Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szczęśliwie tutaj uchwyty są fabrycznie i działają. :) W temacie mam nadzieję że się coś zadzieje w przyszłym tygodniu.


Na razie na blacie piękny czerwony akumulator - brak ładowania. Ot, dla rozrywki. :lol:

 

:cool2:


ja zmieniałem deskę żeby mieć uchwyty na kubki :D

  • Odpowiedzi 257
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć widziałem, że wymieniałeś regulator napięcia alternatora. Jakie masz ładowanie podczas jazdy po wymianie tego ustrojstwa? czy spada poniżej 14v czasami?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chodzi o alternator to nic mi nie mów... :cry2:

kS5yZjC.jpg


Stary okazał się jednak uwalony, przegrzał się i rozpłynął w środku. Nie tworząc dalszych kombinacji kupiłem nowy VALEO. Co ciekawe stary był Made in France, ale nowy jest Made in Poland. Koszt po zostawieniu starego to 1100zł. Sporo, ale zamienniki regenerowane były po 700. W toku eksploatacji powiem Ci jak to wygląda z wartościami ładowania, ale wartości poniżej 14V powinny być normalne, do ok. 13,8. Oznacza to że akumulator jest naładowany, a alternator tylko podtrzymuje wyższe napięcie instalacji.


Wymianę zrobiłem własnoręcznie, żeby to zrobić w 335d trzeba odkręcić pompę od wspomagania więc przy okazji wymieniłem olej.


No i takie tam parę fot, na wymianie w AMJ Performance, których polecam:

a2wybzM.jpg


AYoRRdw.jpg


ODDLfi5.jpg


D7h5I5T.jpg


Wp0UI9c.jpg

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten wzór tylko w 19 robi robotę :oops: wg mnie . Tak jak i bbs ch ...only 19 & 20 :mrgreen: .


Z 18' styling 193 jednak wg mnie jest nie do pobicia w E9x :) . Ew. 313 - 18".


4x 8,5 ? Felga fajna bo rzadko spotykana :). Nowe kupiłeś ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kwestia gustu a każdy ma swój. Mi ten wzór się bardzo podoba i przy 18" wciąż fajnie się prezentuje. :cool2:

Za to 193 są już tak oklepane że patrzeć się na nie nie da... Najgorszy możliwy wybór.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo fajne koło. Breyton, marka sama w sobie. Wiadomo, w 19" byłoby lepiej, a tak jest i dobrze i praktycznie na nasze drogi i komfortowo. :)
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za opinie, buty są jak wiadomo bardzo ważne i nie był to wybór przypadkowy :)


Styling 193 to ładne koła, plan jest taki aby był na zimę. Zależy na czym się sprzeda niebieska.


Do czarnego potrzebowałem solidnego kontrastu, nie chciałem wydawać miliarda $$$ bo to na razie daily. Fotki jak widać robione na szybko, a samochód nabrał charakteru bez uszczerbku na moim kręgosłupie. Mam nadzieję że przed zimą uda się osiągnąć pierwszy etap "projektu" :lol: i będą jakieś lepsze fotki.

 

Ten wzór tylko w 19 robi robotę wg mnie . Tak jak i bbs ch ...only 19 & 20 .


Z 18' styling 193 jednak wg mnie jest nie do pobicia w E9x . Ew. 313 - 18".


4x 8,5 ? Felga fajna bo rzadko spotykana . Nowe kupiłeś ?

313 w 18 nie wyglądał dobrze, przymierzałem. Do każdego lakieru tylko nie do czarnego i do zwykłych tarcz/hebli.


Nawet zastanawiałem się trochę nad Tymi czarnymi Breytonami które masz, ale nie ten kolor i rozmiar jednak. Po prostu nie dla mojego kręgosłupa który nawet z zaakceptowaniem RFT na 18 miał problem mimo jazdy w 90% po stole.


Kupiłem nowe, w Polsce rzadkość ale w DE/USA to popularne felgi jak na było nie było niszowego producenta BMW-only.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Bardzo ładne auto

Powiedz mi zewnetrzne lusterka w e90 z usa tez maja taki głupi zoom ?? w f30 nie umialem z tym jezdzic... musiałem szkla eu zakladac bo masakra..

jestem ciekawe co tam z tymi korekcjami .... wyrównuja sie na wyzszych obrotach ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszyscy chyba w USA jeżdżą na takich szkłach. Są to po prostu płaskie lustra, mają pewne zalety bo nie zniekształcają obrazu i oddalają go w mniejszym stopniu niż nasze standardowe europejskie szkła sferyczne. Jeździłem z takimi szkłami po Stanach i tam one jeszcze jakoś się sprawdzają, głównie dlatego że drogi, ulice i parkingi są bardzo szerokie, wszystko jest w sumie przystosowane do jazdy na wprost. W tej E90 też były szkła USA, więc musiałem kupić komplet nowych fotochromów. Ogólnie jeżdżąc autami z raz jednymi a raz drugimi szkłami można się łatwo pomylić przy cofaniu. Jak jeździsz cały czas z danym rodzajem to idzie się przyzwyczaić.


Co do korekcji to walczę z tym, jest parę rzeczy do sprawdzenia. Aktualnie mam podejrzenia że zawiesza się czujnik ciśnienia na listwie.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze parę fotek po nałożonej na felgi ceramice.


e7gL2bI.jpg


Ix7aw8Y.jpg


ckLLGwH.jpg


y2Rv3hP.jpg


kVCYVkv.jpg


Dla kronikarskiego porządku, bo czasem ciężko znaleźć inne niż producenta zdjęcia felg na danym aucie:

Breyton Race GTS Hyper Silver 18', BMW E90 LCI Black Sappire


Jestem zadowolony, miałem trochę wątpliwości co do małego naciągu na przedniej osi ale optycznie wydaje się on lekko zmniejszać średnicę koła względem tyłu, ładnie pasuje to do sylwetki auta.


Jeszcze dwa słowa na temat opon, Goodyear F1 Assymetric 3. Opony markowe, nie RSC. Wygląd spoko, przyczepność na suchym dobra, opony bardzo ciche jak na te szerokości. Niestety, a sprawdziłem na dwóch kompletach felg, opony nie są równo odlane co sprawia że nawet na fabrycznie nowych felgach trzeba je doważać. 20-30g generalnie spoko ale jeżeli nowe opony na nowych felgach pokazują po założeniu konieczność doważenia 60g to coś jest nie halo. Na szczęście wyważałem na bardzo dobrej maszynie ze wskazówkami jak obrócić oponę żeby się lepiej zgrała z felgą i udało się to jakoś wyrównać. Jak za tę cenę za nie-RSC, to ocena 3,5 na 5.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwie małe sprawki, pierwsza to przejechanie dolotu czyściwem Liqui Moly, połączone z płukanką oleju LM. Przy okazji znalazłem kolejną nieszczelność - zużyła się uszczelka na wlocie do dużej turbiny. Niedawno musiał mi też zacząć puszczać lewy sprysk xenonu, usterka typowa ale wybitnie denerwująca. Mina po znalezieniu kałuży z przodu auta :duh: Trzeba te spryski wykodować bo więcej z tym problemu niż pożytku.


OaOy53s.jpg


Wracając do tematu to EGR i klapę wyczyściłem przy zdejmowaniu kolektora, ale żeby ogarnąć kolektor nie miałem sprzętu. Więc zdecydowałem się zrobić to na aucie, ale ta metoda jest o tyle kiepska że nigdy nie wiadomo co się dzieje w środku. Pół puszki zostawiłem na przyszłość do ewentualnego doczyszczenia.


Bardzo pozytywnie za to jestem zaskoczony z płukanki oleju. Nie robiłem tego do tej pory. Normalnie jestem przyzwyczajony że po wymianie oleju w dieslu z DPF olej na bagnecie po tygodniu jest z powrotem bardzo ciemny. Tymczasem po przepłukaniu i tygodniu jazdy bagnet jest jasny. :shock: No nic, jakoś muszę z tym żyć. :lol:


Druga sprawka to wymiana uszkodzonych pinów w gnieździe OBD. Po zapoznaniu się z informacjami na forach amerykańskich okazuje się że mają tam oni jakieś prawo z kontrolami pojazdów, w trakcie których diagności podłączają się do gniazda OBD i sprawdzają czy nie ma błędów związanych z emisją spalin. Prawo mówi że diagnosta musi mieć możliwość podłączyć się do gniazda OBD bez wysiłku, używając do tego tylko jednej ręki. :lol: Brak możliwości oznacza automatyczne uwalenie auta na przeglądzie. Efekt jest taki, że tałatajstwo na chama wciska wtyczki w gniazda jedną ręką nie patrząc czy czegoś nie rozwalają. Dużo jest postów o gniazdach OBD z pourywanymi mocowaniami, a u mnie dwa piny były po prostu zmasakrowane.

dFl5qYl.jpg


Łączenie się przez takie gniazdo jest bardzo niebezpieczne, no i oczywiście każda diagnostyka/kodowanie wiąże się z dużym ryzykiem. No więc bierzemy się za wymianę gniazda OBD. Podobnie można wymienić też pojedyncze piny.


HwGmtnp.jpg

Dwie śrubki, proste. Osłona jest dodatkowo przymocowana na dwa wciskane kołki, należy ją z czuciem pociągnąć przy pedałach oraz przy drzwiach - w stronę środka auta oraz wyciągnąć spod listwy drzwiowej. Żadnych innych elementów wnętrza nie trzeba demontować.


Pod osłoną znajduje się też słynny moduł FRM:

XMfnqYr.jpg


Do takiej roboty dobrze mieć najprostsze allegrowe wyjmaki do konektorów.

aaTySg7.jpg


Żeby wyjąć pojedynczy wtyk trzeba najpierw odpiąć szarą zasuwkę która jest z boku wtyku OBD. Żeby to zrobić wystarczy ją mocno wcisnąć np. śrubokrętem po stronie po której rozdzielona jest na dwie części. Następnie bierzemy dwa cienkie wyjmaki (lub jeden odpowiedniego rozmiaru) i wsuwamy po obu stronach wtyku. Dzięki temu możemy wysunąć dany wtyk z tyłu gniazda.

F1GwizF.jpg


Zmasakrowany wtyk. Widać też szerszą część zasuwki (szary element gniazda). Jak widać wymieniałem stare wtyki wkładając je od razu w te same miejsca w nowym gnieździe, aby zminimalizować możliwość pomyłki.

4UESXPo.jpg


Voila. Bardzo prosta praca, ale wymagająca trochę cierpliwości.

sBrSPHm.jpg

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to przycisk odryglowania klapy bagażnika, w sumie nie wiem z którą opcją wyposażenia to szło. Całkiem przydatna rzecz bo nie każdy podróżny potrafi otworzyć bagażnik "z marszu". Wg mnie odryglowywanie bagażnika z kabiny powinno być w tej klasie standardem, no ale BMW rządzi się swoimi prawami. :?
3A0jS9b.png
Opublikowano

świetna robota z tym OBD :cool2:


a z tym przyciskiem do odryglowywaniem klapy to są jakieś jaja, w turasku e46 miałem standardowo i można było zakodować czy klapę ma otwierać czy szybę. Strasznie się przyzwyczaiłem do tej opcji. Strasznie mi jej w obu e91 brakowało i nadal brakuje, jednak z tego co pamiętam jak szukałem informacji to nie było jakieś proste doposażenie, ale tylko jedno DIY znalazłem i to chyba do e61

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
świetna robota z tym OBD

Dzięki, chciałem zrobić mały tutorial bo komuś kto nie robił takich rzeczy wcześniej może się to wydawać trudne a w rzeczywistości to bardzo prosta naprawa.

 

a z tym przyciskiem do odryglowywaniem klapy to są jakieś jaja

W zasadzie to zdjęcie tej osłony FRM/OBD to pięć minut roboty i można sprawdzić czy jest wtyczka od tego przycisku. Jeżeli jest to podejrzewam że doposażenie to następne pięć minut roboty...

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robisz to na średnich obrotach aplikując siuwaks krótkimi psikami w kolektor. Specyfik jest bardzo mocny i na pewno cośtam rozpuścił, ale czy to coś pomogło to będę wiedział dopiero jak zdejmę kolektor, pewnie już za niedługo bo muszę jeszcze pogrzebać tam trochę.


Ponieważ wcześniej wyczyściłem sam wlot w kolektor oraz EGR, które są największymi zwężkami, to różnica w jeździe jest niezauważalna. Sam kolektor miałem dość czysty. Obowiązkowo po czyszczeniu wymiana oleju.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypływie optymizmu stwierdziłem że jak może wymienię czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR to silnik ogarnie się z tymi dziwnymi korekcjami i bujaniem. Przy okazji wymieniłem uszczelnienie na dolocie do dużego turbo, z którego leciał już olej.

6Priv66.jpg


APUrdDu.jpg

Czujnik który kupiłem jest po prawej, sprawdzona używka. Mój wyglądał co prawda o wiele lepiej, ale to tania rzecz i warto sprawdzić czy zabangla. Co mnie zdziwiło to fakt że data na moim czujniku pokrywała się mniej więcej z datą składania silnika tj. początek 2010. Natomiast zapisy serwisowe mówią o wymianie tego czujnika w 2014 w ASO. Cóż, podejrzewam że nie jestem pierwszym który miał problem z równą pracą w tym egzemplarzu, tym bardziej że następnie w 2015 był wymieniany też regulator ciśnienia CR i czujnik położenia wału. Ale jeżeli ASO tak robiło swoją robotę to nie dziwię się że nigdy tego auta do końca nie naprawili.


Sama wymiana jest prościutka, najgorsze jest odpowietrzenie układu wtryskowego które zajęło mi dobre dwie godziny i gdyby nie opcja ręcznego włączania pompki niskiego ciśnienia w baku pewnie bym tego sam nigdy nie zrobił.


Samochód w końcu odpalił, pojeździłem nim trochę ale cały czas bujało. Rozpacz. No ale wziąłem się w garść, pokasowałem adaptacje wszystkiego związanego z zasilaniem paliwem w INPIE i bujanie... przestało. :?: Do tego zupełnie zmieniły się korekcje, teraz na czwartym cylindrze są na plus :?: Bardzo interesujące. Jestem ciekaw czy problem wróci. Może pomogło dobre podokręcanie przewodów paliwowych? Może skasowanie adaptacji regulatora i czujnika ciśnienia? Czyżby mistrze z amerykańskiego ASO tego nie zrobili? Zagadka...

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.