paroma allegrowymi szrociarzami zrezygnowałem, tylko jeden był w stanie podać prawidłowy numer części z lusterka, i numer nie pasował.


Jak wiadomo BMW zawsze się odwdzięcza, korekcja na drugim wtrysku poza skalą na plusie:

jVhVEQM.jpg


Więc zadziało się wreszcie pod maską...

QC8cwET.jpg


Wymieniony wtrysk na nowy:

CAEG9JY.jpg


Gumowa tulejka po złożeniu kolektora przez amerykańskie ASO :duh: W ogóle po głębszym przejrzeniu przewodów, kompletacji śrubek to co zrobiło ASO wyglądało na robotę amatora, a wymieniali tylko czujnik położenia wału.

JztouWO.jpg


Wymieniony regulator napięcia alternatora. Zwraca uwagę ogólnie słaby stan i zużycie szczotek. Regulator był przyczyną występowania błędów 4A07, 4A10 oraz 4A27 (tak na przyszłość).

hhWUL3w.jpg

8jWScT3.jpg


Wymieniłem też odmę która okazała się identyczna jak w wersji EU poza imbusami mocującymi które miały rozmiar calowy ??? oraz uszczelki i śruby olejowe małej turbiny, bo się pociły.


Niestety korekcja dalej jest słaba, więc będę musiał poszukać innej przyczyny. Natomiast wszystkie pozostałe pierdółki ogarnięte, dolot wyczyszczony, stan klapek sprawdzony i jest ok. :)

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtrysk oczywiście był dopisany od razu, sprawdziłem też czy na pewno pozostałe kody IMA są prawidłowe. Jest duża korekcja na plus.


Jeździć obserwować. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano

a dodawałeś BMW Diesel Additive albo jakiegoś Archoil AR6900 D-Max, może to uspokoi Twoje wtryski, spróbować raczej nie zaszkodzi :)


ps. patent z pilotem w lusterku spoko :) ja z racji braku lusterka z przyciskami inaczej rozwiązałem ten problem :D

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano

Super Autko i podejście przy modzeniu i naprawach samochodu :cool2: w sumie ja mam tak samo wiec cie dokładnie rozumiem, wymieniałeś deskę rozdzielczą bo na początku galerii nie widziałem uchwytów na kubki , a później już były, a przeczytałem cały wątek i nie doczytałem... :wink:


Już wiem....to było zdjęcie z twojej poprzedniej fury...juz wszystko jasne ,to mnie zmyliło

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczęśliwie tutaj uchwyty są fabrycznie i działają. :) W temacie mam nadzieję że się coś zadzieje w przyszłym tygodniu.


Na razie na blacie piękny czerwony akumulator - brak ładowania. Ot, dla rozrywki. :lol:

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.