Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Zapaliła mi się kontrolka zużycia klocków więc wymieniłem dziś klocki, tarcze i czujniki.

 

Niestety kontrolka zużycia klocków wciąż mi się świeci.

 

Jaka może być przyczyna?

 

pzdr,

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Włącz zapłon i naciśnij hamulec na jakieś 30 sekund, zgaśnie :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mi także świeci się kontrolka od momentu gdy zmieniłem klocki i niestety wciśnięcie hamulca nie pomaga

możesz mieć przerwę w obwodzie lub nie styka we wtyczkach.

Opublikowano
Ja słyszałem wersję o otwartych drzwiach kierowcy, ale też o wciśniętym pedale hamulca - obie wersje zakładają czas około 30 sek. Nie powiem Ci, która jest prawdziwa, ale któraś na pewno, bo ostatnio jak wymieniałem u siebie komplet klocków miałem świecącą kontrolkę "po" i pomogło. Czujniki ATE, zgasła bez problemu (a może to przypadek nie mający związku? nie wiem, spróbuj).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ten wcisniety hamulec to ściema,kupcie nowy czujnik a kontrolka zgasnie,wiem bo sam sie z tym meczyłem.Te czujniki sa jakies bardzo delikatne

 

Żadna ściema, nauczyłem się tego w SERWISIE BMW, przy mnie serwisant trak skasował kontrolkę w e39, powiedział, że w każdej tak się robi.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wadliwy czujnik, albo brudne styki. Niech kolega sprawdzi miernikiem czy jest obwód zamknięty na czujniku.

 

No i we wszystkim co się robi drzwi muszą być zamknięte!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
możliwe że czujnik daje złe napięcie? ja mam trw przy klockach boscha

 

Czujnik nie daje napięcia.

To działa tak, czujnik to obwód zamknięty, tak jakby zwarte dwa kabelki, jak klocek się kończy, to przeciera/przerywa ten obwód i zapala się kontrolka.

Sprawdź czy jest przejście między pinami/kabelkami czujnika.

 

Wsiądź do auta, zamknij drzwi, włącz zapłon (stacyjka w drugim położeniu) i naciśnij hamulec, nie puszczaj go aż zgaśnie kontrolka. Jak nie zgaśnie, to coś nie tak z czujnikiem.

Jak nie wyjdzie, to może zrób tak z odpalonym silnikiem, może w tym kierunku..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem co masz nie tak, a sprawdzałeś czujnik czy ma przejście?

Może spróbuj inaczej, najpierw wciśnij hamulec, a dopiero włącz zapłon...

Możesz też odłączyć czujnik od kostki, wsadzić kabelek w kostkę w oba piny tak żeby zewrzeć te piny i próbować skasować kontrolkę...

Może też być tak, że drugi czujnik Ci padł/skończył się, jest na kole po przekątnej samochodu.

Nie wiem, czy ta sama kontrolka nie odpowiada za poziom płynu hamulcowego, sprawdź. Innych pomysłów brak.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Z tyłu czujnika brak ale wcześniej mi się kontrolka nie świeciła dopóki klocki z przodu się nie skończyły. Niby wszystko ok a kontrolka się świeci.
Opublikowano

Coś mi się zdaje, że kontrolka klocków zapala się gdy jest zwarcie na czujniku.

Normalnym stanem pracy tego czujnika jest rozwarcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś mi się zdaje, że kontrolka klocków zapala się gdy jest zwarcie na czujniku.

Normalnym stanem pracy tego czujnika jest rozwarcie.

 

Oj nie kolego, tak jak z żarówkami w aucie, jak Ci się przepali, czyli obwód będzie otwarty, to zapala Ci się kontrolka.

Kiedyś urwał mi się czujnik, źle go wsadziłem przy zmianie klocków. Żeby nie było komunikatu awarii, zwarłem kabelki i było ok, to znaczy po resetowaniu wciśniętym hamulcem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Sposób działania który opisujesz ma sens, bo z jednej strony kontrolujesz zamontowanie czujnika, z drugiej jego uszkodzenie poprzez przetarcie, gdy klocki są zbyt cienkie.

Miałem wątpliwości bo podczas wymiany klocków wydawało mi się, że działa to odwrotnie. Całkiem możliwe, że coś pomyliłem.

Jedno jest pewne, skasowałem błąd czujnika naciskając pedał hamulca na około 30s.

  • 4 lata później...
Opublikowano
Cześć. Przetarł mi się czujnik zużycia klocków hamulcowych (prawy tył). Po wymianie czujnika błąd dalej się świeci na desce. Kasowanie na zapłonie i przytrzymanie hamulca też nic nie dało. Czujnik nowy, klocki też jeszcze git. Próbowałem w INPIE usunąć (dopiero się ucze tego programu), ale nie mogłem nigdzie znaleźć nic o klockach. Co proponujecie pany? :roll: Pozdrowki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też szukałem niedawno w INPIE czegoś od czujnika klocków ale nie znalazłem. Zajrzyj jeszcze do czujnika lewy przód, bo to może on się zerwał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.